Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana näin jo ala-asteikäisistä elämässä epäonnistujat

Vierailija
22.02.2025 |

Kyllä sen opettajana aistii, että tuo pyrkii elämässään eteenpäin ja tuo on täysi ressukka. Olen sosiaalisesta mediasta seurannut entisiä oppilaita jo useamman vuosikymmenen ja niillä keillä ajattelinkin on omat kodit ja perheet, hyvät työt ja autot. Sitten ne ressukat elelevät yhteiskunnan tui'illa. Onpa jokunen päivänsäkin jo päättänyt. Kyllä minä silloin olen aina joutunut toteamaan: ei yllättänyt. Tätä se opettajuus on.

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun ope otti minut jostain syystä silmätikukseen ja oikein vahti missä epäonnistun että pääsi sitten nauramaan ja ilkkumaan. Käsityötunnillakin ilkeä oppilas tahallaan hukkasi kudotun nukkeni nappisilmän. Kun kerroin opelle että silmä on hävinnyt pulpetiltani, käski opettaja metallisella äänellään etsiä vaan pitkin lattialta. Etsin mutta ei löytynyt ja kun itkien kerroin opelle ettei löydy mistään ope karjaisi että sitten sun nukke on ilman toista silmää. Häpesin ja hävettää vieläkin tuo aiheeton nöyryytys kun kaikkien nuket oli valmiina esillä ja minun nukke ilman toista silmää. Kyllä sille oli toisten ja open kiva naureskella. Mikä kauhee asia voi oikeuttaa opelta tuon teon muuta kuin olet varoittava esimerkki. Muistan tämän vielä vuosikymmenienkin jälkeen.

Vierailija
222/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä me olemme puhuneet paljonkin.Trauma koulusta opettajista.Tutulle opettaja oli tolkuttanut susta ei tuu mitään,pitänyt hampaissaaan koko kouluiän.Näkisippä opettaja nyt!menestyjä!!!sama itsellä,olisi ollut tilaisuus käydä näyttämässä opettajalle,oli  tapaaminen,en mennyt,ilkeä ukko oli..Tytär siirrettiin erityisluokalle eroon kavereista.Kun piti joku kiintiö sinne saada..väärin. Hienoa kun sai työkok.siinä.Ja ylenikin asioistaan .Opettaja joka näiden nuorten kanssa oli huippu niin mahtava että.Pääkoululle voisi haistattaa  pit..n pas..n.Älkää hyvät ihmiset uskoko tohon.Kestä vaan voi tulla mitä tahansa menestyjä.Vanhemmat kannustakaa lapsianne ,olkaa lasten puolella.Lapsi on ymmärtämätön ei hän ajattele muuta kuin sitä hetkeä missä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä yhtään itse vaikuttanut asiaan?

Minä kävin koulua vuosikymmeniä sitten ja monilla opettajilla oli ilmiselviä suosikkeja ja inhokkeja. Kyllähän se masentaa, jos opettaja on päättänyt että olet rupusakkia ja tekee mitä vain saa huonoja numeroita.

Sinun kirjoituksesta tulee ihan eräät tietyt vanhat opettajat mieleen.

Vierailija
224/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opena komppaan, paitsi, että ressukoista saattaa tulla aivan timmejä veronmaksajia. Huono, itsetunnon tuhoava koti tai muuta mukavaa.  Häiriköistä tulee yleensä sossuluusereita.

Vierailija
225/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta!, huudahti ekaluokan openi takuuvarmasti luettuaan lehdestä minun kirjoittaneen 6 ällää. Hän tulikin miehensä kanssa ihmettä kotiini katsomaan juhlapäivänä. Ehei, ei sitä tulevaisuutta lapsista heti näe. Ala-asteella en koulua arvostanut ja vasta yläasteella aloin panostaa opiskeluun. Olen maisteri ja sain viran jo nuorena. 

Ei sinusta ainakaan mikään akateemisuus hohkaa. Mitä helvettiä tarkoittaa että sait "viran" nuorena. Työpaikanko? Oliko se jotenkin poikkeuksellista saada työpaikka nuorena valnistumisen jälkeen?

Ei ole mitenkään helppoa saada lukion virkaa. Vai ei akateemisuus hohkaa? Kun hain todistukseni, minulle tarjottiin töitä yliopistolta, sainhan gradusta Eximian. Tutkinnossani on kokonaisen pääaineen verran ylimääräisiä opintojakin.

Vierailija
226/226 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon kollegat ja perheenäidit sekä muut lukijat. Eiköhän se tärkein asia, jolla ihminen menestyy niin koulussa kuin myöhemmin elämässäkin, ole tahto, motivaatio. Ripaus tuuriakin tarvitaan silloin tällöin, mutta jos lapsi/nuori/aikuinen tahtoo jotain, eli hänellä on päämäärä tai unelma, ollaan oikealla tiellä. Jos omaa päämärää/motivaatiota tehdä jotain ei ole, ei sitä oikein mihinkään pääsekään.

Joillakin tuo tavoitteellisuus syttyy vasta koulumaailman jälkeen työelämään astuttuaan, toiset etsivät itseään vielä eläkeiässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi