Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä?
Lihapullat
Hernekeitto
Perunasalaatti
Kalapuikot
Maksalaatikko
Leipä
Pinaattikeitto
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon lohikeitto on hyvää. Samoin purkkihernari. Muut teen itse.
Kyllä omatekoinen lohikeitto on parempaa kuin valmiskeitto hyllystä.
Meidän kaupungissa on kaiken lisäksi takuulla parempi vesijohtovesi kuin elintarviketeollisuuspaikkakunnilla. Jos joskus ostankin kiireessä jonkun valmisruoka-annoksen, keittoja en osta kotiin, hyödyntöntä kuskata vettä kaupasta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Croissant
Kaikki, missä on lehtitaikinaa
Ai nämä ruoat, mistä lentelee aina pieniä murusia lautaselle ja jopa lattialle asti? Yöks sentään koko lehtitaikina, oli leivonnainen sitten kaupasta tai kotiuunista. Voitaikinakin murustaa vähän, mutta ei niin pahasti kuin lehtitaikina. Varsinkin kaupan joulutortut lehtitaikinasta ovat joulutorttujen irvikuvia.
Kivikylän Lindströmin pihvit. Harmi vain, kun pakkauskoko on pienentynyt ja hinta noussut.
Vierailija kirjoitti:
Thai cube pakaste ateriat.
Ai nämä, joissa maistuu lähinnä mausteet eikä se varsinainen pääruoka-aines?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia, mutta onkohan sekin lähinnä luuloa että niissä olisi niin kovin eroa?
Kai ne kuitenkin aikalailla samoin tehdään.
On pelkkää luuloa tämä. Moni kuvittelee, että tehtaassa valmistettu ruoka on epäterveellistä myrkkyä vaikka raaka-aineet olisivat samat kuin kotona. Ja että jostain pääkallon kuvalla varustetusta pussista kaadetaan epämääräisiä aineita joka ruokaan.
No ei tuohon tarvitse mitään luuloa. Onhan se nyt ihan selvä, että esimerkiksi jos minun mies käy onkimassa kalan, perkaa ja fileoi sen, ja minä leivitän ja paistan siitä tuoreesta kalasta samana päivänä meille ihania rapeita kalapuikkoja, niin onhan ne nyt todellakin parempia kuin pakasteesta sulatetut.
Ei se mitenkään selvää ole, maailma on täynnä huonoja kokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Minun mummo teki itse maksalaatikkoa, oli kyllä hyvää. Itse teen tosi harvoin, ei siksi että siinä olisi edes mikään erityisen iso työ, mutta jostain syystä ei vain ole tullut tehtyä. Ehkä jauhettua maksaa ei ole kaupassa enää nykyään niin tarjolla? Maksalaatikko tulee ostettua valmiina.
Itse tehty maksalaatikko on syömäkelvotonta. Eines vielä menee, vaikkei sekään hyvää ole.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajilla itsellään varmaan on itsellään aina kotona tamaridia ja tuoreita yrttejä ja limenlehtiä autenttisemman makuisiin thai aterioihin. Kiva, että jotkut kokkaa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajilla itsellään varmaan on itsellään aina kotona tamaridia ja tuoreita yrttejä ja limenlehtiä autenttisemman makuisiin thai aterioihin. Kiva, että jotkut kokkaa tosissaan.
Miksi pitää Suomessa syödä autenttista thaimaalaista ruokaa? Sitähän pitää mennä syömään Thaimaahan. Oletko koskaan kuullut sanontaa maassa maan tavalla? Ilmeisesti huutelet sitä aktiivisesti muualta tänne muuttaneille, mutta oma ruoka pitää silti olla muunmaalaista. Kaksinaismoralismia siis.
Ei mikään, mutta kaikkia ruokia ei vaan viitsi itse tehdä.
Valmiit lihapullat on hirveitä.
Hernekeitto on helppo ja vaivaton itsekin valmistaa, mutta siihen pitää varautua jo edellispäivänä. Itsetehtynä paljon parempaa.
Kaupan perunasalaatin tyyppistä sotkua en ole tehnyt, enkä kaipaa. Perunaa voi pilkkoa salaattiin kuin salaattiin.
Kalapuikkoja en suostu syömään. Jotain niin hirveää. Sama ostaa vaan pelkkää kalaa ja työntää uuniin.
Maksalaatikko on itse tehtynä jäänyt tekemättä, mutta äitimuorin tuotos oli hyvää. Tämä voi olla makuasia.
Ei kyllä uunituoretta kotileipää mikään voita. Kaupan leivissä on hirvittävästi suolaa, jolla kuluttajaa hämätään.
Pinaattikeittoakaan en ole tehnyt. Tuskin eroa valmiiseen on, paitsi juuri suolan määrä ja ehkä joku freesimpi pinaatin aromi.
Aika huonoja ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää Suomessa syödä autenttista thaimaalaista ruokaa? Sitähän pitää mennä syömään Thaimaahan. Oletko koskaan kuullut sanontaa maassa maan tavalla? Ilmeisesti huutelet sitä aktiivisesti muualta tänne muuttaneille, mutta oma ruoka pitää silti olla muunmaalaista. Kaksinaismoralismia siis.
Tässä on kysymys siitä, mitkä kaupan valmisateriat on parempia, kun itse tekemä vastaava. Osaan itse tehdä sitä suomalaista ruokaa paremmin kun kaupan versiot.
Kaikki on parempaa itse tehtynä. Ei ole tullut niin hyvää valmisruokaa vastaan, että olisi parempaa kuin itse tehty. Ravintolaruokakaan ei ole aina sen kummempaa kuin itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis esim. Peruna ei ole Suomalaista ruokaa. Liki kaikki meidän "Suomalaiset" ruuat on tullut muualta tai ainakin raaka-aineet. Ei ole yhtäkään vilja lajia jalostettu Suomessa. LAnttu tosin on kai aidosti Suomalainen, paitsi sekin on kahden ulkomailta tuodun kasvin risteymä. Kansainvälisyyden aikaansaannosta koko tämä "Suomalainen" ruoka. Sisonmakkaratkin on Ranskasta, mutta kun ei kukaan osannut lausua, niin se on nyt siskonmakkara.
Hyi olkoon, kaikki einekset on roskaa verrattuna kotikutoiseen ruokaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia, mutta onkohan sekin lähinnä luuloa että niissä olisi niin kovin eroa?
Kai ne kuitenkin aikalailla samoin tehdään.
On pelkkää luuloa tämä. Moni kuvittelee, että tehtaassa valmistettu ruoka on epäterveellistä myrkkyä vaikka raaka-aineet olisivat samat kuin kotona. Ja että jostain pääkallon kuvalla varustetusta pussista kaadetaan epämääräisiä aineita joka ruokaan.
Ei ole mitään pelkkää luuloa. Minulla on hyvä makuaisti ja olen hyvä kokkaamaan. Keittiöstäni ei löydy pitkää rivia purtiloita joissa olisi niitä E-koodilisäaineita ja säilöntäaineita. Et voi olla niin naivi että luulet teollisesti tuotetun elintarvikkeen olevan parasta laatua raaka-aineista tuotettu. Niin halvalla tehdään kuin mahdollista teolliset elintarvikkeet kuten einekset ja muut mössöt.
Kokkikartanon pinaattikeitto
Hernekeitto
Juureen tehdyt leivät
Kaalikääryleet, koska niitä en viitsi itse tehdä. Kaalilaatikko on itse tehtynä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, kaikki einekset on roskaa verrattuna kotikutoiseen ruokaan
Totta. Roskaa ja moskaa josta ihmiset päivittäin maksavat ja syövät nälkäänsä kun ei osata kokata itse mitään.
Riitan Herkun plättyi meilläkin syödään. Lapsenlapset tykkäävät enemmän kuin itse paistetuista