Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä?
Lihapullat
Hernekeitto
Perunasalaatti
Kalapuikot
Maksalaatikko
Leipä
Pinaattikeitto
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikko ja Kokkikartanon pinaattikeitto.
Noi pinaattikeitot on kaikki samanlaisia. Halvin menee ihan hyvin.
Eivät muuten ole. Kerran erehdyin ostamaan Saarioisten pinaattikeittoa, en takuulla tule ostamaan toiste. Syystä tai toisesta sain siitä tolkuttomat ilmavaivat, eikä se maistunut edes kovin pinaattiselta. Tyydyn tästä lähtien Apetitin pakastekeittoon tai kauppojen omiin vastaaviin, Apetitiahan nekin ovat. Näistä ainakin tietää, mitä saa,
Vierailija kirjoitti:
Makuasia. Sitä tärkeämpää on terveys. Einekset ovat aina tehty halvimmista mahdollisista aineksista, mausteista jne. Maustamalla saa toki peitettyä heikot raaka-aineet, mutta terveyttä niillä ei huijata.
Joskus voi syödä, mutta pidemmän päälle käytettynä terveys menee. Mutta elämä on valintoja täynnä.
Einekset ON aina tehty
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni on sitä mieltä, että purkkihernekeitto on hyvää. Monia olen maistanut ja kertaakaan en hyvää sellaista. Itsetehty on aina tuhat kertaa parempaa.
Itsetehty hernekeitto ei ole edes työläs, ainoastaan aikaavievää. Menee vähintään vuorokausi.
Ainoat einekset joita syömme on hernekeitto ja maksalaatikko, nämä on sellaisia nopeita ja aika terveellisiä. Mökillä tai kotona. Makkara raaka-aineena myös aika harvoin maximissaan 2 x kk. Kun tulee paljon korvattua lihaa kasvisproteiineilla ja välteltyä lisäaineita, kovaa rasvaa , suolaa ja sokeria, niin aika pakko on valmistaa ruuat itse ( lisänä gluteeniton ja maidoton ruokavalio. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa kokeiluistani joista tulikin arkea.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Vierailija kirjoitti:
Olen helvetin hyvä kokki, joten...
Eli kokki helvetistä, hyvä ettet perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu
Itsellä sama. Mä olen aina tykännyt kaupan teollisesta kääretortusta, mutta sitten joku omatekemä kääretorttu, joka pursuaa kermavaahtoa ja mansikkahilloa ei maistu.
Noista ap:n vain maksalaatikko. Sen tekeminen jo haisisi pahalle. Tee pinaattikeitto punaiseen maitoon. On parempaa kuin kaupan ja paljon halvempaa. Teen tänäänkin kun ostin eilen ilta-alesta monta punaista maitoa. On siis jopa edullinen ruoka itse tehtynä herkullisuuden lisäksi. Oikeat aineet niin onnistuu joka ruoka valmiita paremmin. Mut maksalaatikossa menee raja sen hajun vuoksi.
Kaupan viski on parempaa kuin itse tehty.
Melkein kaikki on itse tehtynä parempaa. Kaupan pinaattikeitto tosin on melko saman makuista kuin itse tehtykin. Mielestäni se tulee jopa nopeammin itse tehtynä kuin sulattaa sitä jääkalikkaa.
Ap kokkikouluun ku ei perusruuat onnistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä olisi parempi, mutta veriletut ja hernekeitto melkein yhtä hyviä. Perunasalaattikin ja vinegrettesalaatti ihan syötäviä.
Veriletut on itsetehtynä satakertaa parempia kuin valmisletut.Ja helppo tehdä kun katsoo reseptistä.
Minusta itsetehdyt oli pettymys, ei olleet sen kummempia kuin valmiit. Yllätyin kyllä tästä.
Pitää olla taito hyppysissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu
Itsellä sama. Mä olen aina tykännyt kaupan teollisesta kääretortusta, mutta sitten joku omatekemä kääretorttu, joka pursuaa kermavaahtoa ja mansikkahilloa ei maistu.
Laitan itsetehtyä omenasosetta ja vaniljasokerilla maustettua kermavaahtoa, nam!
Ei mitään mansikkahilloja, mutta kesällä sitten tuoreita viipaloituja/ pilkottuja mansikoita kermavaahdon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko, leipä, sämpylät.
Just litran taikina sämpylöitä tulossa. Ei todellakaan kaupan sämpylät yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lättyjen paistaminen syö sähköä ja aikaa hilvatisti ja ihan samanlaisia ovat kaupassa vaikkapa riitan herkun lätyt.
Hintaa en jaksa alkaa laskemaan.
Et vain osaa tehdä hyviä. Just hinnan laskit ku sähköstä valitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni on sitä mieltä, että purkkihernekeitto on hyvää. Monia olen maistanut ja kertaakaan en hyvää sellaista. Itsetehty on aina tuhat kertaa parempaa.
Itsetehty hernekeitto ei ole edes työläs, ainoastaan aikaavievää. Menee vähintään vuorokausi.
Illalla likoon ja aamulla keittäminen. Keitän 2-3 tuntia. Missä se vuorokausi? En siis liottamista laske, ku ei tarvi tehdä sinä aikana herneille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu
Ei kaikki tunge väliin pursuavia määriä. Kohtuus kaikessa!
Minulla on hyvä itsetehty hernekeitto vähän hakusessa 3 kertaa olen painekattilassa keittänyt ja maustamisessa mennyt vähän metsään. Kertokaa jotain tarkkoja määriä jos tekee 500g kuivista herneistä keittoa. Paljonko suolaa ja mitä mausteita ja kuinka paljon , vettä on herneet imeny 500g ja lisännyt 2 L vettä. Olen laittanut mustapippuria ja meiramia, ja määrät on ihan hakusessa. Aika vähän on tarkoitus lisätä < 10% naudanjauhelihaa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä itsetehty hernekeitto vähän hakusessa 3 kertaa olen painekattilassa keittänyt ja maustamisessa mennyt vähän metsään. Kertokaa jotain tarkkoja määriä jos tekee 500g kuivista herneistä keittoa. Paljonko suolaa ja mitä mausteita ja kuinka paljon , vettä on herneet imeny 500g ja lisännyt 2 L vettä. Olen laittanut mustapippuria ja meiramia, ja määrät on ihan hakusessa. Aika vähän on tarkoitus lisätä < 10% naudanjauhelihaa
Kato siitä hernepussista ohje, sillä tulee suht samanlaista ku purkkihernari.
Ite lisäilen mitä milloinkin, sinappia, valkosipulia tms. Kokeilemalla löytyy se, mistä itse tykkää.
Melkein kaikki syömäni einekset ovat olleet parempia, tai vähintään yhtä hyviä kuin itse tekemäni ruoat. En ole itse mikään hyvä kokki.