Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä?
Lihapullat
Hernekeitto
Perunasalaatti
Kalapuikot
Maksalaatikko
Leipä
Pinaattikeitto
Kommentit (143)
Minusta mikään aloituksen listassa mainituista ei ole valmisruokana parempaa. Toki noita valmisruokiakin voi syödä, ja arjen kiireessä ne ovat välillä ihan ookoo. Mutta ei ne kyllä parempia ole.
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu
Hyi helevetti mikä maku sulla on. Kaupan kääretortut ovat järjestään siitä kamalimmasta päästä valmisleivonnaisia, lähestulkoon mikään muu ei maistu kuin keinoaineet.
Vierailija kirjoitti:
Makuasia, mutta onkohan sekin lähinnä luuloa että niissä olisi niin kovin eroa?
Kai ne kuitenkin aikalailla samoin tehdään.
On pelkkää luuloa tämä. Moni kuvittelee, että tehtaassa valmistettu ruoka on epäterveellistä myrkkyä vaikka raaka-aineet olisivat samat kuin kotona. Ja että jostain pääkallon kuvalla varustetusta pussista kaadetaan epämääräisiä aineita joka ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikko 👴🏻👍🏻
Ei kyllä ole Mumman👵silakkalaatikon voittanutta!🐟😋🥳
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon Janssoninkiusaus ja Lohikiusaus. Sekä Coopin Sipulisilli.
Kokkis on vähentänyt lohen määrää rutkasti nykyään ja se on ihan pientä silppua. Kotitekoinen on siis takuuvarmasti parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla aika surkeita kokkeja.
Minulla suurin syy on laiskuus, että suosin valmiseineksiä. 80 ja 90-luvulla tein ruokaa useinkin. Jos tekisin edelleen, niin Kape Aihinen jäisi kakkoseksi!
Mikä vain itsetehtynä maistuu paremmalta kuin massatuotanto tehtaassa.
Ei ole koskaan tuollaista vastaan tullut. Jos valmisruoka on parempaa kuin tekemäsi ruoka tuoreista ja laadukkaista aineksista, olet vaan huono kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu
Hyi helevetti mikä maku sulla on. Kaupan kääretortut ovat järjestään siitä kamalimmasta päästä valmisleivonnaisia, lähestulkoon mikään muu ei maistu kuin keinoaineet.
Sinä pikkuinen vauvasuu et ole koskaan tehnytkään kääretorttua.
Maksalaatikkoa en ole viittinyt koskaan itse tehdä ja siihen tulee haluja kerran pari vuodessa, että kyllä mä sen eineenä ostan.
Viimeksi kyllä se järjettömän ylikypsä riisi alkoi tökkimään. Jos vaihtaisivat ohraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pelkkää luuloa tämä. Moni kuvittelee, että tehtaassa valmistettu ruoka on epäterveellistä myrkkyä vaikka raaka-aineet olisivat samat kuin kotona. Ja että jostain pääkallon kuvalla varustetusta pussista kaadetaan epämääräisiä aineita joka ruokaan.
Elämänsuorittajat ja täydellisyysposeeraajat eivät voi sietää että valmis olisi yhtä hyvä, mielikuvien vietävissä ovat siis.
Yhtään ruokaa ei ole tullut vielä vastaan, joka ois parempi valmisruokana kuin itse tehtynä.
Ainakin lättyjen paistaminen syö sähköä ja aikaa hilvatisti ja ihan samanlaisia ovat kaupassa vaikkapa riitan herkun lätyt.
Hintaa en jaksa alkaa laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lättyjen paistaminen syö sähköä ja aikaa hilvatisti ja ihan samanlaisia ovat kaupassa vaikkapa riitan herkun lätyt.
Hintaa en jaksa alkaa laskemaan.
Riitan herkun letuissa on outo pistävä maku, jota en omatekoisiin saa sitten millään. Omatekoiset hakkaavat siis Riitan letut vähintään 6 - 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuohon tarvitse mitään luuloa. Onhan se nyt ihan selvä, että esimerkiksi jos minun mies käy onkimassa kalan, perkaa ja fileoi sen, ja minä leivitän ja paistan siitä tuoreesta kalasta samana päivänä meille ihania rapeita kalapuikkoja, niin onhan ne nyt todellakin parempia kuin pakasteesta sulatetut.
Minun mummo teki itse maksalaatikkoa, oli kyllä hyvää. Itse teen tosi harvoin, ei siksi että siinä olisi edes mikään erityisen iso työ, mutta jostain syystä ei vain ole tullut tehtyä. Ehkä jauhettua maksaa ei ole kaupassa enää nykyään niin tarjolla? Maksalaatikko tulee ostettua valmiina.
Taidatte olla aika surkeita kokkeja.