Ruoat jotka on parempia valmisruokana kuin itse tehtynä?
Lihapullat
Hernekeitto
Perunasalaatti
Kalapuikot
Maksalaatikko
Leipä
Pinaattikeitto
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka kokkaa enään itse?
Ainakin suurin osa ihmisistä, jotka osaavat myös kirjoittaa. Ehkäpä te kaikki kirjoitustaidottomat olette myös ruoanlaittotaidottomia, tuskin osaatte edes lukea ruokaohjeitakaan,
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lättyjen paistaminen syö sähköä ja aikaa hilvatisti ja ihan samanlaisia ovat kaupassa vaikkapa riitan herkun lätyt.
Hintaa en jaksa alkaa laskemaan.
Lättyjen paistaminen vaatii aikaa ja se on puuduttavan tylsää hommaa. Lähinnä tulee paistettua avotulella ja siten se on talviherkkua meillä. En mä kesällä niitä halua paistaa helteessä ja avotulen vieressä. kesäsin tulee ostettua einestä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mummo teki itse maksalaatikkoa, oli kyllä hyvää. Itse teen tosi harvoin, ei siksi että siinä olisi edes mikään erityisen iso työ, mutta jostain syystä ei vain ole tullut tehtyä. Ehkä jauhettua maksaa ei ole kaupassa enää nykyään niin tarjolla? Maksalaatikko tulee ostettua valmiina.
Joo, eihän maksalaatikko mikään vaikea ruoka olekaan valmistaa. Tosiaan se maksan saanti on hankaloitunut ja jos maksaa onnistuu saamaan, niin könttinä. Joskus olen tilannut jauhettua maksaa, mutta sitten se tulee valmistettua kokonaan pihveiksi. Ei tule siinä mieleen, että tekis osasta laatikkoa. :) Pitääpä laittaa muistutus itselle.
itsellä ei ole laitteita jauhamiseen, enkä hanki, kun tarve sille on niin vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka kokkaa enään itse?
Ainakin suurin osa ihmisistä, jotka osaavat myös kirjoittaa. Ehkäpä te kaikki kirjoitustaidottomat olette myös ruoanlaittotaidottomia, tuskin osaatte edes lukea ruokaohjeitakaan,
Nytkö sulla on hyvä mieli? Itse päätit trollille vastata, jos tuosta mielesi pahoitit.
Kokkaava-einespirkko.
Kokkikartanon lohikeitto on hyvää. Samoin purkkihernari. Muut teen itse.
Ei tuu mitään mieleen vaikka kuinka miettii. Kaiken saa tehtyä paremminn.
Olen kerran maistanut ite tehtyä pinaattikeittoa ja se ei ollut yhtä hyvää kuin Apetitin pakasteesta myytävä pinaattikeitto.
Ei sellaista olekaan jos omaa edes perustason kokkaustaidot.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vain itsetehtynä maistuu paremmalta kuin massatuotanto tehtaassa.
Ei maistu, esim. anopin tekemä maksalaatikko, joka on sisältä punainen ja päältä musta. Siihen pitäisi laittaa pääkallon kuva päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon lohikeitto on hyvää. Samoin purkkihernari. Muut teen itse.
Kyllä omatekoinen lohikeitto on parempaa kuin valmiskeitto hyllystä.
Sanoisin että kaikki ja ei mitään.
Listataan sanoja jotka ovat parempia itse sanottuna.
Croissant
Kaikki, missä on lehtitaikinaa
Lapsena eineslihapullat ja broilerpyörykät maistui paremmalta kuin itsetehdyt. Mutta ei kyllä enää, ällöttää melkein kaikki einekset ja pyrin välttämään aina kun mahdollista.
Uusavuttomat täällä hehkuttaa valmisruoan ihanuutta. Voihan sitä itselleen uskotella mitä vaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat täällä hehkuttaa valmisruoan ihanuutta. Voihan sitä itselleen uskotella mitä vaan. 😂
Linssivesi sun bravuuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia, mutta onkohan sekin lähinnä luuloa että niissä olisi niin kovin eroa?
Kai ne kuitenkin aikalailla samoin tehdään.
On pelkkää luuloa tämä. Moni kuvittelee, että tehtaassa valmistettu ruoka on epäterveellistä myrkkyä vaikka raaka-aineet olisivat samat kuin kotona. Ja että jostain pääkallon kuvalla varustetusta pussista kaadetaan epämääräisiä aineita joka ruokaan.
Ei ne kaikki välttämättä ole hirveän epäterveellisiä, mutta pointti on siinä, että ne eivät ole terveellisiä. Eli niissä on tosiaan käytetty halpoja raaka-aineita ja kalliita vain vähän, jotta omistajille jää jotain viivan alle. Kun tekee itse, voi laittaa enemmän proteiineja ja hyvälaatuista rasvaa, käyttää aitoja mausteita, ehkä jopa luomu raaka-aineita. Ruoka on joko epäterveellistä, neutraalia tai terveyttä kohentavaa. Minkä verran esim. on kalaa jossain lohilaatikossa? Tai lihaa jossain lihaeines ruoassa?
Itsetehty on tähän mennessä ollut aina parempaa. Ekaa kertaa kun tein pinaattikeittoa niin yllätyin miten lähellä se oli pakastepinaattikeiton makua. Nykyään teen siitäkin parempaa.