Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kieltäytyä lapsenhoidosta?

Vierailija
17.02.2025 |

Miehelläni on lapsenlapsi, jota on kovasti tarjottu meille hoitoon. En ole tähän halukas, sillä en ole lapsi-ihminen, enkä ole koskaan halunnut omia lapsia. Miten tästä voisi kauniisti kieltäytyä? Mieheni toki voisi lapsen ottaa hoitoon, mutta hänkin epäröi hoitotaitojaan. Lapsi on 2-vuotias. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että lapsi vanhempineen käy kylässä, mutta lapsen yökyläily yksinään onkin sitten eri juttu. 

Kommentit (411)

Vierailija
101/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen lapsen hoito on vastuullinen homma. Jos se tuntuu liian vaativalta asialta, niin kertokaa se lapsen vanhemmille. Muutaman vuoden päästä on jo helpompaa hoitaa isompaa lasta. Toki nyt jo voi lapsen kanssa leikkiä ja tehdä erilaisia asioita, mutta yön yli hoitovastuu voi olla aluksi liikaa.

Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole ja siitä selviää kyllä, jos on suht koht järjissään, mutta aloittaja nyt sattuu olemaan laiskanpulskea teini-ikäisen tasolle jäänyt 

Kyllä se tosi vaikeaa on kun ei mitään kokemusta lapsista. Typerää nimitellä teini-ikäiseksi jos ei osaa hoitaa lapsia. Itse en osaisi, vanhusten kanssa pärjään.

Vierailija
102/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no meitä on moneen junaan. Mä otin empimättä miesystävän lapset mun luokse hoitoon yllättäen, kun äidilleen tuli tiukka paikka ja pappa  (miesystäväni) ei ollut saatavilla. Voihan sitä elämänsä elää ottamatta ikinä vastuuta mistään, mutta kannattaa muistaa, että niin metsä vastaa...

Ottamatta ikinä vastuuta mistään?? Ei tullut mieleesi että vaikkei ottaisi lapsista vastuuta, voi olla vastuussa muista ihmisistä. Se ettei halua lapsia, et tee vastuuttomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hoidin 14-vuotiaana 2- ja 4- vuotiaita serkkujani, joista toisella oli vieläpä paha astma ja nenäverenvuotoja, sekä dysfasia. Sain tädiltä ohjeet, jos käy niin ja näin, niin toimit niin ja näin, ei ollut vaikeaa. Kuinka helkatin avuttomia ihmiset ovat nykyään?

Ei tarvitse vain siitä olla kyse. Kenenkän ei vierasta lasta tarvitse hoitaa, jos ei halua. Mies hoitakoon halutessaan lastenlastaan

Juu, mutta miksi muuttaa saman katon alle ihmisen kanssa jolla on lapsenlapsia, jos lapsenlapset eivät saa puolison elämään kuulua?

Missä sanottiin etteivät saa miehen elämään kuulua?? Mies voi hoitaa vaikka koko ajan.

Vierailija
104/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hoidin 14-vuotiaana 2- ja 4- vuotiaita serkkujani, joista toisella oli vieläpä paha astma ja nenäverenvuotoja, sekä dysfasia. Sain tädiltä ohjeet, jos käy niin ja näin, niin toimit niin ja näin, ei ollut vaikeaa. Kuinka helkatin avuttomia ihmiset ovat nykyään?

Ei asia hoitaa, jos haluaa hoitaa, mutta ap ei halua eikä ole halunnut omia lapsia. Toki ap:n puoliso voi lapsen hoitoon ottaa, mutta on se rankkaa. Lasta on katsottava koko ajan  ja ap:n puoliso on yksin vastuussa. Harva mies sellaiseen haluaa sitoutua eikä ap:lla ole velvollisuutta. 

Harva mies??

Vierailija
105/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö oikeuttaa estämään puolison osallistumasta omien lastenlasten hoitoon, kun itse on päässyt omien lasten hoidosta, kuin koira veräjästä.  Voi sitä itsekkyyden määrää.

Vierailija
106/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa miehen puolesta.  Lapset ja varsinkin lapsenlapsi ovat hänelle varmasti kovin rakkaita.

Miksi surettaa? Mies voi hoitaa niin paljon kuin haluaa. Outo kommentti.

ei ap

Vierailija
107/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jäykkis. Miksi et auttaisi? Muista tuo kun itse vanhana tarvit kaupassakäyntiapua ja vaipanvaihtajaa...Voi olla ettei näy..

Hahhah, ja niin kuin tämä muksu aikanaan tulisi ap:n vaippoja vaihtamaan? Ei edes mikään verisukulainenkaan. Mistäs me tiedetään vaikka ap ja miehensä auttaisivat rahallisesti kyseisiä vanhempia, ja sen perusteella sitten jo voisi vaatia sitä "vaipanvaihtoa" ;D

Nyt tarvitaan kylmän rauhallisesti vain hoitajaa lapselle, ja jos kerran ap siihen suostuu, niin portti on auki sen jälkeen. Koska ap:llehän homma jää, kun 2-vuotias pistelee kunnolla menemään.

Ja jos lapsi tulee itkien syliin, ja tarvitsee tuntien lohdutusta, níin millainen ihminen sellaisen turvattoman reppanan torjuu? Onhan hänen kanssaan leikittävä ja tehtävä kenties jotain erityisruokaa jne. Nukuttaminen vaatii tietyt rituaalit yms.

Miksi homma jäis ap:lle, miehellä kokemusta lapsista.

Vierailija
108/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusperhekuviot vaan eivät toimi missään muodossa.  Varsinkin lapsettomat naiset ovat kovin lapsellisia itse. Vieraiden lapsia vihataan.

Höpö höpö. Olen lapseton, en vihaa kenenkään lapsia. Tietenkään. Lapsellinen en ole, rankkoja asioita elämässä.

Vierailija
109/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v on tosi pieni vielä ja jatkuvasti vahdittava. Itse en ole sen ikäisiä yökylään antanutkaan kun tiedän millainen stressi asiasta voi tulla hoitajalle. Otin itse joskus siskon 2-vuotiaan yökylään enkä juurikaan nukkunut kun tarkistelin vähän väliä että lapsi on sängyssä ja hengittää :D 

Varmaan tilanteessanne pyrkisin avoimeen keskusteluun ja ehdottaisin että mietitäänkö tätä yön yli hoitoa kun lapsi on vähän isompi. 

Vierailija
110/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lapsenlapsiani tarvittaessa, mutta yöksi en enää jaksa ottaa. Ei ole monesta vuodesta kyse, kun tulevat kouluikäisiksi ei mummoa enää tarvitakaan. 

Vierailija
111/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa ensin vaikka pariksi tunniksi, koska tulkitsen tekstistäsi että miehesi kuitenkin jollain tasolla haluaisi, mutta epäröi puuttelisten (tosia tai kuviteltuja) takia.  En mä yökyläilyllä aloittaisi.

Tai menkää ensin lapsen kotiin hoitamaan muutamaksi tunniksi. Lapsellekin ehkä helpompaa tutussa paikassa.

Sitten kun nämä sujuvat, voi harkita sitä yökyläilyä.

Vierailija
112/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun minulla oli lapsenlapsi kylässä, hän onnistui jotenkin pudottamaan veitsen kaapin magneettitelineestä ja saamaan tikattavan haavan käteensä. Sen jälkeen en ole hoitanut lapsenlapsia

Vierailija
113/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kiinnostunut lapsista yleensä.

Kuitenkin on niin, ettei hänen miehensä lapsi lapsineen ole kuka tahansa vaan molemmat ovat erityisiä, miehen lähimmät verisukulaiset, suvun jatkuvuuden merkki, miehen perilliset.

100/100 tavoin, puolisoni tärkeät läheiset ovat minullekin tärkeitä.

Vierailija
114/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison isovanhemmuutta voi tukea, vaikka ei vastuuta lapsenhoidosta ottaisikaan.

Kyllä sille vaarille sekä lapselle on kiva, kun muodostavat suhteen pienestä pitäen. Jos odottaa kouluikään, voi olla ettei edes tutustuta siinä vaiheessa, kun lapselle ovat tärkempiä harrastukset ja kaverit.

Ja nyt, kun lapsi on pieni, hänen vanhemmilleen olisi tärkeää, että olisi luotettava aikuinen, mieluusti juuri isovanhempi, joka voisi hiukan olla lapsen kanssa.

Alussa lapsi voi nopeasti alkaa ikävöidä jäädessään yksin ilman vanhempia kyläilemään, mutta kun molemmat tottuvat, voi syntyä vuosien mittaan todella läheinen ja molemmin puolin antoisa suhde. - Ei ole pois ap:lta, mutta voi tulla kitkaa siitä, jos mies kokee, että ap estää tämän tärkeän sukulaisuussuhteen muodostamista.

Juuri näin. En ymmärrä, miten näinkin neutraalia ja hyväntahtoista kommenttia on alapeukutettu. Ei mikään ihme, ettei lapsia synny kun meillä on näin itsekästä minä-minä-porukkaa kuin tässäkin ketjussa on taas nähty. Ei voi kuin halveksia.

Vierailija
115/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet itsekäs. Juuri tuollaiset tyypit ovat syynä siihen, että Suomesta on yhteisöllisyys ja solidaarisuus kadonnut melkein kokonaan.

Miten ylipäätään 2v viihtyy yökylässä vieraassa paikassa? Eikö hänelle tule ikävä vanhempiaan ja omaa tuttua ympäristöä. 

Vierailija
116/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia hoitaa, jos haluaa hoitaa, mutta ap ei halua eikä ole halunnut omia lapsia. Toki ap:n puoliso voi lapsen hoitoon ottaa, mutta on se rankkaa. Lasta on katsottava koko ajan  ja ap:n puoliso on yksin vastuussa. Harva mies sellaiseen haluaa sitoutua eikä ap:lla ole velvollisuutta. 

Harva mies??

Kyllä harva. Tätäkin palstaa kun lukee niin huomaa, että on paljon isejä, jotka eivät lapsiaan hoida kuin pakosta. Isoisissä on vielä vähemmän hoitajia. 

Vierailija
117/411 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet itsekäs. Juuri tuollaiset tyypit ovat syynä siihen, että Suomesta on yhteisöllisyys ja solidaarisuus kadonnut melkein kokonaan.

Ei kenelläkään ole velvollisuutta huolehtia toisten ehkäisyn epäonnistumisen tuotoksista

Muista tämä, kun tarvitset terveydenhuollon palveluksia.

Vierailija
118/411 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa miehen puolesta.  Lapset ja varsinkin lapsenlapsi ovat hänelle varmasti kovin rakkaita.

onkohan rakkaita omatkaan lapset kun ei selvästi ole niitä hoitanut. Ja jos nyt lapsenlapsi on rakas niin sitten opettelee hoitamaan.

Vierailija
119/411 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa perheellisen miehen, tulee ymmärtää, että siinä mukana tulevat lapset ja ex puoliso jossakin muodossa, joiden kanssa vain pitää opetella tulemaan toimeen. Hyväksyä koko paketti jos aikoo pärjätä.

Vierailija
120/411 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole avuttomuutta. Jos ei yksinkertaisesti halua hoitaa niin ei ole pakko. Mulla on lapsia, mutta en hoida muiden lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän