Aiotko jatkaa lohen syöntiä MOT:n jutun jälkeen?
Paljastukseksi sitä ei oikein voi sanoa sillä lohenkasvatuksen ongelmat ovat olleet tiedossa jo vuosikymmeniä.
Kommentit (132)
En. Toisaalta enpä ole paljoa kasvatettua kassikalaa syönyt muutenkaan, koska se on niin ällö ajatus ollut aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Toki jatkan. Ei kiinnosta hihhuleiden mielipiteet pätkän vertaa.
Ah olen onnellinen lukiessani tämän kommentin. Kaltaisellesi ihmiselle toivon juurikin raatoliemessä marinoitua ruokaa👍
Systemaattisessa boikotissa ollut mulla jo pitkään. Ällöttää.
En, kun en ole vielä aloittanutkaan.
Yle joutaisi lopettaa kokonaan yhtiönä kuten Tynkkykin on ehdottanut.
Jutut ovat täyttä wokea ja huomionhakuisuutta että edes joku katsoisi kommunistivetoisia tv-kanavia.
Mulle on lohenkasvatus ollut outo ala. Haen torilta välillä kirjolohta. Viimeksi kysyin missä on kasvatettu. Kotimaassa jossain Merikarvian edustalla. Onko se juuri tuota? Entä sitten norjan lohi? Mitä voi enää ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on lohenkasvatus ollut outo ala. Haen torilta välillä kirjolohta. Viimeksi kysyin missä on kasvatettu. Kotimaassa jossain Merikarvian edustalla. Onko se juuri tuota? Entä sitten norjan lohi? Mitä voi enää ostaa?
Entä jos kalastaisit itse?
Ilman muuta syön edelleen kotimaista lähiruokaa. Ääriesimerkkejä huonosti hoidetuista tuotantopaikoista löytyy varmasti kaikkialta kaivamalla. Norjan kalakassit ovat esimerkiksi kooltaan yli kymmenkertaisia Suomeen verrattuna ja ongelmat sitä myöten eri kertaluokkaa. Sinänsä hyvä, että epäkohtia tuodaan tietoon, niin näihin päästään puuttumaan.
Ongelmallisinta on millä niitä kassilohia ruokitaan. Mm. rypsillä. Niissä on kuusi kertaa enemmän linolihappoa kuin villilohissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voin kalastaa lohta? Enintään pikku ahvenia tai särkiä voisin mato-ongella saada.
En syö kalaa, joten jatkan entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta syön edelleen kotimaista lähiruokaa. Ääriesimerkkejä huonosti hoidetuista tuotantopaikoista löytyy varmasti kaikkialta kaivamalla. Norjan kalakassit ovat esimerkiksi kooltaan yli kymmenkertaisia Suomeen verrattuna ja ongelmat sitä myöten eri kertaluokkaa. Sinänsä hyvä, että epäkohtia tuodaan tietoon, niin näihin päästään puuttumaan.
Kotimainen lähiruoka eli kidutettuja ja kärsiviä eläimiä ja kaloja naminami.
Syön jatkossakin kotikuntani kalanviljelylaitoksen taimenia. Niitä pääsee katsomaankin ihan tieltä altaan vierestä, eikä siellä tuollaista raatolientä ole. Kaloilla on myös paljon enemmän tilaa kuin mitä jutusta kävi ilmi. Kirjolohi ei edes kuulu Suomen luontoon.
Vilkaisin ohjelmaa, oli härskit verkot. Olikos ne merilohta? Sitä en syö missään tapauksessa.
toinen vaihtoehto on norjalainen antibioiootti"lohi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voin kalastaa lohta? Enintään pikku ahvenia tai särkiä voisin mato-ongella saada.
Aiheesta on nettisivuja vaikka kuinka, osannet kai googlata?
Tietenkin.