Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?
Tai jos lähettää yhteiseltä lomalta sähköpostin äidilleen?
Kommentit (1052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidottomia? Jos neljä tuntia viikossa omia menoja on liikaa, niin silloinhan se tarkoittaa käytännössä sitä, että muu elämä hylätään.
Kuten sanottua, ap ei taida kertoa kaikkea. Itselleni tuo neljä tuntia oli seurustellessa liikaa, kun se osui miten sattui ja käytännössä tarkoitti, että odottelin miestä aina sieltä vanhemmilta kotiin. Hän tosin käytti enemmän kuin 4 tuntia viikossa.
Oli vaikeaa sopia aikoja jne kun aina hänellä oli se kotona käynti. Kun yritin kysyä, onko todella kotona käytävä aikuisen miehen joka viikko - siis JOKA VIIKKO - hän aivan järkyttyi. Totta kai on! Uskokaa, että muut aikuiset kykenevät elämään näkemättä terveitä, työikäisiä vanhemoiaan VIIKON.
Kun pyysin, että mentäisiin katsomaan joku leffa vaikka tiistaina, niin katsotaan. Tiistaina sitten että mennään torstaina ja torstaina sitten että ensi viiko
Oikeastaan minua ei kiinnosta tippakaan mitä ap kertoo tai jättää kertomatta. Te kontrolloijat olette polttaneet hihanne juuri siihen juttuun, minkä hän kertoo. Vaikka ap olisi trolli, ajatus neljä tuntia viikossa itselleen varaavasta miestä on saanut raivon pintaan, äidin ja pojan suhde on patologioistu, äidin terveys kyseenalaistettu jne. - ja nämä ovat saaneet kymmeniä tykkäyksiä.
Jos sinua taas ärsyttää puolison päättämättömyys tai kyvyttömyys päättää, niin silloin sinä varmaan sanoisit niin? Voin kertoa sinulle, ette kotona sohvalla makaavan ja kaikesta nalkuttavan puolisonkaan kanssa voi sopia mitään. Kun kaikkeen vastataan "ehkä" tai "katsotaan" ja sitten kun pitäisi mennä, niin jostain tulee riita ja homma perutaan.
Mutta jos lähdet yksin, niin et ole sitoutunut parisuhteeseen. Ehkä sinunkin kannattaisi pohtia, mikä milloinkin on ongelma, vasta silloin voit ehkä käsitellä ne.
Sivusta mutta kyseessä on keskusteltu ap:n ongelmasta ja siihen aika olennaisesti liittyy, että hänen kertomuksensa ei taida olla totta kuin nimeksi. Vaihtoehtoisesti hän etsii ja löytää "kontrollihulluja" puolisoehdokkaita. Joko ap on todella hyvä jälkimmäisessä tai sitten hänen toimintansa poikkeaa "normaalista" ja suhteet kariutuivat siihen.
Hyvin harva nainen haluaa olla tavan vuoksi hankittu apupyörä, joka hoitaa kodin ja mahdolliset lapset puolison tehdessä mitä mielii, milloin mielii. Puoliso ei ole mikään hankinta kuten auto, joka vain on siinä ja käytettävissä kun on tarve. Hänkin on yhtälailla ihminen, jolla on omat toiveet ja prioriteetit. Jos tiedät jo ennalta, että itsellesi tärkein prioritetti on vaikka golf, älä tavoittele puolisoa, jolle tärkein prioritetti olisi parisuhde (eli sinä) tai muodostamanne perhe vaan etsi vastaavanlaista puolisoa, toista intohimoista harrastajaa (lajin ei tarvitse olla sama).
Kaikenlaisia erikoisia tyyppejä toki löytyy sukupuolesta riippumatta ja voi olla, että ap pyydystää juuri heitä mutta ap:n viesteistä päätellen voi olla, että hän itse on se vähemmän normaali suhteessaan.
Jos oma suhteesi on huono, joko nostat kissan pöydälle ja yritätte löytää ratkaisuja tai sitten nostat kytkintä. Huonoon suhteeseen ei ole pakko jäädä eikä asiaa auta haukkua tuntemattomia ihmisiä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteesi ei ole hyvä, etkä ole siinä onnellinen, jos olet tuolla tavalla tossun alla
Millä tavalla? Koska en ystävän käskystä lähde sinne, minne hän haluaa kanssani lähteä, vaan vietän vapaa-aikani itse valitsemallani tavalla, kumppanin kanssa?
Tässä on kyllä hauska totuus: juuri näin nämä kontrolloivat ystävät ja vanhemmat haluaisivat tilanteen nähdä, muut ovat onnettomia, elleivät toimi heidän suunnittelemallaan ja haluamallaan tavalla, MINUN KANSSA.
Ei se ole sinun valitsemasi tapa, vaan kumppanin valitsema. Olen nähnyt monet sinunlaiset ystävät, jotka aloittavat parisuhteen ja eivät pääse enää mihinkään.
Erästäkään vanhaa opiskelijakaveria en ole nähnyt 7 vuoteen, vaikka näiden vuosien aikana ollut kuudet tuparit / mökkijuhlat mihin olisi
Mitä ihmettä? Teen nykyään työtä, jossa joudun matkustamaan ma-to usein, pääsen kotiin vasta aika myöhään torstai-iltana. Joten todellakin on minun valitsemani tapa ja halu, jos matkalla olon jälkeen haluan viettää viikonloppuni kumppanini kanssa, enkä lähteä jonnekin ystävän viihteeksi. Usein myös viikolla on edustustilaisuuksia tms. jolloin tosiaankin haluan viikonloppuna rauhoittua kumppanin kanssa chillaamaan.
Sinä vain taidat olla niin vaativa ystävä, joka ei kuuntele ystäviensä elämäntilannetta ja kunnioita sitä, että sinua vältellään.
No jos se poika olisi asunut 5 km päässä ja olisi poikennut tuossa alkurakkaushuumassa silti moikkaamassa vanhempiaan pari kertaa viikossa, niin olisitko sanonut pojallesi, että hänen ei pidä tulla, vaan olla sekin aika tyttöystävänsä kanssa?
Kylä sitä voi olla rakastunut ja silti ehtiä käymään vanhemmillaankin, jos ne noin lähellä asuu, kuten esim ap:n vanhemmat 5 km päässä.
No meillä ei kyllä muutenkaan ole ollut tapana, että poikkeillaan useita kertoja viikossa. Wa-viestejä laitellaan ehkä ja soitellaan nopsaan kuulumisia. Mun poikani on aikuinen mies, jolla on jo oma elämä. Me ollaan terveitä keski-ikäisiä rauhallisella arjella, joten huolehtia ei tartte.
Tietenkään en ikinä sanoisi, että ei pidä tulla, mutta ihmettelisin kyllä vähän ja kyselisin ainakin kautta rantain, että onko kaikki ok. Kun todella olettaisin, että haluaa mennä mieluummin kotiin kuin meille istuskelemaan.
Olen tietysti tosi valovoimainen ihminen jolla on superhyvät jutut, mutta silti olettaisin tuoreen avovaimon vievän voiton:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteesi ei ole hyvä, etkä ole siinä onnellinen, jos olet tuolla tavalla tossun alla
Millä tavalla? Koska en ystävän käskystä lähde sinne, minne hän haluaa kanssani lähteä, vaan vietän vapaa-aikani itse valitsemallani tavalla, kumppanin kanssa?
Tässä on kyllä hauska totuus: juuri näin nämä kontrolloivat ystävät ja vanhemmat haluaisivat tilanteen nähdä, muut ovat onnettomia, elleivät toimi heidän suunnittelemallaan ja haluamallaan tavalla, MINUN KANSSA.
Ei se ole sinun valitsemasi tapa, vaan kumppanin valitsema. Olen nähnyt monet sinunlaiset ystävät, jotka aloittavat parisuhteen ja eivät pääse enää mihinkään.
Erästäkään vanhaa opiskelijakaveria en ole nähnyt 7 vuoteen, vaikka näiden vuosien aika
Ei pitäisi olla liikaa vaadittu nähdä ystävää edes kerran viidessä vuodessa. Etenkin kun yhteisissä tapahtumissa kuusi hänelle läheistä kaveria. Sentään viestitellään joka toinen kuukausi
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ystävyydestä puhutaan ja ystävien jättämisestä perheen takia, niin kyllä voin sanoa olevani katkera, kun ystäväni hukkui täysin lapsiperhe-elämään emmekä nykyään tapaa kuin kerran-kaksi vuodessa. Asia ei ole minusta kiinni. Viettäisin mieluusti aikaa myös hänen lapsiensa kanssa. Meitä ei voida kutsua kylään koska koti on aina pommi ja ollaan jatkuvasti kipeitä. Minnekään ei voi yhdessä lähteä koska ei ole varaa. Meillekään ei voi tulla kun ei vaan voi tulla kun lapsilla on harrastuksia ja menoja. Kaksin ei tietenkään mihinkään voi mennä kun ei ole ketään lapsenvahtia.
Ehkä näemme sitten kun lapset ovat lentäneet pesästä. Siihen menee vielä vähintään 11 vuotta.
Ymmärrän lapsiperheen haasteet, mutta ystävyydelläkin on paikkansa tässä maailmassa.
Kannattaa muistaa, että mammojen tapauksessa se yhteydenpito katkeaa jo ennnen niiden lasten syntymää. Siis miehen yhteydenpito. On poissa kotitöistä yms.,
Usein puhutaan miten miehet jäävät erossa yksin syyteleen, kun miehet eivät pidä yhteyttä kavereihin tai sukulaisiin. Tämä ketju on kuitenkin taas hyvä osoitus, miksi näin on.
Asuin rakkauden ensi huumassa vanhempieni luona eli kotona ja opiskelin . Lähinnä viikonloppuisin vietimme mieheni kanssa aikaa yhdessä. Palstan mukaan mun ois pitänyt katkaista välini vanhempiini ( ja elatukseen) , jotta olisimme voineet keskittyä rakkauden huumaan.
Yo.yrittää olla sarkasmia siinä onnistumatta. Yleisesti tämä on erittäin masentava , mutta silmiä avaava keskustelu tämän hetken naisten pään sisään. En pidä siitä mitä olen saanut siellä nähdä .Onneksi ei tarvitsekaan. Miehet ( p * skiaiset on erikseen ) otan osaa, koettakaa pärjätä näitten Niskavuoren Loviisojen kanssa.
"
Sivusta mutta kyseessä on keskusteltu ap:n ongelmasta ja siihen aika olennaisesti liittyy, että hänen kertomuksensa ei taida olla totta kuin nimeksi. Vaihtoehtoisesti hän etsii ja löytää "kontrollihulluja" puolisoehdokkaita. Joko ap on todella hyvä jälkimmäisessä tai sitten hänen toimintansa poikkeaa "normaalista" ja suhteet kariutuivat siihen.
Hyvin harva nainen haluaa olla tavan vuoksi hankittu apupyörä, joka hoitaa kodin ja mahdolliset lapset puolison tehdessä mitä mielii, milloin mielii. Puoliso ei ole mikään hankinta kuten auto, joka vain on siinä ja käytettävissä kun on tarve. Hänkin on yhtälailla ihminen, jolla on omat toiveet ja prioriteetit. Jos tiedät jo ennalta, että itsellesi tärkein prioritetti on vaikka golf, älä tavoittele puolisoa, jolle tärkein prioritetti olisi parisuhde (eli sinä) tai muodostamanne perhe vaan etsi vastaavanlaista puolisoa, toista intohimoista harrastajaa (lajin ei tarvitse olla sama).
Kaikenlaisia erikoisia tyyppejä toki löytyy sukupuolesta riippumatta ja voi olla, että ap pyydystää juuri heitä mutta ap:n viesteistä päätellen voi olla, että hän itse on se vähemmän normaali suhteessaan.
Jos oma suhteesi on huono, joko nostat kissan pöydälle ja yritätte löytää ratkaisuja tai sitten nostat kytkintä. Huonoon suhteeseen ei ole pakko jäädä eikä asiaa auta haukkua tuntemattomia ihmisiä netissä."
Kun kyseessä on ap:n ongelma, niin sinulla on sivukaupalla tykättyjä kommentteja, joissa naiset kertovat, etteivät hyväksy yhteydenpitoa vanhempiin. Eli satoja, ellei tuhanisa tykkäyksiä tähän mennessä, kymmeniä, ellei satoja kommentteja.
Siitä huolimatta sinä tulet länkyttämään, että ilmiö on keksitty. Miten sinulle voi mennä lopulta perille viesti, että on olemassa jo tässä ketjussa todennköisesti yli sata naista, joiden mukaan ap toimii väärin OLETTAEN. että hän puhuu totta?
Toki toinen asia on se, puhuuko. Kaikkihan loppuviimein tulkitsee maailmaa omasta näkökulmastaan.
On tämä masentavaa. Olet huono vanhempi, jos aikuiset lapsesi eivät näe tarpeelliseksi käydä "kotona" muutamaa kertaa viikossa. Kyllä se aito oikea lämmin side tarkoittaa, että aikuisten lasten kanssa keskustellaan nettihuijauksista ja siirrellään tavaroita vähintään pari kertaa viikossa.
Jos näin ei tapahdu, todennäköisesti lapsellasi on kontrolloiva puoliso, joka estää tämän teidän yhteydenpidon.
Ja nainen: jos haaveilet seksistä, saati kuumasta seksistä tuoreen seurustelukumppanin kanssa, HYI olkoon! Siellä jossain on äiti, joka odottaa lastaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tänään parisuhteen, koska tyttöystävä alkoi vaatimalla vaatia jokaista viikonloppuiltaa vapaaksi muusta toiminnasta. Jopa vanhempien luona olevan lauantaisaunan...
Tuo taisi olla vitsi, mutta huono sellainen. Mutta nythän sinä voit käydä vanhempiesi luona vaikka joka ilta saunomassa.
Sauna lämpiää vain lauantaisin. Omaa ei ole. Sairasta yrittää pakottaa suomalainen saunattomaksi
Oho, onpa siinä erikoinen kiuas. Mitä merkkiä se on, niin tiedän välttää? Meidän kiuas lämpiää aina kun me halutaan sen lämpiävän.
Joku on keksinyt, että aloittajan vanhemmat asuvat 5 kilometrin päässä vaikka niin ei ole kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tänään parisuhteen, koska tyttöystävä alkoi vaatimalla vaatia jokaista viikonloppuiltaa vapaaksi muusta toiminnasta. Jopa vanhempien luona olevan lauantaisaunan...
Tuo taisi olla vitsi, mutta huono sellainen. Mutta nythän sinä voit käydä vanhempiesi luona vaikka joka ilta saunomassa.
Sauna lämpiää vain lauantaisin. Omaa ei ole. Sairasta yrittää pakottaa suomalainen saunattomaksi
Oho, onpa siinä erikoinen kiuas. Mitä merkkiä se on, niin tiedän välttää? Meidän kiuas lämpiää aina kun me halutaan sen lämpiävän.
Se on merkkiä taloyhtiön kiuas. Jos oli noin vaikea käsittää niin suosittelen kultalusikan poistoa peräsuolesta
Vierailija kirjoitti:
Joku on keksinyt, että aloittajan vanhemmat asuvat 5 kilometrin päässä vaikka niin ei ole kerrottu.
Kyllä se kerrottiin sivulla n. Lukisit koko langan. Samoin teille lapsista höpöttäville
En ole sanonut naisystävästäni mitään pahaa .
Ihmettelen vain naisten tapaa suuttua vierailuista vaikka sille kohdalle ei ole vaihtoehtoista toimintaa. Vaihdan kyllä aikataulun jos oikeasti tehdään jotain sinä aikana.
Lidäksi outoa jos vain sairaita vanhempia saisi tavata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi hyvänen aika sentään miten naurettavia juttuja täältä saa lukea. Nykyään suhteen alussa pitää siis jättää ystävänsä ja perheensä, koska pitää sekstailla 24/7. Siinä muka samalla tutustut kumppaniin. Et muuten tutustu siihen ihmiseen, tutustut vaan petikumppaniin. Ihmiseen tutustut vasta kun näet hänet muussa ympäristössä ja vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Voi tulla monikin asia aika lailla yllätyksenä, kun aletaan oikeasti elämään yhdessä ja suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta.
Voi hyvänen aika sentään miten lukutaidottomia ihmisiä täällä onkaan. Ei sanottu, että pitää jättää ystävänsä ja perheensä vaan sanottiin, että siinä suhteen alkuvaiheessa aika moni priorisoi täysrakastuneena ja huumaantuneena kumppanin seuraa verrattuna äitiin, isään tai ystävään.
Aika moni äiti, isä, ystävä myös ymmärtää tämän. Kyll
Tosiaan jos mies ei ole tuon kauemmas kohdusta päässyt niin jo se itsessään on niin suuri red flag ettei kannata jatkaa edes tapailua, seurustelusta puhumattakaan. Ja jos ikä alkaa noilla seteillä kolmosella tai siitä ylöspäin niin run to the hills
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa varmasti naiset ovat sitä mieltä, että Erika Vikmanin Ich komme on niiiiiiin voimaannuttava biisi, tuollaisia estottomia voimanaisia mekin halutaan olla!
Ja ketjun 35-vuotiaat miehet laulaa kuorossa Äideistä parhainta "hän yyymmärtäää ja looohduttaa".
Vierailija kirjoitti:
En ole sanonut naisystävästäni mitään pahaa .
Ihmettelen vain naisten tapaa suuttua vierailuista vaikka sille kohdalle ei ole vaihtoehtoista toimintaa. Vaihdan kyllä aikataulun jos oikeasti tehdään jotain sinä aikana.
Lidäksi outoa jos vain sairaita vanhempia saisi tavata.
Ap
Eli jos naisystäväsi ei järjestä sinulle askartelulerhoa, valut aina äidin hameen alle? Ja miksi kukaan nainen haluaisi seurustella 3-vuotiaan kanssa? SINÄ keksit sitä ohjelmaa ja järjestät teille tekemistä, se on miehen rooli perheen päänä. Jos se tekeminen on "mennään mun äidille" niin herran jestas ei kuulaana kuun päivänä
Äitini asuu alle viiden kilometrin päässä ja käyn siellä kerran, pari kuussa. Nyt olen parisuhteessa (emme asu yhdessä), mutta ennen parisuhdetta en käynyt sen useammin. Äitini toki haluaisi olla paljon enemmän tekemisissä mutta minä en näe sille syytä tai tarvetta. Päiväni täyttyvät töistä, harrastuksista ja kavereiden kanssa hengailusta. Tarvitsen myös aikatauluttamatonta aikaa ja yksinoloa.
Isäni asuu samalla paikkakunnalla, mutta olemme vain vähän tekemisissä. Hän on sairastunut vakavasti eli ehkä jossain vaiheessa minun pitää alkaa auttaa häntä, mutta vielä hän pärjää yksin. Olemme myös aiemmin jo sopineet, että hoitovastuu hänestä ei tule minulle tai sisaruksilleni. Se on hänen toiveensa.
Minulla on oma elämäni ja vanhemmillani omansa. Jos aikuinen lapsi on niin paljon vanhempiensa kanssa, että kumppani siitä huomauttaa, olisin huolestunut ja epäilisin, että jokin itsenäistyminen ja erilliseksi kasvaminen on jäänyt tapahtumatta. On hienoa, jos välit vanhempiin ja sukuun ovat kunnossa, mutta se ei tarkoita alituista yhteydenpitoa, ei varsinkaan muiden ihmissuhteiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä luotaantyöntävää parisuhteen kannalta jos ei aikuinen ihminen ole saanut napanuoraa katkaistua. Valitettavasti suhde omiin vanhempiin on itselläni ja varmasti monella muullakin ongelmallinen. Se ei tietenkään ole mieluisa puheenaihe mutta näin anonyymisti siitä voi palstalla puhua.
Syitä siihen voi olla monia.. mutta jos vanhemmat on hankalia niin ei se ole mikään itseisarvo olla hyvissä väleissä omien vanhempien kanssa. Olen tähän päätelmään itse päätynyt. Äiti haluaisi edelleen kontrolloida elämääni, joten tiedän ettei naapuriin/lähelle kannata muuttaa asumaan... Hänellä on aina mielipide siitä mikä omassa elämässäni on vikana ja haluaisi mikromanageroida elämääni.
Mieheni on läheinen äitinsä kanssa. Kieltämättä näen siinä suhteessa hieman ongelmia vaikkei asianomaiset sitä varmaan halua itselleen myöntää. Vähän olen tästä asiasta mieheni kanssa myös keskustellut. Miehen äiti on myös tuputta
Mun äiti oli täysin kiinni omassa äidissään, vaikka tämä oli ilkeä ja kontrolloiva noita. Mun aikuisuuteen asti äidinäiti asui pitkiä aikoja ( useita kuukausia vuodesta) meillä. Isoäiti vihasi vieläpä isääni eli vävyään ja se aiheutti riitoja. Äidistäni tuli samanlainen lapsissaan roikkuva kontrolloija. Oli vuosikausien työ itsenäistyä. Ilkeily ei loppunut ennen kuin keski-ikäisenä katkaisin välit kokonaan. Oma aikuinen poikani käy luonani noin kerran kuussa, halusin tietoisesti olla erilainen vanhempi ja osaan rakastaa etäältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merkkiä taloyhtiön kiuas. Jos oli noin vaikea käsittää niin suosittelen kultalusikan poistoa peräsuolesta
Taloyhtiön saunat on tarkoitettu vain talon asukkaille, ei ulkopuolisille.
No jos se poika olisi asunut 5 km päässä ja olisi poikennut tuossa alkurakkaushuumassa silti moikkaamassa vanhempiaan pari kertaa viikossa, niin olisitko sanonut pojallesi, että hänen ei pidä tulla, vaan olla sekin aika tyttöystävänsä kanssa?
Kylä sitä voi olla rakastunut ja silti ehtiä käymään vanhemmillaankin, jos ne noin lähellä asuu, kuten esim ap:n vanhemmat 5 km päässä.