Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?
Tai jos lähettää yhteiseltä lomalta sähköpostin äidilleen?
Kommentit (1052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu huonot perhevälit a la white trash. Kyllähän se risoo jos on itse polttanut sillat omiin vanhempiinsa ja toisella on hyvät välit.
Mulla on hyvät läheiset välit vanhempien kanssa. En ravaa heillä joka viikko.
Jaa, sekö on ravaamista, jos toinen käy tiheämmin?
Se oma mielipidekö ja tyyli elää on ainoa oikea tapa?
Elä ja anna toistenkin elää!
Kyllä elää *ERIKSEEN
Vierailija kirjoitti:
Mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan, sanotaan raamatussa. Mies joka roikkuu äidinsä tississä tai helmassa ei ole valmis tähän
Muutama vuosi itsenäisyyttä välissä tekisi hyvää, ihan niinkuin parisuhteidenkin välillä. Sitten kun itse olet valmis kasvamaan pojasta mieheksi niin jätät äitisi, menet läpi tuon itsenäisen vaiheen, ja kun se on ilman ongelmia ohi niin olet valmis tapaamaan naisen
Kovasti sitä nyt ollaan raamatullisia!
Täällä kumminkin suurin osa kirjoittajista julistaa kuinka Raamattu on SATUKIRJA, joten lopettakaa sen siteeraaminen, niin pysytte jotenkin loogisuuksien rajoissa.
Mitä tississä roikkumista se on, jos käy lapsuuden kodissaan äitiään tervehtimässä? Käyt sinä itsekin äidilläsi, et vaan pidä sitä minään.
Oikea mies ei jätä äitiään. Äidit ovat tärkeitä ihmisiä niin pojille kuin tyttärillekin, koko elämän ajan. Jos sulle ei ole, on suhteessanne äitisi kanssa jotain vialla. Pitäisikö miehelläkin olla oman äitinsä kanssa?
Sun mielestäsi ihmisellä ei saisi olla kuin yksi ihmissuhde?
Miehellä se saisi olla vain ja ainoastaan vaimo tai tyttöystävä? Mitä hittoa? Miten joku äiti tai isä olisi minkäänlainen uhka miehen vaimoa kohtaan?
Mun mies käy ystävillään, sisaruksillaan, vanhemmillaan, harrastuksissaan, ihan missä vain ja vähän väliä. Kuuluu elämään. Hyvät ihmissuhteet on tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistivaimot erottavat miehen vanhemmistaan, sisaruksistaan ja ystävistä.
Narsisti hallitsee siten.
Lähipiirissä oli nimenomaan tällainen tapaus. Välit kyllä korjaantuivat eron jälkeen, mutta sitä ennen oli kaikenlaista ohjeistusta siitä miten heidän asioista ei saa kysyä ja heille ei saa mennä jne. Ihan sairasta touhua.
Mikä sen ihanampaa kuin puoliso, joka setvii parisuhdettaan äitinsä kanssa 🤣
Tai äiti joka omalla ilmoituksella rynnii toisen kotiin.
Ihan painajaista 😳
Lähipiirisi ei ole päästänyt lastaan itsenäistymään eikä päästä, koska suku asuu Ihan jokaisen lapsen kodissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tasavertaista suhdetta haen. Tahdon suhteen, jossa olemme molemmat yhtä kiinnostuneita toisistamme. En minä itsekään vietä niin paljoa aikaa lapsuudenperheen ja kavereiden kanssa.
Kuka latelee teillä säännöt? Sinä. Miehesi on vain sinun, työssä saa käydä, muuten ei muuta elämää kuin vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja!! Ovat niin itseriittoisia ja mustasukkaisia nämä nykynaiset, että määräilevät miehiään ja miehet uskovat.
Vika on niissä lässyköissä miehissä, kun suostuvat kaikkeen. Tottakai saa yhteyttä sopivassa määrin vanhempiinsa mies pitää.
Usein on kuitenkin niin, että tämä narsistiakka itse pitää yhteyttä sukuunsa tiiviisti, siitä ei voi mies mitään sanoa.
Olkaa miehet miehiä. Ei tarvitse lyömään alkaa, vaan heti alussa opettaa sille tyttöystävälle, että tasa-arvoisia liitossa ollaan ja suku on molemmille tärkeä.
Veljentyttö ei voinut sietää anoppiaan, mutta mies ja lapset saivat vapaasti anopin luona vierailla. Fiksu tyttö. Hän onkin hyvässä työssä, avioliitto toimii ja lapset ovat tyytyväisiä.
Sinä vaikutat kanssa sellaiselta, ettei
Tyhjensit jo itse pankin, ei tarvetta lisäperusteluille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muutaman kerran viikossa"? Siis vähintään kolmesti viikossa. Ja yhteisiltä lomiltakin pitää raportoida mamille.
Ja jo 2 exää kyllästynyt tähän.
Ja nyt epäilet, että nainen haluaisi olla uusi äitisi... Ei, ei halua.
Luulen, ettei sanastostasi löydy sanaa sille, mitä ne naiset toivovat parisuhteelta - tai tiedätkö edes, mitä tarkoittaa "parisuhde". Äidiltäsi on turha kysyä, koska ilmeisesti hänkään ei tiedä.
No parisuhde ei tarkoita sitä, että katkaistaan yhteydet ystäviin ja sukulaisiin. Paitsi jos on parisuhteessa alistavan ja manipuloivan tyypin kanssa, joka haluaa eristää kumppanin tukiverkostostaan, ettei tämä pysty pakenemaan.
Tällaistahan monet naiset haluavat, että miehellä pitäisi olla kavereita, jotka voisivat olla tarpeen vaatiessa avuksi, mutta joihin ei muuten saisi pitää yhteyttä eikä olla vastavuoroisesti apuna.
Meillä päinvastoin. Minusta on oikein hyvä, että vaimoni soittaa äidilleen useita kertoja viikossa, joskus päivittäinkin. Hänen vanhemmat ovat 80- ja 81-vuotiaita. Yleensä yhdistää puhelut johonkin askareeseen (siivoamiseen, ulkoiluun, autoiluun), joten ei se ole edes pois meidän yhteisestä ajasta.
Vaimoni soittaa minunkin sukulaisille suunnilleen joka viikko jollekin. Esim. iäkkäälle tädilleni ja enolleni+hänen vaimolle. Kun en itse soittele, niin on oikein hyvä, että vaimo pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia.
Tapasin kerran yhtä naista, joka halusi oikeasti eristää minut sukulaisistani, jopa vanhemmistani ja oli muka liikaa, jos joskus soitin kerran viikossa esim. ulkoillessani (jopa hänen tietämättä) iäkkäälle puolen tuhannen kilometrin päässä asuneelle äidilleni (vielä kun hän eli). Se nainen vaati, että minä en pitäisi yhteyttä vanhempiini enkä sisaruksiini. Itse hän kuitenkin sai soittaa omalle äidilleen ja veljelleen monta kertaa viikossa. Minusta tuollainen eristämisvaatimus oli erittäin outo ellei jopa sairasta. Keksin jälkeenpäin, että narsisteilla on tuollaiset vaatimukset (sairaalloisen mustasukkaisuuden, suuttumisherkkyyden ja raivokohtauksien lisäksi). Onneksi pääsin eroon siitä naisesta. Nykyisellä vaimolla on hyvät suhteet omaan sukuunsa että minun sukuuni.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti ahdistaa naisia yleisesti kun se miehen äiti on ainoa joka haluaa hyvää miehelle kun muut ihmiset miehen elämässä hakevat vain hyötyjä itselleen miehestä
Hyvin usein se äidin "hyvätahto" ei oikeasti ole sitä, vaan rajattomuutta, jossa yritetään pitää aikuisia lapsia omassa hallinnassaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti ahdistaa naisia yleisesti kun se miehen äiti on ainoa joka haluaa hyvää miehelle kun muut ihmiset miehen elämässä hakevat vain hyötyjä itselleen miehestä
Hyvä näkökulma tämäkin.
Vaimon äiti on perhettä, miehen äiti ei.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Mies kun ryhtyy parisuhteeseen niin miehen pitää ymmärtää että edellinen perhe jää taka alalle ja miehen pitää elää naista varten. Miehen perhe pitää jättää taka alalle mutta naisen vanhemmat pitää ottaa ydin perheeseen mukaan
Olisi hyvä vitsi, ellei usein pitäisi paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tasavertaista suhdetta haen. Tahdon suhteen, jossa olemme molemmat yhtä kiinnostuneita toisistamme. En minä itsekään vietä niin paljoa aikaa lapsuudenperheen ja kavereiden kanssa.
Kuka latelee teillä säännöt? Sinä. Miehesi on vain sinun, työssä saa käydä, muuten ei muuta elämää kuin vaimo.
Ei tuokaan ole mitä haluan, voi tosin olla, että mies ajatteli näin... Haluan TASAVERTAISEN kumppanin kenen kanssa ollaan tiimi. Ei se onnistu miehen kanssa, joka ajattelee, että hänen täytyy totella minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan, sanotaan raamatussa. Mies joka roikkuu äidinsä tississä tai helmassa ei ole valmis tähän
Muutama vuosi itsenäisyyttä välissä tekisi hyvää, ihan niinkuin parisuhteidenkin välillä. Sitten kun itse olet valmis kasvamaan pojasta mieheksi niin jätät äitisi, menet läpi tuon itsenäisen vaiheen, ja kun se on ilman ongelmia ohi niin olet valmis tapaamaan naisen
Kovasti sitä nyt ollaan raamatullisia!
Täällä kumminkin suurin osa kirjoittajista julistaa kuinka Raamattu on SATUKIRJA, joten lopettakaa sen siteeraaminen, niin pysytte jotenkin loogisuuksien rajoissa.
Mitä tississä roikkumista se on, jos käy lapsuuden kodissaan äitiään tervehtimässä? Käyt sinä itsekin äidilläsi, et vaan pidä sitä minään.
Oikea mies ei jätä äitiään. Äidit ovat tärkeitä ihmisiä niin pojille kuin
Toki on myös parisuhteita, joissa voidaan hyvin vain silloin kun ollaan omissa menoissa mahdollisimman paljon. Korona toi mukanaan monia eroja.
Silloin kun anoppi vielä eli, niin kyllä mua vitutti se, että mies oli vuorotyössä jossa oli pitkät 12h vuorot, eli miestä ei juuri näkynyt kun oli töissä, joko nukkui yövuoron jälkeen ja loppupäivän oli umpiväsynyt tai päivävuoron jälkeen illalla oli todella väsynyt 12h työvuoron jälkeen, ja sitten ne 2-3 vapaapäivää siinä välissä oli illat äitinsä luona. Itse väitti että käväisee vaan, että ei ole tuntia kauempaa, mutta ei siinä koskaan ollut aikaa olla iltaisin yhdessä ja tehdä mitään yhdessä, elää sitä normaalia arkea.
Sitten kun tuli kaksoset, tilanne oli tietysti mulle vielä pahempi, jos en lähtenyt mukaan anopille lasten kanssa, olin yksin lasten kanssa käytännössä koko päivän, eikä ollut koskaan kahdenkeskistä aikaa, koska mies meni nukkumaan lähes samoihin aikoihin kuin lapsetkin. Sitten helpotti, kun lapset oli hiukan kasvaneet, osasivat kävellä jne. niin mies pystyi ottamaan lapset mukaan ja minä sain jäädä kotiin.
Silloin aikoinaan kun ei ollut vielä lapsia, oltiin kerran miehen veljen luona, ja anoppi siellä kehuskeli, että on se niin mukava kun "Erkki" tulee aina iltaisin käymään, syödään siinä iltapalaa... jne. Katsoi minua oiken voitonriemuisesti, kaipa hän ei tykännyt että hänen nuorin lapsensa oli vihdoin yli kolmekymppisenä löytänyt vaimon. En tiedä tajusiko miehen veli, että ei äitinsä kehunut sitä että, kuinka hän käy äitiään katsomassa, eronnut yksinäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muutaman kerran viikossa"? Siis vähintään kolmesti viikossa. Ja yhteisiltä lomiltakin pitää raportoida mamille.
Luulen, ettei sanastostasi löydy sanaa sille, mitä ne naiset toivovat parisuhteelta - tai tiedätkö edes, mitä tarkoittaa "parisuhde". Äidiltäsi on turha kysyä, koska ilmeisesti hänkään ei tiedä.
No parisuhde ei tarkoita sitä, että katkaistaan yhteydet ystäviin ja sukulaisiin. Paitsi jos on parisuhteessa alistavan ja manipuloivan tyypin kanssa, joka haluaa eristää kumppanin tukiverkostostaan, ettei tämä pysty pakenemaan.
Tällaistahan monet naiset haluavat, että miehellä pitäisi olla kavereita, jotka voisivat olla tarpeen vaatiessa avuksi, mutta joihin ei muuten saisi pitää yhteyttä eikä olla vastavuoroisesti apuna.
Kuulostaa siltä, että sinä et jotenkin ymmärrä ihmissuhteita. Et ymmärrä miltä kumppanista tuntuu kun vietät kaikki illat kavereiden kanssa etkä osaa tehdä kumppaniasi tuntemaan itseään tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies siellä vanhempiensa luona tekee?Heittäytyy äidin helmaan mieslapseksi? Auttaa askareissa? Puhuu vanhemmilleen kotielämästään ja parisuhteesta?
Eri. Juttelen heidän kanssaan ja pidän seuraa koska he kaipaavat sitä. Autan joskus mutten liikaa. Ei paapomista puolin eikä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein se äidin "hyvätahto" ei oikeasti ole sitä, vaan rajattomuutta, jossa yritetään pitää aikuisia lapsia omassa hallinnassaan.
Ja narsistinen vaimo ei salli miehelleen kuin oman seuransa. Narsistinaisella ei ole ystäviä joiden kanssa viettää aikaa, oman sukunsa kanssa riidoissa, koska kaikki eivät alistu hänen hallintaansa. Miestä on helppo hallita sekzillä ja raivolla ainakin joitain vuosia.
Narsistipuolison vallan alta on vaikea irtautua. Nainen voi maksaa vaikka gengellään jos yrittää alisteisesta asemasta vapautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaistahan monet naiset haluavat, että miehellä pitäisi olla kavereita, jotka voisivat olla tarpeen vaatiessa avuksi, mutta jo
Sama koskee näiden narsistinaisten mielestä myös miehen vanhempia. Yhteyttä ei saisi pitää sinne päin, mutta sieltä pitäisi olla tarpeen vaatiessa esim. hoitoapuna.