Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?
Tai jos lähettää yhteiseltä lomalta sähköpostin äidilleen?
Kommentit (1052)
Naiset? Keitä kaikkia AP tarkoittaa? Vaimo, tyttöystävä ja varatyttöystävä? Tuskin suurin osa Suomen saatikka maailman naisista välittää vähääkään tekemisistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ainahan ne on appivanhempia, joista valitetaan, etteivät anna lapsenhoitoapua.
Itse kumminkin vihaavat niitä appivanhempiaan, joten ei kai mikään ihme. En minäkään antaisi lastenhoitoapua ihmiselle, josta näkee että vihaa minua.
Sellainen ihminen hoitaa lapsensa ihan itse tai hoidattaa omilla vanhemmillaan.
Ovatko ne lapset pelkästään miniän? Omalla pojalla ei ole mitään osaa ja arpaa niiden tekemisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli miehellä vähän samanlaisia oireita, mutta puhuttiin asia kuntoon, mies lopetti käynnit ja minusta soitto kerran kuukaudessa on OK.
Tosin nyt kun minä soittelen anopille ja pyydän apua lastenhoitoon, niin vastaus on jotenkin välttelevä, että ei nyt oikein olisi mahdollista, mutta jos vaikka kesällä jonain päivänä käväisette, niin se olisi kiva, nähtäisiin vaikka torilla.
Eikö miehen vanhemmat ymmärrä paikkaansa? Pojassaan ei pidä olla ripustautuneena, mutta minua pitää auttaa, minähän se heidän poikansa lapsia joudun hoitamaan!
Tässä on niin paljon alapeukkuja ja vain muutama yläpeukku, mikä kertoo sen, että palstan akat ei ymmärrä ironiaa.
Tai sitten se oli vain huonoa ironiaa. Mietipä sitä.
Mielestäni kerta viikkoon käyminen on paljon ja riittävästi.
Monta kertaa viikossa käyminen kertoisi minulle, että suhde vanhempiin on jotenkin .. ei-aikuinen. (Riippuvainen, epäkypsä, kiintymyssuhde häiriöinen jne yms). Kyllä ajattelisin anopista, että pitäköön mammanpoikansa.
Tottakai hyvät ja lämpimät välit vanhempiin on positiivinen asia, mutta rajansa kaikella. Enkä ymmärrä, että miten töissäkäyvällä aikuisella edes olisi aikaa rampata jatkuvasti lapsuuden kodissaan. Ei tällaisen kanssa voisi lapsia harkita, ydinperheeseen sujahtaisi appiksetkin ja se olisi viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan, sanotaan raamatussa. Mies joka roikkuu äidinsä tississä tai helmassa ei ole valmis tähän
Muutama vuosi itsenäisyyttä välissä tekisi hyvää, ihan niinkuin parisuhteidenkin välillä. Sitten kun itse olet valmis kasvamaan pojasta mieheksi niin jätät äitisi, menet läpi tuon itsenäisen vaiheen, ja kun se on ilman ongelmia ohi niin olet valmis tapaamaan naisen
Oletko isostikin uskossa oleva, kun niin Raamattuun vetoat?
Mitä muita Raamatun oppeja noudatat?
Jeesus muuten huolehti vielä ristillä riippuessaankin äidistään. Kehotti Johannesta pitämään huolta hänestä.
Mies lainausmerkeissä. Poistoon!
Siinähän ne asuvat 300 metrin päässä. Miksipä mies ei kävisi kylässä katsomassa että kaikki on kunnossa.
Meillä käytiin tuota keskustelua suhteen alkuvuosina. Miehen vanhemmat pitivät itsestäänselvänä, että mies esimerkiksi vie ja hakee heidät lentokentältä aina, kun matkustivat. Samoin juhlapyhät olivat semmoisia, että miehen odotettiin menevän heidän luokseen. Erilaista pikku askaretta löytyi myös tiheään.
Tämä loppui vasta, kun minä laitoin sille lopun. Siinä vaiheessa meillä oli koliikkivauva, ja miehen muutaman tunnin pikku piipahdus vanhempien asioilla käytännössä pilasi minun päiväni. Ei aikuinen perheellinen mies ole enää vanhempiensa pikku apulainen ja seuralainen. Yllättävän hyvin kaikki osapuolet sopeutuivat uuteen vaiheeseen, tosin anoppi ei oikein tykkää minusta edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli miehellä vähän samanlaisia oireita, mutta puhuttiin asia kuntoon, mies lopetti käynnit ja minusta soitto kerran kuukaudessa on OK.
Tosin nyt kun minä soittelen anopille ja pyydän apua lastenhoitoon, niin vastaus on jotenkin välttelevä, että ei nyt oikein olisi mahdollista, mutta jos vaikka kesällä jonain päivänä käväisette, niin se olisi kiva, nähtäisiin vaikka torilla.
Eikö miehen vanhemmat ymmärrä paikkaansa? Pojassaan ei pidä olla ripustautuneena, mutta minua pitää auttaa, minähän se heidän poikansa lapsia joudun hoitamaan!
Mies ei siis saisi koskaan NÄHDÄ äitiään, vain puhelinsoitto kerran kuussa.
Tuskin sinäkään sitten häntä näet, joten tuntisitko edes sen anoppisi siellä torilla? Muistatko minkä näköinen hän on?
Muista nyt sinäkin sitten kun lapsesi tulevat isoiksi, niin varsinkin jos sulla on poikia, niin pistät heidät ulos elämästäsi heti kun tulevat aikuisiksi. Puhelinsoitto kerran kk riittää.
No joo, tuo kirjoitushan oli huumoria mutta jotkut on ihan tosissaan ja se on aika huolestuttavaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Minulle on kahden eri naisen toimesta valitettu näistä asioista. Ei ole lapsia. Kai naiset haluavat olla uusi äiti.
ap
Vaimo syrjäyttää äidin tärkeyskärjestyksessä, ellei äiti tarvitse erityistä apua terveyden takia
En ole uskova, mutta raamatussakin käsketetään irtoamaan vanhemmista ja liittymään vaimoon, jotenkin niin se oli.. Napanuora pitää katkaista jo
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tyypillinen miniä anoppi suhde. Miniä joka ei tule toimeen anoppinsa kanssa, ei siksi lähde miehensä mukaan käymään anopin luona, eikä sitten halua että mieskään kävisi.
Heittäisin ap:lle vielä kysymyksen, eikö vaimosi itse käy omien vanhempiensa luona ollenkaan, tai pidä heihin yhteyttä?
Niinkö arvelet, ei aloittaja mitään sellaista maininnut?
Mä hoidan vanhojen vanhempieni asioita eikä silti tarvitse käydä heillä muutamaa kertaa viikossa. Tosi moni asia hoituu netissä tai puhelimella. Vanhukset asuvat turhan hankalasti, jos pitää käydä monesti viikossa paikan päällä tekemässä jotain. Oma perhe ja työt on hoidettava kunnialla, lastenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin aviomieheni osittain siksi, että hän oli niin kiinni vanhemmissaan ja ramppasi heidän luonaan lähes päivittäin. Jätti mut kerran koko päiväksi 40-asteen kuumeessa hoitamaan kahta kipeää vaippaikäistä, kun vanhemmat juoksuttivat hänet omille asioilleen.
Kannattaa miettiä siis minkälaisen viestin tuolla käytöksellä annat..
Tuo on aikamoista projisointia. Jos aloituksessa sanotaan, että mies käy vanhempiensa luona muutaman kerran viikossa, niin se on aika eri asia kuin se, että mies lähtee kotoa vaikka vaimo ja lapset olisi kipeinä ja tarvitsisi hoitoa. Sama toisinpäin - jos mies on vain harvoin yhteydessä vanhempiinsa, niin se ei tarkoita, ettei hän auta äitiään esim. tämän tarvitessa apua leikkauksen jälkeen...
Ihan sama lopputulos tuon aloittajan kanssa tulee mitä tuossa. Yhd
Pysy sä vaan vanhanapiikana. Ei kannata sun mennä naimisiin eikä mihinkään parisuhteeseen. Sä et osaa siinä olla ja vaan kärsit ja tulee kärsimystä muillekin. Jos olet kumminkin naimisiin mennyt, niin otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Minulle on kahden eri naisen toimesta valitettu näistä asioista. Ei ole lapsia. Kai naiset haluavat olla uusi äiti.
ap
Ei. Kun naiset haluavat, ettet tarvitse äitiä useaa kertaa viikossa, itse asiassa tyyliin koskaan. Äidistä voit pitää huolta, jos on tarvetta.
En ihmettele, että olet tullut jätetyksi. Jo Raamatussa opetetaan miehet kasvamaan aikuisiksi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on niin paljon alapeukkuja ja vain muutama yläpeukku, mikä kertoo sen, että palstan akat ei ymmärrä ironiaa.
Kyllä se on vaan huono kyhäelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti ahdistaa naisia yleisesti kun se miehen äiti on ainoa joka haluaa hyvää miehelle kun muut ihmiset miehen elämässä hakevat vain hyötyjä itselleen miehestä
Hyvin usein se äidin "hyvätahto" ei oikeasti ole sitä, vaan rajattomuutta, jossa yritetään pitää aikuisia lapsia omassa hallinnassaan.
Hohhoijaa. Niin väsynyttä.
Suurin osa ihmisistä on kumminkin ihan normaalisti käyttäytyviä. Jopa äiditkin.
Joopa joo. Mutta tämä palsta on monille ainoa paikka, missä saattaa avautua tilanteestaan, silloin kun on tekemisissä sellaisen harvinaisuuden kanssa, joka ei ole normaalisti käyttäytyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies aina sano mihin menee. Ikkunasta joskus nään kun se autolla lähtee pihasta. Täällä maalla vaan mennään.
Toivottavasti itse teet samoin, lähdet vaan lomalle miehelle ilmoittamatta. Oma mies yritti samaa suhteen alkuaikoina, mutta ihmetteli kovasti, jos minä tein samoin.
Tarkotin että menee käväisemään jossain, kavereita ja naapureita lähistöllä. Tekee autoremppaa esim. ja lähtee kaverilta hakemaan jotain. Ei tietysti tunti/päivätolkulla pois ole. Puhelimella saa kiinni jos tarvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI IHMEESSÄ AINA YLEISTETÄÄN JOKA ASIASSA !
Koska palstan olemassaolo perustuu siihen. Yleistykset provosoivat ihmisiä kirjoittamaan tänne oman mielipiteensä.
Yleistykseen perustuu myös oppiminen ja tiede. Kerta on nolo erehdys, mutta jos ei useammankaan toiston jälkeen opi, niin on jo ansainnut kärsimyksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan, sanotaan raamatussa. Mies joka roikkuu äidinsä tississä tai helmassa ei ole valmis tähän
Muutama vuosi itsenäisyyttä välissä tekisi hyvää, ihan niinkuin parisuhteidenkin välillä. Sitten kun itse olet valmis kasvamaan pojasta mieheksi niin jätät äitisi, menet läpi tuon itsenäisen vaiheen, ja kun se on ilman ongelmia ohi niin olet valmis tapaamaan naisen
Oletko isostikin uskossa oleva, kun niin Raamattuun vetoat?
Mitä muita Raamatun oppeja noudatat?
Jeesus muuten huolehti vielä ristillä riippuessaankin äidistään. Kehotti Johannesta pitämään huolta hänestä.
Juu, eikä pyytänyt hoivaa äidiltään, kuten nämä mammanpojat, jotka käyvät äitinsä luona syömässä ja valittamassa naisestaan niin, että voivat yhdessä haukkua tätä.
Koska palstan olemassaolo perustuu siihen. Yleistykset provosoivat ihmisiä kirjoittamaan tänne oman mielipiteensä.