Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jokin hyvä syy sille, että synnyttäjää pidetään ponnistusvaiheessa väkisin kiinni?

Vierailija
14.02.2025 |

Siten että synnyttäjä makaa selällään, kaksi ihmistä pitää jaloista niin ettei synnyttäjä pääse liikkumaan mihinkään suuntaan, on aivan sekaisin kivusta eikä haluaisi että pidetään kiinni vaan haluaisi pystyä liikkumaan edes? Minulla oli noin ja vielä seitsemän vuoden jälkeen ahdistaa ja välillä mieli on jumissa tuossa tilanteessa. Olen ajatellut, että tuo kuului asiaan ja varmaan siihen oli jokin syy, mutta oliko, ja mikä? Tuo kiinni pitäminen kesti kuitenkin tunnin.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa tämä. En olisi edes jaksanut olla missään muussa asennossa kuin selälläni, olin jo niin väsynyt ja kamalissa kivuissa. Kätilö käski miestäni pitämään toiselta puolelta kiinni ja piti itse toista puolta. Ihan lopussa oli kaksi kätilöä pitämässä. Olisin halunnut edes välillä taukoa tuosta, mutta ei. Kyllä jos tuolle oikeasti on ollut jokin tarve niin hyväksyn kyllä lapsen parhaaksi. Siksi kyselen.

Ap

Eli tuon pohjalta: varmaan yrittivät auttaa pitämällä jaloista kiinni.  Synnytyksessä on hetkiä, kun ei voi pitää taukoja, kun pitää syntyvän lapsen elossaolostakin huolehtia...

Minä synnytin kaksoset. Kun ensimmäinen oli tullut ulos, niin minua pidettin kiinni, ja myös kakkosta pidettiin kiinni vatsani päältä ettei lähde kääntymään väärään asentoon. Välillä en saanut edes liikkua, en saanut tehdä mi

Sairasta tämä puolustelu. Lapsi ei kuole synnytyskanavaan ja se että sillä selitetään mitä hirveimpiä väkivallantekoja ja vapaudenriistoja naisia kohtaan on todella, todella sairasta. Itse saatanat äänessä pelottelemalla lapsen kuolemalla täysin luonnollisessa prosessissa oikeuttaen hirviömäistä väkivaltaa äitejä ja vauvoja kohtaan.

Vierailija
82/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua piteli hammashoitaja paikoillaan, kun hammaslääkäri teki töitään. Enkä siis liikkunut. Tunsin oloni aika lapseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio eli kohdun silpominen on tietysti täysin luonnoton ja vakava, väkivaltainen toimenpide, siinä missä synnytys on luonnollinen. Näistä kyllä löytyy infoa jokaiselle joka viitsii ottaa asioista selvää. Oikeat ratkaisut eivät löydy käypähoidosta - se lafka tuottaa synnytysgorea.

Määrittelepä tarkemmin se luonnollinen. Onko luonnollista, jos ihmistä revitään joskus tuntikausiksi venyvissä synnytyksissä ja joutuu sen vuoksi ommeltavaksi, joskus tiputukseen? Kyllä syövät ja sydänkohtauskin on luonnollisia siinä mielessä, että luonnostaan ja biologian vuoksi ne tulee monelle ennen pitkää vastaan. Silti niitä hoidetaan invasiivisesti leikkauksilla. Ei kasvainta yritetäkään luonnollisin keinoin repiä.

Pitkä synnytys on luonnollinen. Toimenpiteet ja a

Mikäs tää vouhkaus nyt on? Ihan asiaahan tuossa kerrottiin.

Monet kivunlievennykset hidastaa synnytystä ja vie siitä luonnollisen rytmin kokonaan pois. Synnyttäjä luottaa niihin liikaa, eikä kuuntele itseään ja kroppaansa. Samoin noi asennot usein ovat kätilöä varten, ei synnyttäjää. Esim selällään synnyttäminen on todella luonnoton tapa, mutta siinä kätilö pysyy parhaiten ajantasalla ja saa annettua parhaan avun vauvalle.

ohis

Vierailija
84/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäjä ei pysy paikoillaan ja meinaa vaikka lähteä baariin, niin voi olla varmaan se synnytys sellaisessa vaiheessa, että pitää pysyä paikallaan. Tuskin  normaalisti mitään kiinnipitämistä tarvitaankaan. Ei se mikään yleinen tapa ole ja ehkä sellaiseen ei ole juuri tarvettakaan.

Suomessa ketään ei voi pidättää jos ei ole vangittuna tai lain pakkokeinot täyty, eli oletus vähäistä suuremmasta rikoksesta. Jos synnyttäjä haluaa kesken synnytyksen määrätietoisesti lähteä vaikka lähipizzeriaan, ei kätilöt lain mukaan sitä voi estää vaikka se olisi synnytyksen kannalta parempi. Silloin synnyttäjä kävelee just sinne minne haluaa. Lähipubiin menoa ei välttämättä kannata kertoa ponnistusvaiheessa, koska sitä saattaa joutua hetken päästä selittämään lastensuojelulle ja voi olla ihan peruste pohtia alkoh

Kuulen ilomielin siitä naisesta, joka saa lähteä kesken synnytyksen sairaalasta harjoittamaan oikeuksiaan ilman syytettä, vihaa, lapsikaappausta, jne. Kaikki tietävät, ettei tämä ole realistista. Ja toimenpiteitä painostetaan siellä vihalla sekä kiireellä, uhkailulla vauvan terveydestä. Tuo ei ole mitään synnyttämistä vaan silkkaa synnytysväkivaltaa. On erinomaista, etteivät naiset enää synnytä.

Jaa että olisi vaan parempi antaa äitien ja vauvojen kuolla ja vammautua, kuin pyrkiä minimoimaan vahingot ja varmistamaan turvallisuus? Kotisynnytys muuten on ihan sallittua jos koet että se olisi jotenkin vähemmän "väkivaltainen". Koko hemmetin raskaus ja synnytys on väkivaltaa naisen elimistöä ja itsemääräämisoikeutta kohtaan, ei siinä saa itse päättää mitä tapahtuu ja miten, kipu ja jonkinasteiset ruumiinvammat on jopa todennäköinen lopputulos, riippumatta missä synnyttää.  

Vierailija
85/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostavat ja häiritsevät, sekä vaativat suostumaan toimenpiteisiin. Synnytyksen aikana ei tulisi joutua keskittymään oikeuksiensa puolustamiseen ja siihen, että saa synnyttää missä asennossa vauva haluaa syntyä. Se että synnytystilassa on ihmisiä, joilta pitää puolustautua, on äärimmäistä sairautta jo itsessään.

Vauvalla ei ole syntyessään omaa tahtoa. Ei se päätä, että "hei, nytpä minä synnynkin perse edellä, häh-häh-hää". :D

Vauva syntyy oikeassa asennossa ja äiti ottaa oikean asennon ihan itsestään. Synnytys on luonnon prosessi, ei tiedemiesten. Selällään oleminen ei ole oikea synnytysasento mihinkään vauvan asentoon nähden, vaan ainoastaan sairasta gorea varten.

Vierailija
86/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyshöyryissä saattaa todellisuudentaju hämärtyä ja kuvitella olemattomia asioita.

Varsinkin, jos on jo valmiiksi siihen päin kallellaan.

Vierailija
87/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ap jatkossa synnyttää ihan kotioloissa ilman kenenkään apua. Sehän onkin kovin turvallista....

Vierailija
88/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut taas käskettiin makaamaan koska lapsivesi oli mennyt ja lapsi ei ollut laskeutunut vielä sinne synnytyskanavaan, minkä vuoksi oli kuulemma riski että napanuora jää puristuksiin jos liikun. Olin lukenut hehkuttavia juttuja siitä miten äidit saivat liikkua mielensä mukaan ja käydä esim. suihkussa avautumisvaiheen aikana kipua helpottaakseen. En tiennyt, että voi ollakin niin, että mitään ei saa tehdä muuta kuin maata siinä sängyssä kauheissa kivuissa. Sitten kun sain vihdoin luvan liikkua halusin kokeilla eri asentoja missä painovoima voisi olla apuna, mutta ne kaikki tekivät kivun vielä sietämättömämmäksi. Ja askeltakaan en kyennyt ottamaan, että se siitä lämpimästä suihkustakin sitten. 

No en tuosta syytä ketään, mutta oli kyllä annettu liian ruusuiset kuvat synnytyksestä.

Vierailija
89/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule mitään, kun olen sairaanhoitaja ja tiedän synnytyksistä ammatin puolesta. Kirjoitin, että harmittaa, kun oli pakko seurannan takia olla kiinni, enkä saanut liikkua vapaasti. Ennen useinkaan ei annettu synnyttää vapaassa asennossa, vaikka sille ei ollut mitään pakottavaa syytä. Oletus oli, että synnyttää selällään. Moni vanhemman koulukunnan kätilö varsinkin oli tätä mieltä. Tämä 80-luvulla. Toivottavasti nykyään kuunnellaan synnyttäjää.

Vierailija
90/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostavat ja häiritsevät, sekä vaativat suostumaan toimenpiteisiin. Synnytyksen aikana ei tulisi joutua keskittymään oikeuksiensa puolustamiseen ja siihen, että saa synnyttää missä asennossa vauva haluaa syntyä. Se että synnytystilassa on ihmisiä, joilta pitää puolustautua, on äärimmäistä sairautta jo itsessään.

Vauvalla ei ole syntyessään omaa tahtoa. Ei se päätä, että "hei, nytpä minä synnynkin perse edellä, häh-häh-hää". :D

Vauva syntyy oikeassa asennossa ja äiti ottaa oikean asennon ihan itsestään. Synnytys on luonnon prosessi, ei tiedemiesten. Selällään oleminen ei ole oikea synnytysasento mihinkään vauvan asentoon nähden, vaan ainoastaan sairasta gorea varten.

No miksi et ottanut "oikeaa" asentoa, vaan makasit selällään? Jos se tapahtuu ihan itsestään, eipä sitä kätilöt pysty estämään, vaikka mitä tekisivät. 

Vierailija
91/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa tämä. En olisi edes jaksanut olla missään muussa asennossa kuin selälläni, olin jo niin väsynyt ja kamalissa kivuissa. Kätilö käski miestäni pitämään toiselta puolelta kiinni ja piti itse toista puolta. Ihan lopussa oli kaksi kätilöä pitämässä. Olisin halunnut edes välillä taukoa tuosta, mutta ei. Kyllä jos tuolle oikeasti on ollut jokin tarve niin hyväksyn kyllä lapsen parhaaksi. Siksi kyselen.

Ap

Eli tuon pohjalta: varmaan yrittivät auttaa pitämällä jaloista kiinni.  Synnytyksessä on hetkiä, kun ei voi pitää taukoja, kun pitää syntyvän lapsen elossaolostakin huolehtia...

Minä synnytin kaksoset. Kun ensimmäinen oli tullut ulos, niin minua pidettin kiinni, ja myös kakkosta pidettiin kiinni vatsani päältä ettei lähde kääntymään väärään asentoon. V

Sairasta tämä puolustelu. Lapsi ei kuole synnytyskanavaan ja se että sillä selitetään mitä hirveimpiä väkivallantekoja ja vapaudenriistoja naisia kohtaan on todella, todella sairasta. Itse saatanat äänessä pelottelemalla lapsen kuolemalla täysin luonnollisessa prosessissa oikeuttaen hirviömäistä väkivaltaa äitejä ja vauvoja kohtaan.

Täysin luonnollisessa synnytysprosessissa on täysin luonnollista että vauva kuolee, eikä äidinkään hengissä pysyminen mitenkään taattua ole. Ihmislaji on vaan sellaiseksi kehittynyt, että vauvojen päät on kohtuuttoman isoja, mikä suurentaa riskejä. Lisäksi nykyään odottajien terveys on mennyt huonompaan suuntaan joten riskit vaan kasvaa. 

Vierailija
92/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäjä ei pysy paikoillaan ja meinaa vaikka lähteä baariin, niin voi olla varmaan se synnytys sellaisessa vaiheessa, että pitää pysyä paikallaan. Tuskin  normaalisti mitään kiinnipitämistä tarvitaankaan. Ei se mikään yleinen tapa ole ja ehkä sellaiseen ei ole juuri tarvettakaan.

Suomessa ketään ei voi pidättää jos ei ole vangittuna tai lain pakkokeinot täyty, eli oletus vähäistä suuremmasta rikoksesta. Jos synnyttäjä haluaa kesken synnytyksen määrätietoisesti lähteä vaikka lähipizzeriaan, ei kätilöt lain mukaan sitä voi estää vaikka se olisi synnytyksen kannalta parempi. Silloin synnyttäjä kävelee just sinne minne haluaa. Lähipubiin menoa ei välttämättä kannata kertoa ponnistusvaiheessa, koska sitä saattaa joutua hetken päästä selittämään la

Toivottavasti itse vammaudut ja kuolet kun tuolla tavalla kiroat synnyttäviä naisia ja vastasyntyneitä. Tuo on juuri sitä julmaa ja erittäin väärää ja pahaa uhkailua, joilla äitrjä painostetaan ja pakotetaan suostumaan "toimenpiteisiin", väkivaltaa jo itsessään. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinulle sanottaisiin, että "tottele tai lapsesi kuolee"? Vain yhdelle ihmiselle sanotaan suomessa näin - jokaiselle äidille. Tämä on sairasta äitiysväkivaltaa.

Vierailija
93/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule mitään, kun olen sairaanhoitaja ja tiedän synnytyksistä ammatin puolesta. Kirjoitin, että harmittaa, kun oli pakko seurannan takia olla kiinni, enkä saanut liikkua vapaasti. Ennen useinkaan ei annettu synnyttää vapaassa asennossa, vaikka sille ei ollut mitään pakottavaa syytä. Oletus oli, että synnyttää selällään. Moni vanhemman koulukunnan kätilö varsinkin oli tätä mieltä. Tämä 80-luvulla. Toivottavasti nykyään kuunnellaan synnyttäjää.

Tämä viesti siis tarkoitettu viestiin 52

Vierailija
94/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit ap jatkossa synnyttää ihan kotioloissa ilman kenenkään apua. Sehän onkin kovin turvallista....

Ja toivottavasti synnyttääkin. Lääketeollisuuden vainoajista kaukana - ja toivottavasti joku lääketeollisuuden ulkopuolinen taho ottaa syyniin nuo hirveydet, mitä tuossa seksiväkivallan teurastuslaitoksessa äideille ja vastasyntyneille tehdään.

Vierailija
95/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti itse kuolet

Älä pelkää. Kaikki meistä kuolee joskus. Voit olla varma siitä, että kukaan meistä ei elä ikuisesti. 

Vierailija
96/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä oo herkkiksille...

Vierailija
97/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan sekoittaa asioita. Ei se että tuetaan ja levitetään jalkoja VAUVASI parhaaksi ole mitään väkisin kiinni pitämistä.

Niinpä

Vierailija
98/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toivottavasti synnyttääkin. Lääketeollisuuden vainoajista kaukana - ja toivottavasti joku lääketeollisuuden ulkopuolinen taho ottaa syyniin nuo hirveydet, mitä tuossa seksiväkivallan teurastuslaitoksessa äideille ja vastasyntyneille tehdään.

Vai oikein seksiväkivaltaa :D Kaikkea te lapset keksittekin, kun olette liikaa katselleet prnoa. 

Vierailija
99/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut taas käskettiin makaamaan koska lapsivesi oli mennyt ja lapsi ei ollut laskeutunut vielä sinne synnytyskanavaan, minkä vuoksi oli kuulemma riski että napanuora jää puristuksiin jos liikun. Olin lukenut hehkuttavia juttuja siitä miten äidit saivat liikkua mielensä mukaan ja käydä esim. suihkussa avautumisvaiheen aikana kipua helpottaakseen. En tiennyt, että voi ollakin niin, että mitään ei saa tehdä muuta kuin maata siinä sängyssä kauheissa kivuissa. Sitten kun sain vihdoin luvan liikkua halusin kokeilla eri asentoja missä painovoima voisi olla apuna, mutta ne kaikki tekivät kivun vielä sietämättömämmäksi. Ja askeltakaan en kyennyt ottamaan, että se siitä lämpimästä suihkustakin sitten. 

No en tuosta syytä ketään, mutta oli kyllä annettu liian ruusuiset kuvat synnytyksestä.

Totta kai saa ja kuuluukin liikkua! Tuo että se on sinulta kielletty on vaan yksi väkivallanteko lisää. Se ettet pystynyt vaihtamaan asentoja indikoi, että jotakin meni jo tuossa vaiheessa pieleen, se ei ole normaalia.

Ja tuossa myös nähdään, miten painostava ja pakottava se kätilön komennus on. Nainen ei voi toimia kehoaan ja synnytystä kuunnellen, kun kätilö raivoaa ja uhkailee vieressä. Täysin sairasta ja silmitöntä pahuutta.

Käykääpä huviksenne muuten jossain facebookin ryhmässä lukemassa noiden synnytystraumojen pitkäaikaisia seurauksia. Ne kestävät läpi naisen elämän. Karseaa luettavaa, kertakaikkiaan.

Vierailija
100/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiveden menolla epäkypsässä tilanteessa alkanut synnytys oli itselläkin täyttä tuskaa. Kivut oli hirveät, mutta synnytys ei meinannut edetä (vaikka olisin saanut kyllä liikkua, se vaan oli tuskallista ja suihku vaan pahensi). Oltaisiin varmaan kuoltu sekä vauva ja minä, ilman lääketieteen apua.

Toinen synnytys oli korjaava kokemus, siinä vedet meni vasta ihan viime metreillä ja oli kaikenkaikkiaan siedettävä ja nopeasti etenevä kokemus. Sen lapsen olisin tosiaan voinut synnyttää vaikka kotona ilman kivunlievitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme