Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jokin hyvä syy sille, että synnyttäjää pidetään ponnistusvaiheessa väkisin kiinni?

Vierailija
14.02.2025 |

Siten että synnyttäjä makaa selällään, kaksi ihmistä pitää jaloista niin ettei synnyttäjä pääse liikkumaan mihinkään suuntaan, on aivan sekaisin kivusta eikä haluaisi että pidetään kiinni vaan haluaisi pystyä liikkumaan edes? Minulla oli noin ja vielä seitsemän vuoden jälkeen ahdistaa ja välillä mieli on jumissa tuossa tilanteessa. Olen ajatellut, että tuo kuului asiaan ja varmaan siihen oli jokin syy, mutta oliko, ja mikä? Tuo kiinni pitäminen kesti kuitenkin tunnin.

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio eli kohdun silpominen on tietysti täysin luonnoton ja vakava, väkivaltainen toimenpide, siinä missä synnytys on luonnollinen. Näistä kyllä löytyy infoa jokaiselle joka viitsii ottaa asioista selvää. Oikeat ratkaisut eivät löydy käypähoidosta - se lafka tuottaa synnytysgorea.

Määrittelepä tarkemmin se luonnollinen. Onko luonnollista, jos ihmistä revitään joskus tuntikausiksi venyvissä synnytyksissä ja joutuu sen vuoksi ommeltavaksi, joskus tiputukseen? Kyllä syövät ja sydänkohtauskin on luonnollisia siinä mielessä, että luonnostaan ja biologian vuoksi ne tulee monelle ennen pitkää vastaan. Silti niitä hoidetaan invasiivisesti leikkauksilla. Ei kasvainta yritetäkään luonnollisin keinoin repiä.

Pitkä synnytys on luonnollinen. Toimenpiteet ja asennot sairaalassa eivät. Se että joutuu synnyttä

Ei ole olemassa mitään standardinomaista silpomista (oletan että tässä tarkoitetaan episiotomiaa) tai istukan repimistä nykypäivänä. Se on tosiaan tutkittu juttu että epparihaava paranee huonommin joten sitä ei tehdä ellei ole vakavan repeämän vaara tai lapsi jumissa (ei se peräaukkoon asti repeäminen mitään kivaa ole vaikka toki luonnollista). Ja istukka irrotetaan vain jos se ei ala syntyä itsekseen. 

Vierailija
122/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä tarkoitan. Tee kuten sanomme tai vauva kuolee. Sairasta ja vihamielistä. Pysykää kaikki poissa tuosta hirviölaitoksesta.

Harmi, että äitisi ei pysynyt, vaan sait syntyä turvallisesti sairaalassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan sekoittaa asioita. Ei se että tuetaan ja levitetään jalkoja VAUVASI parhaaksi ole mitään väkisin kiinni pitämistä.

AP varmaan yrittää provosoida aloituksellaan. Tietenkin saattaa onnistua, mutta vähintään jokainen synnyttänyt tajuaa asian todellisen laidan. 

Olette naiiveja typeryksiä. Ja pahoja, kun oikeutatte äärimmäistä julmuutta sokeilla valheilla.

Onko lapsivuodepsykoosi tuttu juttu sulle?

Siis naisvihadiagnoosi joka on kehitetty soraäänten hiljentämiseksi? On tuttu. Entä tiesitkö sinä, että miehen tilastollisesti todennäköisin aika tappaa naisensa eron lisäksi on raskauden aikana? Mikseiköhän sille ole omaa diagnoosia. Jaa niin, koska naisten vihaaminen, silpominen ja r aiskaaminen on kivempaa kuin pahojen teoistaan vastuuttaminen.

Vierailija
124/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä tarkoitan. Tee kuten sanomme tai vauva kuolee. Sairasta ja vihamielistä. Pysykää kaikki poissa tuosta hirviölaitoksesta.

Sairaala ei ole turvallinen vaan päin vastoin, vaarallinen ja vihamielinen paikka synnyttää. Vastaan ihan vaan siksi ettei joku erehdy ottamaan tuota itsestäänselvyytenä heittämääsi valhetta vahingossakaan todesta.

Vierailija
125/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio eli kohdun silpominen on tietysti täysin luonnoton ja vakava, väkivaltainen toimenpide, siinä missä synnytys on luonnollinen. Näistä kyllä löytyy infoa jokaiselle joka viitsii ottaa asioista selvää. Oikeat ratkaisut eivät löydy käypähoidosta - se lafka tuottaa synnytysgorea.

Määrittelepä tarkemmin se luonnollinen. Onko luonnollista, jos ihmistä revitään joskus tuntikausiksi venyvissä synnytyksissä ja joutuu sen vuoksi ommeltavaksi, joskus tiputukseen? Kyllä syövät ja sydänkohtauskin on luonnollisia siinä mielessä, että luonnostaan ja biologian vuoksi ne tulee monelle ennen pitkää vastaan. Silti niitä hoidetaan invasiivisesti leikkauksilla. Ei kasvainta yritetäkään luonnollisin keinoin repiä.

<

Ilmo

Vierailija
126/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne oletti, että sulla on aivot. Niillä voi päätellä, että ponnistaessa ei juurikaan liikuta. Vai lähdetkö sä vessassakin käppäilemään ympäriinsä, kun yrität ponnistaa paskaa ulos peräsuolesta?" 

Siis anteeksi kuinka? Siinä vaiheessa kun hoitajien mukaan oli turvallista liikkua, ei oltu lähellekään ponnistusvaiheessa. Enkä muutenkaan kyseenalaistanut mitään ohjeita, mitä synnytyksessä annettiin. 

Vierailija
127/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaala ei ole turvallinen vaan päin vastoin, vaarallinen ja vihamielinen paikka synnyttää. Vastaan ihan vaan siksi ettei joku erehdy ottamaan tuota itsestäänselvyytenä heittämääsi valhetta vahingossakaan todesta.

Et olisi täällä sekoilemassa, jos sairaala olisi vaarallinen. Olisit haudassa. Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
128/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne oletti, että sulla on aivot. Niillä voi päätellä, että ponnistaessa ei juurikaan liikuta. Vai lähdetkö sä vessassakin käppäilemään ympäriinsä, kun yrität ponnistaa paskaa ulos peräsuolesta?" 

Siis anteeksi kuinka? Siinä vaiheessa kun hoitajien mukaan oli turvallista liikkua, ei oltu lähellekään ponnistusvaiheessa. Enkä muutenkaan kyseenalaistanut mitään ohjeita, mitä synnytyksessä annettiin. 

No sepä se ongelman ydin olikin, ettet kyseenalaistanut. Jos sinulla olisi aivot, olisit ajatellut itse etkä ollut vain lahnana paikallaan odottamassa ohjeita. 

Vierailija
129/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla iso vika, jos se on päässä

Vierailija
130/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se ongelman ydin olikin, ettet kyseenalaistanut. Jos sinulla olisi aivot, olisit ajatellut itse etkä ollut vain lahnana paikallaan odottamassa ohjeita. 

Sinulla on se lahna p***äsi ja poikittain.

Vierailija
131/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, miksi ap on laitettu lepareihin. Eihän se ole edes hänelle itselleen turvallista, että tuollaisessa mielentilassa päästettäisiin liikkumaan vapaasti. Saati nyt hoitohenkilökunnalle tai ap:n kuvitteelliselle vauvalle. 

Vierailija
132/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa nyt aloittajaa. Että tunti pidettiin väkisin kiinni? Aikamoisen voimat pitää hoitajilla olla jotta tuo onnistuisi.

Tätä lähdin itse äimistelemään, että onko ajantaju hukassa vai mitä mörssäreitä siellä oli hoitajina. Kuinka kauan se ponnistusvaihe edes kesti? :D

Itsellä kiinnipitovaiheessa oli 4 ja 1-2 odotti vauvaa koska oli tiedossa että vauva revitään eli vaatii heti huomiota. Sitä ei muuten ole helppo katsoa kun vastasyntynyt pahoinpidellään omien silmien edessä ja sinut ollaan pumpattu vastoin tahtoasi täyteen huumeita ja silvottu.

Kyllä Suomessa saa kipulääkkeettömänkin synnytyksen. Mä olen synnyttänyt kolmesti siten. Ei muhun kukaan mitään pumpannut, k

Sinä olet sitten ollut onnekas, minä en. Mutta argumenttiba tuo on vähän sama kuin sanoisi että "kyllä suomessa voi elää ilman r aiskatuksi tulemista viranomaislaitoksessa" sellaiselle, joka on tullut siellä r aiskatuksi. Sen ei pitäisi olla mitään arpapeliä. Ja tuo pakkohuumaaminen oli vain yksi lukuisista ongelmista.

Huusin vasta siinä vaiheessa, kun minua pidettiin paikallani ja vauvaa revittiin imukupilla. Ja huusi vauvakin. Kertoo kyllä paljon suomalaisten oahuudesta sekin, että synnytysväkivaltajutut ovat hyvin tiedossa ja silti pyritään syyllistämään uhria. Noh, kuitatkoon karma asian sinunkin kohdallasi, kun tuollaisia väkivallantekoja puolustelet. Vielä itse naisena ja äitinä. Häpeäisit.

Epäilemättä tuo on ollut hirveä kokemus. Mutta mitä ajattelet että olisi vaihtoehto? Jätetään vauva sinne synnytyskanavaan jos ei liiku ilman imukuppia ja sydänäänet heikkenee? Mitä luulisit että siinä käy? Tietysti tuollaisissa tilanteissa se henkilökunnan ammattitaito ja hyvä kommunikointi olisi ensiarvoisen tärkeää ettei äiti koe että häntä pahoinpidellään tarpeettomasti. 

Vierailija
133/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on se lahna p***äsi ja poikittain.

Niin onkin. Mistä tiesit? 

Vierailija
134/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen synnyttänyt eikä kukaan ole pidellyt kiinni. En osaa oikein edes kuvitella sellaista tilannetta. Ei siellä huoneessakaan ole ollut kuin minä, kätilö ja nurkassa pahoinvoiva aviomies.

Vierailija
135/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei todellakaan pitäisi lisääntyä ei saakeli soikoon. 

Vierailija
136/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva äiti synnyttää selällään. Ap on katsellut liikaa sairaalasarjoja, joissa nainen aina makaa selällään synnytystilanteessa. Oikeissa synnytyksissä kylkiasento on yleisin. Moni haluaa olla myös puoliksi seisaallaan sängyn vieressä siten, että ylävartalo taipuu eteenpäin sänkyä vasten. Istuen synnyttäminenkään ei ole harvinaista. Jumppapallon päällä esim. 

t. kätilö

En tiedä missä sinä elät, mutta mikään noista ei ollut vaihtoehto siellä, missä minä synnytin. Halusin olla polvillani, suostuin kylkiasentoon mistä voin nousta polvilleni, ja minut pakotettiin selälleni. Tuollaisia valheita ei voi siis suoltaa julkisesti, vaan synnyttäjien on tiedettävä mihin hirveyteen ovat kävelemässä kun menevät sairaalaan. Jos taso on noin eri, niin sitten varauduttava pahimpaan. Olettaen että puhut totta edes omalta kohdaltasi.

jokainen synnytys on erilainen. Eihän asioita  voi tietää etukäteen, että miten kukin synnytys etenee. Oppikirja tapauksia taitaa olla aika vähän.

Se, että Suomessa on lopetettu kaikenlainen synnytysvalmennus on pielessä. Siellä saisi edes jotain osviittaa mitä tuleman pitää. Turvallisesti ja rauhallisesti. Eikä tarvitse itse etsiä netistä juttuja ja pelotella itseään säikyksiin. Liian moni pelkää synnytystä aivan turhaan, kun ei ole mitään turvallista tapaa valmistautua asiaan. Kätilön työnkuvankin voisi kertoa, ettei tule sitten yllätyksenä, että kätilö on siellä ensisijaisesti auttamassa vauvaa. Siinä saa äiti taipua, jos ongelmia alkaa ilmetä.

En mäkään olisi imukuppia halunnut ekassa synnytyksessä, mutta mitähän olisi tapahtunut, jos olisi tosiaan kieltäytynyt. Jalat kiinni ja EI! Uskalla edes ajatella, miten lopullinen se päätös o lisi ollut. Synnytyslääkäri totesi asian, että nyt tarvitaan apua ja se tehdään juurikin nyt! Sitten tuli iskuryhmä ja auttoi lapsen maailmaan.

Lapsella oli pää vinossa, niin luonnollinen ponnistaminen ei kohdentunut oikein.

Vierailija
137/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulee sellainen olo, että palstamammat ovat synnyttäneet keskimäärin 1930-luvulla.

Oma esikoiseni on jo teini, ja jo hänen syntyessään oli luovuttu rutiininomaisesta episiotomiasta, istukan pikaisesta synnyttämisestä, vauvan kylvetyksestä, karvojen ajelusta ja muista turhista toimenpiteistä. Ponnistusasennon sai päättää täysin itse, ja eri asentoja ehdotettiin.

Myöhemmissä synnytyksissäni tuntui, että suunnilleen kysyttiin lupa, saako kätilö katsoa synnyttäjään päin.

Vierailija
138/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua kyllä pidetty. Päinvastoin kätilö pyysi kääntymään selältä kyljelleen, mutta eihän siitä ollut tulla mitään, sattui niin stanasti. Olisin halunnut olla liikkumatta. Avautumisvaihe oli ihan toista, silloin kiersin rinkiä ympäri huonetta. 

Vierailija
139/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa tämä. En olisi edes jaksanut olla missään muussa asennossa kuin selälläni, olin jo niin väsynyt ja kamalissa kivuissa. Kätilö käski miestäni pitämään toiselta puolelta kiinni ja piti itse toista puolta. Ihan lopussa oli kaksi kätilöä pitämässä. Olisin halunnut edes välillä taukoa tuosta, mutta ei. Kyllä jos tuolle oikeasti on ollut jokin tarve niin hyväksyn kyllä lapsen parhaaksi. Siksi kyselen.

Ap

Eli tuon pohjalta: varmaan yrittivät auttaa pitämällä jaloista kiinni.  Synnytyksessä on hetkiä, kun ei voi pitää taukoja, kun pitää syntyvän lapsen elossaolostakin huolehtia...

Minä synnytin kaksoset. Kun ensimmäinen oli tullut ulos, niin minua pidettin kiinni, ja myös kakkosta pidettiin kiinni vatsani päältä ettei lähde kääntymään väärään asentoon. V

Sairasta tämä puolustelu. Lapsi ei kuole synnytyskanavaan ja se että sillä selitetään mitä hirveimpiä väkivallantekoja ja vapaudenriistoja naisia kohtaan on todella, todella sairasta. Itse saatanat äänessä pelottelemalla lapsen kuolemalla täysin luonnollisessa prosessissa oikeuttaen hirviömäistä väkivaltaa äitejä ja vauvoja kohtaan.

Koko ajan maailmassa kuolee ja vammautuu vauvoja synnytyksissä. Suurimmaksi osaksi siellä, missä ei ole nykyaikaista lääketiedettä ja sairaaloita. Tämä on fakta. Voit ihan tarkistaa sen tilastoista jos tahdot. Niistä näet myös miten paljon Suomessa on äitien ja vauvojen kuolleisuus vähentynyt, kun synnytykset on siirtyneet sairaaloihin. 

Synnyttäminen on luonnollista, synnytyksiin  kuoleminen on luonnollista. Sairaala puuttuu luonnollisiin asioihin, se on totta. 

Vierailija
140/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla iso vika, jos se on päässä

Tää palstalla riehuva synnytysväkivaltakilipää on sellainen, jonka äiti syöksysynnytti ja sai vasta kolmannesta pompusta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi