Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jokin hyvä syy sille, että synnyttäjää pidetään ponnistusvaiheessa väkisin kiinni?

Vierailija
14.02.2025 |

Siten että synnyttäjä makaa selällään, kaksi ihmistä pitää jaloista niin ettei synnyttäjä pääse liikkumaan mihinkään suuntaan, on aivan sekaisin kivusta eikä haluaisi että pidetään kiinni vaan haluaisi pystyä liikkumaan edes? Minulla oli noin ja vielä seitsemän vuoden jälkeen ahdistaa ja välillä mieli on jumissa tuossa tilanteessa. Olen ajatellut, että tuo kuului asiaan ja varmaan siihen oli jokin syy, mutta oliko, ja mikä? Tuo kiinni pitäminen kesti kuitenkin tunnin.

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäjä ei pysy paikoillaan ja meinaa vaikka lähteä baariin, niin voi olla varmaan se synnytys sellaisessa vaiheessa, että pitää pysyä paikallaan. Tuskin  normaalisti mitään kiinnipitämistä tarvitaankaan. Ei se mikään yleinen tapa ole ja ehkä sellaiseen ei ole juuri tarvettakaan.

Suomessa ketään ei voi pidättää jos ei ole vangittuna tai lain pakkokeinot täyty, eli oletus vähäistä suuremmasta rikoksesta. Jos synnyttäjä haluaa kesken synnytyksen määrätietoisesti lähteä vaikka lähipizzeriaan, ei kätilöt lain mukaan sitä voi estää vaikka se olisi synnytyksen kannalta parempi. Silloin synnyttäjä kävelee just sinne minne haluaa. Lähipubiin menoa ei välttämättä kannata kertoa ponnistusvaiheessa, koska sitä saattaa joutua hetken päästä selittämään lastensuojelulle ja voi olla ihan peruste pohtia alkoholin aiheuttavan jo melkoista riippuvuutta. 

Kuulen ilomielin siitä naisesta, joka saa lähteä kesken synnytyksen sairaalasta harjoittamaan oikeuksiaan ilman syytettä, vihaa, lapsikaappausta, jne. Kaikki tietävät, ettei tämä ole realistista. Ja toimenpiteitä painostetaan siellä vihalla sekä kiireellä, uhkailulla vauvan terveydestä. Tuo ei ole mitään synnyttämistä vaan silkkaa synnytysväkivaltaa. On erinomaista, etteivät naiset enää synnytä.

Vierailija
62/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa nyt aloittajaa. Että tunti pidettiin väkisin kiinni? Aikamoisen voimat pitää hoitajilla olla jotta tuo onnistuisi.

Tätä lähdin itse äimistelemään, että onko ajantaju hukassa vai mitä mörssäreitä siellä oli hoitajina. Kuinka kauan se ponnistusvaihe edes kesti? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa tämä. En olisi edes jaksanut olla missään muussa asennossa kuin selälläni, olin jo niin väsynyt ja kamalissa kivuissa. Kätilö käski miestäni pitämään toiselta puolelta kiinni ja piti itse toista puolta. Ihan lopussa oli kaksi kätilöä pitämässä. Olisin halunnut edes välillä taukoa tuosta, mutta ei. Kyllä jos tuolle oikeasti on ollut jokin tarve niin hyväksyn kyllä lapsen parhaaksi. Siksi kyselen.

Ap

Tuo asento on väärä ja kaventaa synnytyskanavaa, siksi se on niin sietämätön naiselle (JA VAUVALLE). Sama kun joku käskisi sinut paskantamaan päällä seisoen, paitsi tietysti paskantamisen sijaan synnyttämään

Tuo on ihan yksinkertaisesti rakenteellista seksuaaliväkivaltaa, ei yhtään mitään sen kummempaa. Erittäin vakavaa ja sairas

Mikään ei estä sinua toimimasta samoin. Ei ne siellä synnytyssalissa ketään sänkyyn köytä. Ihan vapaasti saa kävellä ja olla vaikka kyykyssä, jos haluaa. 

t. yhden lapsen vain ylävartalo sängyn reunaa vasten painettuna synnyttänyt

Vierailija
64/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan sekoittaa asioita. Ei se että tuetaan ja levitetään jalkoja VAUVASI parhaaksi ole mitään väkisin kiinni pitämistä.

AP varmaan yrittää provosoida aloituksellaan. Tietenkin saattaa onnistua, mutta vähintään jokainen synnyttänyt tajuaa asian todellisen laidan. 

Vierailija
65/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa luonnollisuus on synnytyksessä kiva. Mutta käytännössä ihmisen synnytys on paljon isompi riski kuin eläimillä, koska ihmisellä on niin iso pää. Silloin joutuu tekemään kompromisseja, jos halutaan pitää lapsikuolleisuus alhaisena. Olen kyllä sitä mieltä, että monet toimenpiteet synnytyksen aikana ovat omiaan hidastamaan synnytyksen kulkua.

Vierailija
66/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio eli kohdun silpominen on tietysti täysin luonnoton ja vakava, väkivaltainen toimenpide, siinä missä synnytys on luonnollinen. Näistä kyllä löytyy infoa jokaiselle joka viitsii ottaa asioista selvää. Oikeat ratkaisut eivät löydy käypähoidosta - se lafka tuottaa synnytysgorea.

Määrittelepä tarkemmin se luonnollinen. Onko luonnollista, jos ihmistä revitään joskus tuntikausiksi venyvissä synnytyksissä ja joutuu sen vuoksi ommeltavaksi, joskus tiputukseen? Kyllä syövät ja sydänkohtauskin on luonnollisia siinä mielessä, että luonnostaan ja biologian vuoksi ne tulee monelle ennen pitkää vastaan. Silti niitä hoidetaan invasiivisesti leikkauksilla. Ei kasvainta yritetäkään luonnollisin keinoin repiä.

Pitkä synnytys on luonnollinen. Toimenpiteet ja asennot sairaalassa eivät. Se että joutuu synnyttämään vihamielisten r aiskaajien ja silpojien keskellä vieraassa, kliinisessä, stressaantuneessa paikassa, ei. Se että vauva otetaan rakkauden sijaan vastaan pelolla, vainolla ja väkivallalla, ei. Venyminen ja joskus repeymät ovat luonnollisia, mutta nekin paranevat tutkimusten mukaan paremmin kuin standardinomainen silpominen ja esim. Istukan väkisin kohdusta repiminen, jota tehdään sairaalassa tehokkuuden vuoksi.

Vierailija
67/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio eli kohdun silpominen on tietysti täysin luonnoton ja vakava, väkivaltainen toimenpide, siinä missä synnytys on luonnollinen. Näistä kyllä löytyy infoa jokaiselle joka viitsii ottaa asioista selvää. Oikeat ratkaisut eivät löydy käypähoidosta - se lafka tuottaa synnytysgorea.

Määrittelepä tarkemmin se luonnollinen. Onko luonnollista, jos ihmistä revitään joskus tuntikausiksi venyvissä synnytyksissä ja joutuu sen vuoksi ommeltavaksi, joskus tiputukseen? Kyllä syövät ja sydänkohtauskin on luonnollisia siinä mielessä, että luonnostaan ja biologian vuoksi ne tulee monelle ennen pitkää vastaan. Silti niitä hoidetaan invasiivisesti leikkauksilla. Ei kasvainta yritetäkään luonnollisin keinoin repiä.

Pitkä synnytys on luonnollinen. Toimenpiteet ja asennot sairaalassa eivät. Se että joutuu synnyttä

LÄÄKKEET! NYT!!! 

Vierailija
68/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun olisi siinä pitänyt lähteä liikkumaan? Jos sulla on ponnistusvaihe päällä, niin silloin keskitytään itse asiaan, eikä juoksennella pitkin poikin. Se on aika kriittinen vaihe, että pitäisi saada tehtyä, kun on kerran alkanutkin.

Enpä ihmettele yhtään, että pitivät kiinni, jos muidulla olisi ollut liikkumishaluja.

Ekalla kerralla mä synnytin selälläni sukia repimällä. Kätilö oli luukulla ja opiskelija piti kättä toisella jalalla. Toisella kertaa synnytin altaassa olin kontillani ja kätilö odotti takana, ei kiinnipitämistä. Kolmannella kertaa jakkaralla, ei kiinni pitoa ja neljännellä kerralla olikin kaksosraskaus, että sovittu sekttio.

Vierailija
69/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaimia hoidetaan koko ajan joka puolella maailmaa luonnollisin keinoin, mm. Risiiniöljyllä. Lääketeollisuus tuottaa gorea ja poistaa peräpukamatkin silpomalla, vaikka parempiakin keinoja on.

Ihmiset eivät maksa kivasta ja helposta. He maksavat draamasta ja vaarasta. Tämän vuoksi mediakin on mitä se on, vaikka iso osa maailmaa makaa täysin rauhassa. Oma valinta, ostaako lottokupongin vai onnettomuusvakuutuksen

Vierailija
70/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä synnytys on luonnollinen. Toimenpiteet ja asennot sairaalassa eivät. Se että joutuu synnyttä

Äläpä kerro enempää sinun kotioloistasi.  

Vierailija
71/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin he ovat varmaan tukeneet sua, mutta eivät ilmeisesti sitten ole lukenut tilannetta oikein, jos olet kokenut sen tuolla tavalla. Siinä ponnistusvaiheen tilassa voi tulla kyllä kaikenlaista pakokauhua. Minulla molemmissa synnytyksissä kätilöt tukivat kiinni pitäen minua ponnistusvaiheessa

Joo onhan se ponnistaminen helpompaa jos saa tukea jalkansa johonkin. Mutta ikävää jos ap on kokenut tilanteen noin, sellainen kannattaisi käydä läpi. Ja jos todella on tunti väkisin pidetty kiinni vaikka ap on pyytänyt muuta niin aika karua. 

Vierailija
72/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja nyt taas. 

Vierailija
73/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa nyt aloittajaa. Että tunti pidettiin väkisin kiinni? Aikamoisen voimat pitää hoitajilla olla jotta tuo onnistuisi.

Tätä lähdin itse äimistelemään, että onko ajantaju hukassa vai mitä mörssäreitä siellä oli hoitajina. Kuinka kauan se ponnistusvaihe edes kesti? :D

Itsellä kiinnipitovaiheessa oli 4 ja 1-2 odotti vauvaa koska oli tiedossa että vauva revitään eli vaatii heti huomiota. Sitä ei muuten ole helppo katsoa kun vastasyntynyt pahoinpidellään omien silmien edessä ja sinut ollaan pumpattu vastoin tahtoasi täyteen huumeita ja silvottu.

Vierailija
74/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ponnistusvaiheessa tämä. En olisi edes jaksanut olla missään muussa asennossa kuin selälläni, olin jo niin väsynyt ja kamalissa kivuissa. Kätilö käski miestäni pitämään toiselta puolelta kiinni ja piti itse toista puolta. Ihan lopussa oli kaksi kätilöä pitämässä. Olisin halunnut edes välillä taukoa tuosta, mutta ei. Kyllä jos tuolle oikeasti on ollut jokin tarve niin hyväksyn kyllä lapsen parhaaksi. Siksi kyselen.

Ap

Eli tuon pohjalta: varmaan yrittivät auttaa pitämällä jaloista kiinni.  Synnytyksessä on hetkiä, kun ei voi pitää taukoja, kun pitää syntyvän lapsen elossaolostakin huolehtia...

Minä synnytin kaksoset. Kun ensimmäinen oli tullut ulos, niin minua pidettin kiinni, ja myös kakkosta pidettiin kiinni vatsani päältä ettei lähde kääntymään väärään asentoon. Välillä en saanut edes liikkua, en saanut tehdä mitään muuta kuin totella synnytyshenkilökunnan ohjeita ja hyvä niin. He olivat kuitenkin niitä, joilla oli tietoa enemmän kaksossynnytyksistä kuin minulla.

Vierailija
75/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyshöyryissä saattaa todellisuudentaju hämärtyä ja kuvitella olemattomia asioita.

Vierailija
76/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan sekoittaa asioita. Ei se että tuetaan ja levitetään jalkoja VAUVASI parhaaksi ole mitään väkisin kiinni pitämistä.

AP varmaan yrittää provosoida aloituksellaan. Tietenkin saattaa onnistua, mutta vähintään jokainen synnyttänyt tajuaa asian todellisen laidan. 

Olette naiiveja typeryksiä. Ja pahoja, kun oikeutatte äärimmäistä julmuutta sokeilla valheilla.

Vierailija
77/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin on luonnollista että synnytykset kestää, on kivuliaita ja niihin voi vaikka kuolla, äiti tai vauva tai molemmat. Kuten syöpään tai sydänkohtaukseen. Lääketiede puuttuu luonnolliseen elämänkulkuun ja siten usein vähentää inhimillistä kärsimystä. Sektiossa ei ole mitään luonnollista, mutta se voi pelastaa ihmishenkiä.  

Vierailija
78/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin he ovat varmaan tukeneet sua, mutta eivät ilmeisesti sitten ole lukenut tilannetta oikein, jos olet kokenut sen tuolla tavalla. Siinä ponnistusvaiheen tilassa voi tulla kyllä kaikenlaista pakokauhua. Minulla molemmissa synnytyksissä kätilöt tukivat kiinni pitäen minua ponnistusvaiheessa

Joo onhan se ponnistaminen helpompaa jos saa tukea jalkansa johonkin. Mutta ikävää jos ap on kokenut tilanteen noin, sellainen kannattaisi käydä läpi. Ja jos todella on tunti väkisin pidetty kiinni vaikka ap on pyytänyt muuta niin aika karua. 

Ei ap ole edes käynyt synnytyssalissa aikuisiällä. Kunhan oksentaa omia r'skaus- ja silpomisfantasioitaan tänne. Ei sellaista hoitajaa ole olemassa, joka jaksaisi tunnin pidellä aikuista ihmistä paikoillaan sängyssä. 

Vierailija
79/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo asento on väärä ja kaventaa synnytyskanavaa, siksi se on niin sietämätön naiselle (JA VAUVALLE). Sama kun joku käskisi sinut paskantamaan päällä seisoen, paitsi tietysti paskantamisen sijaan synnyttämään

Tuo on ihan yksinkertaisesti rakenteellista seksuaaliväkivaltaa, ei yhtään

Painostavat ja häiritsevät, sekä vaativat suostumaan toimenpiteisiin. Synnytyksen aikana ei tulisi joutua keskittymään oikeuksiensa puolustamiseen ja siihen, että saa synnyttää missä asennossa vauva haluaa syntyä. Se että synnytystilassa on ihmisiä, joilta pitää puolustautua, on äärimmäistä sairautta jo itsessään.

Vierailija
80/176 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostavat ja häiritsevät, sekä vaativat suostumaan toimenpiteisiin. Synnytyksen aikana ei tulisi joutua keskittymään oikeuksiensa puolustamiseen ja siihen, että saa synnyttää missä asennossa vauva haluaa syntyä. Se että synnytystilassa on ihmisiä, joilta pitää puolustautua, on äärimmäistä sairautta jo itsessään.

Vauvalla ei ole syntyessään omaa tahtoa. Ei se päätä, että "hei, nytpä minä synnynkin perse edellä, häh-häh-hää". :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme