Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvaaja otti rumat passikuvat ja nyt on ihan kamala passi

Vierailija
12.02.2025 |

Eikö noilla ole mitään taiteillisia näkökulmia? Nyt on ruma kuva aivan kuin Alibista.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuva kun on kuvattava

Vierailija
62/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien passikuvat näyttävät kuin jostain Alibista tempaistuilta, varsinkin jos ovat mustavalkoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuottahan se vain on voimassa. Mene ensi kerralla toiselle valokuvaajalle, hyviäkin on eikä edes maksa sen enempää.

Vierailija
64/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset otattanut uusia passikuvia. Vaikka jossain toisessa paikassa. Sitten olisit saanut mahdollisesti paremmat kuvat jotka laittaa passiin.

Vierailija
65/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset otattanut uusia passikuvia. Vaikka jossain toisessa paikassa. Sitten olisit saanut mahdollisesti paremmat kuvat jotka laittaa passiin.

Älytöntä rahan hukkaa.

Itselläkin kaamea kuva, mutta kuvaaja totesi että muotokuvat on erikseen.

Passikuvassa niin valo, asento, rajaus sekä ilme ovat kuvattavalle epäedulliset. 

Mutta eipä sitä kuvaa tarvitse juuri esitellä. 

Vierailija
66/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä edes katso sitä kuvaa, koska mielestäni näytän niissä aina hirveltä. Ei sitä passiakaan onneksi tarvitse itse katsella.

Vierailija
67/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvaan kannattaa meikata samoin kuin telkkariin tai teatterin lavalle eli todella överisti, jos kuvassa haluaa näyttää normaalilta ihmiseltä.

Vierailija
68/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin kanssa miksi mun passikuva näyttää ihan kamalalta mutta sitten tajusin että se onkin tää mun naama

joka näyttää kamalalta.

Siltä passikuvalta me monet oikeasti näytetään, jos ei nosteta leukaa ylös, kun kylppäriin mennessä jne.

Toki jonkun verran eri kasvojen muodoille edulusempi on tuo laajakulmakuva,  esim. pieni nenä voi näyttää paremmalle kuin luonnossa.

Kyllä niistä tunnistaa, eikä ne tarkastajat niitä kuvia minnekään lehteen laita.

Ne ihmisten itsestään ottamat somekuvat ylhäältä päin peittävät kyllä kaksoisleuat, sitä ei passikuva tee.

Vierailija
69/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha on peiliä syyttää, jos naama on vino.

Vierailija
70/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu selfienä järkkärillä, pitää vain järjestää oikea valaistus. Siihen tsekkausohjelma poliisin sivuilla että saa rajattua oikein. Tulee just niin hyvä kuin viitsii, eikä maksa maltaita. Kännykällä ei voi.

Vierailija
71/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvia on voinut kuka tahansa napsia ja se myös näkyy usein laadussa.

Onneksi tähän on tulossa muutos.

Ennen sitä kannattaa käydä liikkeessä jossa on tämä merkki.

https://fotokaupanliitto.fi/press/ajankohtaista/passikuvan-ammattilaine…

Vierailija
72/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speden sketsin sanoin,ei sen passikuvan tarkoitus ole olla taiteellisesti täydellinen.

Vierailija
73/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin itse kännykällä ja meni läpi. Katsoin tarkat kriteerit läpi ja muokkasin passikuvaeditorilla oikean kokoiseksi. Säästi aikaa ja rahaa ja tuli hyvä kuva.

Sulla kävi tuuri sillä itse otettuja kuvia hylätään eniten. Kännykällä otetut kuvat pyöristää kasvoja.

Kännykkän linssiä ei olen suunniteltu kasvokuviin

Vierailija
74/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi passia joutuu nykyään niin harvoin näyttämään, että ihan sama millainen kuva siellä on sisällä. Näissä uusissa passeissahan on myös se värikuva ekalla paperisivulla, näkyy vielä paremmin oman naaman hirveydet.

Vierailija
75/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi mulle. Siitähän on sit kiva maksaa, eikö? 

Vierailija
76/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ladastakaan saa mersua vaikka minkälaista jalopuurattia vaihtaisi

Vierailija
77/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti: palatessa lomalta varmaan näytät siltä passikuvalta eikä ole ongelmia palata Suomeen;)

Vierailija
78/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti otti kuvan perseestä,no sattuuhan sitä.

Persu taitaa olla se ap:n paras ominaisuus..

Vierailija
79/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tätä keskustelua passikuvasta. Sitä ei ripusteta seinälle ja sitä lähinnä katsoo virkailija ja muun ajan se on katseilta piilossa.

Toinen mitä ihmettelen on jatkuva kitinä passikuvan hinnasta. Se ei paljoa maksa, mutta itse passin hinnasta kukaan ei nouse barrikaadeille ja se vasta maksaa.

Vierailija
80/124 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt tätä keskustelua passikuvasta. Sitä ei ripusteta seinälle ja sitä lähinnä katsoo virkailija ja muun ajan se on katseilta piilossa.

Toinen mitä ihmettelen on jatkuva kitinä passikuvan hinnasta. Se ei paljoa maksa, mutta itse passin hinnasta kukaan ei nouse barrikaadeille ja se vasta maksaa.

Meilläpäin passikuva on n.25€, passin hinta on 63€. Itse koen, että 63€ viidelle vuodelle jaettuna ei ole paljoa, mutta kuvan hinta suhteessa passin hintaan on korkea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi