Valokuvaaja otti rumat passikuvat ja nyt on ihan kamala passi
Eikö noilla ole mitään taiteillisia näkökulmia? Nyt on ruma kuva aivan kuin Alibista.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisestä naisesta vaan enää saa kovin kummoista kuvaa ilman filttereitä ja niitä kun ei passikuvissa saa käyttää. Ei sillä, että heissä mitään vikaa olisi, sillä helvetin hyvin ne panee.
Huvittaa nuo typerät spämmäämisesi, oletko kännissä?
Sen passikuvalookin tekee yleensä pahaksi se ilme, joka ei saa olla hymyilevä. Porukka helposti luulee että se tarkoittaa että kuvassa pitää olla naama ihan täysin rentona ja valahtaneena, ei ihme että tulee pahaa jälkeä. Kokeilkaa sellaista ilmettä että ensin hymyilette isosti niin että poskilihakset jännittyvät, sitten jätätte ne poskilihakset ylös mutta muutoin vähennätte hymyä ainakin silmistä. Se ilme, mistä itse vielä ajattelee että näyttää varmaan hymyltä, näyttää ulospäin ihan normaalilta perusilmeeltä, mutta ilman sitä pahinta resting bitch face -vibaa.
Sinähän niissä kuvissa olet, miten se on kuvaajan syy, mille näytät?
Meillä on aina näyttänyt kuvan ja kysynyt onko Ok. Oletko kurkannut peiliin?
Mä otin just äskettäin mieheni passikuvan, komeilee nyt hänen passissaan. Muutama räpsäsy ja se oli siinä. Mun ja kahden lapsen passikuvat otti mies, nykyisiin passeihin ja sitä edellisiin. Nuorin oli sillon vasta vauva ja toinen lapsi 4v, nyt uusimmissa sit vähän vanhempia. Ei oo vaikeeta kun tietää ne kriteerit. Ihan vaan miehen työpuhelimella ne on otettu.
jos mammat saisi laittaa passiin tinderkuvansa, niin kukaan ei tunnistaisi niitä passintarkastuksessa
Vierailija kirjoitti:
Passikuva ei valehtele.
Viranomaisen ohjeet on tiukat ja tulee vielä tiukemmiksi.
Silti se ei ole samannäköistä kuin peilissä. Se on se passikuvan arvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passikuva ei valehtele.
Viranomaisen ohjeet on tiukat ja tulee vielä tiukemmiksi.
Kyllä kuvan optiikka (selvästi pullon pohja efekti), valaistus yms. vaihtelee ja valokuvasta tulee aivan eri näköinen. Kannattaa käydä toisella kuvaajalla.
Mitä väliä? Aivan samahan se on, miltä siinä näyttää. Kunhan on sen verran näköinen, että tunnistaa samaksi henkilöksi.
Ei taas kun naurattaa.
Äiti kuoli ja piti uusia henkkari. Valokuvaamoon, ottamaan kuvaa. Kuvaaja sanoi kyllä, että koita nyt ottaa vähemmän iloisempi ilme, koitin, ei onnistunut. Hautajaiset ja perunkirjotukset meni sitten ihan ok.
Näytin sitten baarissa kuvaa naiselle: hän kysyi, et minä vuonna pääsit linnasta pois? :)))) (kuin tuo mugshot).
Ei se mikään taidekuva ole.
Ja jos sinä olet ruma, niin se kuvakin on ruma. Passikuvassa ei voi käyttää filtereitä.
Ihan sama mulle on miltä siinä näyttää, mitä väliä. Joskus nuorena saattoi haitata, et kaikille piti selittää miten kauhee tuli jne. Nyt vanhempana ihan sama eikä jaksa es ottaa koko asiaa puheeksi eikä tule es mieleen.
Minun passikuva on nätti. En tiedä.miksi
No sitä passissa kuvaahan voi vähän meikata jälkikäteen tussilla. Vähän väriä poskiin punaisella permanent-tussilla jne. ja avot, näyttää paljon kivammalta se passi. 👍
Otin itse kännykällä ja meni läpi. Katsoin tarkat kriteerit läpi ja muokkasin passikuvaeditorilla oikean kokoiseksi. Säästi aikaa ja rahaa ja tuli hyvä kuva.
Vierailija kirjoitti:
Mun erittäin kaunia teinitytär näytti passikuvassa murmeilta 😂. Jos ei edes hän onnistu niin ei pidä soimata itseään liikaa.
Mun poika sai naurukohtauksen kun näytin uuden passikuvan. 😂😂
Kyllä muakin mun kuva nauratti mutta ennen kaikkea nauroin pojalle kun ei häneltä meinnut nauru loppua lainkaan. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ainoastaan passintarkastaja sen näkee, eikä se välitä.
Tosin se vasta kamalaa onkin, että passintarkastaja tunnistaa ongelmitta siitä kammokuvasta eli se on kuin onkin näköinen :(
Kuva kuin kuva, pääasia kun siitä sut tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota seuraavaksi itse, minäkin teen niin.
Joopa joo. Kriteerit on äärimmäisen tarkat, luin ne äsken ja menen kyllä suosiolla kuvaamoon.
No minä sain hyvän kuvan. Semmonen sovellus laittoi sen oikeaan kokoon ja rajasi. Virkailijakin sanoi että onpa hyvä kuva. Maksoi ehkä 5€.
Minä kävin passikuvassa kun vauvani oli n puolivuotias ja joku tosi huonojen unien vaihe. Näytin ihan jollekin narkkarille tummine silmänalusineni, tukka hapsottaen ja ilme väsyneenä. Onneksi nyt on jo uusi joka on edes vähän siedettävälle 😅
Thanks 😂