Valokuvaaja otti rumat passikuvat ja nyt on ihan kamala passi
Eikö noilla ole mitään taiteillisia näkökulmia? Nyt on ruma kuva aivan kuin Alibista.
Kommentit (124)
Passikuvat on aina vähän rumia. Viimeksi sain ok kuvan. Sitä aikaisempi, naama kiilsi ja muutenkin kasvot olivat oudon ja turpeannnäköiset. Uusinta passikuvaa en häpeä paljoa, voisin näyttää sen kaikille, koska näytän siinä mielestäni itseltäni eikä ilme ole pelästynyt tai muuta outoa. Oikeasti, mun edellinen passikuva oli niin outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne siellä rajalla nyt nauraa!
Näistä saisi sarjan hauskimmat passikuvat. No ne on tehty konetta varten, pitää korostaa kaikkea.
Mitä tää tarkoittaa?
Otin viimeksi itse passikuvani. Järkkäri jalustalle ja kaukosäätimellä valkoista seinää vasten 25 kuvaa luonnonvalossa suoraan edestäpäin kuvattuna. Valitsin sopivan kuvan, rajasin kuvankäsittelyohjelmalla oikean kokoiseksi ja lähetin passihakemuksen kanssa. Itse kännykällä otetut eivät välttämättä mene läpi.
Kuvaamossa otetuissa kuvissa olen yleensä ollut balkanilaisen painivalmentajattaren näköinen, nyt on hyvä neutraali kuva passissa. Pian pitäisi tosin ottaa uudet kuvat, sillä passin voimassaoloaika umpeutuu ennen kesää.
Voin sanoa että näin vanhana kun katsoin nuorena kamalalta näyttävää passikuvaa se näytti ihan ok. Ihmettelin miksi silloin pidin sitä ihan karseena.
Kannattaa käydä automaatissa, niissä saa itse otettua paljon paremmat kuvat ja pystyy uusimaan niin monta kertaa kuin haluaa. Liikkeessä otetuissa aina ihan järkyttävä lopputulos.
Älkää koskaan laittako hihatonta paitaa passikuvaan! Näytän passikuvassani ihan jabba the huttilta 😂 Kassatytölläkin meinasi pokka pettää, kun minun kuvan näki! 🤣
Passikuvasta harvoin tuleee kauniimpi kuin mallinsa. Kaikenmoiset taiteelliset näkökulmat ovat ehdottomasti kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis käydä myös, en halua!! 🤣 Nöyryyttävää aina.
Käyn automaatissa, saa rauhassa itse vaan kauhistella alkuun. Kun ei sitä siedettävää kuvaa minustakaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu selfienä järkkärillä, pitää vain järjestää oikea valaistus. Siihen tsekkausohjelma poliisin sivuilla että saa rajattua oikein. Tulee just niin hyvä kuin viitsii, eikä maksa maltaita. Kännykällä ei voi.
Minä yritin ottaa itse kuvan, tai siis otattaa puolisolla. Asentelin salamaan varjostusta ja kokeilin rengasvalolla, mutta aina tuli mielestäni liikaa varjoa ja menin valokuvaamoon. Rengasvalon hinnalla olisi otattanut koko loppuelämän passikuvat.
Tasainen luonnonvalo pilvisenä, mutta ei liian pimeänä päivänä ikkunasta suoraan edestä on paras. Salamalla ja rengasvalolla tulee joko liikaa varjoja tai liian kaksiulotteinen kuva kun valo "latistaa".
Itse otin järkkäri jalustalla, kaukosäätimellä laukaiten omat kuvani ja hyvin kelpasivat teknisiltä vaatimuksiltaan passiin.
Mulle sanottiin joskus että kuvallani pääsee pois Suomesta, mutta ei ole varmaa pääseekö takaisin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin kanssa miksi mun passikuva näyttää ihan kamalalta mutta sitten tajusin että se onkin tää mun naama
joka näyttää kamalalta.
Siltä passikuvalta me monet oikeasti näytetään, jos ei nosteta leukaa ylös, kun kylppäriin mennessä jne.
Toki jonkun verran eri kasvojen muodoille edulusempi on tuo laajakulmakuva, esim. pieni nenä voi näyttää paremmalle kuin luonnossa.
Kyllä niistä tunnistaa, eikä ne tarkastajat niitä kuvia minnekään lehteen laita.
Ne ihmisten itsestään ottamat somekuvat ylhäältä päin peittävät kyllä kaksoisleuat, sitä ei passikuva tee.
Kyllä ne passikuvat on oikeasti usein aika kauheita ja ihmiset näyttää livenä paremmalle. Siinä on tosiaan sellainen kova ja epäedullinen valo ja ilme.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ainoastaan passintarkastaja sen näkee, eikä se välitä.
Just näin, passikuvaa passintarkastaja vilkaisee nopeasti ja hän on todennäköisesti sinulle vieras ihminen, joka unohtaa sinut ja kuvasi samantien. Kukaan muu ei passikuvaa katso, jos et sitä muille näyttele, joten on aivan samantekevää minkälainen se kuva on.
Ja jos yhtään lohduttaa, voin kertoa että itselläni ei ole ollut ikinä yhtäkään passikuvaa, jonka nähdessäni olisin ajatellut, että ompa hyvä kuva, kauheita ne on aina.
Passikuvaajaksi valtiitettu otti ylivalotetun kuvan. Kuulemma kelpaa eikä hän voi mitään No, sitten jouduin menemään poliisilaitokselle, vaikka edellisestä käynnistä n. 5 v. Passikuvan koko kasvaa koko ajan. Kohta varmaan tursuaa yli passin tai passista tulee kokoa A4.
Minulla on vaalea tukka, joka näkyy huonosti valkoisesta taustasta. Ehkä pitää värjätä mustaksi, ettei erotu "valtavirrasta".
Tarpeeksi kun matkustaa, niin on aivan sama mille siinä passikuvassa näyttää. Kunhan se passintarkastaja, jos nyt fyysiselle ihmisele missään kohta enää tarvitsee näyttää, niin hyväksyy sen.
Meillä näyttää kekaratkin slaavilaisilta kriminaaleilta passikuvissaan.
Mäkin olin sitä mieltä yhden passin kuvasta, että olipa ryytyneen näköinen. Kävin sitten sen passin kanssa tekemässä kuukauden reppureissun. Reissun lopussa passikuva näytti hehkeältä siihen verrattuna, miltä oma naama sillä hetkellä.
Monet hyvät naurut on kyllä saatu kun on kavereitten kesken vertailtu passikuva. Se on uskomatonta miten ihan kauniistakin ihmisistä voi saada niin kauheita kuvia, mutta kyllä joskus joku kuva voi olla ihan hyväkin. Pääasia on tietysti että se, että se kelpaa passintarkastajalle.
Mua ei haittaa kuva sinänsä kun ei sitä paljoa kukaan näe, mutta kyllä ahdistaa kun mietin että näytänkö oikeasti noin hirveältä.