Valokuvaaja otti rumat passikuvat ja nyt on ihan kamala passi
Eikö noilla ole mitään taiteillisia näkökulmia? Nyt on ruma kuva aivan kuin Alibista.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä automaatissa, niissä saa itse otettua paljon paremmat kuvat ja pystyy uusimaan niin monta kertaa kuin haluaa. Liikkeessä otetuissa aina ihan järkyttävä lopputulos.
Automaattikuvia hylätään eniten koska ihmiset ei osaa sijoittua kuvassa vaatimusten mukaan.
Kun alat muistuttaa passikuvaasi, olet loman tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanontahan sanoo, että silloin, kun alat näyttää passikuvaltasi, olet matkan tarpeessa.
LOMAN tarpeessa.
Niin käy aina. Ennen sai käyttää silmälaseja passikuvassa. Taitavat kuvaajat osasivat ottaa kuvat, jotka kelpaavat. Nykyään passijonossa virkailija vilkaisun sijaan tuijottaa ensin kuvaa, sitten minua ja viel lopuksi passia.
Mulle kuvaaja sanoi että hymyile vähän! Sanoin että ei kai passikuvassa saa hymyillä? Hän vastasi että olet muuten niin karun näköinen. Niinpä mulla on passissa vieno hymy 😅
Jos haluat premium tason passikuvat kannattaa varata aika studio kuvaajalta. Stadissa on muutaman kuvaaja joka tekee huolella valaistuja passikuvia. Hinta on toki eri.
Vierailija kirjoitti:
Mun erittäin kaunia teinitytär näytti passikuvassa murmeilta 😂. Jos ei edes hän onnistu niin ei pidä soimata itseään liikaa.
Sain ajokortin kun täytin 18, kävin kolmessa eri passikuvassa😄Olin nätti, mielellään näytin sitä vuosikymmeniä, kunnes eräs tokaisi että alkaa olla vanha😡
Pilas sun passin. Vaadi korvauksia? Nykyään on muotia vaatia korvauksia, jopa miljoonakorvauksia. Se on aikamoinen haitta, kun ei ilkeä matkustaa mihinkään, ettei tarvitse näyttää passia. Käytännössä maasta poistuminen tehty mahdottomaksi.
No, minulla pilasi Gigantin automaatti. En näyttänytkään niin upealta, mitä oletin.. siis oikeasti, mikä on ongelma??
Miksi passikuvassa edes pitäisi näyttää hyvältä?
Ennen passikuvat otettiin vähän sivuviistosta ja niissä näytti taviskin paremmalta. Nyt pitää koko leipälautanen olla suoraan edestä kuvattua ja varsinkin jos naamassa on hiemankin epäsuhtaa niin näyttää kamalalta.
Eikö tämä ole ihan perinteiden mukaista? Passikuvat ovat perinteisesti rumia, ainakin kuvatun omasta mielestä.
Passikuvan on tarkoitus olla erikoinen ja poikkeava, koska asiantuntijat pystyy muutamien seikkojen perusteella tarttua ulkonäköön että onko ne passissa olevan henkilön piirteitä mitä livenä edessään näkee :)
Siksi jokainen näyttää enemmän tai vähemmän rikolliselta passikuvissaan. :D
Miten muuten nakkihuuli- ja palloposkitäytetyt ihmiset, sitten kun ne täytteet lähtee tai ne joutuu poistamaan terveyssyistä, niin meneekö passi kuvineen uusiksi?
otetaanko nuo kuvat nykyään aina suoraan edestä?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi, kun kävin kuvassa niin meni pieleen vaikka otettiin muutama kerta uusiksi.
Leikilläni sanoin, että eikö tuota voisi fiksailla kuten esim. lehdissä tehdään julkkiksillle yms.
Kyllä ne usein fiksaavatkin
Niitä tahallaan muokataan. Juuri otin passikuvat ja olen kuin poliisin pidätyskuvasta!
Itku tuli kun sain passin missä näytän joltain kirvesmurhaajalta!
M38
Minä näytän passikuvassa ihan kuuskymppiseltä, vaikka olenkin vasta 59v.
Vanha sanontahan sanoo, että silloin, kun alat näyttää passikuvaltasi, olet matkan tarpeessa.