Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomessa kutsuta kunnolliseen lääkärintarkastukseen aikuisena koskaan, jos ei pääse töihin Ikinä?

Vierailija
12.02.2025 |

Alaikäisille järjestetään koulun kautta terveystarkastuksia, mutta entä kun on täysi-ikäinen. Ei taida päästä, ellei ole joku ongelma.

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin maailmaa voisi tehdä tyräleikkauksen halvalla menettämättä samalla toista munuaistaan?

Suomessa lääkäriin ja tutkimuksiin meni puoli vuotta ja kesällä todettiin 2 tyrää, napatyrä ja sen yläpuolella toinen. Lääkäri ei suostunut leikkaamaan, koska kuulemma "tulehdusriski" ja muuta paskaa. Ikä 53 v ja työtön mies. silti nuorilta leikataan tyriä ei minulta, koska olen varmaan yleishyödytön paska yhteiskunnalle.

Ajattelin että missä sitten voisi leikkauttaa tyrän menettämässä samalla jossain Aasian tohtorilla toista munuaista myyntitarkoituksiin ja saamatta infektiota?

Ei ne lääkärit mielellään tuhlaa aikaa tuollaisiin vanhoihin, elämän ehtoo puolella oleviin ihmisiin.

Niin se vaan menee..

Vierailija
102/163 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asutte tampereella niin toike palvelu on työttömille,mutta ei saa lähetettä labraan eikä tutkimuksia. kuitenkin jos tarvii todistuksia ja käynnin saa lääkäri ajan tämä joku alueen palvelu.muusta suomesta en tiedä.yksityinen voi olla ainoa mahdollisuus.perusverenkuva saattaa maksaa 70e tai yli.eli paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tyttömien terveystarkastus ole sellainen tee se itse tutkimus, rasti ruutuun, otamme tarvittaessa yhteyttä. Suomen terveydenhuoltoon pitäisi satsata sitä verorahaa. Puhutaan vain kansallisesta turvallisuudesta ja poistetaan se turva ihmisiltä. 

Riippuu tietty paikasta, tuossa aikaisemmin jo mainitsin että mulla oli hyvinkin kattava. Pari vuotta sitten, tiedä onko sekin ajettu alas kun nythän niitä uusia työpaikkoja on tullut se 100000 eikä enää pahemmin ole työttömiä joita tarkastaa... sanoo Arto S. 

Vierailija
104/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pienituloisena ei oikein yksityiselle ole rahaa mennä ja TK sta ei tuollaisiin saa aikoja.

Eikä pidäkään. Kellään ei ole velvollisuutta maksaa jonkun elättiporsaan turhaa lääkärikäyntiä. 

Vierailija
105/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja ihan täyttä työaikaa. Silti olen pienituloinen. 

Vierailija
106/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kutsua. Eri asia meneekö sinne. 

Vierailija
107/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on töihintulotarkastus ja ikäkausitarkastukset. Työtön huolehtii itse?

Joo mitattiin verenpaine ja huumetesti ja työterkkarin lomake 

Vierailija
108/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pienituloisena ei oikein yksityiselle ole rahaa mennä ja TK sta ei tuollaisiin saa aikoja.

Eikä pidäkään. Kellään ei ole velvollisuutta maksaa jonkun elättiporsaan turhaa lääkärikäyntiä. 

Siksi pitääkin töissä ollessa käyttää kaikkia mahdollisia työterveyshuollon palveluja. Viimeksi vuokratyöntekijänä kävin joka vuosi kattavissa terveystarkastuksissa. Samoin fysioterapeutilla viisi kertaa vuodessa. Menihän siinä muutama päivä yhteensä muualla kuin työpaikalla. Jotkut eivät käyneet koskaan. No, omapahan on asiansa.

Vierailija
109/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

Naiset kun ikääntyvät tiettyyn ikään ni aletaan v'ttuja tutkimaan joka 5. vuosi. Muuten saa olla ihan rauhassa syöpäkasvaimia kasvatellen.

Vierailija
110/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vajaakykyinen, ap? Aikuisia ei paapota.

Vierailija
111/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Työttömien terveystarkastus mikä se on?

Minulle se tehtiin puhelimitse, mikä minusta on todella outoa. Ei siinä puhelimen välityksellä mitata verenpainetta, mitata painoa, tehdä näöntarkastusta ym. mikä vaatisi käyntiä paikanpäällä. Ihan turha puhelu oli. Enemmänkin voidaan puhua palveluunohjauksesta kuin terveystarkastuksesta. Terveystarkastus on väärä nimi tälle palvelulle ja todella hämäävä. Tämä Joensuussa, en osaa sanoa miten muilla paikkakunnilla järjestetään.

Vierailija
112/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihintulotarkastus ei kyllä ole mikään kunnon lääkärintarkastus. 

Vierailija
113/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jos maksaa omilla rahoillaan. Kyllä Suomessa on ajettu ennaltaehkäisevä terveydenhuolto aika lailla alas, mikä sitten tietysti näkyy erikoissairaanhoidon ruuhkautumisena, kun sairaudet ehtii pahentaa ennen hoitoon pääsyä. 

Vierailija
114/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni varmuuden vuoksi tarkastelu ei paljon hyödytä. Vyötärönympärystä ja verenpainetta kannattaa mittailla ainakin pari kertaa vuodessa, ja lievistä mutta epätavallisista oireista olla yhteydessä terveysneuvontaan.

Vierailija
115/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

Naiset kun ikääntyvät tiettyyn ikään ni aletaan v'ttuja tutkimaan joka 5. vuosi. Muuten saa olla ihan rauhassa syöpäkasvaimia kasvatellen.

Juu, joku munasarjasyöpä ehtii helposti kasvaa vatsan täyttämäksi massaksi ennen kuin oireilee niin että hoitoa saa. 

Vierailija
116/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jos maksaa omilla rahoillaan. Kyllä Suomessa on ajettu ennaltaehkäisevä terveydenhuolto aika lailla alas, mikä sitten tietysti näkyy erikoissairaanhoidon ruuhkautumisena, kun sairaudet ehtii pahentaa ennen hoitoon pääsyä. 

Ennaltaehkäisevä terveydenhuolto: noudata ohjeita ja suosituksia ravinnossa, elintavoissa ja hampaidenpesudda.

Jos lääkärllä on sanottavaa, ennaltaehkäisysi on epäonnistunut.

Vierailija
117/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tyttömien terveystarkastus ole sellainen tee se itse tutkimus, rasti ruutuun, otamme tarvittaessa yhteyttä. Suomen terveydenhuoltoon pitäisi satsata sitä verorahaa. Puhutaan vain kansallisesta turvallisuudesta ja poistetaan se turva ihmisiltä. 

Minulla ainakin oli tosi kattava. Säilytin puhelinnumeron jonka hoitaja antoi, voi soittaa jos tulee jotain vaivaa. Nyt on polvi tosi kipeä ja ensi viikolla soitan ja saavat tutkia voiko tai kannattaako mitään tehdä. Selän jo kuvasivat ja totesivat että kaikki mahdolliset viat mutta ei voi muuta tehdä kuin pitää huolta yleiskunnosta. Voi olla että riippuu paikkakunnasta. Minulle työkkärin virkailija järkkäsi ajan alkuun kun soitti erään kerran. Silloin kyllä satuin olemaan töissä ja mainitsin selkävaivoista.

Vierailija
118/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua tarkastettu, kun pääsin töihin. Eikä jalkaani hoidettu työterveydessä.

Vierailija
119/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt viimeksi noin 5-6v sitten. Ja olen siis ihan työelämässä. Välissä kyllä lääkärissä muutaman kerran liittyen käsiongelmiin ja sitä kautta leikkaukseen.

Mutta varsinaista terveystarkastusta verikokeineen ei ole ollut siis vuosiin. Pitäisi kyllä varmaan mennä/päästä, kun ikääkin on jo yli 50 ja viimeksi ssim.hemoglobiini oli rajoilla, että rautaa pitäisi syödä ja verensokeria seurattiin.

Itse olen sentään verenpainetta seurannut ja se on ollut kumma kyllä hyvä.

Vierailija
120/163 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihintulotarkastus ei kyllä ole mikään kunnon lääkärintarkastus. 

Riippuu firmasta. Mitä isompi lafka, sitä kattavampi tarkastus. Omalla kohdalla parhaat tarkastukset tehtiin Stora- Ensolla ja Lahti Energialla. Jossain pikkunarikassa ei ollut edes puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan