Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomessa kutsuta kunnolliseen lääkärintarkastukseen aikuisena koskaan, jos ei pääse töihin Ikinä?

Vierailija
12.02.2025 |

Alaikäisille järjestetään koulun kautta terveystarkastuksia, mutta entä kun on täysi-ikäinen. Ei taida päästä, ellei ole joku ongelma.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä viimeksi noin 5 vuotta sitten,jos ei hammaslääkäriä lasketa mukaan. Silloinkin oli kyse ei-somaattisesta asiasta. Mikä se sellainen on,kuin työttömien terveystarkastus? Itselläni on nolla-työnhakuvelvoite ja tiedä sitten kuinka kauan,mutta milloinkaan ei minua ole mihinkään tarkastuksiin kutsuttu. Ai että on kivaaa olla viranomaisten pas..ka papereissa täydellisen työkyvytön eikä silti pääse eläkkeelle. Tällälailla se Suomi nousee ja syrjäytymistä suitsitaan.

Soita tai laita sähköinen yhteydenotto terkkariin. Terveystarkastuksia kyllä tehdään, jos ei ole otettu pitkään aikaan peruslabroja, sokereita, punnituksia ja verenpaineita. Verenpainetta ja painoa voi tietysti itsekin mitata kotona, monessa paikassa on ihan lomake, johon voi laittaa lukemat ja toimittaa sen terkkariin. 

Vierailija
62/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

1.,5, ja 8. -luokalla on laajat terveystarkastukset mihin kuuluu myös lääkärintarkastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus Lahdessa. Kävin tuolla joku aika sitten, painon (130kg) ja verenpaineen katsoi ja teki muutaman kysymyksen jossa sitten mainitsin niska ja selkävaivoista jotka sain aikanaan tehdastyöstä, tuo sitten varasi ajan fysioterapeutille . Kävin sitten fysioterapeutilla jonka testit meni aika huonosti ja tuo venäläisakka vain totesi että kyllä se siitä liikunnalla paranee, lääkäriaikaa jatkotutkimuksiin tuo ei suostunut varaamaan enkä saanut sitä myöhemmin soittamallakaan .

Jos lohduttaa, niin ei se työterveyshuollonkaan tarkastus mikään lääkärin tekemä tarkastus ole. Terveydenhoitaja sen tekee. Lääkäriin voi päästä vasta sitten, jos on sairas. Mutta ei kaikilla työpaikoilla ole sellaista työterveyshuoltoa, että pääsisi sairaanakaan lääkäriin, jos ei ole työstä johtuvaa. Terveysasemalle pitää mennä. 

Vierailija
64/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinaikaa ei noin vain enää varata julkisessa terveydenhoidossa, koska vastassa on ensin hoitaja, joka tekee hoitoarvion. Suomessa on hyvä sairaanhoito, mutta todella surkea ennaltaehkäisevä terveydenhoito.

Hoitoon on hyvin vaikeaa päästä.

Vierailija
65/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä omaa kolesteroli-arvoani, en sokeriarvoja, koska niitä ei ole koskaan mitattu. Toimin 50 vuotta yksinyrittäjänä.

Nyt olen 74v, olen aina ollut terve, edes flunssaa en ole vuosikymmeniin sairastanut. 

Vierailija
66/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertausharjoituksessa, ainakin jonkinlainen tarkastus on.

Vierailija
67/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on paljon ulkomaisia lähetettyjä työntekijöitä ja yhdestä Aasian maasta tulleille tehdään joka vuosi perusteellinen lääkärintarkastus mikä sisältää mm. laajat verikokeet ja keuhköröntgenin. Se kuiuu heidän työsopimukseen ja työnantaja heidän alkuperämaassa maksaa koko lystin. Jos on jotain epäilyttävää niin pääsevät myös suoraan kokovartalomagneettikuviin.

Vierailija
68/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet itsesi täysin terveeksi, mitä pitäisi tarkastaa? Jos on jokin vaiva, varaa sen pohjalta vastaanottoaika. 

Näinhän sitä sanotaan, mutta kaikenlaista oireetonta voi olla kuitenkin piileskelemässä. 

Piileskelevät voi tutkituttaa omilla rahoilla. 

Tarkoitit kai piileviä vaivoja. Yksityisellä käyminen onnistuu vain varakkailta, niin kallista se on.

Vierailija
69/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lääkärissä ja sairaalassa vain sektioiden takia. Huhut taitaa kertoa ihsan muuta?  No rei se mitään. A niin oudon silmäsairauden takia ollut myös muutaman kerran, mutta koska disgnoosit väärä (100% todisteet siitä) alan jo epäillä että onko puoskaritcolleet asialla? Ihsn kyllä HUS alueen tiloissa toimivat. 

Mutta sehän olisi jo RIKOS? Ja aika vakavakin

Vierailija
70/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on paljon ulkomaisia lähetettyjä työntekijöitä ja yhdestä Aasian maasta tulleille tehdään joka vuosi perusteellinen lääkärintarkastus mikä sisältää mm. laajat verikokeet ja keuhköröntgenin. Se kuiuu heidän työsopimukseen ja työnantaja heidän alkuperämaassa maksaa koko lystin. Jos on jotain epäilyttävää niin pääsevät myös suoraan kokovartalomagneettikuviin.

Jos tulee maasta, jossa korkea tuberkuloosiriski, niin keuhkokuvat on järkevää ottaa melkeinpä aina. Ei nyt vuosittain jos ei mitään löydy.

Vierailija
71/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

1.,5, ja 8. -luokalla on laajat terveystarkastukset mihin kuuluu myös lääkärintarkastus.

Uutisissa kerrottiin hiljattain, että joillakin paikkakunnilla koululaiset eivät ole päässeet tarkastuksiin pitkään aikaan. Ei ole  henkilökuntaa tekemässä sitä tai sitten kunnat säästävät.

Vierailija
72/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertausharjoituksessa, ainakin jonkinlainen tarkastus on.

Joo katsottiin siellä verenpaine ja täytettiin joku lomake. Tais kestääkki melkeen koko minuutin.

Vierailija
73/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kuuma hoitsu saisi räplää mun genitaalit. Jotain ihottumaa juuressa. 

Tuollaiset pervot tutkii aina Marja-Leena 63v.  

Mulle kelpaa Marja-Leena Kin. Ihan sama kun on vaan nainen!

Vierailija
74/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Se on usein pelkkä verenpaine ja paino.

Ainakin minulla kuvasivat selän, ottivat sydänfilmin, tutkivat näön ja kuulon ja tekivät jonkun silmänpohjankuvauksen, tietysti veriarvot jne. Viisi kertaa kaikkiaan kävin terkkarissa. Tämä noin puolitoista vuotta sitten. Varmaan selittyy sillä että joka paperissa lukee Terveystalo. Rahaa tekevät.

Vierailija
75/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä. Siellä saattaa olla sairauksia, joita täällä ei ymmärrettäisi heti tutkia. Voi ilmetä tarttuvia tauteja, loistauteja tai tietynlaiseen ilmastoon liittyviä sairauksia. Myös kantaväestöä pitäisi nykyään osata tutkia eri  tavalla kuin perinteisesti. Hoitajan ja lääkärin pitää aina kysyä onko potilas ollut matkoilla ja missäpäin maailmaa. Britanniassa kuoli muutama vuosi sitten nuori nainen malariaan. Hän oli yhteydessä terveydenhoitoon, mutta oireet tulkittiin flunssaksi. Liian myöhään selvisi, että potilas oli äskettäin käynyt lomalla kaukana kotimaasta.

Vierailija
76/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kuuma hoitsu saisi räplää mun genitaalit. Jotain ihottumaa juuressa. 

Tuollaiset pervot tutkii aina Marja-Leena 63v.  

Mulle kelpaa Marja-Leena Kin. Ihan sama kun on vaan nainen!

Ihan samalta se mieslääkärin kumihanska käsi tuntuu palleissasi ja peräaukossasi. Silmät vain kiinni ja kuvittelet kuuman hoitsun.

Vierailija
77/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työelämässä ja kerran on tehty työhöntulotarkastus, vaikka olen ollut muutamissakin firmoissa töissä. Nykyisessä noin 10 vuotta eikä mitään terveystarkastusta koskaan. Tämä niille boomereille, jotka väittävät kaikkien saavan hyvää työterveyshuoltoa. Vaikeampaa on päästä työterveyteen kuin kunnalliselle. Joten parempi vain jättää menemättä tai maksaa itse käynnit yksityisellä. Kiitos boomerit.

Näköjään riippuu paljon firmasta. Itse olen päässyt useimmiten kattavaan terveystarkastukseen työn puolesta. Olen ollut aloilla joissa sitä suositeltiin vuoden tai kahden välein tehtäväksi. Siitä oli vaan pidettävä itse huoli. Minä kävin erässä paikassa joka vuosi. Olin siellä vuokratyöntekijänä. Useimmat olivat käyneet vain kerran, tullessa. Ehkä yli kymmenen kertaa elämässä on kattavat terveystarkastukset tehty. Ja nyt työttömänäkin. Olen yli 60v. Se pitää tosiaan itse pitää huoli ja vaatia.

Vierailija
78/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Se on terveystarkastus ei lääkärintarkastus, terveydenhoitajalla ei riitä koulutus sairauksien diagnoosin tekemiseen.

Vierailija
79/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet itsesi täysin terveeksi, mitä pitäisi tarkastaa? Jos on jokin vaiva, varaa sen pohjalta vastaanottoaika. 

Olen minäkin tuntenut itseni täysin terveeksi mutta on todettu korkea verenpaine, korkeat kolesterolit ja sokerit, ne ei sitten niin vakavia olekaan vaikka terveysalan ammattilaiset muuta väittää... Minusta kyllä ihan hyvä tietää jotta asioille voi tehdä itse jotain. Selkävaivoille ja nivelrikoille ei mitään enää voikaan, tutkittu on ja liian vanha, helppo lukea rivien välistä.

Vierailija
80/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sairastuu niin pääsee kyllä terveyskeksukseen. Itselleni paukahti diabetes viiskymppisenä ja se ilmeni aivan toisen vaivan yhteydessä. Pyysin verikokeen, ja suosittelen sitä aivan jokaiselle. Sen jälkeen alkoi kontrollit pyörimään, sillä diabetesta on hoidettava hyvinkin tarkoin. Keväällä pääsen lääkäriin keskustelemaan muistakin vaivoistani. Työttömänä olen ollut.

Samoin minulla todettiin sattumalta. Kävin dB-hoitajalla ja sain pillerireseptin. Uusin sen kahden vuoden välein. Kertaakaan en ole käynyt lääkärissä taudin vuoksi. Tiedä häntä sitten olisiko tarvinnut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän