Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomessa kutsuta kunnolliseen lääkärintarkastukseen aikuisena koskaan, jos ei pääse töihin Ikinä?

Vierailija
12.02.2025 |

Alaikäisille järjestetään koulun kautta terveystarkastuksia, mutta entä kun on täysi-ikäinen. Ei taida päästä, ellei ole joku ongelma.

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

Ei siellä mitään "tarkastusta" tehty, pituus ja paino, seuraava alokas...

Vierailija
22/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet itsesi täysin terveeksi, mitä pitäisi tarkastaa? Jos on jokin vaiva, varaa sen pohjalta vastaanottoaika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minut tutkittiin liiankin tarkasti kutsuntatarkastuksessa. Kalsaritki oli nilkoissa lopussa. Sen jälkeen ei ole kyllä pahemmin tarkasteltu.

Vierailija
24/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo työterveys tarkastukset aika turhia tuntuu olevan. Tuskin selviää niissä jos jotain piilevää on. Eikä vaivojakaan kyllä turhan vakavasti oteta. Kutsunnoissa minutkin viimeksi tutkittu aika tarkasti.

Vierailija
25/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan joku akka valittaa että miehet pääsee kutsunta tarkastukseen. Naisilta taas puuttuu tuommonenki etu. Ja pitäs olla tasa-arvosta. Pälä Pälä Pälä. Onse niin väärin .

Vierailija
26/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40-vuotistarkastuksessa vuosia sitten. Se oli ensimmäinen kerta kouluaikojen jälkeen.

Vierailija
27/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Se on usein pelkkä verenpaine ja paino.

Mä kävin joskus pari vuotta sitten, ihan otettiin kaikki verikokeet, vähän ylimääräisiäkin kun vaadin. Käytiin läpi terveystiedot ja vähän sairaushistoriaa, mitattiin ja punnittiin. Riippuu tietysti taas kunkin hva resursseista. 

Vierailija
28/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Ei ole mikään kunnollinen tarkastus vaan ihan yhtä tyhjän kanssa.

Höpö höpö taas. Miksi provosoit?

Vierailija
29/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on töihintulotarkastus ja ikäkausitarkastukset. Työtön huolehtii itse?

Työssäkäyvillekin on vain terveydenhoitajan tarkastus, eli pituus, paino, verenpaine, mahdollisesti kuulokoe ja etukäteen täytetyn kyselylomakkeen läpikäynti.

Vierailija
30/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä viimeksi noin 5 vuotta sitten,jos ei hammaslääkäriä lasketa mukaan. Silloinkin oli kyse ei-somaattisesta asiasta. Mikä se sellainen on,kuin työttömien terveystarkastus? Itselläni on nolla-työnhakuvelvoite ja tiedä sitten kuinka kauan,mutta milloinkaan ei minua ole mihinkään tarkastuksiin kutsuttu. Ai että on kivaaa olla viranomaisten pas..ka papereissa täydellisen työkyvytön eikä silti pääse eläkkeelle. Tällälailla se Suomi nousee ja syrjäytymistä suitsitaan.

Ei työttömien terveystarkastuksiin ketään kutsuta, ihan oma-aloitteisesti sinne pitää aika varata.

Vai ei? Minulle kyllä te-tstosta sanottiin,että kutsutaan. Ehkä se riippuu ihmisestä? -eri

Jos muistan oikein, asia piti itse osata tuoda esiin, että haluan siihen terv.tarkastukseen, ei sitä sieltä päin tarjota. Terveysasemalta sitten soitettiin milloin pääsis. 

Vierailija
31/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet itsesi täysin terveeksi, mitä pitäisi tarkastaa? Jos on jokin vaiva, varaa sen pohjalta vastaanottoaika. 

Näinhän sitä sanotaan, mutta kaikenlaista oireetonta voi olla kuitenkin piileskelemässä. 

Vierailija
32/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä viimeksi noin 5 vuotta sitten,jos ei hammaslääkäriä lasketa mukaan. Silloinkin oli kyse ei-somaattisesta asiasta. Mikä se sellainen on,kuin työttömien terveystarkastus? Itselläni on nolla-työnhakuvelvoite ja tiedä sitten kuinka kauan,mutta milloinkaan ei minua ole mihinkään tarkastuksiin kutsuttu. Ai että on kivaaa olla viranomaisten pas..ka papereissa täydellisen työkyvytön eikä silti pääse eläkkeelle. Tällälailla se Suomi nousee ja syrjäytymistä suitsitaan.

Ei työttömien terveystarkastuksiin ketään kutsuta, ihan oma-aloitteisesti sinne pitää aika varata.

Ei eläkeläisiäkään kutsuta, eikä muitakaan aikuisia.

Vierailija
33/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt työssäkään mihinkään terveystarkastukseen. 

Jokainen huolehtii terveydestäån itse, ei se ole minkään 'tahon' vastuulla kutsua tarkastukseen.

Vierailija
34/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huvittavaa miten ihmisiä ei tarkasteta Suomessa täysin läpi muuta kuin vauvana synnytyslaitoksella.

Tiedän useammankin lääkäriopiskelijan, jotka ovat huomanneet itsessään jonkin vaivan vasta opiskeluaikana kun jotain aihetta käydään läpi tai harjoitellaan. Sydämen sivuäänen löytyminen auskultaatioharkassa on klassinen.

Jopa koirat perustarkastetaan rokotuksilla, eli monta kertaa elämänsä aikana (silmät, korvat, sydän- ja hengitysäänet, hampaat, turkki, iho, yleisolemus, liikkuminen).

Toisaalta jos koet terveydentilasi tarkastamisen tärkeäksi vaikka olet oireeton, ei maltaita maksa käydä omakustanteisesti tarkastuksella. 

Vierailija
35/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on töihintulotarkastus ja ikäkausitarkastukset. Työtön huolehtii itse?

Eikä nekään oo mitään kunnon tarkastuksia. Veriarvot ja verenpaine tsekataan, sitten vaan jutellaan. Pääsääntösesti toi töihintulotarkastuskin on ollut tetveydenhoitajan toimesta, 1/4 on siihen kuulunut myös lääkärikäynti. Ja siis kyseessä alat joissa ei ole terveysrajoitteita.

Vierailija
36/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt koskaan edes töissä yleistarkastukseen, vaikka työterveys jne. 12vuotta nyt ollut jo samassa firmassa töissä.

Vierailija
37/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 40-vuotistarkastuksessa vuosia sitten. Se oli ensimmäinen kerta kouluaikojen jälkeen.

Työpaikan vai kunnan kutsumana? Itellä kuului työterveyteen, kunnalta ei tullu moiseen kutsua. Ja tässähän kysyttiin nimenomaan kunnan puolesta olevia tarkastuksia eli toi munkaan ei menis kysyttyyn.

Vierailija
38/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa miten ihmisiä ei tarkasteta Suomessa täysin läpi muuta kuin vauvana synnytyslaitoksella.

Tiedän useammankin lääkäriopiskelijan, jotka ovat huomanneet itsessään jonkin vaivan vasta opiskeluaikana kun jotain aihetta käydään läpi tai harjoitellaan. Sydämen sivuäänen löytyminen auskultaatioharkassa on klassinen.

Jopa koirat perustarkastetaan rokotuksilla, eli monta kertaa elämänsä aikana (silmät, korvat, sydän- ja hengitysäänet, hampaat, turkki, iho, yleisolemus, liikkuminen).

Toisaalta jos koet terveydentilasi tarkastamisen tärkeäksi vaikka olet oireeton, ei maltaita maksa käydä omakustanteisesti tarkastuksella. 

Ihmiset voi käydä ihan koirien lailla siellä yksityisellä. Ei koirille ole mitään neuvolaa, valtiolla duunissa olevat koirat tietty saa työterveyshuollon. 

Vierailija
39/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sitä sanotaan, mutta kaikenlaista oireetonta voi olla kuitenkin piileskelemässä. 

Piileskelevät voi tutkituttaa omilla rahoilla. 

Vierailija
40/163 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Miksi alkaa ehjää korjata? Sekin on pois oikeasti sairailta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi