Minulle huudeltiin kouluaikoina että etkö itse tajua kuinka ruma ja kuvottavan näköinen olet
Kyllä minä tajusin, jokainen ruma ihminen tietää olevansa ruma. Silti menin totaalisen rikki, ja olen sitä yhä näin keski-ikäisenäkin.
Mitä kauheuksia sinä kuulit?
Kommentit (94)
Yksi hirveimpiä ja nöyryyttävimpiä kokemuksia kouluajoilta oli, kun yläasteella yksi aika komean näköinen mutta häirikkömäinen poika huusi koko luokan edessä (ennen tunnin alkua) vihan ja halveksunnan täyttämällä äänellä minuun päin osoittaen :
Hyi Vit*u kun toi on ruma! Vi*un ruma! HYI VIT*U!" En muista huusiko vielä näinkin "Koko koulun rumin tyttö, HYI VIT*U!"
Olin niin järkyttynyt ja halusin vaan painua pulpetista lattian läpi kadoksiin. Kaikki muut naureskelivat tämän "coolin" pojan huutamiselle. Minut oli täysin nöyryytetty, olin hylkiö. Koin häpeää.
NO SITTEN NYKYHETKEEN. Niin nyt tämä häirikköpoika on aikuinen mies, ja huomasin että on eräässä sosiaalisen median paikassa ilmeisesti käynyt profiiliani katsomassa pariinkin kertaan. Murrosiässä olin kömpelössä vaiheessa, ja sama se missä vaiheessa on, ketään ei saa kiusata ja satuttaa. Nykyään olen monen mielestä kaunis. Mutta kaikesta on jäänyt arkuus ja pelkään arvioimisia.
Petyin silloin ihmiskuntaan aika lailla, yläasteen aikana. Muistan aina miten ihmiset (enemmistö) suhtautuvat ja tekevät.
Stubbelosta jo näkee ettei oo kiva ihminen, turvamieski tappo ittesä ku ei kestäny enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta koulumaailmassa kuuluu totuus siitä kuinka rikkinäisiä ja epävarmoja he itse ovat. Se ei ollut totuus sinusta. Tuntuu että elämässä juuri se ainutlaatuinen helmi otetaan kohteeksi ja yritetään nuijia maanrakoon. Josta tulisi jotain.
Ainutlaatuinen helmi? Päivän paras vitsi 🤣😂
Tähän kyllä kiteytyy se piilotettu narsismi, joka näihin valitusvirsiin kätkeytyy.
Mullekin sanottiin jossain vaiheessa, että olet ruma, niin vastasin, että housuissas on😏.
16 v olinkin jo mallin hommissa ja tuo sanoja oli melkein katuojassa.
Mut eihän mallit ookkaan kauniita, vaan kolhon näkösiä. Kirveellä veistetty. Missit on...pitäs ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta koulumaailmassa kuuluu totuus siitä kuinka rikkinäisiä ja epävarmoja he itse ovat. Se ei ollut totuus sinusta. Tuntuu että elämässä juuri se ainutlaatuinen helmi otetaan kohteeksi ja yritetään nuijia maanrakoon. Josta tulisi jotain.
Näinpä juuri, vahvistat viestini. Kyllä, joku muukin kuin sinä on luotu loistamaan. Vaikka yrität kaataa kuraa päälle ämpärikaupalla. Joka suuntaan. Miksi, miettisin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun on kiusaajat vallanneet. Toivon että kivisydän sinunkin rinnassasi muuttuu eläväksi, joka pilkkaavia viestejä lähetät.
Ei ole kiusaamista tuoda esiin, että joihinkin typeriin huuteluihin ripustautuminen ja niiden märehtiminen on pelkästään hyödytöntä ja tuhoavaa.
Et ole yhtään heitä parempi jos nimettömänä haukut tuohon tekoon syyttömiä rumaksi. Olet alentunut heidän tasolle. Eikö muutenkin keski-iässä jo pysty päästää irti ja ymmärtämään että haukkuminen oli heidän syy, ei sinun. Mutta jos olet itse haukkunut muita suoraan tai ilman nimeä olet aivan yhtä huono ihminen, tai huonompikin. Nuoret on keskeneräisiä mutta aikuisen pitää tietää jo paremmin.
Kelleppä ei olisi sanottu noin? Suurin osa viittaa kinttaalla lapsellisille mölinöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän kyllä kiteytyy se piilotettu narsismi, joka näihin valitusvirsiin kätkeytyy.
Eri. Eipäs vaan narsismipiirre on juuri näillä kiusaajilla, he katsovat että joku joka on heidän mielestään ruma tai vääränlainen on vailla ihmisarvoa ja se pitää poistaa maan päältä. Pitkäänjatkuvan kiusaamisen tavoite on toisen tuhoaminen/poistaminen. Tämä on sekä narsistista, sadistista että psykopaattista, kiusaajilla on sentyyppisiä piirteitä. Tietenkin voidaan sanoa että aivot ovat vielä epäkypsät, myöhemmin joistain kiusajiista voi tulla normaaleja ihmisiä mutta kyllä epäilys jää että mitä siellä pinnan alla.
Paras oli kun yksi kiusaajista tuli lesoilemaan pituudestaan yläasteella. Oli kasvanut minua vähän pidemmäksi ja tuli siitä huomauttelemaan. Törmäsin yläasteen jälkeen samaan tyypiin ja huomasin olevani häntä pidempi.
Tonttu tyhmä ym. ryhmistä poissulkemista kun ei minusta ollut mihinkään.
Jotenkin tuntuu että kaikki on jo nähty. Ei meinaa enää jaksaa pitää puoliaan missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kamalaa olla ruma nainen.
Se on hirveää. Ampuisin itseni jos olisi ase.
Tämän ketjun on kiusaajat vallanneet. Toivon että kivisydän sinunkin rinnassasi muuttuu eläväksi, joka pilkkaavia viestejä lähetät.