Mikä juttu on tämä kun ihmiset oikein tyrkyttää apua, mutta kun siihen tarttuu niin eivät autakaan?
Kyseessä isovanhemmat ja muut läheiset sukulaiset. Ja se, että minulla pieni lapsi. Jokainenhan tietää, että pienen lapsen äiti tarvisi välillä vähän apua lapsen kanssa päästäkseen itse esim. lääkäriin, voidakseen olla joskus töissä vähän pidempään pakollisen kokouksen takia kun päiväkoti menee kiinni, voidakseen joskus nukkua lapsen yöheräilystä johtuvia univelkoja pois. No lapsen isovanhemmat ja muutamat muut sukulaiset lähettelee viestejä, että voisivatko mitenkään olla avuksi, pyytävät että pyydän koska vain hoitamaan lasta jotta pääsisin joskus jonnekin jne. Ja sitten kun tartun siihen avuntarjoukseen, ja kysyn voisiko kerran hakea lapsen päiväkodista, tulla vahtimaan lasta että voin mennä asioille, tulla leikkimään lapsen kanssa jotta saisin nukkua hetken, niin vastaus on aina että nyt ei pääse, on muuta. Kukaan ei ole kertaakaan tullut auttamaan. Silti uudelleen ja uudelleen saan niitä viestejä ja puheluita ja lupauksia, että pyydä vain niin tulen auttamaan. Mikä logiikka tässä oikein on?
Kommentit (49)
Kysy niiltä,milloin voisit sitten auttaa??? Kyllä mäkin voin tarjota apua avoimin aikatauluin,mut en just sillon pysty jos vaikka lapsen jalkapallotreenit tai itsellä pitkä työpäivä. Kysyttiin mua muutto avuksikin,mut sanoin olevani yövuorossa sillon, etten jaksa. Mut joskut tajuaa sen, et joskus multa pitää apua pyytää jo kuukausia etukäteen,niin ehdin sumplimaan työvuorot että on sitten vapaata ja voin auttaa. Mäkään kuiten en vaan istu ja odota puhelua, et avuksi NYT! On mulla silti muutakin tekemistä. Koska itse kirjoitit, että eivät nyt pääse. Kysy ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä,milloin voisit sitten auttaa??? Kyllä mäkin voin tarjota apua avoimin aikatauluin,mut en just sillon pysty jos vaikka lapsen jalkapallotreenit tai itsellä pitkä työpäivä. Kysyttiin mua muutto avuksikin,mut sanoin olevani yövuorossa sillon, etten jaksa. Mut joskut tajuaa sen, et joskus multa pitää apua pyytää jo kuukausia etukäteen,niin ehdin sumplimaan työvuorot että on sitten vapaata ja voin auttaa. Mäkään kuiten en vaan istu ja odota puhelua, et avuksi NYT! On mulla silti muutakin tekemistä. Koska itse kirjoitit, että eivät nyt pääse. Kysy ajoissa.
Olen minä kysynyt niin ajoissa kuin on vain se oma meno ollut tiedossa (pakko käydä lääkärissä, töissä yllättävä pakollinen kokous tms eikä nämä ole tiedossa kuukausia etukäteen mutta pari päivää etukäteen kyllä). Lisäksi olen pyytänyt olemaan lapsen kanssa että saan nukkua ns. koska vain. Ei silti kukaan tule. Ap
Vie itse se lapsi sinne hoitoon äläkä odota että muut matkustavat omilla rahoillaan luoksesi lasta hoitamaan. mullekin on usein surkuteltu että kulaannei auta lapsen kanssa, ja aina on käynyt niin ettei apu olekaan kelvannut jos tarvitsija olisi joutunut tekemään sen eteen mitään itse. vie myös mennessäsi lapsen valmiit ruuat, ettei muiden tarvitse arvuutella mitä lapsi syö, ja lähteä kauppaan sen takia että suostuvat hoitamaan lastasi.
Mä otin lapset aina mukaan lääkäriin.
Nukkumisen tarpeen tajuan, mutta en sitä, että lasten kanssa ei voisi vaikka lääkärissä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vie itse se lapsi sinne hoitoon äläkä odota että muut matkustavat omilla rahoillaan luoksesi lasta hoitamaan. mullekin on usein surkuteltu että kulaannei auta lapsen kanssa, ja aina on käynyt niin ettei apu olekaan kelvannut jos tarvitsija olisi joutunut tekemään sen eteen mitään itse. vie myös mennessäsi lapsen valmiit ruuat, ettei muiden tarvitse arvuutella mitä lapsi syö, ja lähteä kauppaan sen takia että suostuvat hoitamaan lastasi.
Sinun mielestä isovanhemmat ei voi hoitaa omaa lapsenlastaan ellei mukana tule valmista ruokaa sille lapselle? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumisen tarpeen tajuan, mutta en sitä, että lasten kanssa ei voisi vaikka lääkärissä käydä.
On paljon terveyteen liittyviä asioita, jotka ei lapsen korville ja silmille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun yleensä ne lääkäriajat on päivällä. Ja ap:n muksu ilmeisesti päiväkodissa muutenkin, niin miten ihmeessä ne lääkäriajat on aina joskus päikkyaikojen ulkopuolella?
Miksi et käyttänyt kondomia, taas kullinhimo voitti ja tässä sitä nyt vingutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minä kysynyt niin ajoissa kuin on vain se oma meno ollut tiedossa (pakko käydä lääkärissä, töissä yllättävä pakollinen kokous tms eikä nämä ole tiedossa kuukausia etukäteen mutta pari päivää etukäteen kyllä). Lisäksi olen pyytänyt olemaan lapsen kanssa että saan nukkua ns. koska vain. Ei silti kuk
Sano työnantajalle, et järkkää kokoukset järkevämpään aikaan eikä niin myöhään et päiväkodit menee kiinni. Tosin kokouksessa varmaan voi olla puhelimen yhteydellä ja napoikuuloke korvalla. Ehkä toimii samalla kun lapsen hakee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kivaa jälkitarkastuksessa vauvan kanssa. Kysyin naapurissa asuvaa kaveria mukaan, että olisi jäänyt odotustilaan vauvan ja turvakaukalon kanssa, mutta ei hän voinut sitä tehdä. Tosi vaikeaa saada pientäkään apua ihmisiltä.
Sano ensi kerralla tuollaiseen "Kyllähän minä sitten autan" -kehuskeluun että eipä ole ennenkään apuja tullut kehuista huolimatta että milloin tämä tämän kertainen toteutuu
Ehdota töissä, että ne ip kokoukset, jotka ilmeisesti teillä venyy ja niitä on usein, siirretään aamuun. Silloin kenelläkään ei ole kiire mihinkään ja kokouksen antikin on varmaan parempi. Näin meillä tehtiin, kun kaikilla oli lapsia, harrastuksia yms mihin oli aina töistä kiire. Tai ihan vaan ihmiset halusivat jo kotiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kivaa jälkitarkastuksessa vauvan kanssa. Kysyin naapurissa asuvaa kaveria mukaan, että olisi jäänyt odotustilaan vauvan ja turvakaukalon kanssa, mutta ei hän voinut sitä tehdä. Tosi vaikeaa saada pientäkään apua ihmisiltä.
No mulla oli kolme lasta siellä. Ei ne mun toosaa tullu tuijottamaan, vaan istuivat siellä toisessa päässä lelujensa/kirjojensa kanssa. Kotona kerroin minne mennään ja miksi mennään. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla siellä neuvolassa joku muu työntekijä vahti vauvaa sen aikaa. Ja niin pieni vauva on vaunussa/kaukalossa. Jos ahdistaa niin nurkkaan ja vauvan nenä kohti nurkkaa. Ei hajoa vauva siinä tarkastus ajassa yksinään. Pariviikkoinen vauva, ei se edes vielä tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestä isovanhemmat ei voi hoitaa omaa lapsenlastaan ellei mukana tule valmista ruokaa sille lapselle? Outoa.
Hehän eivät nyt hoida lasta ollenkaan. Jos tilanne on ok, niin tuskin aloitusta olisi tehty. Nuo on hyviä ohjeita joita kannattaa noudattaa jos haluaa lapsenvahdin. Outoa jos et sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se vauva olisi siellä edes ollut ongelma/vaivaksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla siellä neuvolassa joku muu työntekijä vahti vauvaa sen aikaa. Ja niin pieni vauva on vaunussa/kaukalossa. Jos ahdistaa niin nurkkaan ja vauvan nenä kohti nurkkaa. Ei hajoa vauva siinä tarkastus ajassa yksinään. Pariviikkoinen vauva, ei se edes vielä tajua mistään mitään.
Minulla oli jälkitarkastuksessa vauva mukana, koska mies ei suostunutkaan pitämään vauvaa sen aikaa. Ei minua se haitannut että vauva näki sen tarkastuksen. Mutta minua ja lääkäriä haittasi aika paljon, että vauva huusi koko lääkäriajan täyttä kurkkua, lääkärillä oli kiire, seuraava potilas odotti oven takana enkä saanut vauvaa millään lopettamaan itkemistä. Että olipa kiva.
Tuollaista se nykyään on, auttaminen. Tyhjiä lupauksia.