Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesipullo aina mukana? Onko teillä?

Vierailija
11.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvin noin 1-5dl netettä/ valveillaolotunti

Eli todella aktiivisina päivinä menee noin 3l - noin 4litraa nestettä päivässä (helteellä noin 5 litraa)

Perus arkena noin 2,5 litraa 

Ja leppoisena vapaa-aikana litrasta kahteen litraan.

Kannan pulloa mukana. Jotta saan nestettä janoon heti.

5dl nestettä per valveillaolotunti. Käytännössä siis 8 litraa vettä päivässä, jos olettaa, että nukut 8h/vuorokausi. Tuo on oikeasti jo vaarallista. 

Vierailija
62/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vesipulloa. Jatkuva veden hörppiminen on ihan sairasta. Kukaan ei tarvitse litratolkulla vettä joka käänteessä. Kuivaa suuta pitäisi hoitaa kunnolla, eikä siihen mikään vesi auta.

Mulla ei vesipulloon mahdu litratolkulla vettä. Muutenkin kummallinen ajatus, että vesipullo tarkoittaisi jatkuvaa juomista. Sä et varmaan pysty kantamaan viinapulloakaan alkosta kotiin ilman, että jatkuvasti hörpit siitä matkalla. 

Naulan kantaan  😉 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinapullo pitää olla aina mukana.

Kyllä viina miehen tiellä pitää tai ojassa mutta välläkö häliä.

-viina  on paras  suoritusjuoma

Vierailija
64/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vesipulloa. Jatkuva veden hörppiminen on ihan sairasta. Kukaan ei tarvitse litratolkulla vettä joka käänteessä. Kuivaa suuta pitäisi hoitaa kunnolla, eikä siihen mikään vesi auta.

Outo vesipullo sulla, kun pakottaa hörppimään jatkuvasti. Minulla voi olla vesipullo mukana ilman, että otan siitä yhtään huikkaa. Pullo on mukana vain siltä varalta, että tulee jano tai tarvitsee ottaa lääke, jonka nieleminen ei minulta onnistu ilman vettä. Lääkkeen tarvetta en voi ennakoida, mutta se on täysin välttämätöntä ottaa silloin, kun tilanne vaatii. 

Seisoneen veden juominen se vasta "tervettä" onkin. Ehkä Suomessa sitten juoman ostaminen silloin kun sitä tarvitsee on joko liian kallista tai siellä ei ole myymälöitä, kun pitää vesiä kanniskella kuin aavikolla konsanaan. Onneksi asun muualla ja

Pullovesi on mielestäsi juoksevaa, kun se ostaa kaupasta sen sijaan, että valuttaisi kotona pulloon?

Vierailija
65/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesät talvet kun liikkuu jalan tai pyörällä joka kelillä, niin pitää olla juomaa ja jotain purtavaakin varalla.

Vettä ei kylläkään ole. Oli kyllä ennen, mutta totesin, että hanavesi ei riitä niiden suolojen menetykseen, mitä minulla tuli. Tuli pahoinvoiva olo lämmenneestä pullovedestä. Vaihdoin sitten vichyyn. Jos en joskus jaksa ottaa mukaani niin isoa laukkua tai reppua, johon juomapullokin mahtuisi, niin sitten otan vähintäänkin käteistä tai pankkikortin mukaani, jos kesken matkanteon iskee jano tms., niin pääsee edes kaupasta sitten ostamaan jotain.

Haaveksin elämästä sellaisessa paikassa, jossa pääsee kulkemaan julkisilla niin, ettei tarvitsisi aina mennä lihasvoimalla, koska sellainen vaatii aina jotain ylimääräistä ka

Idiotismia löyty ihan vaan omalta puoleltasi, liikkumaton sohvaperuna.

Vierailija
66/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina vesipullo etäpalavereissa, teen töitä etänä. Siinä on tosin valkkaria ja saa hyvät päkät aikaan. Jos se ehtii lämmetä, haen kylmää valkkaria kahvimukiin, jota puhaltelen aina välillä niin jengi luulee että mulla on kahvia siinä

Vierailija
67/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tarvinnut. Eikä ole hyväksi elimistölle juoda liikaa. 

Äärilaidasta toiseen. Etkö löydä mitään siitä keskeltä.

Vierailija
68/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo vesipullo sulla, kun pakottaa hörppimään jatkuvasti. Minulla voi olla vesipullo mukana ilman, että otan siitä yhtään huikkaa. Pullo on mukana vain siltä varalta, että tulee jano tai tarvitsee ottaa lääke, jonka nieleminen ei minulta onnistu ilman vettä. Lääkkeen tarvetta en voi ennakoida, mutta se on täysin välttämätöntä ottaa silloin, kun tilanne vaatii. 

Seisoneen veden juominen se vasta "tervettä" onkin. Ehkä Suomessa sitten juoman ostaminen silloin kun sitä tarvitsee on joko liian kallista tai siellä ei ole myymälöitä, kun pitää vesiä kanniskella kuin aavikolla konsanaan. Onneksi asun muualla ja

Kiva, että teillä siellä "muualla" on kaupoissa juoksevaa vettä myytävänä. Meillä Suomessa valitettavasti kaupan pullovesikin on seisovaa. Ja on seissyt siellä pullossa huomattavan paljon kauemmin kuin se vesi, jonka kotona hanasta valutan pulloon ennen lähtöä. Sori siitä. 

Vierailija
69/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllö kulkee vesipullo mukana. Suurin osa juo liian vähän, jano on jo merkki nestehukasta. Vettä on liki mahdotonta juoda haitallisia määriä. 

Vierailija
70/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli todella aktiivisina päivinä menee noin 3l - noin 4litraa nestettä päivässä (helteellä noin 5 litraa)

5dl nestettä per valveillaolotunti. Käytännössä siis 8 litraa vettä päivässä, jos olettaa, että nukut 8h/vuorokausi. Tuo on oikeasti jo vaarallista. 

Osaatko lukea ja kenties laskea? A) Olen aktiivinen 10- 15 tuntia päivästä. Vaihtelee päivittäin B) nesteeseen ja sen tarpeeseen lukeutuu kaikki: ruoka mitä syön, ruokajuomat, kahvi ja vesi pullosta.  En kittaa helteelläkään pelkkää vettä pullosta. yleensä olen keskiaktiivinen ja nesteen tarve on se about 3 litraa päivässä kaikkinensa. 

On se joillain vaikeata. Niin pir run vaikeata.

Vierailija
71/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko jotkut että ihmiset tavallisesti raahaavat jotain 3l pulloa kassissa? Pieni 500ml pullokin riittää joksikin aikaa ja on parempi kuin ei mitään jos on jano.

Vierailija
72/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko sä myymälästä ns. juoksuvedet vai miten sä saat sen pullossa olevan veden ei-seisoneeksi? 

Vierailija
73/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea ja kenties laskea? A) Olen aktiivinen 10- 15 tuntia päivästä. Vaihtelee päivittäin B) nesteeseen ja sen tarpeeseen lukeutuu kaikki: ruoka mitä syön, ruokajuomat, kahvi ja vesi pullosta.  En kittaa helteelläkään pelkkää vettä pullosta. yleensä olen keskiaktiivinen ja nesteen tarve on se

Aika huolestuttavaa, jos pitää nukkua 14 tuntia vuorokaudesta. Valveillaolotuntihan tarkoittaa tunteja, jolloin on valveilla, ei tunteja, jolloin on erityisen aktiivinen. 

Vierailija
74/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa myös tälläkin palstalla etteivät suomalaiset pidähuolta nestetasapainostansa. Näkee niin monen pärs täs tä että nestevajaus on jatkunut jo vuosia. Käytöksestä kuulee myös saman viestin. Janoon sitten ahdetaan herkkuja, kahvia, alkoholia, ruokaa, limukkaa jne. Ja särkyjä jotka johtuvat nestevajeesta korjataan kipulääkkeillä. Mielialaa taas mieliala lääkkeillä jne. Kun kraanasta saisi ongelmiin ratkaisun... mutta ei. 

Kyllä, sen todellakin näkee naamasta. Jotkut sanovat juovansa paljon kahvia, että se riittää. Hämmästyttää ettei joku aikuinen tiedä kahvin vain kuivattavan. Samoin alkoholin. Ovat diureetteja.

Ei toki ole sinänsä minun ongelmani, mutta harmi etteivät itse ymmärrä että voisivat paremmin juomalla riittävästi vettä.

Kuvitteleeko joku oikeasti kahvin nesteyttävän?! 😂😂😂😂 ai jumalauta...

Vierailija
75/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea ja kenties laskea? A) Olen aktiivinen 10- 15 tuntia päivästä. Vaihtelee päivittäin B) nesteeseen ja sen tarpeeseen lukeutuu kaikki: ruoka mitä syön, ruokajuomat, kahvi ja vesi pullosta.  En kittaa helteelläkään pelkkää vettä pullosta. yleensä olen keskiaktiivinen ja nesteen tarve on se

Et sitten sen vertaa tajua, että kahvi POISTAA nestettä eli sitä ei lasketa päivän nestemäärään, jos yhtään ollaan kartalla asioista. 

Vierailija
76/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävää, että vieläkin on olemassa ihmisiä, jotka laskevan kahvin nestetarpeen täyttäjäksi. Kahvin, joka on diureetti eli toimii nesteenpoistajana. 

Vierailija
77/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnan mukaisesti. Kuumana kesäpäivänä on aina. Talvella vain, jos edessä pidempi matka tai olen ollut juuri sairaana (tervehtymisvaiheessa kaipaa enemmän juotavaa). 

Vierailija
78/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea ja kenties laskea? A) Olen aktiivinen 10- 15 tuntia päivästä. Vaihtelee päivittäin B) nesteeseen ja sen tarpeeseen lukeutuu kaikki: ruoka mitä syön, ruokajuomat, kahvi ja vesi pullosta.  En kittaa helteelläkään pelkkää vettä pullosta.

Ihan normaalia, jos joskus kokee tarvitsevansa 14 tunnin unet. Samoin on normaalia, jos joskus vaikka neljän tunnin unet riittävät, kun on nukkunut syyn x takia hirveitä määriä, esim. maannut kipeänä kotona. Sellaisen nukkumisputken jälkeen minulle riittää yhtäkkiä ihan älyttömän lyhyet yöunet, koska kroppani on saanut niin paljon lepoa niin monen päivän ajan. Samoin jos en saa nukuttua ikinä tarpeeksi, niin jonkun kerran kroppa sitten pakottaa nukkumaan älyttömiä määriä putkeen. Vaikkapa sen 14 h.

Vierailija
79/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vesipulloja. Ostan aina pikku vissypullo korin ja aina sellainen käsilaukussa kevyt kantaa ja puolisoni ottaaa töihinkin mukaan ja autoon kesähelteillä.

Vierailija
80/149 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea ja kenties laskea? A) Olen aktiivinen 10- 15 tuntia päivästä. Vaihtelee päivittäin B) nesteeseen ja sen tarpeeseen lukeutuu kaikki: ruoka mitä syön, ruokajuomat, kahvi ja vesi pullosta.  En kittaa helteelläkään pelkkää vettä pullosta.

Jankuti v i t un jankuti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän