Vesipullo aina mukana? Onko teillä?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ollut teinistä lähtien. En usko eksän (mies) palstailevan :ddddd joten voin kertoa: näimme pitkästä aikaa vuonna x, ja yksi hänen kommenteistaan liittyi vesipullooni ja siihen, että minulla on edelleen sama tapa hörppiä vettä kuin silloin ennen, eli siis teininä.
Onko sulla munuaisvika vai onko tuo ocd?
Kuiva suu ja lisäksi lisää kuivattava lääkitys. Joskus suu on aivan rutikuiva, niin että tuntuu kuin olisi kilo hiekkaa ja kaktus kurkussa. Onko sinulla aívovamma vai onko tuo vain silkkaa tyhmyyttä?
Ollaanpas sitä äkäisiä. Ilmaisit asian niin kuin jatkuva hörppiminen johtuisi sairaudesta ja siitähän se näemmä johtuikin, arvasin vain väärin syyn.
vaikuttaa ap:n sairaus olevan enemmän psyykkistä puolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesät talvet kun liikkuu jalan tai pyörällä joka kelillä, niin pitää olla juomaa ja jotain purtavaakin varalla.
Vettä ei kylläkään ole. Oli kyllä ennen, mutta totesin, että hanavesi ei riitä niiden suolojen menetykseen, mitä minulla tuli. Tuli pahoinvoiva olo lämmenneestä pullovedestä. Vaihdoin sitten vichyyn. Jos en joskus jaksa ottaa mukaani niin isoa laukkua tai reppua, johon juomapullokin mahtuisi, niin sitten otan vähintäänkin käteistä tai pankkikortin mukaani, jos kesken matkanteon iskee jano tms., niin pääsee edes kaupasta sitten ostamaan jotain.
Haaveksin elämästä sellaisessa paikassa, jossa pääsee kulkemaan julkisilla niin, ettei tarvitsisi aina mennä lihasvoimalla, koska sellainen vaatii aina jotain ylimääräistä kannettavaa.
Suosittelen ostamaan elektrolyyttejä jauhetta/tablettia tulee pidemmänpäälle vichyä edullisemmaksi ja toimivat pare
Ai. Gluukositabletteja minulla on kyllä, muttei elektrolyyttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ollut teinistä lähtien. En usko eksän (mies) palstailevan :ddddd joten voin kertoa: näimme pitkästä aikaa vuonna x, ja yksi hänen kommenteistaan liittyi vesipullooni ja siihen, että minulla on edelleen sama tapa hörppiä vettä kuin silloin ennen, eli siis teininä.
Onko sulla munuaisvika vai onko tuo ocd?
Kuiva suu ja lisäksi lisää kuivattava lääkitys. Joskus suu on aivan rutikuiva, niin että tuntuu kuin olisi kilo hiekkaa ja kaktus kurkussa. Onko sinulla aívovamma vai onko tuo vain silkkaa tyhmyyttä?
Ollaanpas sitä äkäisiä. Ilmaisit asian niin kuin jatkuva hörppiminen johtuisi sairaudesta ja siitähän se näemmä johtuikin, arvasin vain väärin syyn.
Miten helvetissä minä liityn aloittajaan?!
Ettekö te jumalauta voi antaa ihmisten edes juoda vettä rauhassa. Aivan sairasta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vesipulloa. Jatkuva veden hörppiminen on ihan sairasta. Kukaan ei tarvitse litratolkulla vettä joka käänteessä. Kuivaa suuta pitäisi hoitaa kunnolla, eikä siihen mikään vesi auta.
Outo vesipullo sulla, kun pakottaa hörppimään jatkuvasti. Minulla voi olla vesipullo mukana ilman, että otan siitä yhtään huikkaa. Pullo on mukana vain siltä varalta, että tulee jano tai tarvitsee ottaa lääke, jonka nieleminen ei minulta onnistu ilman vettä. Lääkkeen tarvetta en voi ennakoida, mutta se on täysin välttämätöntä ottaa silloin, kun tilanne vaatii.
Kyllä. Oli jo kouluikäisenä mukana automatkalla. Eikä ole diabetestä, se on hiljattain tutkittu. Mummollani oli diabeteksen takia aina vesipullo mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi pahentaa jos on kuiva suu. Toki on hyvä juoda tarpeeksi mutta esim. suun huuhtominem vedellä vain kuivattaa lisää.
Miksi esim. jääkiekkoilijat tekee usein noin, käyttävät nesteen vain suussaan ja sylkevät pois?
Se kiekkoilija välttää ylenmääräisen nesteen aiheuttamia ongelmia vatsalle. Se neste on urheilujuomaa ja osa siitä imeytyy suun kautta ennen sylkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vesipulloa. Jatkuva veden hörppiminen on ihan sairasta. Kukaan ei tarvitse litratolkulla vettä joka käänteessä. Kuivaa suuta pitäisi hoitaa kunnolla, eikä siihen mikään vesi auta.
Mulla ei vesipulloon mahdu litratolkulla vettä. Muutenkin kummallinen ajatus, että vesipullo tarkoittaisi jatkuvaa juomista. Sä et varmaan pysty kantamaan viinapulloakaan alkosta kotiin ilman, että jatkuvasti hörpit siitä matkalla.
Mullas on AINAh pullo viinaa mukhanani jotthei jano ja sehlväpäivä ishkis.
-tenu vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesät talvet kun liikkuu jalan tai pyörällä joka kelillä, niin pitää olla juomaa ja jotain purtavaakin varalla.
Vettä ei kylläkään ole. Oli kyllä ennen, mutta totesin, että hanavesi ei riitä niiden suolojen menetykseen, mitä minulla tuli. Tuli pahoinvoiva olo lämmenneestä pullovedestä. Vaihdoin sitten vichyyn. Jos en joskus jaksa ottaa mukaani niin isoa laukkua tai reppua, johon juomapullokin mahtuisi, niin sitten otan vähintäänkin käteistä tai pankkikortin mukaani, jos kesken matkanteon iskee jano tms., niin pääsee edes kaupasta sitten ostamaan jotain.
Haaveksin elämästä sellaisessa paikassa, jossa pääsee kulkemaan julkisilla niin, ettei tarvitsisi aina mennä lihasvoimalla, koska sellainen vaatii aina jotain ylimääräistä kannettavaa.
Suosittelen ostamaan elektrolyyttejä jauhetta/tablettia tulee pidem
Vichystä saa suoloja ja glukoosista taas sokeria, jota erityisesti aivot tarvitsee.
Apteekeista ilman reseptiä saatavat poretabletit tai juomajauheet sekoitetaan vesilasilliseen, ja niiden lupauksena on nesteyttää helteistä kuivunutta kehoa; kehon nestetasapainon palauttamiseen tarvitaan veden lisäksi myös SOKERIA ja suoloja.
Autossa on silloin, kun reissataan 200 km päähän.
Ei aina tarvi, kun pysähdytään kahville useimmiten.
Tarvin noin 1-5dl netettä/ valveillaolotunti
Eli todella aktiivisina päivinä menee noin 3l - noin 4litraa nestettä päivässä (helteellä noin 5 litraa)
Perus arkena noin 2,5 litraa
Ja leppoisena vapaa-aikana litrasta kahteen litraan.
Kannan pulloa mukana. Jotta saan nestettä janoon heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen osta
Joita saa ruuasta, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi pahentaa jos on kuiva suu. Toki on hyvä juoda tarpeeksi mutta esim. suun huuhtominem vedellä vain kuivattaa lisää.
Miksi esim. jääkiekkoilijat tekee usein noin, käyttävät nesteen vain suussaan ja sylkevät pois?
Se kiekkoilija välttää ylenmääräisen nesteen aiheuttamia ongelmia vatsalle. Se neste on urheilujuomaa ja osa siitä imeytyy suun kautta ennen sylkemistä.
Se se se se se se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitää sylkeä pitkin lattioita, kun sankokin on keksitty, mihin voi sylkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vesipulloon mahdu litratolkulla vettä. Muutenkin kummallinen ajatus, että vesipullo tarkoittaisi jatkuvaa juomista. Sä et varmaan pysty kantamaan viinapulloakaan alkosta kotiin ilman, että jatkuvasti hörpit siitä matkalla.
Siksihän se akka kiittääkin kun tuon tyhjiä pulloja sille jotta saa kakaroile ostettua leipää hylsyrahoilla HIK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo vesipullo sulla, kun pakottaa hörppimään jatkuvasti. Minulla voi olla vesipullo mukana ilman, että otan siitä yhtään huikkaa. Pullo on mukana vain siltä varalta, että tulee jano tai tarvitsee ottaa lääke, jonka nieleminen ei minulta onnistu ilman vettä. Lääkkeen tarvetta en voi ennakoida, mutta se on täysin välttämätöntä ottaa silloin, kun tilanne vaatii.
Seisoneen veden juominen se vasta "tervettä" onkin. Ehkä Suomessa sitten juoman ostaminen silloin kun sitä tarvitsee on joko liian kallista tai siellä ei ole myymälöitä, kun pitää vesiä kanniskella kuin aavikolla konsanaan. Onneksi asun muualla ja täältä saa juomaa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te jumalauta voi antaa ihmisten edes juoda vettä rauhassa. Aivan sairasta porukkaa.
Ai tällä avohoitopalstalla?? Eikai? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa myös tälläkin palstalla etteivät suomalaiset pidähuolta nestetasapainostansa. Näkee niin monen pärs täs tä että nestevajaus on jatkunut jo vuosia. Käytöksestä kuulee myös saman viestin. Janoon sitten ahdetaan herkkuja, kahvia, alkoholia, ruokaa, limukkaa jne. Ja särkyjä jotka johtuvat nestevajeesta korjataan kipulääkkeillä. Mielialaa taas mieliala lääkkeillä jne. Kun kraanasta saisi ongelmiin ratkaisun... mutta ei.
Kyllä, sen todellakin näkee naamasta. Jotkut sanovat juovansa paljon kahvia, että se riittää. Hämmästyttää ettei joku aikuinen tiedä kahvin vain kuivattavan. Samoin alkoholin. Ovat diureetteja.
Ei toki ole sinänsä minun ongelmani, mutta harmi etteivät itse ymmärrä että voisivat paremmin juomalla riittävästi vettä.