Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin hellarivanhemmat suoltavat ihan uskomatonta softaa lapsille

Vierailija
10.02.2025 |

Lapseni oli viettänyt kaverillaan eilisen päivän. Kaveri on oikein kiva, mutta ne vanhemmat...huh.

Ovat helluntaiseurakunnan jäseniä, enkä ole moista tuubaa kenenkään uskovaisen suusta kuullut ennen. Olemme itsekin ev.lut.kirkon jäseniä ja lapsille on luettu iltarukoukset ja heidät on kastettu. Joten en ole mikään uskonnonvastainen.

Mutta tässä kyseisessä perheessä uskotellaan lapsille, että evoluutioteoria on valetta, Jumala loi maan. Ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta kirjaimellisesti. 

Tällaisia juttuja lapsellenikin selitettiin, ja kun hän esitti oman mielipiteensä, perheen isä ihan hermostui. Vetosi vain raamattuun.

Kommentit (220)

Vierailija
161/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "keskustelu" näiden kanssa on sitä Raamattun sisälukua.

Jos taas itse vetoat Raamattuun - vaikka itsensä Jeesuksen sanomisiin - "luet kuin piru raamattua". 

Jossakin oikein lueteltiin mitkä kohdat on niitä mitä vääriiskovat suoltaa - esimerkiksi jos vetoat Luukas 6:41 - 42 jossa Jeesus kysyy miksi huomautan roskasta kaverin silmässä etkä huomaa tukkia omassasi  - se on kuulemma tällainen piru raamattua-lause. Siinähän Jeesus kieltää tuomitsemasta muita kun itse ei ole synnitön. Sitä tosi uskovainen vihaa koska muiden tuomitseminen on heillä se juttu.

Kieltää tuomitsemasta kadotukseen juu, koska se ei ole ihmisen tehtävä. 

Synnin kuitenkin saa ja pitääkin tuomita. Ja syntiin hairahtunutta uskonveljeä tulee kehottaa parannukseen, se on jopa uskovan velvollisuus.

Eli siis teidän velvollisuus on oikein porukalla kytätä ja tuomita toisten tekemisiä sen sijaan että miettisitte omia syntejänne?

Eli heitätte sen kuuluisan ensimmäisen kiven? Meneekö tämä nyt ihan niinkuin Jeesus opettaa sinun mielestäsi?

Entä mitäs tykkäät tästä "helpompi on kamelin mennä neulansilmä läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan"? Tämäkin on monelle uskovaiselle niitä kohtia jotka ei ole totta. Moni on suorastaan sitä mieltä että Jumala palkitsee vanhurskaan vauraudella. 

Jos haluaa keskustella, niin ei kannata laittaa sanoja toisen suuhun. Vastauksen tuohon ensimmäiseen näytät tietävän itsekin varsin hyvin. Taisit vain haluta päästä jankuttamaan. 

Mitä rahaan tulee, niin varmasti monelle varakkaalle tulee kiusaus asettaa mammona epäjumalaksi tai haalia omaisuutta syntisin keinoin.

Raamatun suhde rahaan noin muuten on varsin neutraali, eikä siinä ihannoida rikkautta, mutta ei köyhyyttäkään. Köyhällä voi mennä kaikki aika toimeentulon varmistamiseen, jolloin hengen asioille ei jää aikaa, ja saattaa siinä vielä katkeroituakin. 

Vierailija
162/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätisäkki

Helluntalaiset ovat yhtä kaksinaamaisia kuin muslimit. Kuulisittepa mitä puhuvat muista selän takana ja whatsapp ryhmissään pilkkaavat ja nauravat tavallisille kunnon kansalaisille joita ovat ottaneet silmätikuikseen. Sydämeltään pahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että kun ÄO on pienempi kuin kengännumero ei pääse yliopistolle töihin.

Vai niin. Kertoisitko vielä, että missä yliopistossa testataan älykkyysosamäärää? Itse olen työskennellyt vain suomalaisessa yliopistossa pääkaupunkiseudulla ja siellä ei ainakaan kyselty älykkyysosamäärästä mitään. Lisäksi olen työskennellyt monien ulkomaalaisten tutkijoiden kanssa ja hekään eivät ole koskaan puhuneet älykkyysosamäärästä mitään.

Ihan jokaiseen työpaikkaan järjestetään työhaastattelu. 

Minkä suomalaisen yliopiston työhaastattelussa kysytään älykkyysosamäärää? Itse olen puhunut työhaastatteluissa lähinnä aiemmista julkaisuistani ja niillä olen saanut paikan. Nykyään julkaisujen määrä on se, mikä merkkaa tutkijan työssä, koska yliopistot saavat rahoitusta niiden perusteella.

Vierailija
164/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että kun ÄO on pienempi kuin kengännumero ei pääse yliopistolle töihin.

Vai niin. Kertoisitko vielä, että missä yliopistossa testataan älykkyysosamäärää? Itse olen työskennellyt vain suomalaisessa yliopistossa pääkaupunkiseudulla ja siellä ei ainakaan kyselty älykkyysosamäärästä mitään. Lisäksi olen työskennellyt monien ulkomaalaisten tutkijoiden kanssa ja hekään eivät ole koskaan puhuneet älykkyysosamäärästä mitään.

Ihan jokaiseen työpaikkaan järjestetään työhaastattelu. 

Minkä suomalaisen yliopiston työhaastattelussa kysytään älykkyysosamäärää? Itse olen puhunut työhaastatteluissa lähinnä aiemmista julkaisuistani ja niillä olen saanut paikan. Nykyään julkaisujen määrä on se, mikä me

Mennyvittuun jo vajukkị. Sinä et ole työhaastattelua nähnyt edes unissasi jos olet oikeasti noin saatanan tyhmä kuin mitä teeskentelet. 

Vierailija
165/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mätisäkki

Helluntalaiset ovat yhtä kaksinaamaisia kuin muslimit. Kuulisittepa mitä puhuvat muista selän takana ja whatsapp ryhmissään pilkkaavat ja nauravat tavallisille kunnon kansalaisille joita ovat ottaneet silmätikuikseen. Sydämeltään pahoja.

Tämäpä. 

Vierailija
166/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mätisäkki

Tämäpä. 

Uskonto antaa siivet narsistisille ja psykopaattisille taipumuksille. Rahasta ja vallasta muodostuu epäjumalia. 

Vierailija
167/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mätisäkki

Jaa että oikein kaikkiko? 

Vierailija
168/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyvittuun jo vajukkị. Sinä et ole työhaastattelua nähnyt edes unissasi jos olet oikeasti noin saatanan tyhmä kuin mitä teeskentelet. 

Karseaa kielenkäyttöä. 

Vierailija
169/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Ihan tyypillistä ateistien edustusta. Kuulemma tutkimusten mukaan ovat muita älykkäämpiä... 

Vierailija
170/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on ollut muillakin lapsena. Eikä siitä tullut kohua. 

Vierailija
171/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Ei ole. 

Vierailija
172/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Ihan tyypillistä ateistien edustusta. Kuulemma tutkimusten mukaan ovat muita älykkäämpiä... 

Siksi meidän onkin niin helppo nauraa paskaisesti kaltaisillenne idariuskiksille. 

Vierailija
173/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Olikohan noissa tutkimuksissa älykkyys suoraan verrannollinen siihen, miten monta kirosanaa tai toista halventavaa termiä osaa?

Vierailija
174/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

No ei kyllä ole. Mä ainakin ateistina vastustan tuollaista keskustelutyyliä. Lapsellista, asiatonta ja huonotapaista. 

Vierailija
175/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Siksi meidän onkin niin helppo nauraa paskaisesti kaltaisillenne idariuskiksille. 

Älä kiitos sotke meitä muita ateisteja ääliömäiseen, asiattomaan käytökseesi. Se olet ihan sinä itse ihmisenä, joka on noin huonotapainen. Ateismiin tuo ei liity. 

Vierailija
176/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Mille siis oikein naurat ja miksi? Eikö sinun pitäisi olla surullinen, jos me uskovaiset olemme kerran mielestäsi niin tyhmiä ja harhaisia. Itseä ainakin surettaa, jos kohtaan jonkun tyhmän ja eksyneen ihmisen. Siitä on nauru kaukana.

Vierailija
177/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

Mille siis oikein naurat ja miksi? Eikö sinun pitäisi olla surullinen, jos me uskovaiset olemme kerran mielestäsi niin tyhmiä ja harhaisia. Itseä ainakin surettaa, jos kohtaan jonkun tyhmän ja eksyneen ihmisen. Siitä on nauru kaukana.

Tyhmille on hauska nauraa. 

Vierailija
178/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmille on hauska nauraa

Mikä siitä tekee hauskaa?

Vierailija
179/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseaa kielenkäyttöä. 

No ei kyllä ole. Mä ainakin ateistina vastustan tuollaista keskustelutyyliä. Lapsellista, asiatonta ja huonotapaista. 

Minä ateistina puollan tuollaista keskustelutyyliä. Osuvaa, asiallista ja puhdasta faktaa.

Vierailija
180/220 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmille on hauska nauraa

Mikä siitä tekee hauskaa?

Se kun ne tyhmät eivät tajua että nauran heille, en heidän kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän