Teollisuusliitto kieltäytyi sovintoehdotuksesta - työnantajat halusivat 7% kolmelle vuodelle
Todella huono tarjouas, ei poikkea normaalista. 2% keskimäärin tullut.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
250+150€ on oikea korotus kahdelle vuodelle.
250e kuussa lisää palkkaa.
Miksi palkkoja ei nosteta kerrankin siten että mitä pienempi palkka on niin sitä suurempi korotus? Eikö nämä prosenttikorotukset juurikin kasvata tuloeroja?
Kuulun itse ytk.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkkoja ei nosteta kerrankin siten että mitä pienempi palkka on niin sitä suurempi korotus? Eikö nämä prosenttikorotukset juurikin kasvata tuloeroja?
Kuulun itse ytk.
Niinhän tehdäänkin? Minimissään 250+150e kk. Tai 6+4% kumpi onkaan korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Koska silloin saisit äkkiä yhtä paljon hyllyttämisestä kuin auton korjaamisesta, kuitenkin työn vaatimustaso on aika erilainen.
junalippujen hinnat noussu parissa vuodessa 20%
palkka nousee 2%
kiky kiky
Vierailija kirjoitti:
Mistä nää rahat otetaan? Korotetaan taas hintoja ja sitten nostetaan veroja, jotta köyhät saa pärjätäkseen lisää tukia?
Teollisuuden tuotteet menee pitkälle vientiin. Vienti on siitä tärkeä että se tuo uutta rahaa Suomeen. Muuten käy juuri kuten kuvasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Koska silloin saisit äkkiä yhtä paljon hyllyttämisestä kuin auton korjaamisesta, kuitenkin työn vaatimustaso on aika erilainen.
Kaikille ei vaan riitä niitä parempi palkkaisia töitä joten eikö se olisi reilua että myös ne hyllyttäjät saisi hyvää palkkaa koska kaikille ei ole niitä parempipalkkaisempia töitä?
Vierailija kirjoitti:
MITEN nämä idarit saadaan tajuamaan, että Suomessa laahaa palkat 20 vuotta vanhalla tasolla? Hyväksyisivät hiljaa tuon 10%, kun oikea ja oikeudenmukainen korotus olisi huomattavasti enemmän. Hitto, jopa Baltian maissa on korkeammat aloituspalkat kuin täällä omalla alalla. "Rikas länsimainen Pohjoismaa" in my a....
Missä Baltian maassa on korkeammat palkat?
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Koska joistain töistä maksetaan pientä palkkaa juuri sen takia, ettei niitä suuremmalla palkalla saa kaupaksi. Ehdotuksesi johtaisi työttömyyden rajuun kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nää rahat otetaan? Korotetaan taas hintoja ja sitten nostetaan veroja, jotta köyhät saa pärjätäkseen lisää tukia?
Teollisuuden tuotteet menee pitkälle vientiin. Vienti on siitä tärkeä että se tuo uutta rahaa Suomeen. Muuten käy juuri kuten kuvasit.
On väärä harhaluulo että palkankorotukset vaikuttaa hintoihin. Hintoihin vaikuttaa niin moni asia ja ihan pelkkä ahneus joka tulee pelkästään sijoittajien vaatimuksesta saada lisää tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea tarjous. Ei kata likimainkaan kasvaneita elinkustannuksua. 7% suoraan alkaen heti ensimmäisestä vuodesta ja kaksi seuraavaa ilman korotuksia menisi ehkä hammasta purren
Ne hinnat nousevat joka vuosi eli pakko olla korotuksia joka vuosi.
Ahneus syynä
Höpöhöpö. Molempien osapuolten kannalta järkevää olisi tehdä mahdollisimman pitkiä ja etupainotteisia sopimuksia. Työntekijät hyötyvät sopimuksen alkupäässä ja työnantaja loppupäässä, lisäksi on työrauha taattu pitkäksi aikaa. Nämä kaksi penniä vuodessa kolmen vuoden ajan ovat lähinnä haitallista näpertelyä.
Väärin. Sopimuksen voi irtisanoa koska tahansa ja palkoilla on yleensä omat sopimusajat kuin varsinaiselle tessille.
No tämä riitely on varmasti hyvin hedelmällistä. Oletko muuten tarkkaillut verenpainettasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa vit#uilua - täydet työtaistelutoimet kehiin!
Minä en ainakaan osallistu yhteenkään lakkoon.
Et varmaankaan kun olet omistaja, yrittäjä tai sijoittaja. Tai tyhmä palkansaaja.
Mutta työsulut estää sinulta palkan. Ja silloin osallistut lakkoon.
Koska bussinkuljettajat ja ahtaajat liittyy lakkoon?
Tässä taloustilanteessa ei palkkoja pitäisi nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Koska joistain töistä maksetaan pientä palkkaa juuri sen takia, ettei niitä suuremmalla palkalla saa kaupaksi. Ehdotuksesi johtaisi työttömyyden rajuun kasvuun.
Aivan no jos asia on sitten näin niin mitäpä jos kaikki pienipalkkaiset lopettaisi nyt työnteon? Takas töihin sitten vasta kun palkkaa maksetaan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Meneppä ytk:laisena nyt neuvottelemaan tästä työantajasi kanssa. Ai niin, odotat että muut neuvottelee puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Niinhän tehdäänkin? Minimissään 250+150e kk. Tai 6+4% kumpi onkaan korkeampi.
Ja PAM:in vaatimukset 150 ja 100 tai 6 ja 4%.Maksakaa vaan jäsenmaksuja noille lampaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8% kahdelle vuodelle ja silloin sopimus hyväksytään.
Tuskin. Ay-liike menettäisivät kasvot.
Liikaa leikkauksia ja toimenpiteitä palkansaajia vastaan.
10% minimi. Pitäisi olla vähintään 25%. Todellisuudessa 3x nykyiset palkat. Mutta se saadaan vuosittain sopimalla isot palkankorotukset. Palkkamaltti on ohi.
Katsotaan vaan; 8% kahdelle vuodella tms. tulee ja AY-pamput nostavat 15% omia palkkojaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse ytk.
Samoin johtaa nyt vaadittavat palkankorotukset.Väkeä pellolle ja loput tekevät enemmän töitä.
Minä en ainakaan osallistu yhteenkään lakkoon.