Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa
Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi
Kommentit (809)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Ghee on Intiassa laajasti käytettävää kirkastettua voita, jota voi tehdä helposti itse, jos omistaa kattilan. Toki hölmöjä rahastetaan milloin milläkin.
Tolla logiikalla kaupasta on hölmöä ostaa mitään muuta kuin raaka-aineita. Niistä kun voit tehdä kaiken itse.
Ja mikäpä estää sinua hankkimasta lehmää. Kirnuat itse voisi ja kirkastat sen. Kas kun kauppias rahastaa tyhmää meijerivoi paketin ostajaa ihan tyhjästä.
Paljon teen itse. Mutta arvostan aikaani sen verran, että en tuhlaa sitä kirkastetun voin valmistuksseen. Se kun on loppujen lopuksi pieni kuluerä hyvän ruuan muiden raaka-aineiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Tuota gheevoita voi tehdä itse.
Ei muuten voi ihan helpolla. Lämpötilaa on seuraava tarkasti, suodattaminen tulee tehdä oikein ja kuuman rasvan kanssa piilee aina tulipaloriski. Ei kukaan kotikokki sitä pysty valmistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Never höörd either
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3ea eri leikkelettä aamupalapöytään
Ei tarvitse kukaan järkevä ihminen tuommoisia. Itse esim. en syö ollenkaan leikkeleitä aamupalalla. Täysin turhaa.
Mä en syö koko aamupalaa, mutta kun illalla syön siivun leipää siin on luomuoivariinia, lihaleikkelettä tai metukkaa (ei makkaraa), täysirasvaista juustoa ja jotain salaatinlehtiä/kurkkua.
Just tulin kaupalta, ostoksissani ei ole mitään tähänmennessä ketjussa mainittua.
4890€/kk
"luomuoivariinia"? rakt från Kattivaara? Allt fan kan man sälja åt er.
Nå men nu är du nog inte riktigt snäll!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Kirkastettu voi, kokeile vaikka paistaa kananmuna tällä, tulee tosi hyvää. Ostan omani etnisiä elintarvikkeita myyvästä liikkeestä.
Illyn kahvi, pieni metallipurkki melkein 10 egeä.
Vierailija kirjoitti:
San Pellegrino ei ole enää mikään premium-tuote, sillä se on muutettu muovipulloon ja maku on kärsinyt.
Laatua vaativa ostaa kuplavetensä lasipullossa.
Meidän lähi cittarista ainakin saa myös lasipullossa olevaa. Pidän Perrier vedestä enemmän, mutta sitä en ole nähnyt myytävänä pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Illyn kahvi, pieni metallipurkki melkein 10 egeä.
Illalla on hyvää, eritoten intenso versio. Ostan papuina ja jauhan kotona itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan erikoisherkkuosastolle. Beluga kaviaaria.
Muikun ja siianmäti pesee tuhatkertaisesti Belugan! Maistuu liikaa kalalle ainakin omaan suuhun. Useammn kerran syönyt
Tuore mäti pesee purkitetun tai pakastetun tuhatkertaisesti. Olen maistanut Belugaa, siinä on kyllä hyvä rakenne eli pientä ja sopivan kiinteää.
Mitähän olet maistanut? Nimittäin beluga ei ole pientä eikä siinä ole kiinteä rakenne, vaan se on kaviaareista isorakeisinta ja suussasulavan pehmeää. Minusta ainakin parasta on Siperiassa tuotettu beluga, jossa on isot, vihreän ja ruskean sävyjä sisältävät rakeet. Myös Kaluga on isorakeista. Niitä pienempi on nimeltään ossetra, ja sitä vielä pienempi ja kiinteämpi on nimeltään sevruga. Kaikkein pienin ja kiin
Joo, niinhän tuo oli kuin taimenen mätimunat, pehmeitä vaan. Tiedä saisko kirjolohenmädistä samanlaista jos käsiteltäisiin samoin.
Vierailija kirjoitti:
nii,miehen ostamat
Ei olla rikkaita, mutta ostan kyllä laatutuotteita, jos ne ovat makuumme sopivia ja pakkauskoot ok.
Kukaan ei luetellut mitään erityisen luksusta, mikäli oikein luin. Edes naudan sisäfilee ei saanut mainintaa, sitä ostan satunnaisesti kokonaisena ja annan tyttärelle yli puolet on erityisesti hänen herkkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rynegrenin-tortut ja valmiit joulutortut ja laskiaispullat. Köyhät tekee ne itse.
Runebergin tortut maksaa alle kolme euroa kappale . Joten älä jaksa jauhaa paskaa mistään rikkaiden ostoksesta. Sinähän olet täys pelle koko tyyppi.
Sinä häpäiset itses täällä kaikkien näiden ihmisten edessä. Kaikki häpeää sinua. Isäsi häpeää sinua, äitisikin häpeää jopa naapurin koirakin häpeää!
HIRN, tuli pissat housuun 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Ghee on Intiassa laajasti käytettävää kirkastettua voita, jota voi tehdä helposti itse, jos omistaa kattilan. Toki hölmöjä rahastetaan milloin milläkin.
Tolla logiikalla kaupasta on hölmöä ostaa mitään muuta kuin raaka-aineita. Niistä kun voit t
Kirkastetun voin tekemiseen menee ehkä maksimissaan 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi kalatiskiltä t. rakennus-ukko 276k/v + auto (mercedes gls) + bonukset
Vihannestiskiltäkö sä ostat lohen?🤷
No kyllä yhessä ravintolassa ehdotettiin kalaa, kun kyselin kasvisvaihtoja. Itseänikin nauratti, kun kyselin tarjoilijalta, että mistäs lähtien kalat on alkaneet kasvaa puusta tai maasta :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota gheevoita voi tehdä itse.
Ei muuten voi ihan helpolla. Lämpötilaa on seuraava tarkasti, suodattaminen tulee tehdä oikein ja kuuman rasvan kanssa piilee aina tulipaloriski. Ei kukaan kotikokki sitä pysty valmistamaan.
Toki noin, jos on idiootti tms. Ei todellakaan ole vaikeaa, vaarallista tai aikaa vievää. Ghee tehdään sulattamalla voita jolloin hera erkanee ja keräät talteen sen kirkkaan osion esim. varovaisesti kaatamalla, hera jää kattilan pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Etkö älynnyt googlata? Kaupassa ryöstöhintaista tuontitavaraa, vaikka se on helppo tehdä itse. vai etkö kenties osaa googlata?
Tämä on keskustelupalsta. Tuolla periaatteella joka ikinen aloitus on hyödytön. Kaikenhan voi googlata.
"Kirkastetun voin tekemiseen menee ehkä maksimissaan 10 minuuttia."
No mitä sitten. Ei mun kannata sen kans värkätä kun se itse tehty ei oo yhtään parempaa kuin valmis.
Tai jos tarkkoja ollaan, niin joissain valmiissa paahtoaste on sellainen, että voissa on hieno pähkinäinen aromi. Itse tehden ei helposti pääse samaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kirkastetun voin tekemiseen menee ehkä maksimissaan 10 minuuttia."
No mitä sitten. Ei mun kannata sen kans värkätä kun se itse tehty ei oo yhtään parempaa kuin valmis.
Tai jos tarkkoja ollaan, niin joissain valmiissa paahtoaste on sellainen, että voissa on hieno pähkinäinen aromi. Itse tehden ei helposti pääse samaan.
Niin no, vaikkei rahan kanssa ole tiukkaa, ei tarvitse kovin pitkään miettiä ostanko vajaalla 5€:lla 500g voita ja teen sen itse muun ruuanlaiton ohessa, jolloin ajallinen investointi on käytännössä 0, vai maksanko 15€ 250g:sta Puhdistamon "alppi-gheeta" jotta pääsen päivällisvierailta kysymään, maistavatko he Itävaltalaisen ruohon paistamissani pihveissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kukaan järkevä ihminen tuommoisia. Itse esim. en syö ollenkaan leikkeleitä aamupalalla. Täysin turhaa.
Mä en syö koko aamupalaa, mutta kun illalla syön siivun leipää siin on luomuoivariinia, lihaleikkelettä tai metukkaa (ei makkaraa), täysirasvaista juustoa ja jotain salaatinlehtiä/kurkkua.
Just tulin kaupalta, ostoksissani ei ole mitään tähänmennessä ketjussa mainittua.
4890€/kk
"luomuoivariinia"? rakt från Kattivaara? Allt fan kan man sälja åt er.
Nå men nu är du nog inte riktigt snäll!
Kanske inte, men inte är det snällt av Valio att marknadsföra en en röra av olika fetter och salt som "luomu".
Sitä ei ole vielä näkynyt lähikaupassa..