Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa
Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi
Kommentit (809)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohiko muka on luksusruokaa, johon vain tosirikkailla on varaa? Arvatkaapas, mitkä on ahven- tai kuhafileiden kilohinta.
Näinpä, lohta ostavat kaikki mutta ne joilla on oikeasti rahaa ostavat kuhaa, ahventa, särkeä jne kotimaisia kaloja ja myös muikkuja sekä silakkaa. Arvostavat kotimaista.
Turska on kalatiskillä nykyään kalliimpaa kuin lohi.
Ei se rypsillä ruokittu kasvatettu kirjolohi ole mitään luksusta, se on bulkkia niin kuin lenkkimakkara.
Lohi ja kirjolohi ovat eri asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset usein ostavat ihan normaaleja tuotteita mutta sitä astetta parempaa sellaista eli ehkä halvinta teetä, jugurttia jne. He kiinnittävät usein huomiota terveyteen joten tuotteet ovat sen mukaisia ja siksi usein koetaan ehkä hieman hinnakkaampina, mutta sitten taas toiset tuhlaa sipseihin, karkkeihin jne joita ei ns. hyvätuloisten kasseissa niin usein ehkä näy tai nekin ovat vähemmässä määrin ja laadukkaampaa. Moni hyvätuloinen jos ei ole perinyt jollain tapaa elämäänsä, kuitenkin osaa usein hyödyntää alet ja ostaa ihan vain maalaisjärjellä tuotteita. Tietyt tuotteet luomua, jotain helposti valmistettavaa ja myös tavan raaka-aineita.
Kaupassa käy kyllä näitä ns. teslakuskeja joiden on tarve asiasta ilmoittaa kassallakin ja jotka ostavat huonolaatuisempaa lihaa ja juustoa, sitten perässä tulee se monta kertaa tienaavampi yrittäjä jolla on ehkä 10-20t auto ja ostaa sen oikea
Oliko vanhempasi rikkaita vai kuitenkin vain hyvätuloisia? Suomalainen on rikas, kun hänen varallisuutensa on vähintään miljoona euroa. Miljoonan varallisuutta pitää rikkaan määritelmänä 25 % suomalaisista.
Onko Suomesta oikeasti tullut kehitysmaa? Ihan tavallisten ruokien ostajia pidetään rikkaina? Vai kirjoittaako täällä sellaiset, jotka luulevat, että ihminen on rikas, jos ei elä kädestä suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohiko muka on luksusruokaa, johon vain tosirikkailla on varaa? Arvatkaapas, mitkä on ahven- tai kuhafileiden kilohinta.
Näinpä, lohta ostavat kaikki mutta ne joilla on oikeasti rahaa ostavat kuhaa, ahventa, särkeä jne kotimaisia kaloja ja myös muikkuja sekä silakkaa. Arvostavat kotimaista.
Ei se rypsillä ruokittu kasvatettu kirjolohi ole mitään luksusta, se on bulkkia niin kuin lenkkimakkara.
Kyllä, mutta samaa kasvatettua huttua ne ovat usein kummatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Miksi jokaisen unelma näyttää olevan se, että voisi ostaa lohta? Itse en ottaisi, vaikka ilmaiseksi saisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjolohi ja lohi ovat kaksi eri kalalajia, jotka eivät ole sukua toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut paljon kommentointia siitä, kun ostan kaupasta sitä appelsiinimehua, jota puristan itse siinä koneella. Samoin ostan usein tuoreita marjoja ja leikkokukkia. Lihat, munat ja maitotuotteet luomuna, ihan vain himpun eettisemmän tuotannon takia.
Ollaan ihan hyvin toimeentulevia, mutta ei nyt varsinaisesti miljonäärejä.
Miksi et purista mehua kotona mehustimella, edullisempaa ja omat puhtaat tarvikkeet? :)
Koska olen laiska. En jaksa koota ja puhdistaa ylimääräisiä vempeleitä. En tarvitse lehmää jos haluan silloin tällöin litran maitoa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut paljon kommentointia siitä, kun ostan kaupasta sitä appelsiinimehua, jota puristan itse siinä koneella. Samoin ostan usein tuoreita marjoja ja leikkokukkia. Lihat, munat ja maitotuotteet luomuna, ihan vain himpun eettisemmän tuotannon takia.
Miksi et purista mehua kotona mehustimella, edullisempaa ja omat puhtaat tarvikkeet? :)
Koska olen laiska. En jaksa koota ja puhdistaa ylimääräisiä vempeleitä. En tarvitse lehmää jos haluan silloin tällöin litran maitoa 🤭
Minä ostin yksinhuoltajana lapsille tuota kaupassa puristettavaa mehua, koska pitivät siitä. Eipä olisi tullut mielenkään, että joku pitää tuota rikkaiden juomana.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomesta oikeasti tullut kehitysmaa? Ihan tavallisten ruokien ostajia pidetään rikkaina? Vai kirjoittaako täällä sellaiset, jotka luulevat, että ihminen on rikas, jos ei elä kädestä suuhun?
Niinpä. Typerä ketju ja typeriä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjolohi ja lohi ovat kaksi eri kala
Lohikaloja silti molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohikaloja silti molemmat.
Niin on siika ja nieriä myös. Ei niitäkään kukaan loheen sekoita.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki ylähyllyn pastat, jotka maksaa 3-4 euroa kilo. Ei ole minulla vara kuin niihin euron maksaviin.
Me ihan tavallisina keskituloisina ostetaan yleensä Rummoa tai muuta parempaa pastaa. Kun on se vaan niin paljon parempaa. Pasta on joka tapauksessa annoksen halvimpia aineksia joten siihen viitsii panostaa.
Terveellisyys
Se on varmasti taikasana rikkaiden ruokaostoksissa. Kun on varaa panostaa terveelliseen ruokaan niin sitä tehdään tinkimättömästi. Ostetaan niitä hinnaltaan viisinkertaisia lähituottajan luomukananmunia.
Paljon tuoreita kasviksia. Marjoja ja hedelmiä vuoden ympäri. Tuoreita mustikoita ja vadelmia aamulla myslin päälle. Niihin saa vuodessa menemään paljon rahaa.
Paljon kalaa. 50 € / kg ahvenfileet on ihan tavallista arkiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset teettää kimppunsa kukkakaupassa, eivät osta markettikukkia. Yleensä perjantaisin noutavat kukka-asetelmansa, kestosopimus luottokauppiaan kanssa.
Puolet ketjun viesteistä näköjään gheestä. Joko ihmetellään, mitä se on, tai selitetään, mitä se on.
Mentiin taas asioissa huikeasti eteenpäin, jos se kysely ja selittäminen loppui tältä erää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Käykääs muuten ihan Prismassa katsomassa mikä on halvimman ja kalleimman kaakaojauheet kilohintojen ero! Siinä näette mitä rikkaat ostaa.
Olen aika varakas ja hyvässä asemassa. Ostan kaakaojauhetta harvemmin kuin kerran vuodessa ja silloinkin leipomista varten. 1-2 kertaa vuodessa laskiaisen aikaan teemme tummasta jauheesta itse kaakaota. Pikakaakaota ei käytetä ikinä.
Näinpä. Mun vanhemmat on hyvä esimerkki rikkaista, joista ei kukaan kanssakaupassakävijä ikinä olisi arvannut, että noilla on rahaa. Auto vähintään 10 vuotta vanha muutaman tonnin kottero, vaatteet vuosikymmeniä vanhoja, eivätkä todella mitään merkkikamaa, vaan marketeista ja joskus kirppariltakin ostettuja, tyylitajua ei nimeksikään, vaan tuulitakissa joka paikkaan...
Ruokaostoksensa hyvin simppelit, mutta suomalaista niin pitkälle kuin mahdollista, hevit sesongin mukaan, herkkuja harvoin.
Aika usein lienee niin, että niillä, joilla näyttää olevan paljon rahaa, on oikeasti vain paljon velkaa ja ne, joilla on rahaa, näyttävät siltä, ettei heillä ole varaa edes lainaan.