Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa
Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi
Kommentit (809)
Varmaan kaikki ylähyllyn pastat, jotka maksaa 3-4 euroa kilo. Ei ole minulla vara kuin niihin euron maksaviin.
Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?
Olenkin aina miettinyt keitä ne kateelliset joista paljon puhutaan tässä maassa ovatkaan. No tehän niitä olette. Pistää miettimään paljonko rahanarvoista aikaa tuhlaatte muiden ihmisten ostosten pälyilemiseen.
"
Tolla logiikalla kaupasta on hölmöä ostaa mitään muuta kuin raaka-aineita. Niistä kun voit tehdä kaiken itse.
Ja mikäpä estää sinua hankkimasta lehmää. Kirnuat itse voisi ja kirkastat sen. Kas kun kauppias rahastaa tyhmää meijerivoi paketin ostajaa ihan tyhjästä.
Paljon teen itse. Mutta arvostan aikaani sen verran, että en tuhlaa sitä kirkastetun voin valmistuksseen. Se kun on loppujen lopuksi pieni kuluerä hyvän ruuan muiden raaka-aineiden rinnalla."
Ei. Tuolla logiikalla ei ole hölmöä ostaa kaupasta muuta kuin raaka-aineita, vaan on hölmöä ostaa ylihintaista voita jos itse omistaa kattilan.
Sinun logiikallasi kattilan hankkiminen yhtä järjetöntä kuin se että hankkisi lehmän mitä lypsäisi.
Niitä kuivia pullakorppuja, joita kastetaan kahvikuppiin.
Kalan päitä yms, joista keittää kalaliemen.
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuu lentää?
Rikkaat? Tässä tarkoitetaan varmaan kaikkia muita, jotka eivät ole ihan rutiköyhiä, joilla ne vähätkin rahat menee tupakkaan.
Suomessa kaiken lisäksi on hyvin vähän rikkaita
Vierailija kirjoitti:
Niitä kuivia pullakorppuja, joita kastetaan kahvikuppiin.
Kalan päitä yms, joista keittää kalaliemen.
Täh?
Lohiko muka on luksusruokaa, johon vain tosirikkailla on varaa? Arvatkaapas, mitkä on ahven- tai kuhafileiden kilohinta.
Hyvätuloiset usein ostavat ihan normaaleja tuotteita mutta sitä astetta parempaa sellaista eli ehkä halvinta teetä, jugurttia jne. He kiinnittävät usein huomiota terveyteen joten tuotteet ovat sen mukaisia ja siksi usein koetaan ehkä hieman hinnakkaampina, mutta sitten taas toiset tuhlaa sipseihin, karkkeihin jne joita ei ns. hyvätuloisten kasseissa niin usein ehkä näy tai nekin ovat vähemmässä määrin ja laadukkaampaa. Moni hyvätuloinen jos ei ole perinyt jollain tapaa elämäänsä, kuitenkin osaa usein hyödyntää alet ja ostaa ihan vain maalaisjärjellä tuotteita. Tietyt tuotteet luomua, jotain helposti valmistettavaa ja myös tavan raaka-aineita.
Kaupassa käy kyllä näitä ns. teslakuskeja joiden on tarve asiasta ilmoittaa kassallakin ja jotka ostavat huonolaatuisempaa lihaa ja juustoa, sitten perässä tulee se monta kertaa tienaavampi yrittäjä jolla on ehkä 10-20t auto ja ostaa sen oikeasti laadukkaan lihan ja juuston jnejne. Ns. uusrikkaat ja ne joilla on oikeasti rahaa erottaa kyllä aina, habituksesta, puhelimista, käyttäytymisestä eli kuinka tuo varallisuuttaan esiin vai eikö tuo jne... :) Ne jotka tuovat, harvemmin ovat sieltä rikkaimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Lohiko muka on luksusruokaa, johon vain tosirikkailla on varaa? Arvatkaapas, mitkä on ahven- tai kuhafileiden kilohinta.
Näinpä, lohta ostavat kaikki mutta ne joilla on oikeasti rahaa ostavat kuhaa, ahventa, särkeä jne kotimaisia kaloja ja myös muikkuja sekä silakkaa. Arvostavat kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, lohta ostavat kaikki mutta ne joilla on oikeasti rahaa ostavat kuhaa, ahventa, särkeä jne kotimaisia kaloja ja myös muikkuja sekä silakkaa. Arvostavat kotimaista.
Turska on kalatiskillä nykyään kalliimpaa kuin lohi.
Ei se rypsillä ruokittu kasvatettu kirjolohi ole mitään luksusta, se on bulkkia niin kuin lenkkimakkara.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset usein ostavat ihan normaaleja tuotteita mutta sitä astetta parempaa sellaista eli ehkä halvinta teetä, jugurttia jne. He kiinnittävät usein huomiota terveyteen joten tuotteet ovat sen mukaisia ja siksi usein koetaan ehkä hieman hinnakkaampina, mutta sitten taas toiset tuhlaa sipseihin, karkkeihin jne joita ei ns. hyvätuloisten kasseissa niin usein ehkä näy tai nekin ovat vähemmässä määrin ja laadukkaampaa. Moni hyvätuloinen jos ei ole perinyt jollain tapaa elämäänsä, kuitenkin osaa usein hyödyntää alet ja ostaa ihan vain maalaisjärjellä tuotteita. Tietyt tuotteet luomua, jotain helposti valmistettavaa ja myös tavan raaka-aineita.
Kaupassa käy kyllä näitä ns. teslakuskeja joiden on tarve asiasta ilmoittaa kassallakin ja jotka ostavat huonolaatuisempaa lihaa ja juustoa, sitten perässä tulee se monta kertaa tienaavampi yrittäjä jolla on ehkä 10-20t auto ja ostaa sen oikeasti laadukkaan lihan ja juuston jnejne. Ns. uusrikka
Tarkoitus oli kirjoittaa että "EI" ehkä halvinta teetä" jne.
Olen saanut paljon kommentointia siitä, kun ostan kaupasta sitä appelsiinimehua, jota puristan itse siinä koneella. Samoin ostan usein tuoreita marjoja ja leikkokukkia. Lihat, munat ja maitotuotteet luomuna, ihan vain himpun eettisemmän tuotannon takia.
Ollaan ihan hyvin toimeentulevia, mutta ei nyt varsinaisesti miljonäärejä.
Tuoreita marjoja.
Riistaa.
Kunnollisia juustoja (sieltä, mistä niitä saa. Pikkupaikkakuntien kaupoista ei edes saa.)
Tuoreita mereneläviä (muut kuin kala).
Nämä nyt ainakin ovat sellaisia, joita itsellä ei ole koskaan ollut varaa ostaa kaupasta, vaikka rahatilanne on ollut ajoittain hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut paljon kommentointia siitä, kun ostan kaupasta sitä appelsiinimehua, jota puristan itse siinä koneella. Samoin ostan usein tuoreita marjoja ja leikkokukkia. Lihat, munat ja maitotuotteet luomuna, ihan vain himpun eettisemmän tuotannon takia.
Ollaan ihan hyvin toimeentulevia, mutta ei nyt varsinaisesti miljonäärejä.
Miksi et purista mehua kotona mehustimella, edullisempaa ja omat puhtaat tarvikkeet? :)
Perrier är min favorit med, men sedan 2022 har den fått vara i affären då set är samma företags produkt som San Pellegrino. Krigets sponsor.