Hirveimmät haukut, joita teille on sanottu ulkonäöstä
Itselleni on jäänyt nuoruudesta mieleen tilanne, jossa täysin tuntematon poikajoukko alkoi huudella minulle törkeyksiä uhkaavaan sävyyn. He arvioivat pantavuuttani tai ei-pantavuuttani ja totesivat, että jollekin heidän kaverilleen voisin kelvata, "kun se ei oo ikinä kyntänyt".
Tuo tapahtui ollessani 18, abiristeilyllä. Itkin salaa kotimatkalla enkä kertonut tapahtuneesta kenellekään.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olisit nätimpi ilman silmälaseja" oli lapsena inhottavaa kuultavaa, kun sitä kuuli niin monelta ja vielä sellainen asia, jolle ei voinut mitään. Rillit olivat siihen aikaan ihan täystuomio.
Myöhemmin kaikkea muutakin ikävää olen kuullut, mutta tuosta kaikki alkoi. Sain rillit 6-vuotiaana.
Muistan tuon ajan. Säälittävää ihmisyyttä. Jopa ilmoituksissa luki *rillipäät älkööt vaivautuko* - miettikää nyt saatana 😅
Minä en ainakaan rillipää-akkaa huolisi. Jotenkin kuivakka ja tylsä ja - ruma.
Koulukiusaajat ilkkuivat, miten olen niin ruma, etten tule koskaan harrastamaan seksiä. Sen nyt ehkä jotenkin vielä pystyi laittamaan iän ja tyhmyyden piikkiin, mutta sitten parikymppisyyden kynnyksellä ns kaveri alkoi toitottaa samaa. En kuulemma voisi saada poikaystävää tai seksiä, koska olen ruma. Oli aika pian entinen kaveri.
Kerran on kommentoinut porukka kovaan ääneen että näytän työttömältä. Olin menossa töihin (siivoamaan).
Olisi pitänyt pysyä kotona vetelemässä tukia
13 vuotiaana koulussa vanhempi koulutyttö naureskeli kaverilleen takanani: kato millanen p..se. Ei tuntunut kivalta ei.
Sata kertaa ennemmin saa haukkua päin naamaa läskiksi, kuin että joku tulee jeesustelemaan, että syö vähän kerrallaan ja säännöllisin väliajoin, ja terveellistä ruokaa, niin laihtuu eikä tarvi olla nälässä. No joo, varmaan laihtuu, mutta vıtunmoinen nälkä on kyllä koko ajan. Tämä reilusti ylipainoisena yli 30 vuoden kokemuksella.
Läskiksi haukkuminen on sentään totta, tuo jälkimmäinen on paskapuhetta.
Naispuolinen optikko kommentoi yksityiskohtaisesti kuinka monet kasvonpiirteistäni ovat epäsymmetriset uusia sankoja sovittaessa. Olisin marssinut ulos kaupasta, ellen olisi jo maksanut uusia silmälaseja.
SK kirjoitti:
Tosi harvoin on kukaan ikävästi kommentoinut ulkonäköäni livenä. Ehkä pari kertaa on peruskoulussa sanottu läskiksi, mutta siinäpä se melkein onkin.
Jos et ole huomannut.
Jos rintojen ja perseen paikkoja vaihtaisi, näyttäisit hyvältä. (Olen mallia tiimalasi isolla perseellä ja b-kupin rinnat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olisit nätimpi ilman silmälaseja" oli lapsena inhottavaa kuultavaa, kun sitä kuuli niin monelta ja vielä sellainen asia, jolle ei voinut mitään. Rillit olivat siihen aikaan ihan täystuomio.
Myöhemmin kaikkea muutakin ikävää olen kuullut, mutta tuosta kaikki alkoi. Sain rillit 6-vuotiaana.
Muistan tuon ajan. Säälittävää ihmisyyttä. Jopa ilmoituksissa luki *rillipäät älkööt vaivautuko* - miettikää nyt saatana 😅
Minä en ainakaan rillipää-akkaa huolisi. Jotenkin kuivakka ja tylsä ja - ruma.
Naiset kuvittelevat, että yhteen ääneen huutaen he saavat miehen kauneuskäsitteitä ohjattua. Useimpien miesten mielestä rillipääakka on ruma. Valehtelevat jos muuta väittävät.
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Tosi harvoin on kukaan ikävästi kommentoinut ulkonäköäni livenä. Ehkä pari kertaa on peruskoulussa sanottu läskiksi, mutta siinäpä se melkein onkin.
Jos et ole huomannut.
Voi olla. En yleensä kovinkaan herkästi tulkitse mitään livenä sanottua piilovittuiluksi.
Jotain on siis voinut mennä ohi, mutta toisaalta en ehkä ole myöskään päätynyt näkemään enemmän halua loukata jossain huonosti muotoillussa möläytyksessä, kuin mitä siinä oli tarkoitettu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei kukaan uskalla mitään poikkitelaista sanoa kun tietävät että tirvaisen samantien.
Lyöminen on laitonta.
Muista jankuttaa tota vielä puolikoomassa tehollakin
- ruma h***a (kymmenet pojat seiskaluokalla), ruma (lisää tähän sukunimeni ja siitä tulee pilkkalaulu)
- toi näyttää siltä kuin siltä olisi lyöty pesarilla otsa sisään (tyttö jota olin pitänyt siihen asti kaverina, seiskalla)
- dinosaurus tms. haukkuja myös seiskalla
- helvetillisen ruma (taas seiskalla koulussa) ja yllättäen naapurin miehen mielestä taivaallisen kaunis (kasilla)
- kato minkä näkönen toikin on (kasilla kun olin kiusaamisen takia vaihtanut koulua)
- riparilla piirreltiin pilakuvaa naamastani jonain porsaana
- buldogin näköinen (kauppiksen eka vuosi)
- kato mikä maha (joku kalja kädessä kävellyt jätkä kavereilleen kun lenkkeilin pienen pömpön kanssa)
- hyi (joku mies baarissa kun olin 18)
- toi on tän paikan kaunein nainen (kun olin päälle 20 ja silloin kivan näköinenkin)
- sussa on nää ja nää vialla (tuttavuus vuorokauden tuntemisen jälkeen)
Taustatietona joskus 14-vuotiaana tein makeoverin. Laihdutin, aloitin säännöllisen urheilun, aloin pukeutua tiukempiin vaatteisiin ja meikata. Yhtäkkiä olin "hyväksytty". Se olikin tavoitteeni: muuttaa itseäni ulkoisesti jotta sisäinen jätettäisiin rauhaan.
No joo, sen jälkeen enemmän kuittailuja on tullut naisilta mm. että olen liian laiha, meikkini on kokkareinen (työpäivän jälkeen keittiöllä), jos lihoisin pari kiloa en näyttäisi kymmenen vuotta ikäistäni vanhemmalta jne. Toki väkivaltainen ex-mies haukkui sammakoksi moneen kertaan ja myös hakkasi, ra is k a si ja lähes ta p p oi.
Kaikesta huolimatta olen kyllä hankkinut perheen, tutkinnon, tehnyt töitä ja elänyt suhteellisen normaalia elämää. Jos taas omaa lastani kiusattaisiin niin en tiedä mitä sitten tapahtuisi kun kuulisin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pässyt vähällä. Tuntematon mies baarissa tuli kommentoimaan, että näytän tylsältä, "hymyile nyt vähän ees". Odotin kavereita vessasta ja oli ollut siihen asti tosi hauskaa. Kyllä alkoi tyyppi ärsyttää. En vastannut mitään. Yritti vielä lisää puhua, mutta en vaivautunut edes katsomaan kohti.
Mäkin yleensä kyllä esim asiakaspalvelutilanteessa jos on tympeän näköinen työntekijä yritän huomauttaa, että hymyilehän nyt vähäsen
Kaksi tapausta yli 10 v takaa. Olin kuntosalilla crosstrainerilla, kun ohi kulki joku hoikka 25v-30v ilmeisestikin venäläinen ihan tuntematon nainen. Kun hän näki minut, niin pysähtyi, osoitteli sormella ja alkoi nauramaan!!! Ja tirskahteli vähän väliä salilla aina kun näki minut.. En ymmärrä, miksi otti minusta naurunaiheen. Oli ihan tavallisen näköinen nainen, nättikin jopa ja ihan korkeintaan max 10 kiloa ylimääräistä painoa. Outo tapaus.
Toinen tapaus liittyy myös venäläiseen nainen. Olin kävelemässä kauppaan, kun vastaan tuli noin 40v nainen noin 5-7v tytön kanssa. Kun nainen näki minut, niin pysähtyi ja osoitti minua sormella ja nauroi, jotain jutteli samalla lapselleen ilmeisestikin minusta. Sormilla piirsi ilmaan "muotoni"! Absurdia.
Nämä ovat oikeasti ainoat kerrat kun ulkonäköäni on "haukuttu", yleensä sain aina vain kehuja miehiltä. Joten siksi jäänyt vahvasti mieleen nämä tapaukset.
Vierailija kirjoitti:
- ruma h***a (kymmenet pojat seiskaluokalla), ruma (lisää tähän sukunimeni ja siitä tulee pilkkalaulu)
- toi näyttää siltä kuin siltä olisi lyöty pesarilla otsa sisään (tyttö jota olin pitänyt siihen asti kaverina, seiskalla)
- dinosaurus tms. haukkuja myös seiskalla
- helvetillisen ruma (taas seiskalla koulussa) ja yllättäen naapurin miehen mielestä taivaallisen kaunis (kasilla)
- kato minkä näkönen toikin on (kasilla kun olin kiusaamisen takia vaihtanut koulua)
- riparilla piirreltiin pilakuvaa naamastani jonain porsaana
- buldogin näköinen (kauppiksen eka vuosi)
- kato mikä maha (joku kalja kädessä kävellyt jätkä kavereilleen kun lenkkeilin pienen pömpön kanssa)
- hyi (joku mies baarissa kun olin 18)
- toi on tän paikan kaunein nainen (kun olin päälle 20 ja silloin kivan näköinenkin)
- sussa on nää ja nää vialla (tuttavuus vuorokauden tuntem
Nyt kun itse luen tätä niin kuulostaa ihan pr0v0lta. Olen ehkä jotenkin vähän kovettunutkin näitä juttuja kuunnellessa. En ehkä ihan hyvällä tavallakaan, mutta ei pelota yhtään haukkua ketä tahansa pystyyn joka vähänkään tulee räpättämään. Nehän tulee ja se se hauskinta onkin kun eivät yhtään kestä saada takaisinpäin.
Yläasteella kutsuivat Frankensteiniksi, otsa kuin Schwarzeneggerillä
Minulle on huudeltu koulun käytävillä "kävele oikein!" Minulla on lievä Cp-vamma josta johtuen kävelytyylini on hieman erilainen.
Olin laittatunut kauniiksi yökerhoon n.20v ja eka kommentti joltain mieheltä, että näytän ihan maatilan emännältä!!
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen optikko kommentoi yksityiskohtaisesti kuinka monet kasvonpiirteistäni ovat epäsymmetriset uusia sankoja sovittaessa. Olisin marssinut ulos kaupasta, ellen olisi jo maksanut uusia silmälaseja.
No olipas tahditonta käytöstä! Eräs tuttava kertoi käyneensä parturilla joka alkoi arvostella tuttavani meikkaamattomuutta. Mitä tuokaan kenellekään kuuluu. Siinä oli kiva istua kuuntelemassa arvostelua, kun tuijotat itseäsi peilistä ja itsetunto saa kolausta. Tuttavani ei enää toiste istunut tuon parturin tuoliin.