Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät haukut, joita teille on sanottu ulkonäöstä

Vierailija
01.02.2025 |

Itselleni on jäänyt nuoruudesta mieleen tilanne, jossa täysin tuntematon poikajoukko alkoi huudella minulle törkeyksiä uhkaavaan sävyyn. He arvioivat pantavuuttani tai  ei-pantavuuttani ja totesivat, että jollekin heidän kaverilleen voisin kelvata, "kun se ei oo ikinä kyntänyt". 

Tuo tapahtui ollessani 18, abiristeilyllä. Itkin salaa kotimatkalla enkä kertonut tapahtuneesta kenellekään. 

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman ikäisen opiskelukaverini kanssa ulkona. Pari miestä tuli kysymään minulta, saisivatko he pyytää tytärtäni treffeille. En antanut lupaa 😠

Vierailija
102/137 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupinaama. Tämä oli se mitä päivä toisensa jälkeen sain koulussa kuulla. Silti oli jännä, että vaikka minulla oli paha akne ja siitä haukuttiin, niin sällit kertoivat kovaan ääneen harrastaneensa seksiä kanssani ylpeilevästi. Siinä vaiheessa en ollut kylläkään kenenkään kanssa sitä harrastellut. Tästä syystä sain sitten toisenkin haukkumanimen joka tietenkin oli hu*ra. Akne parani aikoinaan ja poikaystävän löysin toisesta koulusta. 

Kyllä murrosikäisenä tuntui pahalta kun oma perheenjäsen sanoi että: naamani on niinkuin sateen hakkaama lehmänpaska. Minulla oli hyvin paha akne, ja vielä äärettömän laiha. Silloin on jo itsetunto viety ja eipä ole kyllä palannutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisin tilanne oli kun työvoima viranomainen haukkui rumaksi,nainen oli varmaan lähemmäs satakiloinen itse eikä mikään kaunotar,itse oon hoikka ja tavallisen näköinen.

en pahastunut ,koska oon ok näköinen ja tuli tunne että tää te mamma oli luonnehäiriöinen pahasti. narsistit haukkuu ihmisiä myös tuntemattomia huom.

huomatkaa että kateelliset voi haukkua teitä, voi olla että ootte ihan ok näköisiä.

Vierailija
104/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ihminen on tämän(kin) otannan perusteella vapaata riistaa. Jälleen vahvistui käsitykseni siitä, että minulla ei ole minkäänlaista ihmisarvoa.

Vihaan itseäni.

Vierailija
105/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen optikko kommentoi yksityiskohtaisesti kuinka monet kasvonpiirteistäni ovat epäsymmetriset uusia sankoja sovittaessa. Olisin marssinut ulos kaupasta, ellen olisi jo maksanut uusia silmälaseja.

No olipas tahditonta käytöstä! Eräs tuttava kertoi käyneensä parturilla joka alkoi arvostella tuttavani meikkaamattomuutta. Mitä tuokaan kenellekään kuuluu. Siinä oli kiva istua kuuntelemassa arvostelua, kun tuijotat itseäsi peilistä ja itsetunto saa kolausta. Tuttavani ei enää toiste istunut tuon parturin tuoliin.

Itse saanut kemikalioliikkessä kommenttia.

Vierailija
106/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma ihminen on tämän(kin) otannan perusteella vapaata riistaa. Jälleen vahvistui käsitykseni siitä, että minulla ei ole minkäänlaista ihmisarvoa.

Vihaan itseäni.

Jep. Etenkin nuorena kuulin tosi törkeää kommentointia eri paikoista, koulukiusaajilta, lähisukulaisilta ja jopa optikolta. En ehkä nuorena ole osannut ihanteellisella tavalla laittautua ja valita parhaita värejä ja vaatteiden malleja, mutta en kuitenkaan ole koskaan ollut edes ylipainoinen enkä ole mitenkään epämuodostunut tms. Mutta pitkään häpeäsin ulkonäköäni ja näin itseni hyvin vastenmielisenä.

Vierailija
107/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee aina "yllätyksenä" ...

Vierailija
108/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran joku tuntematon tullut kysymään olenko poika. No en, olen melkein keski-ikäinen akka. 

Vierailija
109/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen optikko kommentoi yksityiskohtaisesti kuinka monet kasvonpiirteistäni ovat epäsymmetriset uusia sankoja sovittaessa. Olisin marssinut ulos kaupasta, ellen olisi jo maksanut uusia silmälaseja.

No olipas tahditonta käytöstä! Eräs tuttava kertoi käyneensä parturilla joka alkoi arvostella tuttavani meikkaamattomuutta. Mitä tuokaan kenellekään kuuluu. Siinä oli kiva istua kuuntelemassa arvostelua, kun tuijotat itseäsi peilistä ja itsetunto saa kolausta. Tuttavani ei enää toiste istunut tuon parturin tuoliin.

Ihmetyttää kyllä, kun palveluammateissa ei ymmärretä kohdella asiakkaita ystävällisesti. Kävin kerran uudella kampaajalla, joka haukkui hiusteni värin, kunnon sekä mallin. Sanoi, että menköön nyt tämän kerran tämä pienempi trimmaus, mutta seuraavalla kerralla on otettava reilummin pituudesta pois.

Seuraavaa kertaa ei tullut.

Vierailija
110/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Mulle oli aiemmin monta kertaa optikolla kerrottu, että esim. korvani ovat eri korkeudella mutta että tosi monella on, ja tällä kertaa sanoinkin sen itse. Asiakaspalvelija tölväisi, että ei kyllä tosiaankaan monella ole. :D

Vierailija
111/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa te skat mietitte kauneuskäsityksiä. Minä itse aina ohitan ruman naisen eikä siinä ole kellään nokan koputtamista. Mies ihastuu silmillään, ei sille voi mitään. Jos olet ruma, miehen syy heilua lähelläsi on jokin muu: raha, pilu, kortteeri yms. rahanarvoinen. Piluhan on myös kauppatavara ja vaihdon väline kuten hyvin tiedät. Jos olet mätisäkki, rillipää, älä edes vaivaudu.

ei tässä ole kyse siitä, että kenelläkään pitäisi kelvata vaan siitä, miten toisia kommentoidaan.

112/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli hyvä näissä, ei ikinä varsinaisesti sanonut että asia on negatiivinen, alkoi vain hokea ja hämmästellä: "Sulla on tosi ohuet jalat. Sii TOSI ohuet. Onpa ohuet jalat." "Todella erikoinen tyyli kävellä" - ja pitkä miettivä ilme. "Onks toi pömppömaha oikeesti aina tollanen vai turvottaako vaan menkat?"

Hel v etti en ole parisuhdeväkivallan kannalla mutta silleen en hämmästy että sillä oli krooninen pelko että joku nainen myrkyttää sen.

Vierailija
113/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ihan kauheita esimerkkejä :( Toivon, etteivät pahimmat olisi edes totta.

Eniten loukkasi yläkoulussa, kun pojat haukkuivat minua "hu*ran näköiseksi". Ikinä ei selvinnyt, mitä he sillä tarkoittivat, ja ärsyttää että tuolloin haaskasin energiaa sen pohtimiseen, että mitä MINÄ muka tein väärin ansaitakseni nuo kommentit. Olin ujo ja pukeuduin peittävästi, joten jälkeenpäin ajateltuna se joko liittyi isorintaisuuteen tai sitten oli ihan vain loukkaus loukkauksen vuoksi.

Kerran näin somessa keskustelun, jossa minuun viitattiin ohimennen. Kommentti oli jotain sensuuntaista, että "Joo, mutta X sanoi että sen pitäisi olla hyvännäköinen nainen, joten Y (=minä) ei ainakaan käy." Ja liuta nauruhymiöitä. Nämä keskustelijat olivat vanhoja luokkakavereita (naisia kaikkia) joita en ollut tavannut 20 vuoteen, joten tuntui tosi hämmentävältä että jonkun yläkouluaikaisen ex-tuttavuuden ulkonäköä täytyi oikein nimeltä haukkua.

Tuntemattomalta saatuna kommenttina ei ole jäänyt mieleen kuin joku about 10-vuotias tyttö, joka osoitti minua sormella ja sanoi "äiti, miksi tolla naisella ei ole leukaa?" ja äiti purskahti nauramaan. Minulla on tosiaan yläpurenta, kai se sitten on kerrassaan koomista.

Vierailija
114/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liittynyt varsinaisesti pelkästään ulkonäköön, mutta lukiossa silloiset parhaat ystäväni kertoivat miettineensä pitkään, siis tosi tosi pitkään, miksi niin monet miehet oikein kiinnostuvat minusta. Eivät meinanneet millään keksiä, koska en ole hyvännäköinen, hauska tai muutenkaan mielenkiintoinen. Lopulta olivat tulleet siihen tulokseen, että näytän helpolta.

Vierailija
115/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei uskalleta puhua suoraan. Paljon enemmän ollut epäsuoraa halveksuntaa, paheksuntaa ja ihan perinteistä vittuilua. Suoraan kasvotusten joskus monia vuosia sitten haukuttu rumaksi, läskiksi, lehmäksi, valaaksi, mulkosilmäksi... Rumat ei uskalla lyödä ylöspäin, kun peilistä näkyy paljon pahempaa.

On kyl tosi kauheeta ettei ihmiset sano suoraan mitä ajattelee vaan pyrkii muilla keinoin paineistamaan. Ei lisää luottamusta niinku yhtään.

Olemmeko maailmassa lisäämässä muiden itseluottamusta. Minua on taklattu ja haukuttu kaikella tavalla. Se kuuluu tähän viidakkoon, ihminen kun on kätevä apina. Ei mulla muuta.

Apinasta ihmiseksi -evoluutioon uskovan moraali. "Kätevät apinat" loukkaamassa toisiaan.

Vierailija
116/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perse on kuin seittemän leivän uuni." "Rupinaama".

Vierailija
117/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöntekijä joskus spontaanisti sanoi, että olen rumin ihminen jonka on koskaan nähnyt. En kyllä tuon lisäksi ole koskaan kuullut negatiivista kommenttia ulkonäöstäni ja olimme muutenkin ihan hyvää pataa, etten tiedä oliko sellainen "vittuilu on välittämistä" juttu vai mikä.

Vierailija
118/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia. Sekin juttu siitä silmästä voi niitä ääliöitä, jotka eivät tajua, että ei haukut ole ulkonäöstä sinänsä. Totuushan on, että kyseessä ei ole mikään tavanomainen vaiva ta henkilön oma ominaisuus.  Jos olisi tavanomaisesti hoidettu ilman rikoksia, se olisi jo selvinnyt pari vuotta sitten. 

Haukut ja ihmettelyt on kyllä tullut siitä, että ei kukaan voi käsittää, miten ihmeessä joku silmävaiva ei selviä, vaikka joku on käynyt lääkäriss jo 10 kertaa sen takua ha saanut silmätipatlin. 

Käsityämättömät hullut asiat  saa jotkut ihmiset hulluksi ja ärsyyntyneeksi kun eivät saa kuulla totuutta vasn valheita ja onhan se totta, että kun tuossa asiassa henkilöä on kohdeltu rikollisesti terveydenhuollossa, on tuo vaihtoehto aivan mahdoton suurimmalle osalle, joten monet ensisijaisesti syyttävät sitten uhria, että miten et ole hoitanut asiaa kuntoon. En tiedä olenko älykkäämpi kun muut, mutta itse en  kehtaisi tuollaista väittää, jos saisin tietooni kaiken, mitä tästä asiasta on muutkin saaneet tietoonsa. Tajuaisin että tilanteessa on jotain mätää ja pahasti pielessä, ottaen huomioon kaiken miten asiat ovat menneet ha mitä väitetään. 

No kuvastaa vaan paljon muiden älykkyyttä tuollainen. 

Vierailija
119/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kommentti mitä olen saanut siitä että silmävaiva ei ole selvinnyt jo 10 lääkärikäynnin jälkeen on;

- Et selitä tarpeeksi hyvin lääkäreille. Hehheh silmävaivassa nimenomaan ei ehkä tarvitse selitellä oireita, kun ihan näkyvät oireet kuten lasittunut silmä. Punaisuus, valonarkuus, jotain ainetta, nestettä silmästä mikä ei rähmää! 

- Olet varmaan ehkä sitten liian ylimielinen lääkärissä.

Tuo oli paras! Niinhän se on sitten. Ylimieliset saakin kärsiä ja tulla kohdelluksi rikollisesti jopa terveydenhuollossa!

Only in Finland I hope!

Vierailija
120/137 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan hoikka vielä näinä vuosina, jos sitä painoindeksiä on pakko tuijottaa niin olin vielä normaalin rajoissa, ylärajalla tosin. Siihen aikaan "läskeys" oli ihan kauhea tuomio ja läski oli kakkosluokan kansalainen, jota oli vähän velvollisuuskin haukkua. Sain paljon sellaista varmistelua, että tiedänhän että oon läski? Että sä et oo mitään! Olin silloin nuorena naamasta niin nätti, että rumaks ei voinut sanoa, ei vaan millään, niin tuota läskittelyä kuuli usein. Koulussa mun kimpussa oltiin, tuntemattomat harvoin huutelivat.

Pari esimerkkiä jäänyt hyvin mieleen.. lisäsin irc-galleriaan peilin kautta otetun kuvan, jossa oli hoikka kaverini vieressä. Yhteinen kaverimme oli lisännyt tän omille sivuilleen ja koulun tietokonetunnilla näin, kun kaverina pitämäni tyttö oli kommentoinut yksityisesti "vähän läski toi toinen". Hän huomasi, että näin sen ja meni vaikeaksi. Ei puhunut mulle vähään aikaan ja sitten sopersi jotain, että "mitä tohon voi enää sanoa"... no pyydä vaikka anteeksi?

Toinen oli luokallamme ollut poika, joka ryntäsi kuin innostunut pikkukoira luokseni "arvaa mitä mun kaveri sanoi susta arvaa!!" "Sä oot Michelin-ukko! Hihihih"

Ja on näitä muitakin ja kaikki liittyy tuohon läskiin. Oon saanut pari yhteydenottoa aikuisena näiltä haukkujilta, ketkä ilmeisesti haluavat puhdasta omaatuntoa loppuelämää varten ja jonkun synninpäästön multa. Oon vastannut kaikille samalla tavalla, että en mä kyllä anna anteeks. Se sama haukkuminen jatkui vuosia ja vaikka ikää oli mitä oli, niin toi kertoo jo semmosesta pahoinvoinnista, missä oikee keskustelukumppani on joku ammattilainen.. ja jokaisen ilkeän sanan muistan. En mä niiden alle jää tai joka päivä vatvo, mutta muistissa on ja pysyy.