Hirveimmät haukut, joita teille on sanottu ulkonäöstä
Itselleni on jäänyt nuoruudesta mieleen tilanne, jossa täysin tuntematon poikajoukko alkoi huudella minulle törkeyksiä uhkaavaan sävyyn. He arvioivat pantavuuttani tai ei-pantavuuttani ja totesivat, että jollekin heidän kaverilleen voisin kelvata, "kun se ei oo ikinä kyntänyt".
Tuo tapahtui ollessani 18, abiristeilyllä. Itkin salaa kotimatkalla enkä kertonut tapahtuneesta kenellekään.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaaa kaikkia solvauksia ei muista millään, mutta esimerkkejä:
Nuorena tissini nähneet pojat alkoivat nauraa ja solvasivat ketunnokiksi.
~18v aikuiset setämiehet haukkuivat laudaksi ja käskivät painua Tallinnaan hakemaan täytettä
~25v miehet töissä kehuivat kolleegaani pantavaksi ja haukkuivat minua rumaksi, niin että kuulimme.
- Miehet on arvostelleet leveitä hartioitani
- Toiset naiset ovat arvostelleet hiuksiani ja vyötäröäni
Tanssitko stripteasea vai missä pojat tissisi näkivät. Vai annoitko kaikille?
Saattoipa antaa anoville. "Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te haukutut suhtaudutte siihen, kun joku kehuukin ulkonäköänne? Itse en osaa suhtautua kohteliaisuuksiin ja tulen niistä vähän surulliseksi.
- ap
En usko sanaakaan.
T. Ankan näköinen tyttö
Onko sinun vaikea uskoa, että nuoruudessa koettu haukkuminen tai kiusaaminen saattaa vaikuttaa hyvin paljon ihmissuhteisiin aikuisena? Aloituksessa kuvaamani tapaus ei ollut edes ainoa laatuaan. Minua haukuttiin mitä kauheimmilla nimityksillä, nöyryytettiin julkisesti koululuokassa ja pyydettiin treffeille "vitsillä". Kuten muutkin ovat tässä ketjussa kertoneet, minut myös uhattiin pahoinpidellä, koska olin kuulemma niin stanan ruma.
Nyt aikuisena minulla on erittäin suuria vaikeuksia olla miesten kanssa tekemisissä, koska lähtökohtaisest
Empatiat sinulle. <3
Minä olin myös kiusattu ja pojat saattoi mm. vaan pilkatakseen kysyä tanssimaan koulun diskossa.
Ex-mieheni sanoi, kun olin raskaana, että sun p**se on kuin seitsemän leivän uuni! Loukkaa niin tietenkin, mutta miehen mukaan se oli kehu.. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ex-mieheni sanoi, kun olin raskaana, että sun p**se on kuin seitsemän leivän uuni! Loukkaa niin tietenkin, mutta miehen mukaan se oli kehu.. 🙄
*Loukkaannuin tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
~18v aikuiset setämiehet haukkuivat laudaksi ja käskivät painua Tallinnaan hakemaan täytettä
~25v miehet töissä kehuivat kolleegaani pantavaksi ja haukkuivat minua rumaksi, niin että kuulimme.
Niillä pojilla oli tapana tulla tirkistelemään tyttöjen pukutiloihin. Yllättävää, että mies olettaa teini-ikäisen stripanneen, jos hänen vartaloaan seksualisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoipa antaa anoville. "Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan".
Sinällään hauska sattuma, että eräät pojat alkoi levittää musta huhuja ja mua haukuttiin koko koulussa jakorasiaksi ja h*oraksi, vaikka olin vielä neitsyt. Olin ainoastaan pussaillut erään pojan kanssa, muuta en silloin 13-14 vuotiaana vielä ollut tehnyt.
Nuorempi nainen tuli sanomaan: sulla on hyvä perse.
M45
Paalinarut ja kuivan kesän oravat on kuultu niin moneen otteeseen, etten tiedä kannattaako edes mainita enää. Kuulosti pahalta jokunen kymmentä vuotta sitten, kun kuuli ensimmäistä kertaa.
Lihavat naiset näitä harrastaa. Miehet on kohteliaampia.
"Olisit nätimpi ilman silmälaseja" oli lapsena inhottavaa kuultavaa, kun sitä kuuli niin monelta ja vielä sellainen asia, jolle ei voinut mitään. Rillit olivat siihen aikaan ihan täystuomio.
Myöhemmin kaikkea muutakin ikävää olen kuullut, mutta tuosta kaikki alkoi. Sain rillit 6-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
"Olisit nätimpi ilman silmälaseja" oli lapsena inhottavaa kuultavaa, kun sitä kuuli niin monelta ja vielä sellainen asia, jolle ei voinut mitään. Rillit olivat siihen aikaan ihan täystuomio.
Myöhemmin kaikkea muutakin ikävää olen kuullut, mutta tuosta kaikki alkoi. Sain rillit 6-vuotiaana.
Muistan tuon ajan. Säälittävää ihmisyyttä. Jopa ilmoituksissa luki *rillipäät älkööt vaivautuko* - miettikää nyt saatana 😅
Kuulin kiertotietä että minua oli verrattu puujumalaan.
Verrattiin nuorena possuun. Sanoin että en tykännyt tuosta, sitten puolusteltiin että possuhan on suloinen. Tykkäisittekö?
Narkkariksi on haukuttu. Olen sairas, joten olemus saattaa olla toisinaan nuutunut...mitään päihteitä en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Narkkariksi on haukuttu. Olen sairas, joten olemus saattaa olla toisinaan nuutunut...mitään päihteitä en käytä.
Sairaudesta haukkuminen on mauttomuuden huippu. Muistan iän kaiken, kun Sarasvuon Jarppa yritti olla kovasti fiksu, ja haukkui X:ssä tilillään televisiossa esiintynyttä, MS-tautista miestä *pipopääksi*, ja vihjaili narkiksi. Kannattaisi joskus _miettiä_ hetki,
Yhden illan nainen sanoi, että työnnä vaan jo sisään. Oli jo sisässä ollut hyvän aikaa ja akti käynnissä, kun nainen oli sitä halunnut jo aiemmallakin ilmauksellaan. Eli hänellä ei tuntunut missään, mutta minusta hänellä oli jopa keskivertoa tiukempi. Toki munani on pituudeltaan vain 11cm, mutta kumma ettei edes noin 14cm ympärysmitta tuntunut, koska minusta hän oli kuten todettua, suht tiukka.
Silmälaseista on minuakin kommentoitu lapsena ja nuorena, rillirouskua sun muuta. Joskus 80-90-luvuilla ilmapiiri oli tosiaan tuo rillipäät älkää vaivautuko. Muistan jopa yhdet kavereiden bileet jonne minua ja yhtä ystävääni ei kutsuttu silmälasien takia. Ylipäätään silmälasien käyttäjät leimattiin tuolloin automaattisesti nörteiksi ja rumiksi.
Jonkinlaiset traumat tuosta ilmapiiristä jäi, koska noin 17-v lähtien olen käyttänyt vain piilareita, ja silmälaseja käytän vain kotona (silmilleni onneksi käy piilarit ongelmitta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä pojilla oli tapana tulla tirkistelemään tyttöjen pukutiloihin. Yllättävää, että mies olettaa teini-ikäisen stripanneen, jos hänen vartaloaan seksualisoidaan.
Mun rintoja kouri aikuinen mies (~40v) kun olin 13-vuotias. Kun kerroin tästä joskus mun miehelle, niin hän ihmetteli, mitä olin tehnyt, kun mies niin käyttäytyi.
Hän pohti, olinko istunut syliin tai laittanut miehen kädet mun rinnoille.
Kaikki tapahtui kyllä mulle täysin yllätyksenä.
Olen pässyt vähällä. Tuntematon mies baarissa tuli kommentoimaan, että näytän tylsältä, "hymyile nyt vähän ees". Odotin kavereita vessasta ja oli ollut siihen asti tosi hauskaa. Kyllä alkoi tyyppi ärsyttää. En vastannut mitään. Yritti vielä lisää puhua, mutta en vaivautunut edes katsomaan kohti.
Onko sinun vaikea uskoa, että nuoruudessa koettu haukkuminen tai kiusaaminen saattaa vaikuttaa hyvin paljon ihmissuhteisiin aikuisena? Aloituksessa kuvaamani tapaus ei ollut edes ainoa laatuaan. Minua haukuttiin mitä kauheimmilla nimityksillä, nöyryytettiin julkisesti koululuokassa ja pyydettiin treffeille "vitsillä". Kuten muutkin ovat tässä ketjussa kertoneet, minut myös uhattiin pahoinpidellä, koska olin kuulemma niin stanan ruma.
Nyt aikuisena minulla on erittäin suuria vaikeuksia olla miesten kanssa tekemisissä, koska lähtökohtaisesti kuvittelen heidän inhoavan minua ulkonäköni vuoksi. Eikä auta, vaikka mies miten kehuisi sieväksi ja söpöksi, koska epäilen hänen motiivejaan. Minulla on yhä tunne, että miehenpuolikkaat pitävät minua ihan vitsinä.
- ap