Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Suuremmista hinnoista ymmärrän kyllä tinkaamisen, vaikka en itse sitä harrasta. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että 6€ tuottetta yritetään tingata 4€.
Minusta ei ole enää yhtään sen älyttömämpää tinkiä hinnasta kolmasosaa kuin että ylipäätään laittaa toriin myyntiin jotain 6€ hintaista.
Ymmärrän jos kirpputoripöydälle jonka on jo muutenkin varannut kippaa pahvilaatikollisen 6€ hintaisia tuotteita ja saa maksun suoraan käteen kolikkoina mutta se vaiva ja aika joka torissa kuluu yhdenkin tuotteen myyntiin ja postitukseen on aivan järjetön 6€ myyntihintaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
En itse myy tai osta Torissa, mutta jos jokin ei myisi siihen hintaan kuin toivoisin, antaisin sen mieluummin ilmaiseksi jollekin, joka sen tarvitsee. Toritinkaajille en haluaisi myydä, koska se on mielestäni epämiellyttävää kerjäämistä ja en ole rahapulassa.
Itse en myy torissa mitään, josta hinta ei ole keräilijöiden tiedossa. Eli vain sellaisia tuotteita, jotka kiinnostavat niitä keräileviä ja niillä on vakiintunut hintataso. Jos ei sukulaisilla tai ystävillä ole tarvettainulle ylimääräisellä tavaralka, voin tarjota ilmaiseksi Kierrätyskeskukselle tmv, mutta jos sinnekään ei kelpaa, vien Sorttiasemalle. Pääsen paljon helpommalla ja halvemmalla kuin ajankäyttö tori-ilmoituksen tekemiseen ja hinnastavääntämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee kesämökkejä ja autoja. Sama mökki myynnissä vuosikausia. Hinta ei laske.
Mökkiä voi itse käyttää vaikka se olisi myynnissä. Jos haluaa vaikka isomman/pienemmän mökin niin on aikaa odotella tosiostajaa. Sitten kun on vanha myyty niin voi ostaa uuden. Ei kaikki mökinmyyjät ole luopumassa mökkeilystä. Meilläkin menee mökki ensi kesänä myyntiin, mutta ei olla antamassa sitä polkuhinnalla pois. Jos ei mene kaupaksi niin sitten jää meidän käyttöömme.
Tykkään Torista kun ei tarvitse tingata. Ostan yleensä vielä Toridiilillä niin voi jopa tarjota vaikka pari euroa ylimääräistä niin voittaa tarjouskilpailun jos koen, että tuotteesta pyydetään vähemmän kuin olisin valmis maksamaankin.
Olen ostanut kaikenlaista vauvantarvikkeista naistenvaatteisiin ja koulukirjoihin ja tähän mennessä on kaupat sujuneet helposti. Olen säästänyt tonneja ja saanut laatutavaraa. En tiedä minkä ongelman ihmiset tuosta tekevät, minusta se on ainakin kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Suuremmista hinnoista ymmärrän kyllä tinkaamisen, vaikka en itse sitä harrasta. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että 6€ tuottetta yritetään tingata 4€.
Jos ostan tuhat tuotetta vuodessa ja saan kaikista kaksi euroa pyynnistä pois niin se tekee 2000 euroa vuodessa.
Tämä siis teoriassa.
Jos kaikkeen elämässä suhtautuu niin ettei parilla eurolla ole mitään merkitystä niin erona kahden henkilön välillä voi olla ulkomaanmatkan verran rahaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole enää yhtään sen älyttömämpää tinkiä hinnasta kolmasosaa kuin että ylipäätään laittaa toriin myyntiin jotain 6€ hintaista.
Ymmärrän jos kirpputoripöydälle jonka on jo muutenkin varannut kippaa pahvilaatikollisen 6€ hintaisia tuotteita ja saa maksun suoraan käteen kolikkoina mutta se vaiva ja aika joka torissa kuluu yhdenkin tuotteen myyntiin ja postitukseen on aivan järjetön 6€ myyntihintaan nähden.
Roskiin vaan että ehtii notkua vauva-palstalla pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä kutsut tätä "voitoksi"? Kirppareilla ei tee voittoa kuin jobbarit. Se että myy 600 euroa maksanutta tuotetta 300 eurolla eikä 50 eurolla (kuten sinun mielestäsi pitäisi), ei tee siitä "voittoa".
TÄMÄ!
Täällä on ihan oma lajinsa av-mammoja jotka selittävät tohkeissaan miten ovat tienanneet tänäkin vuonna jo toista tonnia myymällä pieneksi jääneitä merkkivaatteitaan torissa.
Eivät koskaan kykene selittämään miten on mahdollista "tienata" kun myy tonnilla jotain sellaista josta itse maksoi uutena viisi tonnia mutta tässäkin ketjussa on tullut aika selväksi että tietyillä myyjillä näyttävät muutkin talouden alkeet olevan totaalisen hukassa.
Minäkin olen ihmetellyt näitä, jotka laskevat itselleen jotain "tuntipalkkaa" kirppismyynneistään.
Siis esim. eivät laita tietyn hintaista edes myyntiin kun siitä ei saa mielestään riittävästi tuntipalkkaa.
Itse olen tehnyt alle euron ostoksistakin kauppaa. Näin saa usein katsojia muillekin tuotteille kun lisää erilaista tavaraa myyntiin. Joku voi ostaa myös useamman halvan tuotteen kerralla. Bonuksena voi saada palautteita, jotka tekee luotettavan näköisen myyntiprofiilin.
Kyse olisi negatiivisesta hinnasta ajalleni, olen päivisin yrittäjä ja haluan harrastaa iltaisin ja viikonloppuisin muuta kuin torikauppaa. Se, että alkaisin tinkivän ostajan kanssa vääntää jostain 4e tuotteesta, säätäisin oharoituja hakuja ja pakkaisin postituksia, ja "tienaisin" jonkun 2,5e/h vaivanpalkkaa. Mielummin teen niitä asioita mistä pidän, ja vien hyväntekeväisyyteen pikkurojut.
Karrikoidusti, jos tienaan yrittäjänä sen 90e/h ja lopetan työt tuntia aiemmin pakatakseni jonkun 15e seinäkellon postitusta varten, teen sillä tunnilla 75e tappiota. Katson myös tappioksi viikonloppuna tunnin joka menisi postittamiseen, sen sijaan että pääsisin laskettelemaan tai juoksemaan tunniksi.
Olen joustanut myyntihinnassa, mutta myös tinkinyt ostotilanteessa. Torissa tulee shoppailtua usein myös turhia onpa kiva härpäke juttuja, joissa usein on hinta yläkanttiin ja tinkaamalla kokeilen lähinnä onneani jos saisi hyvät kaupat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan tuhat tuotetta vuodessa ja saan kaikista kaksi euroa pyynnistä pois niin se tekee 2000 euroa vuodessa.
Tämä siis teoriassa.
Jos kaikkeen elämässä suhtautuu niin ettei parilla eurolla ole mitään merkitystä niin erona kahden henkilön välillä voi olla ulkomaanmatkan verran rahaa vuodessa.
Jos myyn tuhat tuotetta vuodessa enkä anna yhdestäkään 20e alennusta, niin se tekee 20,000e vuodessa. Siis teoriassa.
Ymmärrätkö miksi jokaisella oma napa kiinnostaa sun napaa enemmän? Se sun tinkimä raha on minulta pois, enkä minä pidä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse olisi negatiivisesta hinnasta ajalleni, olen päivisin yrittäjä ja haluan harrastaa iltaisin ja viikonloppuisin muuta kuin torikauppaa. Se, että alkaisin tinkivän ostajan kanssa vääntää jostain 4e tuotteesta, säätäisin oharoituja hakuja ja pakkaisin postituksia, ja "tienaisin" jonkun 2,5e/h vaivanpalkkaa. Mielummin teen niitä asioita mistä pidän, ja vien hyväntekeväisyyteen pikkurojut.
Karrikoidusti, jos tienaan yrittäjänä sen 90e/h ja lopetan työt tuntia aiemmin pakatakseni jonkun 15e seinäkellon postitusta varten, teen sillä tunnilla 75e tappiota. Katson myös tappioksi viikonloppuna tunnin joka menisi postittamiseen, sen sijaan että pääsisin laskettelemaan tai juoksemaan tunniksi.
Eihän tuntipalkalla ole mitään merkitystä jos vaihtoehtona on kuitenkin vain joku muu vapaa-ajan aktiviteeti. Olennaista lienee tuo alussa mainittu tosiasia että mieluummin teet jotain muuta.
Monella ei kuitenkaan ole elämässään tunnit niin täynnä etteikö vähän halvempaakin kamaa ehtisi lähettelemään ilman että kokee menettävänsä jotain merkittävää sen takia. Kiertotalous ja käytetyn ostaminen on joillekin myös tavallaan harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis teoriassa.
Jos myyn tuhat tuotetta vuodessa enkä anna yhdestäkään 20e alennusta, niin se tekee 20,000e vuodessa. Siis teoriassa.
Ymmärrätkö miksi jokaisella oma napa kiinnostaa sun napaa enemmän? Se sun tinkimä raha on minulta pois, enkä minä pidä siitä.
Suosittelen pitämään raha-asiat ja tunteet erillään. Jos "et pidä siitä" että joku tinkaa niin jotain on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuntipalkalla ole mitään merkitystä jos vaihtoehtona on kuitenkin vain joku muu vapaa-ajan aktiviteeti. Olennaista lienee tuo alussa mainittu tosiasia että mieluummin teet jotain muuta.
Monella ei kuitenkaan ole elämässään tunnit niin täynnä etteikö vähän halvempaakin kamaa ehtisi lähettelemään ilman että kokee menettävänsä jotain merkittävää sen takia. Kiertotalous ja käytetyn ostaminen on joillekin myös tavallaan harrastus.
Niin, kyllähän ne munkin halvat tavarat menee kierrätykseen ja kiertotalouteen kun vien ne hyväntekeväisyyskirpparille heille myyntiin. En vaan torissa jaksa säätää alle 50e tavaroiden kanssa koska halvan tavaran ostajat on pääsääntöisesti perseestä tinkimisineen ja ohareineen. Kukaan ei oharoi 400e tavaran hakua, 4e tavaroita joskus aikaanaan myin ja vähintään 50% sovituista noudoista jäi hakematta.
Tottakai itse tinkaan hinnasta. Jos laitan jotain Toriin myyntiin, on vaihtoehdot myynnille on kierrätys tai roskis. Siksihän sinne se tavara laitetaan, ettei sitä haluta enää itse pitää ja toivotaan siitä jokusen roposen saavan.
Se oikea hinta on se, minkä joku suostuu maksamaan. Yksinkertaista. Jos ei ole valmis tinkimään ja parempaa hintaa ei saa, niin voisiko sitten ottaa sen pois sieltä. Nähdäkseni idea on, että tavara liikkuu. Myyjä laittaa hinnan ja ostajat sitten ilmoittaa, että paljonko olisivat valmiita maksamaan. Jos tarjoukset on selvästi alle pyynnin ja alle pyynnin ei halua myydä, kannattaa vetää pois myynnistä. Eikö se sillä jo ole selvä, ettei tavara ole sillä markkinalla oman kuvitelman arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai itse tinkaan hinnasta. Jos laitan jotain Toriin myyntiin, on vaihtoehdot myynnille on kierrätys tai roskis. Siksihän sinne se tavara laitetaan, ettei sitä haluta enää itse pitää ja toivotaan siitä jokusen roposen saavan.
Se oikea hinta on se, minkä joku suostuu maksamaan. Yksinkertaista. Jos ei ole valmis tinkimään ja parempaa hintaa ei saa, niin voisiko sitten ottaa sen pois sieltä. Nähdäkseni idea on, että tavara liikkuu. Myyjä laittaa hinnan ja ostajat sitten ilmoittaa, että paljonko olisivat valmiita maksamaan. Jos tarjoukset on selvästi alle pyynnin ja alle pyynnin ei halua myydä, kannattaa vetää pois myynnistä. Eikö se sillä jo ole selvä, ettei tavara ole sillä markkinalla oman kuvitelman arvoinen?
Mitä se sinun persettä kutittaa vaikka vuoden pitäisin myymättömiä tavaroitani torissa?
Itseäni ärsyttää koko tinkaamisilmiö. Yleensä laitan jo ilmoitukseen että hinta on kiinteä enkä vastaa tinkaamisviesteihin. Jos ei mene kaupaksi, niin sitten itse lasken hintaa muutaman kuukauden päästä. Alle 10 euron ei kannata edes alkaa myymään mitään, kun ei ostajat arvosta tuollaista halpaa ostosta niin paljon, että jaksaisivat sen ostotapahtuman suorittaa oikein... venytetään hakemista, vängätään sopivista ajoista, tehdään ohareita ja tehdään muutenkin kaikki vaikeimman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Usealla on tämä harha, että myyjä olisi epätoivoisesti hankkiutumassa tavarasta eroon ja pitäisi nopeasti saada rahaa kun laskut erääntyy ja oma talous on kuralla. Kun itse myyn jotain, niin ei minulla ole mikään kiire saada siitä rahaa. Jos ostajat eivät ole valmiita maksamaan, niin sitten odotan ostajaa joka on valmis maksamaan. Ei niillä myytävillä tavaroilla ole mitään elintarvikkeiden tyylistä viimeistä päiväystä, jonka jälkeen ne ovat käyttökelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis teoriassa.
Juuri tämän takia hinta on se minkä olen ilmoitukseen laittanut. Miksi ihmeessä lahjoittaisin joka vuosi 2000 euroa ostajille?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Minä olen joskus sopinut tinkaajan kanssa kaupat mutta myöhemmin lähettänyt postia että sain se myytyä pyyntihinnalla toiselle. Joku on joskus vähän ottanut nokkiinsa mutta mitäs pienistä.
Minäkin olen ihmetellyt näitä, jotka laskevat itselleen jotain "tuntipalkkaa" kirppismyynneistään.
Siis esim. eivät laita tietyn hintaista edes myyntiin kun siitä ei saa mielestään riittävästi tuntipalkkaa.
Itse olen tehnyt alle euron ostoksistakin kauppaa. Näin saa usein katsojia muillekin tuotteille kun lisää erilaista tavaraa myyntiin. Joku voi ostaa myös useamman halvan tuotteen kerralla. Bonuksena voi saada palautteita, jotka tekee luotettavan näköisen myyntiprofiilin.