Taloyhtiömme on kieltänyt sähköautojen latauksen!!!!
Missä mä nyt tätä Teslaani lataan?!?!?!?!?!?!?!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1c136edc-69b5-4dc7-a1f5-62095e38…
Kommentit (67)
Sinne sitten vaan lähimmän huoltsikan pihalle jonottamaan laturiin pääsyä.
Esität yhtiökokouksessa, että teille rakennetaan kunnolliset latauspaikat lataustolppineen. Näin meillä tehtiin. Sähköautojen omistajat maksoivat ne omille paikoilleen, kaikki osallistuivat valmiuden (kapasiteetin?) rakentamiseen niin on sitten mahdollisuus asentaa oma tolppa jos vaikka myy asunnon sähköautoilijalle.
Yhtiökokouksiin haukkana vahtimaan, että jos tehdään tarpeeksi kallis remontti, niin on pakko kaivattaa ne latauspaikkojen kaapelit lain mukaan.
Ööö tota mitenköhän käytännössä nämä lakien säätäjät ajattelevat, että taloyhtiö saa kohdistettua kustannukset lataajalle? Jos minä saan bensani taloyhtiön piikkiin voinen hyväksyä sähkönkulutuksen myös. Mutta miten voidaan pakottaa yhtiöihin tietty määrä latauspaikkoja ja miten ajatellaan niiden käytön seurannan ja laskutuksen kohdennuksen toteutus? Hallituksen sihteeri kyttäämään tolppien viereen ja kirjaamaan kenen asukkaan vieras käytti tolppaa ja kuinka pitkään ja sen jälkeen lasku minne? Maalaisjärki puuttuu tästä öyhötyksestä. En muuta yhteenkään yhtiöön jossa on yksikin sähkötolppa jollei se ole asuntokohtainen ja ko. asunnon vastuulla 100%. Ugh.
Vierailija kirjoitti:
Esität yhtiökokouksessa, että teille rakennetaan kunnolliset latauspaikat lataustolppineen. Näin meillä tehtiin. Sähköautojen omistajat maksoivat ne omille paikoilleen, kaikki osallistuivat valmiuden (kapasiteetin?) rakentamiseen niin on sitten mahdollisuus asentaa oma tolppa jos vaikka myy asunnon sähköautoilijalle.
Voinko siis mennä tekemään esityksiä, kun asun vuokralla. Tosin ei mulla ole autoa eikä ajokorttiakaan.
Tämähän se on gelmq on koko ajan ollut noissa patteriautojen lataamisessa. Niiden omistajat yrittää jatkuvasti siirtää latauskustannukset muiden maksettavaksi vaikka se pitäisi mennä niin että patteriauton omistajan pitäisi maksaa kaikki kustannukset sentilleen mitä aiheuttaa sillä lataamisella. Mutta enemmistö pattiauton omistajista on naisia ja ainahan naiset on sitä mieltä että muiden on maksettava naisen haluamia asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esität yhtiökokouksessa, että teille rakennetaan kunnolliset latauspaikat lataustolppineen. Näin meillä tehtiin. Sähköautojen omistajat maksoivat ne omille paikoilleen, kaikki osallistuivat valmiuden (kapasiteetin?) rakentamiseen niin on sitten mahdollisuus asentaa oma tolppa jos vaikka myy asunnon sähköautoilijalle.
Voinko siis mennä tekemään esityksiä, kun asun vuokralla. Tosin ei mulla ole autoa eikä ajokorttiakaan.
Et voi, ellei vuokraamasi asunto-osakkeen omistaja jostain syystä olisi antanut sinulle valtakirjaa edustaa häntä, mitä vahvasti epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esität yhtiökokouksessa, että teille rakennetaan kunnolliset latauspaikat lataustolppineen. Näin meillä tehtiin. Sähköautojen omistajat maksoivat ne omille paikoilleen, kaikki osallistuivat valmiuden (kapasiteetin?) rakentamiseen niin on sitten mahdollisuus asentaa oma tolppa jos vaikka myy asunnon sähköautoilijalle.
Voinko siis mennä tekemään esityksiä, kun asun vuokralla. Tosin ei mulla ole autoa eikä ajokorttiakaan.
Et voi, ellei vuokraamasi asunto-osakkeen omistaja jostain syystä olisi antanut sinulle valtakirjaa edustaa häntä, mitä vahvasti epäilen.
Vuokralainen saa kyllä mennä yhtiökokoukseen, mutta hänellä ei ole äänioikeutta ilman valtakirjaa. Mm. poikani kun asui vuokralla kävi yhtiökokouksessa ilman valtakirjaa ihan vain kuuntelemassa, vuokranantajalle oli sama mitä päätetään mutta hän halusi kuulla tilanteen kun itse asui eri kaupungissa eikä päässyt paikalle. Sillon ei vielä ollut teamseja.
Kauhalla juon pytystä. Mun muijalla on aina pakki niin sekasin, että pönttö on täynnä pisamaa, mutta vesi on täysin juomakelposta.
Näin sähkärinä täytyy muistuttaa, että noin tehokkaaseen sähkönjakeluun menee jo pelkästään kuparia valtava määrä. Nämä tulevat todella kalliiksi ja ne vanhenevat käytti niitä tai ei. Kallis remontti edessä mutaman vuoden jälkeen jokatapauksessa. Jos yksi piste vikaantuu, voi sillä olla vaikutusta koko järjestelmään.
Monelle tulee yllätyksenä miten kalliiksi parkkipaikan sähköistäminen tulee. Se kannattaa laskea jo siihen sähköauton hankintahintaan mukaan kun autoa valitsee. OK-talossa nämä asennukset ovat monesti paljon helpompia ja halvempia, kun yksi uusi ryhmä kaapeleineen ja laitteineen riittää. Näitä voi asennella kuka tahansa sähkäri, kun kyseessä on käytännössä normaali 3-vaiheryhmä latausasemalla.
Vierailija kirjoitti:
onneksi itellä tesla ja ilmainen pörssi sähkö
Ai sulla on "ilmainen pörssi sähkö"?
Voi kun joku opettais sulle yhdyssanat!
Vierailija kirjoitti:
Ööö tota mitenköhän käytännössä nämä lakien säätäjät ajattelevat, että taloyhtiö saa kohdistettua kustannukset lataajalle? Jos minä saan bensani taloyhtiön piikkiin voinen hyväksyä sähkönkulutuksen myös. Mutta miten voidaan pakottaa yhtiöihin tietty määrä latauspaikkoja ja miten ajatellaan niiden käytön seurannan ja laskutuksen kohdennuksen toteutus? Hallituksen sihteeri kyttäämään tolppien viereen ja kirjaamaan kenen asukkaan vieras käytti tolppaa ja kuinka pitkään ja sen jälkeen lasku minne? Maalaisjärki puuttuu tästä öyhötyksestä. En muuta yhteenkään yhtiöön jossa on yksikin sähkötolppa jollei se ole asuntokohtainen ja ko. asunnon vastuulla 100%. Ugh.
Tuota, on olemassa erilaisia lukkoja ja sähkölukkoja. Mun työpaikalla esim on puhelinappi, jota käyttämällä saa lataustolpasta tulemaan sähköä määriteltyyn hintaan. Lasku lähtee saman tien käyttöjän luottokortille. Kulut on todellakin aivan helppo osoittaa käyttäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Sinne sitten vaan lähimmän huoltsikan pihalle jonottamaan laturiin pääsyä.
Ei kuule tarvi huoltsikalle mennä kun kutakuinkin joka kaupassa on latausmahdollisuus. Samalla kun haet ruokaa kaupasta niin autoon tulee kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Ööö tota mitenköhän käytännössä nämä lakien säätäjät ajattelevat, että taloyhtiö saa kohdistettua kustannukset lataajalle? Jos minä saan bensani taloyhtiön piikkiin voinen hyväksyä sähkönkulutuksen myös. Mutta miten voidaan pakottaa yhtiöihin tietty määrä latauspaikkoja ja miten ajatellaan niiden käytön seurannan ja laskutuksen kohdennuksen toteutus? Hallituksen sihteeri kyttäämään tolppien viereen ja kirjaamaan kenen asukkaan vieras käytti tolppaa ja kuinka pitkään ja sen jälkeen lasku minne? Maalaisjärki puuttuu tästä öyhötyksestä. En muuta yhteenkään yhtiöön jossa on yksikin sähkötolppa jollei se ole asuntokohtainen ja ko. asunnon vastuulla 100%. Ugh.
Kyllä niillä kaupallisilla latausasemillakin voidaan kustannus kohdentaa sille, joka lataa. Eli sen kustannuksen voi kohdistaa vaikka pankkikortilla ja PIN-koodilla.
Voi voi, mä lataan omassa tallissa