Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suostun yleensä aina laskemaan hintaa. Jos olen laittanut tavaran myyntiin, se tarkoittaa että haluan tavarasta eroon. Jos pyynti on vaikka 20e ja joku tarjoaa 15e, miksi en suostuisi jos vaihtoehtona on, että tavara jää lojumaan nurkkiin? Useimmille tavaroille ei ole mitenkään liikaa ottajia.
Mihin sitten vedät rajan? Jos myyt jotain arvokkaampaa, sanotaan vaikka 200€ käytettynä, ja joku ehdottaa että annat 50€:lla?
Tekisitkö itse enää mitään sillä tuotteella? Mä myisin kyllä. Sitähän kirppismyynti on, myydään jollakin summalla sellaista jolle ei enää ole itselle käyttöä? Se, että myy tehdäkseen voittoa ei ole kirpputori-ideologiaa. Mutta totta, voihan sitä tavaraa roikottaa vaikka vuosia jossain tai hillota varaston nurkkaan kunnes se jossain yhteydessä lentää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isävainaa opetti että hinta kerralla kohilleen niin jää se turha venkslaaminen pois, oli sitte myymässä taloa, autoa tai jotain muuta. Hyvä neuvo, noudatan ja kerron ostajalle miksi hinta ei alene. Vihaan tinkaajia.
Miksi vihaat tinkaajia? Eihän sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti
Nämä ovat sitä samaa moraaliarviointien alimpien kehitystasojen porukkaa, joka ei ole noussut oman edun tavoittelun moraalin yläpuolelle. Saman jengin mukaan on ihan OK edetä töissä suhteilla eikää osaamisella ja sluibailla kaikessa muussakin omaa napaansa tuijottaen.
Siksi.
No mitä helee? 😅 Johan menee korkeelentoseksi analysoinniksi joku kirppiksellä tinkiminen. Mahtaa olla vaikee elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Kyllä, seuraan ja naureskelen vierestä että siinäs hölmö nyt pidät sitä satasen lokasuojaa pari vuotta myynnissä kun et myynyt 80 eurolla sitä minulle.
Ja sinä hölmö kärvistelet harmissasi vuositolkulla kun et saanutkaan himoitsemaasi tavaraa puoli ilmaiseksi... Kiehut vieläkin.
Suostun nykyään aina siihen hintaan mihin joku tinkaa, koska en jaksa että turha tavara jää pyörimään kotiin.
Jos ostaja ei saa tavaraa puoli-ilmaiseksi, hän ei osta. Sen olen huomannut
Yritin esim joskus kauan myydä täysin uutta toppatakkia 15€ oikea hinta 50€. Ei mennyt. Moni tarjosi 5€ lopulta suostuin.
Melkein olisi sama lahjoitaa pääsisi paljon helpommalla heittämällä uffin laatikkoon.
Kukaan ei suostu maksamaan uusistakaan tavaroista juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sain eräältä mieheltä sohvan ilmaiseksi, kun annoin pillua. Joten kyllä hinnoista saa sovittua.
Huvittavinta tuossa on se että olisin sen lahjoittanut ilmaiseksi muutenkin.
t. sohvan "myynyt" mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Kyllä, seuraan ja naureskelen vierestä että siinäs hölmö nyt pidät sitä satasen lokasuojaa pari vuotta myynnissä kun et myynyt 80 eurolla sitä minulle.
Siinähän naureskelet..ja ilmeisesti et tarvitse sitä lokasuojaa vaan näpyttelet sellaisen koslaasi pellilevystä mieluummin itse kuin että maksaisit sen satasen siitä valmiista...Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritin esim joskus kauan myydä täysin uutta toppatakkia 15€ oikea hinta 50€. Ei mennyt. Moni tarjosi 5€ lopulta suostuin.
Melkein olisi sama lahjoitaa pääsisi paljon helpommalla heittämällä uffin laatikkoon.
Tuo on syy siihen etten edes viitsi laittaa mitään myyntiin Toriin.
Se taso jolla kauppaa ihan oikeasti käydään on niin alhainen että myyntiin kuluu aivan suhteettomia määriä aikaa ja vaivaa.
Helpointa heittää vaikka kaikki SPR:n kirpputorille kun tulee asiaa siihen suuntaan ellei kukaan tuttukaan huoli ilmaiseksi.
Kun olen kerran vaikkapa siivonnut vaatekaapista ne ihan siistit vaatteet joita en ole käyttänyt pariin vuoteen (yleensä siksi että olen ehheh kasvanut ihmisenä) niin ne eivät jää lattialle kassiin kuukausiksi vaan lähtevät seuraavalla ovenavauksella.
Sama juttu kun tulee ostettua uusi pesukone, pölynimuri tai isompi tietokoneen näyttö. Täällä on ihan riittävästi romua ilmankin että hillon noita nurkissa puoli vuotta muutaman kympin takia.
Jos ei mene kaupaksi, rikon tuotteen korjauskelvottomaksi ja laitan roskiin tai kierrätykseen. Firesale olisi eri tilanne, mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän naureskelet..ja ilmeisesti et tarvitse sitä lokasuojaa vaan näpyttelet sellaisen koslaasi pellilevystä mieluummin itse kuin että maksaisit sen satasen siitä valmiista...Kukin tavallaan.
Sinulla on ihan oikeasti myynnissä maailman ainoa lokasuoja eikä ostajilla ole sellaista mahdollisuutta että ostaisivatkin sen jostain muualta.
Ihme ettei joku museo ole vielä ostanut sitä sinulta kun tällainen viimeinen laatuaan on vihdoin myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa yhteydenottaja olisi halunnut siitäkin vielä puolet pois.
No, antaa roikkua mieluummin naulakossa.
Mahdutko enää edes ovesta ulos kun eteisen naukalossa on kahden metrin pinkkq käytöstä jääneitä vaatteita joista kukaan ei vaan suostunut maksamaan pyytämääsi hintaa?
Jos joku pyytää korkeaa hintaa eikä ole valmis tinkimään, hänellä ei varmaan ole suuri tarve päästä tavarasta eroon. Se on hänen valintansa. Toisaalta jos ostaja tinkii ja tinkii eikä suostu ostamaan sillä hintaa kuin tarjolla olisi, hänellä ei varmaan ole niin suuri tarve sille tavaralle, oma valinta sekin. Torissa myy ja ostaa tavaraa ihan kaikenlaiset ihmiset, heillä on erilaisia tarpeita ja toiveita ja tilanteita. Siksi myös ne hinnat vaihtelee. Ostaja voi ostaa sitten siltä jolta saa itselle mieleisen hintaan ja myyjä myydä sille kuka maksaa tarpeeksi, vapaa valinta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene kaupaksi, rikon tuotteen korjauskelvottomaksi ja laitan roskiin tai kierrätykseen. Firesale olisi eri tilanne, mutta kun ei ole.
Harvinaisen typerää käytöstä heittää pois vain siksi, ettei saa mielestään tarpeeksi rahaa. Ennemmin lahjoittaa vaikka sinne hyväntekeväisyyteen.
Kyllä minä yleensä jossain vaiheessa vaan annan tavarat pois jos eivät ole menneet tai jos on kiire päästä eroon. Siitäkin tulee hyvä mieli kun saa tavaralle käyttäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Myyn 170 euron tuotetta ja sain viestin, että "tarjoan 50 e ja noudan heti". Luuleeko tuollaiset ihmiset, että kaikki on jossain rahapulassa ja silmät kiiluen tarttuu mihin vaan tarjottuun hintaan?
Et kai sinä muuten torilla tuollaisia romuja kauppaisi henkesi pitimiksi ellei talot, autot ja mökit olisi pantu jo lihoiksi.
Ei ole romu vaan myyn laatua ja keräilytavaraa, mitkä on itselle jokseenkin tarpeettomia. En myy rahapulassa, eikä ole tarvinnut laittaa lihoiksi mitään. Jos ei mene kaupaksi, niin ei tunnu missään ja voin pitää itselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tavarat on tyypillisesti vuosikausia myynnissä. Yleensä aina tulee se joka maksaa pyydetyn hinnan. Joitain tavaroita olen antanut ilmaiseksi ukrainalaisille. Mieluummin heille kuin tinkaajille.
Sama minulla. Osa tavaroista on sen verran kapean sektorin tavaraa, että liikkuu hitaasti. Mutta kun ostaja löytää tuotteen, niin silloin menee sillä hinnalla mitä pyydän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä vaihtari juttu sitten on? Että jos myyn tavaraa, niin se halutaan maksaa rahan sijaan random tavaralla x tai myymääni tavaraa vastaavalla tavaralla. En ole ilmoittanut tarvitsevani mitään roinaa keskustelussa tai ostetaan osiossa. Ja jos haluan tavarasta eroon niin miksi haluaisin vastaavan tilalle? Ei mitään järkeä.
Käytetyissä autoissa ihan normaalia että tarjotaan toista autoa vaihdossa, itsekkin tehnyt tälläisia kauppoja monia. Rahaa ei tarvita mutta molemmat saa alleen haluamansa kiesin.
Tuo on ihan normaalia VAIN SILLOIN kun myyjä nimenomaan ilmoittaa että "tai vaihto halvempaan/uuteen projektiin"
95% käytettyjen autojen myyjistä on myymässä autoaan siksi että on jo ostanut uuden auton myyjältä joka ei ottanut vanhaa vaihdossa tai luopuu autosta kokonaan.
Ne haluavat rahaa, eivät toista ruostepesää riesakseen. Torin kaltaisessa kauppapaikassa on toki hyvä vääntää tämä rautalangasta ilmoitukseen jos noin hirveästi ahdistuu siitä että joku ehdottaa vaihtoa. Siihen voi vaan vastata "ei".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tavarat on tyypillisesti vuosikausia myynnissä.
Luulen että tämä tuli jo viimeistään kolme aiempaa Tori-ketjua sitten selväksi kaikille.
Että tuosta hemmosta vaan mallia jos joku muukin haluaa rakentaa kotiinsa erillisen siiven torissa "myynnissä olevan" romuvaraston säilyttelyyn.
Niin, joillakin meillä on kodissa paljon tilaa. Minullakin on monta huonetta tyhjillään. Kyllä sinne mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos köyhällä ei ole varaa maksaa, köyhä on sitten ilman.
Mikset voi auttaa köyhää?
Ei köyhää voi auttaa. Kaivoon kannettua vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen typerää käytöstä heittää pois vain siksi, ettei saa mielestään tarpeeksi rahaa. Ennemmin lahjoittaa vaikka sinne hyväntekeväisyyteen.
Kyllä minä yleensä jossain vaiheessa vaan annan tavarat pois jos eivät ole menneet tai jos on kiire päästä eroon. Siitäkin tulee hyvä mieli kun saa tavaralle käyttäjän.
Joko siitä saadaan pyydetty hinta tai sitten ei mitään. Tori on täynnä ilmaiseksi hakevia joppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suostun yleensä aina laskemaan hintaa. Jos olen laittanut tavaran myyntiin, se tarkoittaa että haluan tavarasta eroon. Jos pyynti on vaikka 20e ja joku tarjoaa 15e, miksi en suostuisi jos vaihtoehtona on, että tavara jää lojumaan nurkkiin? Useimmille tavaroille ei ole mitenkään liikaa ottajia.
Mihin sitten vedät rajan? Jos myyt jotain arvokkaampaa, sanotaan vaikka 200€ käytettynä, ja joku ehdottaa että annat 50€:lla?
Tekisitkö itse enää mitään sillä tuotteella? Mä myisin kyllä. Sitähän kirppismyynti on, myydään jollakin summalla sellaista jolle ei enää ole itselle käyttöä? Se, että myy tehdäkseen voittoa ei ole kirpputori-ideologiaa. Mutta totta, voihan sitä tavaraa roikottaa vaikka vuosia jossain tai hillota varaston nurkkaan kunnes se jossain yhteydessä lentää roskiin.
Mutta tyhmähän on se, joka myy 300 e arvoisen tuotteen 50 eurolla vain nähdäkseen sen seuraavalla viikolla myynnissä 150 eurolla, jolla se myös menee kaupaksi. Siinä ei koe saaneensa 50 e tarpeettomasta tavarasta vaan menettäneensä 100 e, koska myi liian halvalla.
Tuntuu että kaikki pitäisi nykyään saada ilmaiseksi.
Mulla oli täysin käyttämätön takki jonkin aikaa torissa, josta pyysin puolta hintaa.
Ainoa yhteydenottaja olisi halunnut siitäkin vielä puolet pois.
No, antaa roikkua mieluummin naulakossa.