Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa

Vierailija
01.02.2025 |

Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.

10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikista / vintagesta tinkijät. Menkää ostamaan se kopio ikeasta. Nytkin mulla on pieni 50-luvun siisti viilutettu kaappi myynnissä hintaan 250e. Joku pallopää ilmoittaa että voi hakea sen heti hintaan 150e, koska "se hinta sopisi hänen uuden asunnon budjettiinsa".

Onko 50-luvun siistejä kalusteita tulossa lisää markkinoille? Tekeekö joku tehdas niitä lisää joka viikko? Paraneeko niiden käytettyjen kunto vuosi vuodelta?

Ohis, mutta perikunnat esim. kippaavat varmasti vanhoja kalusteita kaatopaikalle tai pääsiäiskokkoon ihan koko ajan silkkaa laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään. Ovat katselleet niitä koko ikänsä eivätkä vähät välitä että ne olisivat jollekin "vintageaarteita".

Vierailija
202/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan edullisen hintapyynnin/tarjous. Sitten kun joku tulee tinkaamaan, sanon että on jo tarjottu summa X (mikä on sattumalta haluamani hinta) ja että onko valmis korottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain eräältä mieheltä sohvan ilmaiseksi, kun annoin pillua. Joten kyllä hinnoista saa sovittua.

Pimppa on hyvä maksu väline...se kun ei kulu ja myynnin jälkeenkin sen saa pitää itsellään!

Täysin vitsillä nyt kuten edellinenkin kommentti vastaan; Kyllä vain, jos ostajana on esim. Daniel Craig tai Morten Harket. Vaan tuskinpa tulee tapahtumaan.

Vierailija
204/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myyjiä ja on myyjiä. Osalla tuotteet liikkuu ja osalla ei, suomalainen haluaa aina tingata yksityisten välisessä kaupassa.

Minä tinkaan ihan normikaupassakin. 10% saa helposti pois oli sitten rautakauppa tai kultasepänliike.

Vierailija
205/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ne roikkuu siellä. Jos ei oikeasti halua siitä tavarasta eroon, niin se on jokaisen oma päätös. 

Vierailija
206/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt todella paljon erilaista tavaraa Torissa. Tavaroihin, joista haluan nopeasti eroon, laitan hinnan, josta en tingi. Halutuille tavaroille saatan laittaa hinnan melkein maksimiin, mutta jos ostotarjouksia ei tule, niin voin neuvotella hinnasta. Röyhkeimpiin tarjouksiin jätän yleensä vastaamatta. Joskus vastaan älyttömimpiin linkillä, estolla tai nauruhymiöllä.

Asiallisista tarjouksista kiitän ja jos hinta ei sovi itselleni, teen vastatarjouksen. Harmi kyllä, kun Tori ei ole enää entisensä...

Vierailija
207/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ilmoituksissani on tinkivara mutta mitään ei edes tarjota. Ilmoitukseen tulee 50 tykkäystä mutta 0 yhteydenottoa

Vierailija
208/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa."

Miksi? Jos haluan tuotteesta 100e niin laitan sen hinnaksi 100e. Miksi laittaisin 125e ja sitten myisin satasella? Onko tämä joku peli?

Jos tulee useita yhteydenottoja, tinkaajalle sanon että käyn keskustelut kaupoista ensin muiden kanssa ja palaan sitten asiaan jos kukaan muu ei osta täydellä hinnalla. Eli jonon hännille.

Ja yli 20% tinkaajille ei vastaa yhtään mitään.

Jos tavara ei mene kaupaksi haluamallani hinnalla, niin vien sen sitten paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kirpparille ja he saavat siitä myydä. Annan tavaran mielummin hyväntekeväisyyteen kuin törkeälle tinkaajalle halvemmalla. Muutamalle tinkaajalle olenkin sanonut että käy ostamassa tavara tuolta kirpputorilta, vein sen sinne.

Sinulla ei selvästikään ole kaupustelijan vikaa.

Ihan missä tahansa kaupustelussa, kannattaa laittaa tinkivara. Esimerkiksi tuo sinun esimerkki 125€. Ja sitten joku tarjoaa 100€ ja on tyytyväinen, kun sai hintaa alemmas ja sinä sait rahat.

Mutta sinun kaltaisten jäärien ei kannattaisi edes myydä mitään torissa.

Vierailija
209/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ne roikkuu siellä. Jos ei oikeasti halua siitä tavarasta eroon, niin se on jokaisen oma päätös. 

Mutta oletteko huomanneet, että jos hinta on liian halpa niin sekään ei kelpaa. Miten siis osua siihen juuri oikeaan pyyntihintaan? On vaikeaa.

Vierailija
210/217 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ilmoituksissani on tinkivara mutta mitään ei edes tarjota. Ilmoitukseen tulee 50 tykkäystä mutta 0 yhteydenottoa

Tämäpä. Sitten joku ilmoitttaa, että ostan ja maksan päivänä X. Laitan tilitiedot ja "ostajasta" ei kuulu enää mitään. Mahtavaa. Mikä helvetin tyyli nykyään on tälläinen roikkumaan jättäminen? Ihmiset eivät osaa enää tehdä mitään sitovia päätöksiä tai lupauksia tai kommunikoida kohteliaasti. Joka kerta ilahtuu, kun kohtaa täysjärkisen "normaalin" ostajan tai myyjän.

Vierailija
211/217 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on niitäkin myyjiä, jotka eivät oikeasti tiedä kaupittelmansa tavaran arvoa. Laitetaan vaan joku hinta, tietämättä mikä on realistista. Olen siis usein saanut hinnan oikeaksi, kun ystävällisesti ja asiallisesti perustelee asian.

Yleensä, mitä töykeämpi teksti ilmoituksessa, sitä varmemmin kyseessä on sarjatorittaja, jolla sata tuotetta myynnissä, ja kaikki jostakin ilmaiseksi puliveivattu tai dyykattu. Sellaiset myyjät ohitan saman tien, jos jo teksti on luotaan työntävä.

Vierailija
212/217 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai itse tinkaan hinnasta. Jos laitan jotain Toriin myyntiin, on vaihtoehdot myynnille on kierrätys tai roskis. Siksihän sinne se tavara laitetaan, ettei sitä haluta enää itse pitää ja toivotaan siitä jokusen roposen saavan. 

Se oikea hinta on se, minkä joku suostuu maksamaan. Yksinkertaista. Jos ei ole valmis tinkimään ja parempaa hintaa ei saa, niin voisiko sitten ottaa sen pois sieltä. Nähdäkseni idea on, että tavara liikkuu. Myyjä laittaa hinnan ja ostajat sitten ilmoittaa, että paljonko olisivat valmiita maksamaan. Jos tarjoukset on selvästi alle pyynnin ja alle pyynnin ei halua myydä, kannattaa vetää pois myynnistä. Eikö se sillä jo ole selvä, ettei tavara ole sillä markkinalla oman kuvitelman arvoinen?

Usealla on tämä harha, että myyjä olisi epätoivoisesti hankkiutumassa tavarasta eroon ja pitäisi nopeasti saada rahaa kun laskut erääntyy ja oma ta

Minulla ei ole rahapulaa, on velaton asunto, kesämökki, auto, vene ja hyvät varastotilat, jos myyn jotain niin laitan myyntihinnan jolla sen myyn, en tingi hinnasta, jos ei mene kaupaksi niin saa olla varastossa.

Vierailija
213/217 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime viikolla pudotin hintaa 150€  Olisi ollut vara enempikin.

Vierailija
214/217 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on niin monta koulukuntaa, kun on ihmisiäkin. Jollekin "täysin käyttämätön" on tuote, joka on seissyt 30 vuotta käyttämättömänä kaapissa. Vaikka se olisikin vain kerran käytetty ei se kuitenkaan ole millään mittarilla uusi. Tämän tulisi näkyä siis hinnassa. 

Sitten on niitä, jotka haluavat saada omista hutiostoksistaan täyttä hintaa. Jos se ei kelvannut sinulle, miksi sen pitäisi mennä lähes uuden hinnalla jollekin toisille? Jos se on sinulle tarpeeton, on se sitä 98% myös muille. Juttu, jota ilman selviää hengissä.

Kysyntä siis määrää hinnan. On sitten jotain design-esineitä tai harvinaisuuksia, joille on aika muotoutuneet aika vakiintuneet hinnat.  Fazer muumimukia on turha yrittää tingata kahdella kympillä.

On sekin naurettavaa että yritetään saada uutta vastaava tuota murto-osalla hinnasta vaikka sillä olisi ikää. Varsink

Jos tuote on käyttämätön paketissa oleva niin onhan se uusi vaikka sillä olisi ikää 30 vuotta, ei se sen arvoa alenna, olen ostanut ja myynyt yli 40 vuotta erilaista tavaraa antiikki, design, keräilytavaraa pääsääntöisesti mutta olen tehnyt myös rättikauppaa, yleensä en ole tinkinyt hinnasta mutta olen kyllä lahjoittanut paljon tavaraa vuosien mittaan.

Vierailija
215/217 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

basaari.fi😂😂😂

Vierailija
216/217 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TInkiä voi ja saa, mutta ei pidä loukkaantua, kun ilmoitan, että valitettavasti en tarjotulla hinnalla myy. Sitten tulee vihaisena, että selvä, maksetaan täysi hinta ja vastaan, että sorry, myin tuotteen tunti sitten ja otan sen pois myynnistä, kun se on maksettu. Sitten alkaa valitus, että hei, mä olin eka.

Vierailija
217/217 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näkee tinkimistä sanamuodolla "maksan 50e tulen hakemaan tänään" (tavaran pyyntihinta 90e ilmoituksessa). Naisen korvaan tuo kuulostaa lähinnä uhkailulta.

Et maksa, et tule, kun en vastaa mitään ja estän.