Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos köyhällä ei ole varaa maksaa, köyhä on sitten ilman.
Mikset voi auttaa köyhää?
Miksi pitäisi auttaa jos on kusipäinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuremmista hinnoista ymmärrän kyllä tinkaamisen, vaikka en itse sitä harrasta. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että 6€ tuottetta yritetään tingata 4€.
Jos ostan tuhat tuotetta vuodessa ja saan kaikista kaksi euroa pyynnistä pois niin se tekee 2000 euroa vuodessa.
Tämä siis teoriassa.
Jos kaikkeen elämässä suhtautuu niin ettei parilla eurolla ole mitään merkitystä niin erona kahden henkilön välillä voi olla ulkomaanmatkan verran rahaa vuodessa.
Juuri tämän takia hinta on se minkä olen ilmoitukseen laittanut. Miksi ihmeessä lahjoittaisin joka vuosi 2000 euroa ostajille?
Itse laitan pyyntiin tinkivaran jolloin tinkaamista tapana pitävät tinkivät hinnan sinne missä voin myydä ja ne jotka eivät osaa tinkiä, maksavat vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on niin monta koulukuntaa, kun on ihmisiäkin. Jollekin "täysin käyttämätön" on tuote, joka on seissyt 30 vuotta käyttämättömänä kaapissa. Vaikka se olisikin vain kerran käytetty ei se kuitenkaan ole millään mittarilla uusi. Tämän tulisi näkyä siis hinnassa.
Sitten on niitä, jotka haluavat saada omista hutiostoksistaan täyttä hintaa. Jos se ei kelvannut sinulle, miksi sen pitäisi mennä lähes uuden hinnalla jollekin toisille? Jos se on sinulle tarpeeton, on se sitä 98% myös muille. Juttu, jota ilman selviää hengissä.
Kysyntä siis määrää hinnan. On sitten jotain design-esineitä tai harvinaisuuksia, joille on aika muotoutuneet aika vakiintuneet hinnat. Fazer muumimukia on turha yrittää tingata kahdella kympillä.
On sekin naurettavaa että yritetään saada uutta vastaava tuota murto-osalla hinnasta vaikka sillä olisi ikää. Varsinkin loppuunmyydystä tuotteesta joku ala-arvoinen tarjous ei ansaitse edes vastausta.
"En vaan torissa jaksa säätää alle 50e tavaroiden kanssa koska halvan tavaran ostajat on pääsääntöisesti perseestä tinkimisineen ja ohareineen. Kukaan ei oharoi 400e tavaran hakua, 4e tavaroita joskus aikaanaan myin ja vähintään 50% sovituista noudoista jäi hakematta."
Kyllä 400€ tavaran ostajat tekevät ohareita siinä kuin muutkin jos tuote on sellainen kuten käytetty auto, vene jne joka normaalisti maksaa kertaluokkaa enemmän eli ostajat ovat jotain jobbareita tai oikeasi persaukisia jotka etsivät sitä halvinta mahdollista.
Sen sijaan tinkiminen auttaa kummasti kaupantekoon. Jos myyt jotain 50€ pyynnillä ja ostaja ilmoittaa että olen puolessa tunnissa oven takana käteinen kourassa jos saan 20€ hintaan niin se todella on siellä kun vastaat "sovittu".
Kyse ei ole lainkaan siitä onko 20€ oikeasti edes halpa hinta vaan siitä että ostaja kokee tekevänsä niin hyvät kaupat että nyt ei kannata himmailla tai menevät sivu suun.
Oikeasti millään mitä torissa kaupataan alle 100€ hintaan ei ole mitään nollasta poikkeavaa arvoa joten 20 euroakin on 20€ enemmän kuin ei mitään joten kyse on vain siitä miten pienellä vaivalla edes tuon saa kouraansa. Kaikki ne dumpataan lopulta roskiin ellei kukaan ota vastaan edes ilmaiseksi. Ellei tämä "minähän en tingi"-tyyppi itse niin viimeintään perikunta jos joku nainen on suostunut lisääntymän sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Minä olen joskus sopinut tinkaajan kanssa kaupat mutta myöhemmin lähettänyt postia että sain se myytyä pyyntihinnalla toiselle. Joku on joskus vähän ottanut nokkiinsa mutta mitäs pienistä.
Sama. Sen jälkeen tuo ihminen ilmoitti, että olisi hän voinut maksaa pyyntihinnan jos olisi tiennyt ettei saa tingata. No itse ajattelen niin, että jos jonkun asian todella haluaa niin ei kannata edes kokeilla kepillä jäätä. Maksan itse aina suosiolla sen mitä pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Minä olen joskus sopinut tinkaajan kanssa kaupat mutta myöhemmin lähettänyt postia että sain se myytyä pyyntihinnalla toiselle. Joku on joskus vähän ottanut nokkiinsa mutta mitäs pienistä.
Sama. Sen jälkeen tuo ihminen ilmoitti, että olisi hän voinut maksaa pyyntihinnan jos olisi tiennyt ettei saa tingata. No itse ajattelen niin, että jos jonkun asian todella haluaa niin ei kannata edes kokeilla kepillä j
Onhan tuollainen vähän väärin, että ensin lupaa myydä, mutta ei sitten myykään. Mutta jos joku on tulossa ovelle ja sanoo, että "tarvin tavaran äkkiä matkalle ja maksan mitä pyydät" niin kyllä olen myynyt, vaikka olen tinkijän kanssa jo hieronut kauppaa. Mun mielestä se saa tavaran, kuka sen ekana käy noukkimassa. Jos tuo tinkijä olisi pitänyt kiirettä noudon kanssa niin hänelle se olisi mennyt tietenkin. En ota riskiä, että mulle olisi tarjolla iso raha ja pitäisinkin tuotetta varattuna tinkaajalle, joka ei sitä ehkä otakaan (kuten monesti käy).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Sen jälkeen tuo ihminen ilmoitti, että olisi hän voinut maksaa pyyntihinnan jos olisi tiennyt ettei saa tingata. No itse ajattelen niin, että jos jonkun asian tod
"Onhan tuollainen vähän väärin, että ensin lupaa myydä, mutta ei sitten myykään"
Onko? Siis ihan rehellinen kysymys, koska minulle on tehty niin monet oharit sekä myyjänä että ostajana, että en osaa pitää mitään kauppoja sitovina ennen kuin raha on oikeasti vaihtanut omistajaa.
-eri
kaikilla ostajilla ei ole käsitystä tuotteiden arvosta, laadusta eikä saatavuudesta.
jollekin tinkivälle tollolle on ihan turha myydä laatu-/design tuotetta, josta ei ymmärrä mitään.
Nuukaniilot ostavat vaan muualta eikä väkisin yritä puristaa hintaa alemmas vaikka olisi halvin.
Antiikista / vintagesta tinkijät. Menkää ostamaan se kopio ikeasta. Nytkin mulla on pieni 50-luvun siisti viilutettu kaappi myynnissä hintaan 250e. Joku pallopää ilmoittaa että voi hakea sen heti hintaan 150e, koska "se hinta sopisi hänen uuden asunnon budjettiinsa".
Onko 50-luvun siistejä kalusteita tulossa lisää markkinoille? Tekeekö joku tehdas niitä lisää joka viikko? Paraneeko niiden käytettyjen kunto vuosi vuodelta?
Omasta budjetistaan myyjälle vinkujat voisi viedä saunan taakse ja antaa a r m o n l a u k a u k s e n.
Vierailija kirjoitti:
"10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa."
Miksi? Jos haluan tuotteesta 100e niin laitan sen hinnaksi 100e. Miksi laittaisin 125e ja sitten myisin satasella? Onko tämä joku peli?
Jos tulee useita yhteydenottoja, tinkaajalle sanon että käyn keskustelut kaupoista ensin muiden kanssa ja palaan sitten asiaan jos kukaan muu ei osta täydellä hinnalla. Eli jonon hännille.
Ja yli 20% tinkaajille ei vastaa yhtään mitään.
Jos tavara ei mene kaupaksi haluamallani hinnalla, niin vien sen sitten paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kirpparille ja he saavat siitä myydä. Annan tavaran mielummin hyväntekeväisyyteen kuin törkeälle tinkaajalle halvemmalla. Muutamalle tinkaajalle olenkin sanonut että käy ostamassa tavara tuolta kirpputorilta, vein sen sinne.
Harvoin myyn Torissa, mutta jos myyn niin tavarasta on yleensä tarkoitus PÄÄSTÄ EROON. Saa ehdotella hintaa.
Toki aikanaan sain ostettua Moomin Day -mukeja. Näitten hinnasta en laskenut (trokarit ostamassa?). Yhden myin työkaverille joka ei saanut ostettua, tähän muutama euro ostohinnan päälle. Pitäiskö laittaa ebayhin tjs, kuulemma japsit himoittee näitä.
Ei tietenkään jos persaukinen ostaja kuvittelee saavansa käytetyn (mutta hyväkuntoisen) tuotteen eurolla ja vieläpä kotiin kuljetettuna. Niin ja tietenkin pitäisi vielä antaa elinikäinen takuu tai muuten uhkaillaan oikeustoimilla.
Hohhoijaa..
Itse olen myyjänä kieltätynyt myymästä "alihintaan" tällaisille torijobbareille joilla on arvosteluissa kymmeniä kauppoja.
Yrittävät tingata ja jos onnistuu, niin kohta on tämän ostajan sivulla myynnissä kovemmalla hinnalla.
Tekevät tätä työkseen ja verot jää maksamatta.
Kyllähän noista on pystynyt neuvottelemaan kymppejä, satasia puolin ja toisin. Torissa mulla 18 arvostelua ja kaikissa kiitetty nopeista kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos köyhällä ei ole varaa maksaa, köyhä on sitten ilman.
Mikset voi auttaa köyhää?
En ole tuo kenelle kommentoit, mutta vastaan puolestaan: En ole sosiaalitoimisto. Maksan verot joten köyhä voi hakea sossusta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, selvisi juuri miksi Tori ei ole enää täynnä yli puoli vuotta vanhoja ilmoituksia kuten aiemmin.
Tietenkin siksi että Tori auttaa ikimyyjiä piilottamaan sen että tuote on ollut vuoden myynnissä koska aina 60 päivän välein myyjälle tulee, nähtävästi loputtomiin, mahdollisuus julkaista ilmoitus "uutena" aivan kuin se olisi tullut juuri myyntiin.
"Ilmoituksen vanhennuttua, voit uusia ilmoituksesi julkaisemalla sen ilmaiseksi uudelleen, jolloin ilmoitus julkaistaan listauksen ykköspaikalle uusien ilmoituksien tapaan."
Sinuakos sitten harmittaa, kun et saa enää kyttäillä kuinka vanhoja ilmoituksia pyöriikään vielä aktiivisena... no kannattaa hankkia muuta ajanvietettä jos et kuitenkaan osta mitään. Sinun klikkauksistasi ei kukaan ilahdu. Ja ei se ilmoitusten jatkuva uudelleen julkaisukaan mitään kivaa ole, mutta näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on nämä pikkusummista tinkaajat. Kuka tinkii jostain parin euron hinnoista?
No tämä on kyllä joutavaa. Tietty jos ostaa vaikka viisi kohdetta samalta myyjältä, niin voi vähän pyöristää yhteishintaa tai postimaksua, mutta muuten ei.
Omasta puolestani sanon, että eipä niitä tinkausviestejäkään tule. Tulisi edes jotain viestejä, niin voisi aloittaa keskustelun ja kaupan teon. Itse taas on tullut hyvin araksi laittaa mitään viestiä, kun lukee näitä palstan keskusteluita ja haukkumisia, mutta onpa myyjissä onneksi vielä ihan tolkun ihmisiäkin osaksi jotka osaavat viestittää ja kommunikoida vetämättä herneitä nenään. Näiltä tulee sitten ostettuakin.
Torissa nyt monet tavarat ovat niin halpoja ettei yksinkertaisesti moni jaksa nähdä myymisen vaivaa ellei saa sitä haluamaansa. Itse aina kirjoitan suoraan viestiin että hinnasta ei voi tinkiä koska aina tulee niitä jotka tarjoavat 5e kun pyytää 50e tuotteesta ja jätän vastaamatta näille tinkijöille.
Olen hetero. Annatko alennsta?