Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
29.01.2025 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi ystävä teki noin. Sanoin että joko kertoo puolisolleen tai me emme enää tapaa. 

Miten kävi?

Mä otin etäisyyttä kun olen itse ollut siinä petetyn asemassa ja olisin halunnut että kuka tahansa mulle asiasta kertoo. Tosin miehellä oli useampia naisia. Sanoin kaverille suoraan, että en tiedä kykenenkö katselemaan tuon takia, kaveri toivoi ettei meidän ystävyys siitä kärsisi kun ei aio sitä toistaa ja on kuulema tosissaan miehensä kanssa.

Meni kuukausia hiljaiseloa ja ollaan tekemisissä taas mutta on mun aika vaikea katsella kun faceen ja instaan laitellaan kuvia yhteisistä ihanista hetkistä ja reissusta koska ne ei perustu totuuteen.

Vierailija
22/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki pettäjä-penat heti sanomassa, että luvan kanssa oli liikkeellä. Sitten jos kerran asia on näin selvä, niin ap voi kertoa asiaasta omalle puolisolleen.

Tällä palstalla on tosi paljon pettämisen puolustajia ja jopa ihailijoita. En voi käsittää. Minusta siinä, ettei pysty olemaan luotettava edes omalle puolisolleen, ei ole mitään mitä ystävien tai läheisten tarvitsisi tukea ja ymmärtää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi kaveri on yhteisinä baari-iltoinamme pettänyt puolisoaan.

Ei ole viitsinyt niistä huudella kenellekään.

Vierailija
24/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi ystävä teki noin. Sanoin että joko kertoo puolisolleen tai me emme enää tapaa. 

Tämä on ainoa järkevä menettelytapa, jos asia kaihertaa moraalisesti. 

Vierailija
25/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi?

Mä otin etäisyyttä kun olen itse ollut siinä petetyn asemassa ja olisin halunnut että kuka tahansa mulle asiasta kertoo. Tosin miehellä oli useampia naisia. Sanoin kaverille suoraan, että en tiedä kykenenkö katselemaan tuon takia, kaveri toivoi ettei meidän ystävyys siitä kärsisi kun ei aio sitä toistaa ja on kuulema tosissaan miehensä kanssa.

Meni kuukausia hiljaiseloa ja ollaan tekemisissä taas mutta on mun aika vaikea katsella kun faceen ja instaan laitellaan kuvia yhteisistä ihanista hetkistä ja reissusta koska ne ei perustu totuuteen.

Kertoi miehelleen ja he erosivat. Sen jälkeen ystävyys on ollut vähän niin ja näin. Huomaan että hän ottaa etäisyyttä aina kun kokee tehneensä jotain mitä en hyväksyisi, ja sitten jonkin ajan kuluttua ottaa taas yhteyttä. Nyt hän on jo uudessa suhteessa. 

Vierailija
26/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot ystävän miehelle ja heivaat elämästäsi tuollaiset roskat.

Vierailija
27/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.

Outo tapa toimia. Kai sille ystävälle voisi kertoa ennen illanviettoa tällaisesta, jottei toinen joudu kiusalliseen asemaan? 

Ei tämmönen kahdenvälinen sopimus ole sellainen asia jota kerrotaan eteenpäin. 

Niin että nssitaan vaan muita mutta ei kerrota kenellekään? 🤔

Vierailija
28/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi?

Eikö siis kannattaisi päättää ystävyys, kun maku on selvästi mennyt?

Vierailija
29/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kaverilleni että kerron miehelleni tästä, että hän saa itse päättää miten tämän tiedon kanssa toimii. Mieheltäni kysyisin että haluaako hän nyt välttämättä kuulla tällaisen asian eräästä tutusta ihmisestä, ja näin mieheni saisi itse päättää haluaako kuulla vai ei. Mieheni tuntien hän sanoisi että älä vain kerro, en halua missään nimessä tietää. 

Vierailija
30/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?

Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!

Mikä soppa? Sanot että et ole juoruilija, etkä kerro kavereittesi yksityisasioita kenellekään.

Toinen lähtee siis viihteelle, josta etsii miehen jonka kanssa pettää puolisoaan. Eihän se asia enää ole yksityinen, jos sille on vähintään yksi todistaja. Varsinkin jos se todistaja ei haluaisi olla asiassa mukana. Minusta olisi outoa ajatella, että joku pettäjän yksityisyys on tässä arvoista tärkein. 

Vierailija
31/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin saada ystävän kertomaan itse teostaan puolisolle. Siihen mielestäni päättyy velvollisuus puuttua toisten asioihin.

Vierailija
32/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.

Eikö näiden kanssa kannattaisi olla avoin? Miksi se pitää salata? Saisitte saman mielisiä ihmisiä tuohon kuvioon eikä kukaan menisi ihastumaan ainakaan ja toisaalta varmaan moni saa omat kicksinsä tuostakin.

Ja miksi ihmeessä sä sen ystävän heivaisit?

Vähän ihmetyttää nää avoimet suhteet kun sitä ollaan muka niin vapaamielisiä ja avoimia mutta kuitenkin hävetään sitä omaa touhua niin paljon, että se pidetään "salassa".

Vierailija
33/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, älkää ruokkiko tätä trollia.

Vierailija
34/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näiden kanssa kannattaisi olla avoin? Miksi se pitää salata? Saisitte saman mielisiä ihmisiä tuohon kuvioon eikä kukaan menisi ihastumaan ainakaan ja toisaalta varmaan moni saa omat kicksinsä tuostakin.

Vähän ihmetyttää nää avoimet suhteet kun sitä ollaan muka niin vapaamielisiä ja avoimia mutta kuitenkin hävetään sitä omaa touhua niin paljon, että se pidetään "salassa".

Ymmärtääkseni tuokin on jokin fetissi. Siis harjoittaa salaa avointa suhdetta ja asettaa toiset siinä kiusalliseen asemaan. 

Vierailija
35/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki pettäjä-penat heti sanomassa, että luvan kanssa oli liikkeellä. Sitten jos kerran asia on näin selvä, niin ap voi kertoa asiaasta omalle puolisolleen.

Tällä palstalla on tosi paljon pettämisen puolustajia ja jopa ihailijoita. En voi käsittää. Minusta siinä, ettei pysty olemaan luotettava edes omalle puolisolleen, ei ole mitään mitä ystävien tai läheisten tarvitsisi tukea ja ymmärtää. 

On yksi asia kannustaa pettämiseen tai hyväksyä se. 

Kokonaan toinen juttu on levitellä toisen yksityisasioita ja pyrkiä kontrolloimaan heidän elämäänsä. 

Jos oma ystäväni pettäisi, kehottaisin häntä selvittämään asian kumppaninsa kanssa. Ei ole minun asiani selvittää. 

Vierailija
36/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo tapa toimia. Kai sille ystävälle voisi kertoa ennen illanviettoa tällaisesta, jottei toinen joudu kiusalliseen asemaan? 

Ei tämmönen kahdenvälinen sopimus ole sellainen asia jota kerrotaan eteenpäin. 

Niin että nssitaan vaan muita mutta ei kerrota kenellekään? 🤔

No joo periaattessa noin, kärjistetysti. Vaikka ei noi kohtaamiset läheskään aina siihen nssimiseen päädy. Ja todella harvoin muutenkaan edes mitään tapahtuu. Olisko ollut tän vajaan parikymmentävuotisen suhteen aikana ehkä kolme-neljä tilannetta jotka päätyneet seksiin, eikä mitään kiinnostusta tavata uudestaan.

Vierailija
37/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen aina miettinyt. Kai se jotenkin hävettää kun salassa touhutaan.

Vierailija
38/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos moraali vaatii niin kerrot ystäväsi puolisolle. Voit ajatella asiaa siltä kannalta että miten haluaisit toimittavan jos se olisikin oma puolisosi joka olisi pettänyt sinua.

Onko tämä näin yksinkertaista? Ja onko moraali näin yksinkertaista?

Jos miettii vain itseään, niin ehkä lainatun ehdotuksen mukaisesti voi toimia. Siis tosiaan: vain itseään.

Tieto vaikuttaa laajalti suureen verkostoon ihmisiä, ei vain itseen. Pystytkö korkealaatuisesti arvioimaan paljastamisen seuraukset koko verkostolle? Siis ei vain itsellesi.

Vierailija
39/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella ihmisellä tee mitään. Ei ystävänä. Eikä etenkään puolisona.

Vierailija
40/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petti sinut? Tämän on pakko olla trolli.