Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halutako lapsia vai ei? Tutkija nuorten aikuisten nousevasta trendistä: "Ajatellaan, että pitäisi olla omistusasunto ensin"

Vierailija
28.01.2025 |

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8243831

Mitähän hittoa nyt taas? 

Nyt siis pitäisi alkaa tekemään lapsia köyhyyteen? Kyllähän se on nimenomaan fiksua ja viisasta että lapsia alkaa tekemään vasta sitten kun on oma talous kunnossa eli palkka on riittävän hyvä ja asunto yms asiat kunnossa.

Nyt siis lapsia pitäisi tehdä vaikka palkka olisi surkea millä elättää juuri ja juuri itsensä? 

Kommentit (1150)

Vierailija
461/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en ole sellainen nainen, jolle se äitiys on uskonto. Mun puolesta mies olis saanut ihan vapaasti vaipan ja potkuhousut väärin päin, jos mä olisin päässyt edes hetkeksi irti siitä huudosta. "

Ja jatkan tähän vielä, että en yhtään ihmettele, ettei nykypäivän äidit halua lapsia, kun siitä on tehty niin s**tanan vaikeeta. Varsinkin toiset äidit osoittavat syyttävällä sormella äitiä, joka haluaisi olla äiti omalla tavallaan.

Imetys ei onnistunut: :hirveän alun olet antanut lapsellesi, hänestä tulee sairas ja sinä olet syyllinen!"

En jaksa valvoa vauvan kanssa läpi kaiket yöt, vihaan tätä elämää, olen niin väsynyt: "ehkä sussa on jotain vikaa, kun et osaa nauttia."

Tämä. Äitinä mut haukuttiin paskaksi, jopa vaikeasta synnytyksestä mikä traumaattinen ja alakerta räjähti, olisi pitänyt vain olla tyytyväinen ja v*tun onnellinen kun lapsi huutaa ja ei nuku kahteen vuoteen niin että saisit itsekin nukkua. Äiti saa ihan kaiken paskan niskaan joka asiasta, ja teet kaiken väärin ja huonosti. 

"Ehkä se ei nuku kun olet niin hermostunut." En kai nyt sentään 24/7 ole hermostunut, mutta hiukan voi vaikuttaa kahden vuoden univaje. 

Isä sai mennä ja tulla miten lystäsi, kävi ilmi että oli valehdellut omasta osuudestaan edellisen lapsen hoidossa, antoi kuvan että on hyvä isä, oikeasti deadbeat. 

Kukaan ei arvostellut isää! Minä olin se ongelma, jopa siitäkin jos meteoriitti olisi tippunut päähän, sekin olisi varmasti kantanut nimeäni. 

Todella yksin jäät myös jos olet yh kun ukko päättää kirmata paremmille laitumille kun ei kiinnostakaan se rääkyvä nyytti. Suorittaminen ja yksin betonikopissa. Ei stana. 

Tässä maassa on helvettiä saada lapsia. Ei missään muualla ole tällaista että jätetään täysin yksin, apua ei saa kirveelläkään, muutkin vihaavat ja arvostelevat. Mutta kyttääminen on taattua. Pitää olla täydellinen!

Vierailija
462/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisistä suurin osa asuu omistusasunnossa. 

Tiedän yh-äidin joka asuu vuokralla ja saa tuet.

Hän on ainoa lapsi ja perii joskus kaksi asuntoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan kun tehtiin lapsia köyhyyteen nii ei ollut lapsikaappaajia ovella arvostelemassa köyhyyttä ja sen lieveilmiöitä. Ihan itse kapitalistiset hiviöt ovat tämän kuopan kaivaneet, ettei kukaan enää uskalla synnyttää orjaluokkaan. Siinähän ihmettelevät

Vierailija
464/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi tehdä lapsia tänne? Joka puolella toitotetaan sota on tulossa, kaikesta lejkataan, hinnat nousevat yms. 

Miksi tänne kukaan tekisi lapsia?

Vierailija
465/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan kun tehtiin lapsia köyhyyteen nii ei ollut lapsikaappaajia ovella arvostelemassa köyhyyttä ja sen lieveilmiöitä. Ihan itse kapitalistiset hiviöt ovat tämän kuopan kaivaneet, ettei kukaan enää uskalla synnyttää orjaluokkaan. Siinähän ihmettelevät

Ja kerrostalot on eläkeläisiä täynnä jotka kyttäävät kuinka usein ulkoilet lapsen kanssa ulkona ja käytkö töissä ja voivat tehdä lasuja. 

Vierailija
466/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parisuhteessa tulee kaikkea paskaa mukana kuten ilkeä anoppi joka puuttuu kaikkeen ja miehen ilkeä sisko joka arvostelee ja puuttuu kaikkeen.

Kuka haluaa jotain parisuhdetta nykypäivänä. 

Vierailija
467/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen ammattien miehet pettää. 

Ne löytää jopa omalta työpaikalta uuden naisen ja sitten olet itse köyhyyteen tuomittu. 

Vierailija
468/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä pitää olla omistusasunto jo siinä vaiheessa, kun lapsia alkaa suunnittelemaan. Se on pesämuna jälkikasvulle ja ihan oikea oma koti. Itse kasvoin ensimmäiset 5 vuotta vuokraluukussa ja siitä on jäänyt juureton olo. Päiväkodissa myös kiusattiin sen takia, koska oltiin vauraan asuinalueen ainoa vuokralla asuva perhe. 

Emme olleet köyhiä ja vanhemmat olivat vakituisissa töissä jo ennen syntymääni mutta ihmettelen suuresti, miksi he lykkäisivät omistusasunnon hankintaa yli 30-vuotiaiksi. Sekin asunto minkä he ostivat, oli perus rivarineliö eikä mikään kallis lukaali. He maksoivat vuokria aivan turhaan ja jättivät meidät lapset vaille juuria ja altistivat syrjinnälle.

Samaa mieltä. Monet eivät osaa yhtään ajatella tällaisia asioita, että esim. vuokralla asuminen on oikeasti köyhyyttä vaikka olisi kuinka hyvät tulot. Siitä ei jää käteen

"Siitä ei jää käteen mitään, asunnosta jää aina rahaa käteen, vaikka sen joutuisi myymään tappiolla."

Matikka oli sulla aikanaan hylätty? :D

Vierailija
469/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin löysi omalta työpaikalta uuden naisen ja vaimo ja lapset jäi oman onnen nojaan. 

Vierailija
470/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta voi jäädä käteen myös velkaa tai se voi olla homeasunto. 

Vierailija
471/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne löytää jopa omalta työpaikalta uuden naisen ja sitten olet itse köyhyyteen tuomittu. 

Ja muilla naisilla on myös luottamus mennyt.

Ei lapsia noiden kanssa eikä kyllä myöhemminkään seurustelusuhdetta. Ne on nainut puoli kaupunkia, kuka sellaisen miehen haluaa. 

Vierailija
472/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikin löysi omalta työpaikalta uuden naisen ja vaimo ja lapset jäi oman onnen nojaan. 

Mitkä? Mieleen tulee lähinnä myyntimiehet. Sellaiset reppureissaajat / itsevarmat supliikkityypit. Näiden kohdalla tuota oon nähnyt. Ihme homma sinänsä kun sinkkumiehiäkin olisi akoille tarjoilla mutta nuo varatut on paljon halutumpia. 

Vierailija
473/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on neuvomassa ja hehkuttamassa lapsia vanhempi väki. Maailma on nyt erilainen. Ei ole vakitöitä, kaikki kallista, ympäristökatastrofi ja naapurimaa uhkaa. Itse olen jo yli 60v. lapseton nainen. Voin kertoa että elämäni ollut mukavaa, matkustelua, ura ja ystäviä. 

Niin meilläkin. Lisäksi 4 lasta ja 3 lastenlasta. Ek sulje toisiaan pois

Tässä on nyt kyse nuorista. Me vanhat elettiin erilaista aikaa. Meneekö kaaliin? 

Vierailija
474/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on neuvomassa ja hehkuttamassa lapsia vanhempi väki. Maailma on nyt erilainen. Ei ole vakitöitä, kaikki kallista, ympäristökatastrofi ja naapurimaa uhkaa. Itse olen jo yli 60v. lapseton nainen. Voin kertoa että elämäni ollut mukavaa, matkustelua, ura ja ystäviä. 

Niin meilläkin. Lisäksi 4 lasta ja 3 lastenlasta. Ek sulje toisiaan pois

Tässä on nyt kyse nuorista. Me vanhat elettiin erilaista aikaa. Meneekö kaaliin? 

Ai että nuorella ei voi olla lapsia ja ystäviä, mielenkiintoista elämää ja uraa? Kuinka pihalla voikaan olla? Nimenomaan voi olla ja onkin.

Vierailija
475/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä? Mieleen tulee lähinnä myyntimiehet. Sellaiset reppureissaajat / itsevarmat supliikkityypit. Näiden kohdalla tuota oon nähnyt. Ihme homma sinänsä kun sinkkumiehiäkin olisi akoille tarjoilla mutta nuo varatut on paljon halutumpia. 

Tai ei se ihme ole. Kun varattu ei edes aio ryhtyä parisuhteeseen, niin se on paljon haluttavampi vaihtoehto vapaalle naiselle kuin perheestä haaveileva riippakivimies 

Vierailija
476/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina noin on ajateltu.  Oma exäni asetti lastenteon ehdoksi valmistumisen, auton ja omakotitalon. Ei noita tarvita. Suurin osa maailman lapsista kautta aikojen on syntynyt köyhyyteen!

Niin. Ja sitten lasu-bisneshullut mahot tulevat kiusaamaan ja tekemään itsestään tärkeitä, viemään lapset ja tuijottamaan imetystäsi. Lääkärit vievät vauvat ja laittavat tonnien laskut täysin triviaalien ja mielivaltaisten pakkodiagnoosien ja lapsen terveyden tuhoavien "hoitojen" päälle tuhoten koko perheen talouden. Sitten tämän päälle ihmetellään, kun ei ole varaa kunnolla ruokaan kun lääkäri r aiskaa kehon ja lompakon. Täysin sekopäistä synnyttää lapsia lääkärien ja lasun r aiskattavaksi. Niin joo ja päälle lainsäädäntö missä miehellä ja naisella e ole eroa, eli jos vanhemmille tulee riitaa, avuton ja viaton lapsi tai jopa sylivauva joutuu siittäjän hoitoon ja siittäjä voi tuhota äidni elämän täysin. Vain hullu synnyttää suomeen nykyisessä lainsäädännössä ja lapsikaappaus- sekä r aiskausilmapiirissä 

Vierailija
477/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla ehkä vähän yliammuttu trendi. Tuskin enää pitkään aikaan tulee tulevaisuudesta kovin vakaata ainakaan Suomessa. Elämä on riski ja nämä on niitä elämän suuria valintoja. Joko päätät yrittää lapsen tekoa tai sitten et. Ymmärrän että asiat huolettaa koska kaikki on niin saatanan kallista ja epävarmaa. Hyvä kun edes itsestään pystyy pitämään huolta. 

Vierailija
478/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nyt luoda kuvaa, että se lapsettoman elämä keski-iän jälkeen olisi jotain mielenkiintoista. Kun se nuoruus meni "matkustellessa" ja uusia kokemuksia kartuttaessa (lasten kanssa eläminenhän ei ole "kokemus" lainkaan), niin aika tyhjää se loppu on.

Se on aina yhtä kivaa kun lisääntyneet paljastavat kuinka mielikuvituksetonta ja sisällötöntä heidän elämänsä olisi ilman lapsia - eli lapset on hankittu sisällöksi ja vieläpä heiltä vaaditaan lapsenlapsiakin isovanhempia viihdyttämään. On se niin epäitsekästä ja jaloa, että!

Tiedoksesi: meidän vapaaehtoisesti lapsettomien elämä ei ole tylsää eikä tyhjää ilman lapsia, vaikka sinun olisi. Eikä se sisältö tarkoita jotain "viinilasia ystävän kanssa" vaan vain taivas on rajana. Saa myös nautiskella siellä sohvalla vaan, jos niin halua. Me kun olemme vapaat tekemään tai olemaan tekemättä, toisin kuin lisääntyneet.

Vierailija
479/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muilla naisilla on myös luottamus mennyt.

Ei lapsia noiden kanssa eikä kyllä myöhemminkään seurustelusuhdetta. Ne on nainut puoli kaupunkia, kuka sellaisen miehen haluaa. 

Jep, tämä myös. Apinalaumahenkinen ristiin siittäminen, lasten rahalla omistelu sekä äidin hoivan mitätöinti ja äitiysväkivalta rehottavat tässä maassa todella rajusti nimenomaan "heikossa asemassa" olevien perheissä, siis niiden jotka eivät ole kiinnostuneita tuhoamaan puolisoidensa ja lastensa elämiä petoksilla, lakimiehillä, lasuilla ja muulla pahuudella. Katsokaa nyt hyvä ihme tilastoja ja miettikää mikä menee pieleen. Sitten nuo yh-iskät raivoavat lehdissä ja somessa täysin vieraille naisille eksävihaansa, jne. Ei kukaan uskalla synnyttää tällaisen raivohulluun r aiskaus-, naisviha- ja äitiysvihayhteiskuntaan. Parempi vaan pitää sakset kiinni sekä seksien että kohtujen osalta, ja paeta mieluummin vaikka vuorille kuin tuottaa yhtäkään pilttiä tällaiseen sekopääyhteiskuntaan

Vierailija
480/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei nyt luoda kuvaa, että se lapsettoman elämä keski-iän jälkeen olisi jotain mielenkiintoista. Kun se nuoruus meni "matkustellessa" ja uusia kokemuksia kartuttaessa (lasten kanssa eläminenhän ei ole "kokemus" lainkaan), niin aika tyhjää se loppu on.

Se on aina yhtä kivaa kun lisääntyneet paljastavat kuinka mielikuvituksetonta ja sisällötöntä heidän elämänsä olisi ilman lapsia - eli lapset on hankittu sisällöksi ja vieläpä heiltä vaaditaan lapsenlapsiakin isovanhempia viihdyttämään. On se niin epäitsekästä ja jaloa, että!

Tiedoksesi: meidän vapaaehtoisesti lapsettomien elämä ei ole tylsää eikä tyhjää ilman lapsia, vaikka sinun olisi. Eikä se sisältö tarkoita jotain "viinilasia ystävän kanssa" vaan vain taivas on rajana. Saa myös nautiskella siellä sohvalla vaan, jos niin halua. Me kun olemme vapaat tekemään tai olemaan tekemättä, toisin kuin lisääntyneet.

En minä ainakaan kaipaa elämääni mitään ihmeellistä, en edes matkustelua. Ihan hyvin voisin olla kotiäiti, kun joka tapauksessa olen välillä työttömänä ja työskentelen paljon kotoa käsin. Mutta en ole hullu eli synnytä miehen ja valtion omistukseen, naisviha-, raiskaus- ja lapsikaappausyhteiskuntaan. Se ei olisi sadistista väkivaltaa vain itseäni vaan myös syntyvää lasta kohtaan. Äidillä ja lapsella ei ole mitään suojaa tuolta karmealta koneistolta, joka maalittaa heitä ja lasta, kehoa ja mieltä r aiskaten ja pahoinpidellen, rahasta.