Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halutako lapsia vai ei? Tutkija nuorten aikuisten nousevasta trendistä: "Ajatellaan, että pitäisi olla omistusasunto ensin"

Vierailija
28.01.2025 |

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8243831

Mitähän hittoa nyt taas? 

Nyt siis pitäisi alkaa tekemään lapsia köyhyyteen? Kyllähän se on nimenomaan fiksua ja viisasta että lapsia alkaa tekemään vasta sitten kun on oma talous kunnossa eli palkka on riittävän hyvä ja asunto yms asiat kunnossa.

Nyt siis lapsia pitäisi tehdä vaikka palkka olisi surkea millä elättää juuri ja juuri itsensä? 

Kommentit (1150)

Vierailija
421/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia. Mumm

Onko käyny mielessä että nää katkerat ei ole veloja, vaan niitä, jotka olis halunneet lapsia.

Vierailija
422/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti on juuri niin käynyt, että kaveripiireistä on pois pudottu. Muut pitävät mökkiviikonloppuja, leffa- ja peli-iltoja, käyvät baareissa, urheilevat porukalla, käyvät ulkomaillakin. Vuosittaisia tapaamisia kymmenittäin.

Minä olen kotona. Jos ilmaisen, että voin tulla mukaan itsekin, saan kutsun yhden kerran. Jos järjestän itse, osa tulee. Sitten taas jatkuu radiohiljaisuus, kunnes taas seuraavan kerran olen itse aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa omakotitalo niin ei ole muiden yhtiölainoista vastuussa. 

Siksi kokoomuslaisilla ei ole sijoitusasuntoja ja he voi nyt leikata kaikesta. 

Vierailija
424/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin. 

Tämä on Suomelta ihan arvovalinta, että lapsia ei synny. 

Suomen kansaa kuppaavalta globalistieliitiltä ja näiden hyvinvoivilta porvarikätyreiltä ainakin.

Vierailija
425/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hankkii tarpeeks lapsia niin vanhimmat sisarukset voi jossain vaiheessa jo nakittaa osaan hoitotyötä 😁"

Näinhän se toimii luontevasti isommissa perheissä. Lapset ottavat vastuuta pienemmistään ja ymmärtävät jo pienenä, mitä vastuu ja yhteen hiileen puhaltaminen tarkoittaa. Tätä on vaikea käytännössä järjestää yhden lapsen perheissä. 

Vierailija
426/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa omakotitalo niin ei ole muiden yhtiölainoista vastuussa. 

Siksi kokoomuslaisilla ei ole sijoitusasuntoja ja he voi nyt leikata kaikesta. 

Noita omistusasuntoja on pätkätyötä ja osa-aikatyötä tekevillä ja hallitus leikkasi tuet ja kohta noi on muiden osakkaiden maksettavana. 

Siksi kokoomuslaiset ei omista kerrostalo-osakkeita. 

Vierailija
427/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. Se poistui nyt. 

Kohta saa alkaa siis maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja. 

Ei tohon tilalle saa toimeentulotukea."Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle." https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142193.html

Vierailija
428/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vauvojen sylissä pitäminen ja näkeminen lisää tutkitusti niin sanottua vauvakuumetta."

Ja nyt mun pitäisi mennä siis hankiimaan itselleni vauvakuume lähentelemällä toisten vauvoja. Mutta miksi mun pitäis mennä etsimään, missä se vauvakuume piileksii?

tossa varmaan oletetaan että ihmisillä on tuttuja ja kavereita eikä ne vaan homehdu kaiket päivät sisällä jotain av-palstaa lukien

Ei vieläkään vastaa kysymykseen MIKSI pitäisi hankkia vauvakuume.

Ehkä sinäkin tykkäisit koirista ja haluaisit koiran, jos menisit viettämään niiden kanssa aikaa? Ymmärrätkö pointin...

Vierailija
429/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. Se poistui nyt. 

Kohta saa alkaa siis maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja. 

Ei tohon tilalle saa toimeentulotukea."Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle." https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142193.html

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

"Menettävät kämppänsä" 

Vierailija
430/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te lapsista rakkaina puhuvien kommenttien alapeukuttajat edes, miten vihaa tihkuvilta vaikutatte? 

Itsereflektion paikka. Mistä kaikesta se inho kumpuaa? 

Siitä, kun tätä rakkautta tuputetaan ihmiselle, joka on ilmaissut ettei halua lapsia. Kyllä minä uskon, että omat lapset on niille vanhemmilleen rakkaita. Niin pitääkin olla. Sen sijaan ärsyttää, kun itse sanoo ettei pidä lapsista ja että ei sellaista halua sen enempää kuin ostaa sitä täälläkin mainittua hevosta, niin eikö heti joku tule sitä viestiä kommentoimaan näillä rakkausviesteillä. Minä "tihkun vihaa", koska minun kommenttini sisältö näin sivuutetaan ja se nähdään mahdollisuutena päästä mainostamaan omaa täydellistä pikkulapsielämää ja ties mitä. Siitä omasta lapsesta kertominen ei tarvitse olla mikään propagandapuhe keskustelussa, joka koskee ihmisten päätöstä olla hankkimatta lasta tai siirtää lapsien hankkimista myöhemmälle kunnes oma elämäntilanne sen sallii.

Vierailija
431/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa.

Osa ei ole kuulemma myynyt kämppää, kun asumistuki lähti.

Valitettavasti tilalle ei saa toimeentulotukea. 

Vierailija
432/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vauvojen sylissä pitäminen ja näkeminen lisää tutkitusti niin sanottua vauvakuumetta."

Ja nyt mun pitäisi mennä siis hankiimaan itselleni vauvakuume lähentelemällä toisten vauvoja. Mutta miksi mun pitäis mennä etsimään, missä se vauvakuume piileksii?

tossa varmaan oletetaan että ihmisillä on tuttuja ja kavereita eikä ne vaan homehdu kaiket päivät sisällä jotain av-palstaa lukien

Ehkä sinäkin tykkäisit koirista ja haluaisit koiran, jos menisit viettämään niiden kanssa aikaa? Ymmärrätkö pointin...

jos et halua lapsia niin älä halua.

ja joo, koirien näkeminen saa minut kyllä joskus miettimään koiran hankkimista

Vierailija
433/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on myös lämmityslaskussa katto. 

Vierailija
434/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on venäjän vauvavastaiset trollit kommentoimasta. Haluavat luoda vauvoista negatiivista kuvaa.

No ei mulla kyllä vauvoista negatiivista kuvaa ole vaan ennemminkin miehistä. Eikä siihen liity mitään propagandaa vaan miehet on ihan itse olleet asialla. 

eikös vauvan voi nykyisin hankkia ilman miestäkin. jos ne kerta on niin sietämättömiä

Kun en nimenomaan halua lasta, jonka joudun YKSIN hoitamaan, kasvattamaan ja elättämään. Haluaisin myös siihen sitoutuneen isän lapselle, mutta jos ei löydy sellaisia niin en tee lapsia.

Kyllä sellaisia miehiä

Mä en ole sellainen nainen, jolle se äitiys on uskonto. Mun puolesta mies olis saanut ihan vapaasti vaipan ja potkuhousut väärin päin, jos mä olisin päässyt edes hetkeksi irti siitä huudosta. 

Vierailija
435/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus lupasi varmat työpaikat rajavartiolaitokselle, armeijalle ja poliiseille. 

Naisilta leikattiin ansiosidonnainen.

Mutta jos noi asuu kerrostalossa niin ne voi joutua maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja ja vastikkeita. 

Vierailija
436/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te lapsista rakkaina puhuvien kommenttien alapeukuttajat edes, miten vihaa tihkuvilta vaikutatte? 

Siitä, kun tätä rakkautta tuputetaan ihmiselle, joka on ilmaissut ettei halua lapsia. Kyllä minä uskon, että omat lapset on niille vanhemmilleen rakkaita. Niin pitääkin olla. Sen sijaan ärsyttää, kun itse sanoo ettei pidä lapsista ja että ei sellaista halua sen enempää kuin ostaa sitä täälläkin mainittua hevosta, niin eikö heti joku tule sitä viestiä kommentoimaan näillä rakkausviesteillä. Minä "tihkun vihaa", koska minun kommenttini sisältö näin sivuutetaan ja se nähdään mahdollisuutena päästä mainostamaan omaa täydellistä pikkulapsielämää ja ties mitä. Siitä omasta lapsesta kertominen ei tarvitse olla mikään propagandapuhe keskustelussa, joka koskee ihmisten päätöstä olla ha

Mulla on lapsi ja rakastan häntä, mutta en missään tapauksessa tuputa tätä elämää kenellekkään. Muut saavat tehdä itse oman valintansa. Tuntuu, että äitiys on nykyään joku uskonto, jota nämä uskoon hurahtaneet katsovat velvollisuudeksi levittää muillekin. 

Vierailija
437/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus lupasi varmat työpaikat rajavartiolaitokselle, armeijalle ja poliiseille. 

Naisilta leikattiin ansiosidonnainen.

Mutta jos noi asuu kerrostalossa niin ne voi joutua maksamaan muiden osakkaiden yhtiölainoja ja vastikkeita. 

Ja jos kerrostalo menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää niille kenellä sitä on. 

Vierailija
438/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos et halua lapsia niin älä halua.

ja joo, koirien näkeminen saa minut kyllä joskus miettimään koiran hankkimista

Mutta miksi sinun pitäisi haluta koira? 

Vierailija
439/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, kun tätä rakkautta tuputetaan ihmiselle, joka on ilmaissut ettei halua lapsia. Kyllä minä uskon, että omat lapset on niille vanhemmilleen rakkaita. Niin pitääkin olla. Sen sijaan ärsyttää, kun itse sanoo ettei pidä lapsista ja että ei sellaista halua sen enempää kuin ostaa sitä täälläkin mainittua hevosta, niin eikö heti joku tule sitä viestiä kommentoimaan näillä rakkausviesteillä. Minä "tihkun vihaa", koska minun kommenttini sisältö näin sivuutetaan ja se nähdään mahdollisuutena päästä mainostamaan omaa täydellistä pikkulapsielämää ja ties mitä. Siitä omasta lapsesta kertominen ei tarvitse olla mikään propagandapuhe kesk

Ei todellakaan. 

Itsellä kaksi lasta. 

Ei todellakaan kannata tehdä lapsia köyhyyteen. 

Saat pelkän 595 netto työmarkkinatuen, jos puoliso tienaa 2200 brutto - verot. 

Vierailija
440/1150 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pidetään lisäksi naisia ja erityisesti lisääntymisikäisiä nuoria naisia ihan idiootteina ja tahdottomina heittopusseina. Kuin Pavlovin koirat, jotka vain kuuliaisina odottavat ohjeita ylempää, joita sitten totellaan heti kyseenalaistamatta, janoavat mihin tahansa (bimbo)joukkoon kuulumista, hyväksyntää ja kuola valuen rukoilevat edes joitain armopaloja ja murusia.