Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen

Vierailija
28.01.2025 |

Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?

Kommentit (405)

Vierailija
21/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käy niiden, joilla on vain poikia? 

Entä heidän, joilla ei ole lainkaan lapsia? Tai heidän, joiden lapset ovat sairaita tai vammaisia.

Kärjistin tarkoituksella noin, koska tiedän, että tämäkin hoiva pakkaa kaatumaan naisten niskaan. Mies osallistuu korkeintaan rahalla, mutta jos se raha ei riitä mitenkään hoivaan tai hoivapalvelun ostamiseen niin se on olematon panos ja sädekehän kiillostusta vain.

Vierailija
22/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa, joten se siitä.

Heitteillejätöstä syyte jos ei hoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaisia aikomuksia missään virallisena ole. Joku yksittäinen poliitikko saattanut heittää ehdotuksen, mutta minkäänlaista vakavaa harkintaa siitä ei ole. Eihän se sovi yhteen sen kanssa, että kansan työllisyysastetta pitäisi nostaa.

Mutta käytännössä toki on mennyt siihen, että aika paljon vanhuksen tilannetta auttaa, jos omaiset on aktiivisina heidän asioissaan, ja on monella paikkakunnalla kurjaa joutua vanhuspalveluiden "kynsiin" ellei ole ketään puolia pitämässä. Ja sinnehän usein päätyy aikaisemmin, ellei ole ketään lapsia tai muita omaisia auttelemassa pärjäämään kotona vähän pidempään. 

Mutta ei sekään helppoa ole, kun sitten saa vanhuksen hoivaan. Itselläni jatkuvasti huono omatunto siitä, että en pystynyt isää omaishoitamaan, koska mun työ on Helsingissä kaukana isän kotipaikkakunnalta, ja niinpä isä päätyi kaatumisen jälkeen pysyvästi hoivakotiin, missä kunto on mennyt tosi nopeasti aivan huonoksi ja ennen skarppi ihminen laitostunut. Luulen, että tilanne olisi ihan eri, jos olisi saanu palata jonkun tukemana kotiin sairaalasta, hoivakodin sijaan. Mutta minä tein valinnan, että en uhraa uraani, kun tässä iässä ei enää luultavasti saisi töitä jos pitäisi vanhemman hoitovapaata, ja nyt koen olevani itsekäs kusipää.

Vierailija
24/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulisi lisätä omaishoidon tukea, silloin monelta ehkä löysikin intoa hoitaa vanhempansa. Entäs työttömät lapsen lapset. Ilmaiseksi kai kukaan järkevä ihminen ei tee Suomessa hoitotyötä. Itse en auta ilman rahaa yhtään vanhusta mitenkään. 

Vierailija
25/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät hoitaa. Kannattaa toivoa että pojat löytää vaimon.

Vierailija
26/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök!

Ensinnäkin lapset ovat täysin syyttömiä omaan olemassaoloonsa minkä vuoksi tuo on todella törkeää oman lapsen hyväksikäyttöä.

Toisekseen osa vanhemmista ovat olleet omia lapsiaan kohtaan todella väkivaltaisia minkä vuoksi oman uhrin alistaminen omaishoitajaksi on sama-asia kuin raiskauksen uhri pakotettaisiin naimisiin raiskarin kanssa!

Vierailija
27/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Koreassa sosialistisella eliitillä on parhaat länsimaiset konjakit ja venäläiset kaviaarit. Tosin hekään eivät tee niin käsittämättömiä voittoja kuin suomalaiset hoivayhtiöoligarkit. 

Suomen vanhustenhuolto saataisiin muiden Pohjoismaiden tasolle, jos voisimme käyttää siihen noin miljardi euroa enemmän kuin nyt.

Maakunta- ja sote-uudistuksen on törsätty miljardeja veroeuroja. Meilläkin olisi rahaa miljardin lisään. Mutta saisimme sen vain markkinataloudella. Ei siis todellakaan sillä leikkirahamarkkinataloudella, mistä sotea ajaneet hallitukset horisi ja millä poliitikot itse ovat rikastuneet.

Koska tämä meidän sulle-mulle-maamme ei koskaan pääsee pois ryöstökapitalismistaan, olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoamistani pääsen äkkiä Sveitsiin kuolemaan iloisena morfiinipäissäni unohtaen viime hetkilläni jopa sen, että Suomea ei hallitse kuningas kuten Ruotsia, vaan meitä hallitsee portailla istuskeleva populistinen prinsessa.

Vierailija
28/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä heidän, joilla ei ole lainkaan lapsia? Tai heidän, joiden lapset ovat sairaita tai vammaisia.

Ne sairaat keski-ikäiset lapset joutuvat tietysti hoitamaan itseään terveemmät vanhempansa, jos ovat naisia.

Vierailija
29/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne robotit kehiin ja äkkiä,

Vierailija
30/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa, joten se siitä.

Heitteillejätöstä syyte jos ei hoida.

Ei tule. Ei ole lakia joka pakottaisi lapset hoitamaan vanhempiaan.

Vierailija
31/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vähemmän yllättäen (nuoret) miehet on sitä mieltä, että naiset voi hoitaa. Ja sit vielä ihmetellään miksi nykyään ei muodostu parisuhteita, kuka haluaa miehen joka ajattelee noin?

Ja tällaisia "miehiähän" meille on kasvamassa enemmän ja enemmän. 

Vierailija
32/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniät hoitaa. Kannattaa toivoa että pojat löytää vaimon.

Ei hoida. T. Miniä

Vierailija
33/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio kerää veroja mutta mitään ei enää saa vastineeksi , mihin rahat menee? 

Aivan hiton aiheellinen kysymys. Juuri laskin, että pelkästä huoneistotietojärjelmään rekisteröinnistä tulee huimia summia kansalta. Ja tämä vain yksi promillenmurto-osavaltion kulu muiden joukossa.

Vierailija
34/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat tai poika hoitaa vanhempiaan, ei omaishoito ole yksin naisten harteilla.

T: 70v vanhempiaan hoitanut mies omaishoitaja.

Nuoret miehet ei valitettavasti ajattele noin. 

Vierailija
35/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on sairaanhoitajina ja lähihoitajina, jos et ole vielä huomannut. Hoitaahan miehet omia lapsiaankin.

Vierailija
36/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan yksinään ikääntyvän vanhemman asioita , kauppakäynnit ja muut juoksevat asiat , käytän terveyspalveluissa ja hoidan kodin pihoineen .Kuuntelen kaikki valitukset ja panikoinnit ym.En meinaa jaksaa enää ja pelottaa millaiseksi huominenkin menee.....ajattelin päästää itseni pois päiviltä ja loppuu oma kärsiminen.Toinen lapsi ei osallistu mitenkään.

Vierailija
37/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.

Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien  vanhempaani.

N55

Sanotaan,että tuollainen altistaa masennukselle ja syövälle. Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Etkö saa sairauslomaa? Veikkaan, että vanhempasi ei pitänyt sinusta kovin hyvin huolta.

Oletko saanut mitään psyykkistä tukea?

Halaus ja voimia <3

Vierailija
38/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan samalla tasolla kuin olen itse saanut lapsena hoivaa. Ihan turha odottaa, että lapsi hoitaisi vamhempaa, joka ei ole aikanaan hoitanut häntä.

Eli ruokit, puet, tarjoat asunnon, vaihdat vaipat, viet lääkäriin jne.?

Väkivallalla ja vihalla hoidan.

Vierailija
39/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspalveluita ollaan ajamassa kovilla saksilla alas, joten... 

Vierailija
40/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän se nyt jostakin saada rahat junarataan ja eliitille. Rahvas joutaa hoitamaan vanhuksensa.

T. Riikka ja Petteri 

Vain aivokuollut kehtaa väittää, että tämä taantumus johtuu nykyisestä hallituksesta. 

Kovasti me salolaiset oltiin tärkeitä, kun puhuttiin sairaala uudistuksista, mutta kun puhutaan radasta emme olekaan kovinkaan tärkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi