Onko sinulla henkivakuutusta?
Itselläni ei ole, enkä sellaista enää 30 vuotiaana saanut perussairauksieni vuoksi ja siksipä ärsyttääkin lukea vakuutusyhtiöiden viestintää siitä, että kuolemaan ei muka varauduta eikä siiitä keskustella.
Faktaa on se, että 18 vuotias elää vielä vaihetta jossa ollaan vahvasti kuolemattomia eikä henkivakuutus pyöri päällimmäisenä mielessä ja väitän, että vain harva sellaista tulee hankkineeksi ilman vanhempien ohjausta. Kuitenkin, mitä myöhemmäksi lykkäät, sitä todennäköisemmin käy kuten minulle.
Kommentit (34)
On, sain vanhemmilta synttärilahjaksi.
Muodollinen Op Pohjolassa.. Muutaman kympin vuodessa ja tämäkin sen takia että saa alennusta muista vakuutuksista eli käytännössä ilmainen.
On ollut niin kauan kun on lainoja. Ei olisi mukava jos vaimo joutuisi myymään yhteisen ja lasten kodin jos minä kuolisin. Tai toisinpäin.
Ois, mutta tällä sairaushistorialla (masennus ollut joskus, ei enää) en ikinä tule saamaan.
Ei kai henkivakuutuksen ottajan tarvitse olla terve.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää, kaikki lapset ovat jo täysi-ikäisiä.
Miten se liittyy asiaan?
Kun eksä kuoli, 32-vuotias poikamme sai reilun perinnön hänen henkivakuutuksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee. Sitä ei myönnetä jos on esim. ollut mielenterveyssyistä terapiassa viimeisen viiden vuoden sisällä.
Ei ole elätettäviä niin on turha.
On minulla. Vuosimaksu on n. 600e ja korvaussumma laskee iän mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole elätettäviä niin on turha.
Eikä vanhempia, sisaruksia tai puolisoa? Edunsaajaksi voi nimetä kenet tahansa.
Ei ole jälkeläisiä, niin ketä varten sen ottaisin?
En saa. Diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö 20 vuotta sitten, josta olen ollut jo 19v remissiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ei aikoinaan saanut henkivakuutusta ylipainon takia.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Silti vakuutukseni korvaa tietyn summan ja hautajaiset päälle, jos potkaisen tyhjää ennen määrättyä ikärajaa.
Olen kyllä vaihtamassa vielä parempaan sijoitusvakuutukseen jossa on korkeampi ikäraja.
Lopetin vakuutuksen, kun sain lainat maksettua. En kokenut sitä enää tarpeelliseksi. Lainaa kun vielä oli, niin se turvasi puolison ja lasten tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
On ollut niin kauan kun on lainoja. Ei olisi mukava jos vaimo joutuisi myymään yhteisen ja lasten kodin jos minä kuolisin. Tai toisinpäin.
Sama, meilläkin on pariturva. Tosin velkaa ei ole talosta enää ollut 5 vuoteen, mutta vakuutuksen jätimme voimaan.
Vierailija kirjoitti:
En saa. Diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö 20 vuotta sitten, josta olen ollut jo 19v remissiossa.
Tarvitsetko enää lääkkeitäkään?
Henkivakuutus todella kallis ja käytännössä hyödytön. Jollain 500 - 1000e vuosimaksulla olisin saanut 100 000 - 200 000e korvausta.