Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen

Vierailija
28.01.2025 |

Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?

Kommentit (405)

Vierailija
1/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullapa ei viisikymppisenä ole enää kuin 90v isäni hengissä joten ei haittaa .

Vierailija
2/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa, joten se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy niiden, joilla on vain poikia? 

Vierailija
4/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat saa siis mennä hankeen nauttiin vanhuudestaan, ei kiinnosta, saman saavat kun antoivat meille.

Vierailija
5/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se nyt jostakin saada rahat junarataan ja eliitille. Rahvas joutaa hoitamaan vanhuksensa.

T. Riikka ja Petteri 

Vierailija
6/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiden?

Vierailija
7/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mullapa ei viisikymppisenä ole enää kuin 90v isäni hengissä joten ei haittaa .

En tiedä onko sulla lapsia mutta ei se niillekään kiva ole. Jos on lapseton niin kuin minä niin tilanne ehkä vielä pahempi. 

Vierailija
8/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ehdit häntä hoitaa? On vissiin sen verta vetreä vielä, ettei juuri tarvitse?

Vierailija
9/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä saa keskustella, edellinen asiallinen ketju poistettiin. 

Vierailija
10/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan samalla tasolla kuin olen itse saanut lapsena hoivaa. Ihan turha odottaa, että lapsi hoitaisi vamhempaa, joka ei ole aikanaan hoitanut häntä.

Vierailija
11/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.

Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien  vanhempaani.

N55

Vierailija
12/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ehdit häntä hoitaa? On vissiin sen verta vetreä vielä, ettei juuri tarvitse?

Siskot on eläkkeellä ja asuvat lähellä joten he hoitavat. Itse soittelen ja osallistun rahallisesti.

Vierailija
13/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskot on eläkkeellä ja asuvat lähellä joten he hoitavat. Itse soittelen ja osallistun rahallisesti.

Sitä mä jo aiemmin kysyinkin, että miten niiden käy, joilla on vain poikia..

Toi ei ole mitään hoitamista. 

Vierailija
14/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä heidän, joilla ei ole lainkaan lapsia? Tai heidän, joiden lapset ovat sairaita tai vammaisia.

Vierailija
15/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan samalla tasolla kuin olen itse saanut lapsena hoivaa. Ihan turha odottaa, että lapsi hoitaisi vamhempaa, joka ei ole aikanaan hoitanut häntä.

Eli ruokit, puet, tarjoat asunnon, vaihdat vaipat, viet lääkäriin jne.?

Vierailija
16/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kerää veroja mutta mitään ei enää saa vastineeksi , mihin rahat menee? 

Vierailija
17/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä jo aiemmin kysyinkin, että miten niiden käy, joilla on vain poikia..

Toi ei ole mitään hoitamista. 

Olen itsekin nainen ja isä asuu omassa vuokra-asunnossa. Siskot vie ruokaa pakkaseen ja joskus siivoavat.

Vierailija
18/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähemmän yllättäen (nuoret) miehet on sitä mieltä, että naiset voi hoitaa. Ja sit vielä ihmetellään miksi nykyään ei muodostu parisuhteita, kuka haluaa miehen joka ajattelee noin?

Vierailija
19/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin kirjoittaa, että minä en ainoastaan 'osallistu' rahallisesti läheisteni auttamiseen, vaan myös yksin elätän itseni ja lapseni ja osittain miestä.

Silti minun odotetaan hoitavan kaikki hoiva- ja kotityöt myös käytännössä.

N55, syöpä

Vierailija
20/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat tai poika hoitaa vanhempiaan, ei omaishoito ole yksin naisten harteilla.

T: 70v vanhempiaan hoitanut mies omaishoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän