Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen
Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?
Kommentit (405)
Miten käy niiden, joilla on vain poikia?
Omat saa siis mennä hankeen nauttiin vanhuudestaan, ei kiinnosta, saman saavat kun antoivat meille.
Pitäähän se nyt jostakin saada rahat junarataan ja eliitille. Rahvas joutaa hoitamaan vanhuksensa.
T. Riikka ja Petteri
Vierailija kirjoitti:
No mullapa ei viisikymppisenä ole enää kuin 90v isäni hengissä joten ei haittaa .
En tiedä onko sulla lapsia mutta ei se niillekään kiva ole. Jos on lapseton niin kuin minä niin tilanne ehkä vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
No mullapa ei viisikymppisenä ole enää kuin 90v isäni hengissä joten ei haittaa .
Milloin ehdit häntä hoitaa? On vissiin sen verta vetreä vielä, ettei juuri tarvitse?
Ei tästä saa keskustella, edellinen asiallinen ketju poistettiin.
Hoidan samalla tasolla kuin olen itse saanut lapsena hoivaa. Ihan turha odottaa, että lapsi hoitaisi vamhempaa, joka ei ole aikanaan hoitanut häntä.
Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.
Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien vanhempaani.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ehdit häntä hoitaa? On vissiin sen verta vetreä vielä, ettei juuri tarvitse?
Siskot on eläkkeellä ja asuvat lähellä joten he hoitavat. Itse soittelen ja osallistun rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskot on eläkkeellä ja asuvat lähellä joten he hoitavat. Itse soittelen ja osallistun rahallisesti.
Sitä mä jo aiemmin kysyinkin, että miten niiden käy, joilla on vain poikia..
Toi ei ole mitään hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Entä heidän, joilla ei ole lainkaan lapsia? Tai heidän, joiden lapset ovat sairaita tai vammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan samalla tasolla kuin olen itse saanut lapsena hoivaa. Ihan turha odottaa, että lapsi hoitaisi vamhempaa, joka ei ole aikanaan hoitanut häntä.
Eli ruokit, puet, tarjoat asunnon, vaihdat vaipat, viet lääkäriin jne.?
Valtio kerää veroja mutta mitään ei enää saa vastineeksi , mihin rahat menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä jo aiemmin kysyinkin, että miten niiden käy, joilla on vain poikia..
Toi ei ole mitään hoitamista.
Olen itsekin nainen ja isä asuu omassa vuokra-asunnossa. Siskot vie ruokaa pakkaseen ja joskus siivoavat.
Ja vähemmän yllättäen (nuoret) miehet on sitä mieltä, että naiset voi hoitaa. Ja sit vielä ihmetellään miksi nykyään ei muodostu parisuhteita, kuka haluaa miehen joka ajattelee noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kirjoittaa, että minä en ainoastaan 'osallistu' rahallisesti läheisteni auttamiseen, vaan myös yksin elätän itseni ja lapseni ja osittain miestä.
Silti minun odotetaan hoitavan kaikki hoiva- ja kotityöt myös käytännössä.
N55, syöpä
Vierailija kirjoitti:
Pojat tai poika hoitaa vanhempiaan, ei omaishoito ole yksin naisten harteilla.
T: 70v vanhempiaan hoitanut mies omaishoitaja.