Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
701/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmettelen miten on mahdollista, että jos kerran miehet törmäävät naisiin, niin samassa tilanteessa olevat naiset eivät törmää miehiin. Ilmeisesti jokin sukupuolijuttu. 

Jos mies törmää vaunuja työntävään naiseen, on se sukupuolijuttu sikäli, et se on nainen, joka vaunuja työntää. Tässä tapauksessa.

Vierailija
702/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan niiden joukossa, jotka eivät halua yhtään väistää eivätkä yhtään kiertää, on sekä miehiä että naisia. En osaa sanoa, kumpia on enemmän; yhtä ärsyttäviä kaikki sellaiset minä ensin -ihmiset. 

Joku on taitaa hakea huomiota "tutkimuksella", jonka otanta lienee tarkoitushakuinen ja valikoiva. 

Saisiko kukaan edes julkisuutta, jos syyllistäisi naisia jostain asiasta?

Mihin tutkimukseen nyt viittaat?

Naisiahan syyllistetään ihan koko ajan vaikka ja mistä. Ehkä ei enää samoin kuin ennen. Mut nyt monen miehen mielestä naisvihakin on naisten syy. Vastapotku feminismistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tulee 100 miestä. 98 väistää, 2 ei. Niitä 98:aa ei muisteta. Kaksi muistetaan. Niistä kirjoitetaan palstalle. KAIKKI miehet on kamalia kun eivät väistä.

Palstalla kylläkin syyllistetty naiset, kun haahuilevat ja ovat jopa tyhmiä. Aloitusartikkelissa syytös kohdistuu miehiin. Palstalla naisiin.

Vierailija
704/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

No ei se vika tietenkään ole siinä koirassa! Eikä sellaista ole tainnut kukaan väittääkään. Mutta ihan yleisesti koiria opetetaan kulkemaan hihnassa ja seuraamaan vasemmalla puolella. Näyttelykehissä juoksutetaan vasemmalla. Komento sivulle on aina oikealle sivulle. Tämä nyt vaan on se käytäntö ja siitä luonnollisesti seuraa se, ett

Varmaan prosenttia koirista käytetään näyttelyissä, joten siihen ei kyllä kannattaa mitään perustaa. 

Olen itsekin koiraihminen ja paljon tekemisissä erittäin kokeneen koirankouluttajan kanssa. Hänen mielestään koiraa voi kuljettaa kunnalla puolella vaan, kunhan yleensä kuljettaa samalla puolella. Omia koiria kuljetan kaupungissa oikealla puolella, koska vasen käsi on leikattu kolmesti ja rasittuu helposti. 

Mökillä ollessa ei ole käytettävissä kevyenliikenteen väylää, joten silloin kä

Mut moni käy koirakouluissa. Kaikissa ei ole sinun erittäin kokenutta kouluttajaa. 

Kyse ei ollut siitä, mitä koira oppii tai ei opi. Koirat oppii uskomattomia asioita. Kyse olikin siitä, mitä koiranomistajat oppivat.

Kokennutkin kouluttajasi sanoi, kunhan yleensä kuljettaa samalla puolella. Tämän ilmeisesti monen monet koiraihmiset ovat oppineet. 

Kuten jankutuksen alussa todettiin, voi olla YKSI selitys. 

Vierailija
705/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a olisikohan taas vaihteeksi koko juttu ihan puhdasta scheissea. Ei vaikuta kovin uskottavalta skenaariolta. Hesari on tätä nykyä aivan komedia julkaisu.

Vierailija
706/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten tasa-arvon aikana pitääkin. Ei eri-oikeuksia akoille!

Ei erioikeuksia ukoillekaan! Naiset eivät erioikeuksia yleensä edes havittele (tasa-arvo riittäisi), mutta miehet havittelevat patriarkaalisen valta-asemansa säilyttämistä.

Vierailija
707/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa miehet ikään katsomatta yleensä hakevat sen tuotteen, mikä ostoslistalla on, menevät kassalle sen maksamaan ja suuntaavat ulko-ovelle. Harvemmin näkee miehiä, joilla on tarve tungeksia jokaisessa hyllyvälissä ja hypistellä jokaikistä tuotetta ja päivitellä, kuinka ihana se on. Tientukkona oleva totta kai kokee tulleensa jyrätyksi, omassa käytöksessä ei tietenkään koskaan vikaa voi olla. Keski-ikäiseksi mielletty saattaa sitä paitsi olla huomattavastikin ulkonäköään vanhempi tai ympäristön hahmottaminen oletettua heikompaa, siitä johtuva tökerö käytös voi olla täysin tahatonta.

Miehet siis osaavat kaupassa toimia oikein (hakea listaan kirjatun/vaimon määräämän asian). Kritä ovat ait nää, jotka "tungeksii jokaisessa hyllyvälissä päivitellen kaikkia tuotteita"? Epämiehet? Ja sit nää rationaaliset miehet jyrää, kun nää toiset eivät osaa käyttäytyä, kuin miehet ikään katsomatta. 

Miten osoittaa naisvihaa sanomatta sitä suoraan.

Vierailija
708/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset luulevat olevansa erityishienoja, jos ovat raskaana tai pikkulasten kanssa liikkeellä. Niin monta kertaa olen vaunuilijoille avannut oven, eikä edes kiitosta ole kuulunut. 

Mies avasi oven yhdelle vaununaiselle. Ehdin varoittaa, että älä avaa, tuo ei takuulla edes kiitä, Ja niin kävi. Avatkaa itse ovenne.

Kyllä minä ovia pidän auki oli kuka tahansa siitä kulkemassa jonkun kantamuksen kanssa tuli kiitosta tai ei. Tuon saman olen kyllä huomannut minäkin että raskaana olevat ja vaunuja työntävät eivät muista useinkaan välitä vaan tuntuvat kuvittelevan että koko maailma nyt huomaa sen heidän maagisen mahansa ja odottavat erityiskohtelua. Sitten suututaan jos itse törmää toiseen ihmiseen joka ei myöskään viitsi eteensä katsoa mutkun mä olen tässä nyt raskaana niin ne on muut jotka väistää!!

Jännästi pääsette sen raskaana olevan päänsisään ihan vain avaamalla oven. Mut kun samaa sanotaan miehistä, etteivät välitä muista kulkijoista, se onkin hesarin agenda vain alentaa miehiä. 

Vierailija
709/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa miehet ikään katsomatta yleensä hakevat sen tuotteen, mikä ostoslistalla on, menevät kassalle sen maksamaan ja suuntaavat ulko-ovelle. Harvemmin näkee miehiä, joilla on tarve tungeksia jokaisessa hyllyvälissä ja hypistellä jokaikistä tuotetta ja päivitellä, kuinka ihana se on. Tientukkona oleva totta kai kokee tulleensa jyrätyksi, omassa käytöksessä ei tietenkään koskaan vikaa voi olla. Keski-ikäiseksi mielletty saattaa sitä paitsi olla huomattavastikin ulkonäköään vanhempi tai ympäristön hahmottaminen oletettua heikompaa, siitä johtuva tökerö käytös voi olla täysin tahatonta.

Miehet siis osaavat kaupassa toimia oikein (hakea listaan kirjatun/vaimon määräämän asian). Kritä ovat ait nää, jotka "tungeksii jokaisessa hyllyvälissä päivitellen kaikkia tuotteita"? Epämiehet? Ja sit nää rationaaliset miehet jyrää, kun nää toiset eivät osaa käyttä

"hakea listaan kirjatun/vaimon määräämän asian" ---> Tehdä ensin suunnittelutyö ja lista itse ja hakea se itse ilman, että vaimo joutuu tekemään kaiken ajattelu- jne. metatyön.

Vierailija
710/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkukaupungissa, täällä tuollaista ongelmaa ei juuri ole. Ihmisiä on vähemmän liikkeellä kuin Hkin keskustassa. Tällä kävelypareina menevät naiset ovat niitä, jotka eivät usein tajua väistää, siis tehdä samanaikaisen kompromissityylisen väistöliikkeen kuin se ohittaja, vaan olettavat että heitä väistetään. Jos taas on pariskunta liikkeellä, niin mies on huomioivampi väistämään kuin nainen. 

Itse väistelen ilman egoa, en jaksa enää sellaista. Joskus aikoinaan asuin pk.seudulla ja silloin ilmiö tuli huomattua, että jotkut röyhkeät ihmiset kävelivät päin ja välillä päätin, että no en minäkään väistä (koska mikä on se oletus, että juuri minun on väistettävä - miksi kumpikin ei voi tehdä väistöliikettä, kumpikin ottaa huomioon?) , ja sitten olkapäät ja käsilaukut kolahtelivat. Miehet eivät silloin kävelleet päin. Tämä on nyt uusi ilmiö, ilmeisesti.

Itse oon niin pienikokoinen ja heiveröinen, että en lähde puskemaan tai testailemaan tai riskeeraamaan, haluan vain mennä rauhassa ja ilman hässäköitä, en halua riskeerata olemistani/terveyttä/rauhaa millään tuollaisilla. Ne jotka käyttäytyvät mäntisti, niin olkoot, luukoot olevansa teiden valtiaita ja sinun nyysä, väistän en jaksa lähteä hippasille. Tässä on muuta tärkeämpää meneillään. (Mutta ymmärrän niitäkin. jotka lähtee, koska siitäkin voi koitua opittavaa itsriittoisille). 

Vierailija
711/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten tasa-arvon aikana pitääkin. Ei eri-oikeuksia akoille!

Ei erioikeuksia ukoillekaan! Naiset eivät erioikeuksia yleensä edes havittele (tasa-arvo riittäisi), mutta miehet havittelevat patriarkaalisen valta-asemansa säilyttämistä.

Nyt tuntuu monella olevan pelko persuuksissa. Palstalla monet valittavat naisten ylivaltaa. Mut kukaan ei osaa sanoa, miten tää ylivalta näkyy miehen elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme