Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
681/711 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmettelen miten on mahdollista, että jos kerran miehet törmäävät naisiin, niin samassa tilanteessa olevat naiset eivät törmää miehiin. Ilmeisesti jokin sukupuolijuttu. 

Vierailija
682/711 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset luulevat olevansa erityishienoja, jos ovat raskaana tai pikkulasten kanssa liikkeellä. Niin monta kertaa olen vaunuilijoille avannut oven, eikä edes kiitosta ole kuulunut. 

Mies avasi oven yhdelle vaununaiselle. Ehdin varoittaa, että älä avaa, tuo ei takuulla edes kiitä, Ja niin kävi. Avatkaa itse ovenne.

Kateellinen vaununaiselle vai "turhaan", "kiitoksetta" "tuheroa saamatta" ovenavaajamiehelle? Luulet muiden luulevan? Et voi väistää, koska niimutkumutkuuliuu? Oletko reppana terve vai diagnoosikiukkukimppu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/711 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen aina oikeaa laitaa. En väistä miehiä. He saavat luvan väistää tai ottavat riskin yhteentörmäyksestä. Yleensä väistävät kyllä, mutta usein vasta viime hetkellä. Olen pienikokoinen nainen. Suosittelen muitakin naisia kokeilemaan.

Vierailija
684/711 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan niiden joukossa, jotka eivät halua yhtään väistää eivätkä yhtään kiertää, on sekä miehiä että naisia. En osaa sanoa, kumpia on enemmän; yhtä ärsyttäviä kaikki sellaiset minä ensin -ihmiset. 

Joku on taitaa hakea huomiota "tutkimuksella", jonka otanta lienee tarkoitushakuinen ja valikoiva. 

Saisiko kukaan edes julkisuutta, jos syyllistäisi naisia jostain asiasta?

Vierailija
685/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina niin kuin maalaisjärki sanoo ja olen iso ja hidas mies. En juuri hitaudesta johtuen väistele mutta eipä ole paljon tarvinnut väistellä. Jos joku nainen jää alle niin se on kyllä sitten ihan naisen omaa syytä.

M

Vierailija
686/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tulee 100 miestä. 98 väistää, 2 ei. Niitä 98:aa ei muisteta. Kaksi muistetaan. Niistä kirjoitetaan palstalle. KAIKKI miehet on kamalia kun eivät väistä.

Vierailija
687/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistämisestä metaforana. Jos en toimi juuri niin kuin puoliso haluaa, eli en väistä, alkaa pihtaaminen. Jos väistän naista, niin voi pihdata, koska en ehdota seksiä.

Miettikää tätä parisuhteessa olevat naiset. Toista vuotta pihtaamista käynnissä ja minun tulisi väistää. Toki niin teenkin, mutta ei se hyvältä tunnu.

Vierailija
688/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

No ei se vika tietenkään ole siinä koirassa! Eikä sellaista ole tainnut kukaan väittääkään. Mutta ihan yleisesti koiria opetetaan kulkemaan hihnassa ja seuraamaan vasemmalla puolella. Näyttelykehissä juoksutetaan vasemmalla. Komento sivulle on aina oikealle sivulle. Tämä nyt vaan on se käytäntö ja siitä luonnollisesti seuraa se, ett

Varmaan prosenttia koirista käytetään näyttelyissä, joten siihen ei kyllä kannattaa mitään perustaa. 

Olen itsekin koiraihminen ja paljon tekemisissä erittäin kokeneen koirankouluttajan kanssa. Hänen mielestään koiraa voi kuljettaa kunnalla puolella vaan, kunhan yleensä kuljettaa samalla puolella. Omia koiria kuljetan kaupungissa oikealla puolella, koska vasen käsi on leikattu kolmesti ja rasittuu helposti. 

Mökillä ollessa ei ole käytettävissä kevyenliikenteen väylää, joten silloin käytän vasenta puolta ja kuljetan vasemmalla. Ei se koira tästä mitenkään sekaisin mene, vaan osaa itsekin mökkiteillä jo hakeutua vasemmalle. 

Toki kevyenliikenteen väylällä saa käyttää kumpaa puolta vain, mutta jos kaikki käyttäisivät oikeaa puolta, olisi liikenne sujuvampaa.

Vierailija
689/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa miehet ikään katsomatta yleensä hakevat sen tuotteen, mikä ostoslistalla on, menevät kassalle sen maksamaan ja suuntaavat ulko-ovelle. Harvemmin näkee miehiä, joilla on tarve tungeksia jokaisessa hyllyvälissä ja hypistellä jokaikistä tuotetta ja päivitellä, kuinka ihana se on. Tientukkona oleva totta kai kokee tulleensa jyrätyksi, omassa käytöksessä ei tietenkään koskaan vikaa voi olla. Keski-ikäiseksi mielletty saattaa sitä paitsi olla huomattavastikin ulkonäköään vanhempi tai ympäristön hahmottaminen oletettua heikompaa, siitä johtuva tökerö käytös voi olla täysin tahatonta.

Vierailija
690/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshormoni tekee sen. Luonnonlaki. Ei sitä valita. Siksi myös naisilla on helpompaa kun voivat herkkyyden ansiosta käsitellä stressin yms.

t. transmies

Vierailija
691/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset luulevat olevansa erityishienoja, jos ovat raskaana tai pikkulasten kanssa liikkeellä. Niin monta kertaa olen vaunuilijoille avannut oven, eikä edes kiitosta ole kuulunut. 

Mies avasi oven yhdelle vaununaiselle. Ehdin varoittaa, että älä avaa, tuo ei takuulla edes kiitä, Ja niin kävi. Avatkaa itse ovenne.

Kyllä minä ovia pidän auki oli kuka tahansa siitä kulkemassa jonkun kantamuksen kanssa tuli kiitosta tai ei. Tuon saman olen kyllä huomannut minäkin että raskaana olevat ja vaunuja työntävät eivät muista useinkaan välitä vaan tuntuvat kuvittelevan että koko maailma nyt huomaa sen heidän maagisen mahansa ja odottavat erityiskohtelua. Sitten suututaan jos itse törmää toiseen ihmiseen joka ei myöskään viitsi eteensä katsoa mutkun mä olen tässä nyt raskaana niin ne on muut jotka väistää!!

Vierailija
692/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miesoletettu! Käveletkö kuin pylväs etkä huomaa ympärilläsi väistämistäsi kaipaavia naisoletettuja? Ei hätää, DEI 2.0 opettaa sinut väistämään oikein. Oikein suoritettu väistämisprosessi ei ole helppo, mutta jopa miesoletettu voi oppia sen eri vaiheet. Tervetuloa väistä oikein-kurssille!

Missä järjestetään?

Vierailija
693/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen aina oikeaa laitaa. En väistä miehiä. He saavat luvan väistää tai ottavat riskin yhteentörmäyksestä. Yleensä väistävät kyllä, mutta usein vasta viime hetkellä. Olen pienikokoinen nainen. Suosittelen muitakin naisia kokeilemaan.

Tälläsenä isompikokoisena miehenä on hauska kävellä sinun kaltaisia päin ja katsoa sitä huutoa ja kiukuttelemaan kuinka sinun ei tarvi väistää ketään mutta kaikkien on väistettävä sinua. Yhtään naista einole vielä vastaan tullut joka olisi minut saanut kaadettua kävelemällä päin vaikka hyvin moni on kokeillut niin aina on nainen jäänyt kakkoseksi.

Miksi minun pitäisi väistellä kun minuakaan ei väistellä.

Vierailija
694/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tulee 100 miestä. 98 väistää, 2 ei. Niitä 98:aa ei muisteta. Kaksi muistetaan. Niistä kirjoitetaan palstalle. KAIKKI miehet on kamalia kun eivät väistä.

Näinhän se naisen logiikka toimii. Eihän tuossa logiikassa ole mitään rehellistä mutta saa oksentaa omaa puhdasta miesvihaa julkisesti

Vierailija
695/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mikä tässä on ongelma? Seko että naisten mielestä vain miesten pitää väistää että naisen ei tarvi väistää ollenkaan vai mikä itsekkyys tässä on taustalla kun naisia noin ahdistaa että joutuu väistämään muita samalla tavalla kuin miehetkin väistää muita?

Vierailija
696/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläsenä isompikokoisena miehenä on hauska kävellä sinun kaltaisia päin ja katsoa sitä huutoa ja kiukuttelemaan kuinka sinun ei tarvi väistää ketään mutta kaikkien on väistettävä sinua. Yhtään naista einole vielä vastaan tullut joka olisi minut saanut kaadettua kävelemällä päin vaikka hyvin moni on kokeillut niin aina on nainen jäänyt kakkoseksi.

Miksi minun pitäisi väistellä kun minuakaan ei väistellä.

Holhoukseen!

Vierailija
697/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten tasa-arvon aikana pitääkin. Ei eri-oikeuksia akoille!

Vierailija
698/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on keskustelu mikä todistaa että naiset ei tasa-arvoon suostu vaikka itse sitä vaatii. Ei ole pelkästään miesten tehtävä väistellä vaan näin tasa-arvon aikana on molempien sukupuolten velvollisuus väistää toisia vaikka naiset sitä ei haluaisikaan tehdä

Vierailija
699/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mikä tässä on ongelma? Seko että naisten mielestä vain miesten pitää väistää että naisen ei tarvi väistää ollenkaan vai mikä itsekkyys tässä on taustalla kun naisia noin ahdistaa että joutuu väistämään muita samalla tavalla kuin miehetkin väistää muita?

Miesten mielestä vain minäminäminän kautta hahmotettu todellisuus ja siksi luultu "naisten mielestä" ei ole oikeasti naisten mielestä. Tässä ongelman ydin.

Vierailija
700/711 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistämisestä metaforana. Jos en toimi juuri niin kuin puoliso haluaa, eli en väistä, alkaa pihtaaminen. Jos väistän naista, niin voi pihdata, koska en ehdota seksiä.

Miettikää tätä parisuhteessa olevat naiset. Toista vuotta pihtaamista käynnissä ja minun tulisi väistää. Toki niin teenkin, mutta ei se hyvältä tunnu.

Jos on toista vuotta seksittömyyttä suhteessa naisen taholta, niin se kertoo syvemmästä ongelmasta suhteen tilassa. Nainen on jostain saanut tarpeekseen, pahoittanut mielen,ja mennyt sillä lailla lakkoon. Juttele hänen kanssaan rehellisesti ja välittäen, että mistä johtuu ja ja jos sinusta, niin kertoo ne syyt ja sitten mietitään, mitä asioille voidaan tehdä. Teiltä puuttuu yhteys. se tarvii niin ensiksi korjata, henkinen lähetyminen ja välittäminen. Seksiä ei voi olla useinkaan naisilla, jos yhteys/välittäminen ei ole kunnossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi