Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?
Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto.
Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa.
Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
20 kympillä tekee helposti maittavat ruoat viikoksi yhdelle hengelle. Valmisaterioita saa tuohon hintaan ehkä 4 maksimissaan ja niillä pärjää kaksi päivää, eikä ne maistu yhtä hyvältä.
Vetelin raksaduunissa joskus testin vuoksi noita valmiseineksiä yhteensä jotain 5 mikrossa päivän tauoilla ja töitten jälkeen piti vielä lähtee pizzalle. Että niin hyvin ne pitää nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitto on hauskinta puuhaa, mitä tiedän. Tänään leivoin pullaa ja focacciaa. Illalla vielä kasvismakaronilaatikko uuniin.
Meillä leivottiin pari leipää ja pullia laskiaispulliksi jo nyt. Ruuaksi oli lämmintä perunasalaattia ja possun filepihvejä.
Ihan parasta ajanvietettä näillä kammokeleillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 kympillä tekee helposti maittavat ruoat viikoksi yhdelle hengelle. Valmisaterioita saa tuohon hintaan ehkä 4 maksimissaan ja niillä pärjää kaksi päivää, eikä ne maistu yhtä hyvältä.
Vetelin raksaduunissa joskus testin vuoksi noita valmiseineksiä yhteensä jotain 5 mikrossa päivän tauoilla ja töitten jälkeen piti vielä lähtee pizzalle. Että niin hyvin ne pitää nälkää.
Ja painoa 150kg?
Vierailija kirjoitti:
Itsetehty on parasta, tietää mitä syö. Einekset on silkkaa pa,,,, aa. Halvemmaksikin tulee kun tekee itse. En ymmärrä, kuka edes uskaltaa olla valmisruoilla.
Tuntuu aiha helvetin moni olevan. Ja tulokse näkyy mielenterveydessä ja ylipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kotiruokaa ja teen sitä. Eineksiä olen maistanut mutta ovat ihan hirveän makuisia. Mietin että täytyy olla makuaisti täysin mennyt jos niistä pitää. Varsinkin maksalaatikkoa on aivan hirveää, ei edes maistu maksalle. Puhumattakaan niistä jäteöljyltä maistuvista kanaruuista ja ylisuolaisista keitoista, jotka ei maistu kuin suolalle. Yök.
Mikäs vauvasuu sinä olet? Eineksillä se nälkä lähtee myös. Minä en tee oikeastaan koskaan ruokaa vaan syön eineksiä tai sitten syön ravintolaruokaa.
En ole vissii koskaan edes käyttänyt uunia tässä asunnossa missä olen asunut 15 vuotta, kananmunia olen joskus paistanut.
M34
No sen kyllä uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on ne valmisateriat nykyään halvempia kuin kotiruoka? Huhhuh.
Hk lihapullat 2.70€/kg, kotona tehtynä kilo pullia maksaa lähemmäs 20€
Ostin juuri jauhelihaa 7,99e kilo, sikanauta olisi vieläkin halvempaa. Siihen korppujauhoksi vanhaa leipää, sipulia, mausteita, 1 muna. Alle 10e yli kilo syötävää ja lihapitoisuus n 90%.
Hk lihapullissa 16% lihaa eli huomattavasti kalliimpaa kuin kotona tehdyt!!!
Hyi, jouduin syömään paljon eineksiä, kun meillä oli keittiöremontti. Onneksi ei enää tarvitse. Edellisessä työssä söin jonkin verran eineksiä, mutta sitten aloin laittamaan ruokaa valmiiksi annoksiksi pakastimeen, eikä tarvinnut enää juuri eineksiin turvautua.
Mulle olis maailman suurinta luksusta tehdä kunnon perusruokaa, vaikka perunamuusi, nakkikastike ja puolukkahillo -tyyppinen ateria. Oon viimeiset 10 vuotta mennyt lähes kokonaan valmisruoalla ni vaikkei se painossa yhtään näy mutta maussa kylläkin. Ei oo kunnon kotiruoan voittanutta! Tänä vuonna aionkin panostaa itse kokkailuun ja alkaa oikeasti opetella ruoanlaittoa :) n32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HK pullat on einespaskaa.
Voi voi mitä lapsellisuutta taas. Kaikki ei asu sushien ja wolttien äärellä. Kotiruualla olen kasvanut ja kotiruualla yhä elän, ikää 49 v. Reissuissa asia erikseen mutta normaaliarkena näin. Ehdin silti harrastaa ja tavata ystäviä. Tiesitkö että ystäviä voi kutsua syömään?
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti syö jotain markettisushia? Eikö mitään itsekunnioitusta?
Ne luulee että se on "terveellistä". En ikinä söisi raakaa kalaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alle kympillä teet itse kotona ja ne on kokolihaa. Nuo sinun euron paskapullat ole lihaa nähneetkään ja joka askeleella narahtaa peräreikä niiden jälkeen.
Syödään kyllä.
Tänään tein perunamuusin, kanamunakastiketta ja kalapyöryköitä. Eilen syötiin spagettia ja pastakastiketta, sen mies teki linsseistä ja pavuista. Torstaina keitin itse hernekeittoa ja jälkkäriksi pannaria hillolla. Tiistaina oli makkarastroganov päivä, keitinperunat, punajuuria, porkkanaa... sitä syötiin keskiviikkokin.
Huomenna syödään viikon varrelta jämiä ja mies lupas tehdä peltipiirakan ja salaatin. Maanantaille valmistelen kaalilaatikon, että törkkää vaan jossain vaiheessa uuniin ja eikun syömään.
Kyllä sushi on meistäkin hyvää, mutta sitä syödään se pari kertaa kuussa. Yleensä tehdään itse.
Kaupan makaronilaatikko kun tuli mainittua, niin meillä ei teinit sitä syö. Liian rasvaista kuulemma. Eivät tykänneet. Naapurin koira söi loput.
Toisinaan ostelen eineksiä ja toisinaan innostun tekemään enemmän itse. Woltista pari kertaa kuussa. Meneehän ruuanlaittoon aikaa, mutta näin etätyöaikana säästyy pari tuntia päivässä työmatkoista. :) Huomenna syödään riisipuuroa aamusta/lounaasta, kunhan herään hauduttelemaan. Tänään löysin pussin kuivattuja sekahedelmiä pussin, niin tein sekametelisopan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja painoa 150kg?
120 kiloa lihasta. 200cm.
Sushista saa metrisen lapamadon mutta jatka vaan valitsemallasi tiellä. Valmisruuat lihottavat niin, että joku aamu havahdut peilikuvaasi tai valokuva näyttää totuuden. Tapahtuu nopeasti mutta salakavalasti sitten tuo lihominen, etenkin mikäli mukaan kuuluu myös alkoholi viikottain... Silloin tällöin valmisruoka on ihan ok, etenkin jos ruokaa tuunaa terveellisemmäksi.
Kyllä syön. Tein reilun kilon makaronilaatikon eilen. Riittää mulle 4 päiväksi. Hinta on joku 5-6 eeroo.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi mitä lapsellisuutta taas. Kaikki ei asu sushien ja wolttien äärellä. Kotiruualla olen kasvanut ja kotiruualla yhä elän, ikää 49 v. Reissuissa asia erikseen mutta normaaliarkena näin. Ehdin silti harrastaa ja tavata ystäviä. Tiesitkö että ystäviä voi kutsua syömään?
Miksi pitää lässyttää aivan asialliseen aloitukseen. Mulle ei ollenkaan jäänyt lapsellinen kuva, vaan nuoren ihmisen aitoa ihmettelyä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, syö. Mä oon vasta nyt yli nelikymppisenä opetellut tekemään jotain peristeisiä kotiruokia, koska arvostan perinteitä. Tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Olen 44-vuotias.
Miten sinulla riittää mielenkiintoa,aikaa ja voimia tehdä työpäivien jälkeen ruokaa?
Vanhemmat oli tehtaassa töissä ja päivän jälkeen aina kauppaan ja tekivät vuorotellen ruokaa meille 4 lapselle. Aamiaiset myös ennen töitä. Koskaan eivät valittaneet väsymystä tai jättäneet tekemättä. Toki itse opittiin heidän esimerkistä itsenäisiksi omilla aivoilla jo kauan ennen 18 ikävuotta.
Koska olen ihan eri puusta kuin kaltaisesi sokerikeijukainen.