Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mutta tykkäisin tehdä enemmän esim. kasvisruokia. Lapsille ne ei oikein uppoa. Tänään tein tomaattikeittoa yrttipatongilla, nam.

Vierailija
62/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushista saa metrisen lapamadon mutta jatka vaan valitsemallasi tiellä. Valmisruuat lihottavat niin, että joku aamu havahdut peilikuvaasi tai valokuva näyttää totuuden. Tapahtuu nopeasti mutta salakavalasti sitten tuo lihominen, etenkin mikäli mukaan kuuluu myös alkoholi viikottain... Silloin tällöin valmisruoka on ihan ok, etenkin jos ruokaa tuunaa terveellisemmäksi.

Saisihan sillä lapamdolla joku nykymamma ilmaisen laihdutuskuurin:) Se mato voi olla muuten pitempikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikalasta vain ei saa lapamatoa.

Vierailija
64/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 22 v asuu omillaan ja on järjettömässä räkätaudissa, että ehdotin wolttaamista mun piikkiin. Ei sopinut, kun mies on reissussa, niin voi syödä tavisruokia. Haluaa tehdä nakkikastikkeen ja lohikiusauksen, kun niitä miehensä nirsoilee. Olin ylpeä tyttärestäni. Laittoi kuvia valmistusvaiheista, että näin ahkera kotikokki hän on 38 asteen kuumeessakin! ;)

Vierailija
65/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Olen yrittänyt monesti, ei ole näkynyt.

Vierailija
66/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä itsetehtyä kotiruokaa. Edullista ja terveellistä. 

Vierailija
67/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. eilen oli perunamuusia, kananmunakastiketta, verilättyjä ja puolukoita.

Parhaita mielestäni nuo tavalliset vanhan ajan kotiruuat. Ne pizzat ja mäkkärijutut kuuluu sitten joskus viikonloppuihin ja tuntuukin harvemmin syötynä spessummalta.

Vierailija
68/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär 22 v asuu omillaan ja on järjettömässä räkätaudissa, että ehdotin wolttaamista mun piikkiin. Ei sopinut, kun mies on reissussa, niin voi syödä tavisruokia. Haluaa tehdä nakkikastikkeen ja lohikiusauksen, kun niitä miehensä nirsoilee. Olin ylpeä tyttärestäni. Laittoi kuvia valmistusvaiheista, että näin ahkera kotikokki hän on 38 asteen kuumeessakin! ;)

Voi raukkaa. Mä olisin mun 23-v:lle vienyt nakkikastiketta tai lohikiusausta, 38 asteessa pitäisi saada edes sairastaa rauhassa. Ihme kun on räkätaudissa ruokahaluja.

Vierailija
69/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös turhautunut ruuanlaittaja, varsinkin leipominen on lähes raivostuttavaa, en edes pidä mistään makeasta, rakastan silti kokkiohjelmia. ( Kauhistun joka kerta siitä sokerin määrästä, ovatko he salaa suloisia murhaajia?:D) Silti minulla on jokin sisäinen intohimo ruokaan ( äitini oli loistava kotikokki, häneltä onnistui myös kaikki leivontaan liittyvä.)  Huomasinkin ilokseni miten olen alkanut innostumaan siitä tavasta, kun ruokia valmistetaan kauniilla tavalla, esim. leipiä voi koristella kauniisti, lähes kuin olisivat taideteoksia. Lisäksi olen eka kertaa tulossa mummoksi, mielessäni liitän mummouden ruokaan, rakkauteen, luovuuteen, rakastettavuuteen...( Vaikka itselläni suurin osa  isovanhemmista ehti kuolla ennen syntymääni, sekä jäljelle jäänyt isoisä ei todellakaan näyttänyt tunteitaan, lastenlapsia oli paljon ja hän loppujen lopuksi täys alkoholisti.) 

Vierailija
70/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla aloittaja lapsia?

Vierailija
71/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä syödään melkein joka päivä perinteisiä kotiruokia. Esim.sushista ei tykkää kukaan.

Vierailija
72/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPÄMMI POIS

Vierailija
73/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushista saa metrisen lapamadon mutta jatka vaan valitsemallasi tiellä. Valmisruuat lihottavat niin, että joku aamu havahdut peilikuvaasi tai valokuva näyttää totuuden. Tapahtuu nopeasti mutta salakavalasti sitten tuo lihominen, etenkin mikäli mukaan kuuluu myös alkoholi viikottain... Silloin tällöin valmisruoka on ihan ok, etenkin jos ruokaa tuunaa terveellisemmäksi.

Saisihan sillä lapamdolla joku nykymamma ilmaisen laihdutuskuurin:) Se mato voi olla muuten pitempikin.

Katsoin brittidokumentin missä miestoimittaja rohkaisi mielensä ja nielaisi nesteen mukana lapamadon, toimi juurikin painonhallinnassa. Varmasti siitä syntyi myös muita terveyshyötyjä. Ennenmuinoin ihmisissä on elänyt lapamatoja, paino on pysynyt hallinnassa:D

Vierailija
74/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on perinteistä kotiruokaa. Teen mieluiten mausteisia, aasialaisvaikutteisia kasvispainotteisia ruokia, joihin pilkon itse kasvikset, en siis käytä pakastekasviksia. Meille se on perinteistä. 

Lapset ovat aina tykänneet ruoistani. Mutta koulussa saivat perunaa ja nakkikastiketta, jauhelihakeittoa, makaronilaatikkoa ynnä muita suomiklassikoita, niin pyysivät niitä välillä. Niitä toki sitten tein, mutta aina hieman omalla twistillä. Mausteisempina ja kasvispitoisempina kuin koulussa. 

Vierailija
75/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi koskaan tietää onko ne markettien sushit merestä tai makean veden kasvattamoista.

Vierailija
76/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minä joskus vegaanista makaronilaatikkoa ja kalakeittoa pakastelohikuutioista ja keittojuurekset perunalla -pakasteesta. Teen ruuat enimmäkseen itse, mutta puolivalmisteita käytän paljon, kun en jaksa pestä/kuoria/pilkkoa mitään. Ja enimmäkseen sellaisia, missä ainekset heitetään uunivuokaan ja laitetaan uuniin kypsymään itsestään, ettei tarvitse hellan ääressä sekoitella mitään. Pari kertaa vuodessa ostan thaimaalaisesta ravintolasta lounaan, se kun on ainut ravintola täällä pikkupaikkakunnalla, minkä ruokia tekee ylipäätään mieli syödä. N37

Vierailija
77/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPÄMMI POIS

REMMIÄ PALLEILLE

Vierailija
78/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin syö. Perinteiset kotiruoat on aka edullisia ja terveellisiä, sinne saa myös ympättyä kasviksia kivasti mukaan. Ei muakaan huvita laittaa ruokaa töiden jälkeen, mutta toisaalta huomaan sen nollaavan pään kivasti työasioista. Ja sitten teen laatikoita ja keittoja usein, joista riittää useammallekin päivälle.

N36

Vierailija
79/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin väsynyt olet työpäivän jälkeen, pitäisikö sun tarkistaa elintapojasi?

Vierailija
80/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Olen yrittänyt monesti, ei ole näkynyt.

Nythän on matikka-aika, joten kokeile sitä. Se on yksi varmimmista madonsaantipaikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän