Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama väsynyt trollaus. Mä käytän sen ajan ruoanlaittoon, minkä sä näiden väsyneiden aloitusten tekemiseen.

Vierailija
22/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kotiruokaa ja teen sitä. Eineksiä olen maistanut  mutta ovat ihan hirveän makuisia. Mietin että täytyy olla makuaisti täysin mennyt jos niistä pitää. Varsinkin maksalaatikkoa on aivan hirveää, ei edes maistu maksalle. Puhumattakaan niistä jäteöljyltä maistuvista kanaruuista ja ylisuolaisista keitoista, jotka ei maistu kuin suolalle. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on ne valmisateriat nykyään halvempia kuin kotiruoka? Huhhuh.

Vierailija
24/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä oikea kysymys vai taas joku outo sohaisu?

Kyllä, jengi tekee itse ruokaa ja iso osa selviää muutenkin elämästään, vaikka olisi vasta viideltä kotona. Joskus haetaan ruokaa, joskus tehdään. Joskus ei jaksa ollenkaan mitään ja sit syödään vaikka leipä ja omena.

Vierailija
25/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin teen.Maistuu hyvälle ja terveellistä.Karttelen lisäaineita.Mun äiti opetti esimerkillään aikoinaan kokkaamaan terveellistä,maukasta kotituokaa.Teini-ikäisenä aloitin tekemään ruokaa itse niin on vuosien kokemus perus ruoanlaitosta.On lapsia,joten en halua heillekään mitään E-koodi coctailia kattaa.

Työssäkäyvän on hyvä suunnitella ruoanlaittoa hieman eteenpäin ja tehtävä tuplasatseja jotta riittää useammaksi päiväksi,varsinkin jos perheessä paljon suita.

Vierailija
26/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kympillä tekee helposti maittavat ruoat viikoksi yhdelle hengelle. Valmisaterioita saa tuohon hintaan ehkä 4 maksimissaan ja niillä pärjää kaksi päivää, eikä ne maistu yhtä hyvältä.

Vierailija
27/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kotiruokaa ja teen sitä. Eineksiä olen maistanut  mutta ovat ihan hirveän makuisia. Mietin että täytyy olla makuaisti täysin mennyt jos niistä pitää. Varsinkin maksalaatikkoa on aivan hirveää, ei edes maistu maksalle. Puhumattakaan niistä jäteöljyltä maistuvista kanaruuista ja ylisuolaisista keitoista, jotka ei maistu kuin suolalle. Yök.

Mikäs vauvasuu sinä olet? Eineksillä se nälkä lähtee myös. Minä en tee oikeastaan koskaan ruokaa vaan syön eineksiä tai sitten syön ravintolaruokaa.

En ole vissii koskaan edes käyttänyt uunia tässä asunnossa missä olen asunut 15 vuotta, kananmunia olen joskus paistanut. 

M34

Vierailija
28/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty on parasta, tietää mitä syö. Einekset on silkkaa pa,,,, aa. Halvemmaksikin tulee kun tekee itse. En ymmärrä, kuka edes uskaltaa olla valmisruoilla. 

Vierailija
29/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisateriat on eineksiä, eikä ne ole terveellisiä eikä todellakaan edullisia.

Vierailija
30/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti kehuskelisi salilla käymisestä enkä pleikkarilla pelaamisesta. Valmisruokien syömistä voi verrata siihen, että näet ystäviä, jotka hakkaavat sinut joka kerta. Mutta mikäs siinä, jos sellaisesta pidät. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
31/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoanlaitto niin kauaa aikaa vie. On mukavaa puuhaa, kotiin tulee hyvä tuoksu ja saa paljon parempaa kuin eineksistä. Vaatii joskus esivalmisteluja, kuten herneiden liottamisen, mutta se nyt ei ole iso vaiva. 

Aamupuuroa teen aina enemmän kuin menee aamiaisella. Mistä sen tekeekin, viljarouheesta, ryyneistä tai hiutaleista tai vaikka talkkunasta, loput menevät hyvin sämpylöiden, hiivaleivän tai ciabattan aineksiksi. Taikina tekeytymään töihin lähtiessä, niin iltapäivällä töistä tullessa siitä saa ruoan kanssa tuoretta leipää.

Ruisleipää en viitsi itse tehdä, kaupasta saa oikein hyvää. 

Vierailija
32/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen ruokaa ihan itse. Ehkä sitten jos ne olisi huonompia kuin einekset niin saattaisin päätyä niihin, mutta kun 99% tekemästäni ruuasta on parempaa kuin einekset niin mielelläni teen. Täällä maalla ravintolaruokaa on muutama lounaspaikka ja pitseria. Wolt tms. ei toimi täällä. Joten eipä sitä paljon tilailla ruokaa.

M52

Vierailija
33/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuule, minun lapsetkin tekee kotiruokaa ihan itse, ovat 30 molemmin puolin 

Vierailija
34/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä syödään ja tehdään itse. Jopa perheen 20-40v:t tekee kaiken itse.

Kotiruoka ehkä modernisoituu ja muuttuu kun reissataan ympäri maailmaa ja googlesta löytyy miljoona reseptiä mutta perus makaroni- ja kaalilaatikot yms on edelleen herkkua siinä missä jokirapupasta, lihaseljanka tai gulassikin

Vierailija
35/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän kilon pottua, porkkanaa ja sipulia uunivuokaan mausteiden ja öljyjen kera. Muutaman euron maksaa ja sitten joku kiva proteiini pannulla rinnalle päivittäin vaihdellen. Tota satsia syö 4-5 päivää. Valmisruokien syöjän on tyhmää ja hidasta porukkaa. Sitä samaa joka räpeltää älypuhelimia ja uskoo kaiken mitä sieltä lukevat.

Vierailija
36/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti syö jotain markettisushia? Eikö mitään itsekunnioitusta?

Vierailija
37/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka on paljon täyttävämpää kuin einekset, sen verran täytyy vaivautua, että tekee itse ruokansa.

Vierailija
38/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto on hauskinta puuhaa, mitä tiedän. Tänään leivoin pullaa ja focacciaa. Illalla vielä kasvismakaronilaatikko uuniin. 

Vierailija
39/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei söisi, paljon parempaa kuin einessonta ja lisäaineet

Vierailija
40/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on ne valmisateriat nykyään halvempia kuin kotiruoka? Huhhuh.

Hk lihapullat 2.70€/kg, kotona tehtynä kilo pullia maksaa lähemmäs 20€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi