HS: 21-vuotias Aleksandra Laurila on päässyt jo kaksi kertaa korkeakouluun silti hän aikoo vaihtaa
Hesarin jutut yliopistopudokkaista jatkuu. Kyllä taitaa tuet edelleen olla liian korkealla kun tällaiseen haahuiluun on varaa.
Kommentit (88)
Repesin noille kuville! Suu lonkottaa auki joka kuvassa, joka kertoo jo liian alhaisesta älykkyydestä yhtään mihinkään hoksottimia vaativaan työhön. Tulee mieleen, että on kirjolla tosta miten perustelee ihan hähmäistä haahuiluaan.
Miksi näitä wannabe-somettajia pakotetaan joka tuutista.. Hoh hoijaa.
Jotain häiritsevää tuossa olemuksessa, onkohan hänellä kaikki ihan hyvin..?
Itsellä oli tuon ikäisenä jo kandityö melkein valmis. Siitä vuoden päästä olin jo raskaana ja työstin dippatyötä. 25-v olin vakityössä asiantuntijana.. Ja nyt alle 30v vedän isoa hanketta ja odotan toista lasta.
Ei kaikkien tarvitse toki edetä näin, mutta isoja juttuja kannattaa elämässä myös toteuttaa, ei aina vain unelmoida!
Minäkin aloitin kaksi kertaa korkeakouluopinnot väärällä alalla. Kolmas kerta toden sanoi ja suoritin KM- opinnot loppuun ja sille tielle jäin. Edelliset opinnot eivät menneet hukkaan kun sain hyväksytyksi niitä sivuaineiksi yms.
Jonkun pitäisi uskaltaa olla hänelle rehellinen. Voihan aleksandrat taas näitä sadussa eläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla paras kun menee suosista sinne ammattikorkeakouluun.
Tai menisi töihin, eiköhän tuonkin koulutuksiin ole jo tarpeeksi veroeuroja palanut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aloitin kaksi kertaa korkeakouluopinnot väärällä alalla. Kolmas kerta toden sanoi ja suoritin KM- opinnot loppuun ja sille tielle jäin. Edelliset opinnot eivät menneet hukkaan kun sain hyväksytyksi niitä sivuaineiksi yms.
KM = kasvatustieteiden maisteri?
Mitä teet työksesi nyt?
Tulisikohan minulle emännäksi residenssiini. Kustantaisin kyllä koulutuksen ja ylöspidon. Näin sitten saisin akateemisen vaalean rouvan.
Näin siinä käy kun on "suomen ammattilainen". Kiintopisteet reaalimaailmaan puuttuu täysin, näen nämä nuoret myös aikakauden uhrina. Oma ajattelukyky ja oman toiminnan ohjaaminen rationaalisesti jää kehittymättä.
Vierailija kirjoitti:
Repesin noille kuville! Suu lonkottaa auki joka kuvassa, joka kertoo jo liian alhaisesta älykkyydestä yhtään mihinkään hoksottimia vaativaan työhön. Tulee mieleen, että on kirjolla tosta miten perustelee ihan hähmäistä haahuiluaan.
Ulkona kuin lumiukko.
Vierailija kirjoitti:
Jotain häiritsevää tuossa olemuksessa, onkohan hänellä kaikki ihan hyvin..?
Ei ole.
No jo annettu nimeksi Aleksandra jossain perushikiällä Laurilan tuvassa niin kertoo kaiken tarvittavan lähtökohdista. Tullut Kallion lukioon..
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli tuon ikäisenä jo kandityö melkein valmis. Siitä vuoden päästä olin jo raskaana ja työstin dippatyötä. 25-v olin vakityössä asiantuntijana.. Ja nyt alle 30v vedän isoa hanketta ja odotan toista lasta.
Ei kaikkien tarvitse toki edetä näin, mutta isoja juttuja kannattaa elämässä myös toteuttaa, ei aina vain unelmoida!
Kuulostaa tylsältä. Kaikille ei käy sama suora polku, voi myös polveilla kunhan samalla elättää itsensä ja käy töissä.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Itse olen 43 ja mietin vieläkin, että mikähän musta tulee isona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Kaikille ei käy sama suora polku, voi myös polveilla kunhan samalla elättää itsensä ja käy töissä.
Joo miksi ommella suoraan kun voi ommella vinoonkin. Ihan liian tylsää tehdä asiat kerrasta oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä ollut yhtään tylsää! :D
Hyvä työpaikka ja sen tuoma taloudellinen turva on tuonut paljon hyvää ja ihanaa elämään! Ja kuten sanottua, niin jokainen tyylillään, mutta pelkkä haaveilu saa lopulta kiertämään kehää omissa kuvitelmissa ja reaalielämä menee ohi!
Ainakin osan haaveista on hyvä muuntua konkreettiseksi tavoitteiksi ja siitä lopulta realisoitua teoiksi. Tällaiset prosessit myös kehittää yksilönä uskomattoman paljon. Suosittelen, vaikka ei muotia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä wannabe-somettajia pakotetaan joka tuutista.. Hoh hoijaa.
Se on osa kansalaisten mädätystä.
Taitaa olla paras kun menee suosista sinne ammattikorkeakouluun.