Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea syy masennukseeni oli pikkulapsiaika

Vierailija
23.01.2025 |

Hei, 

Olen 37-vuotias äiti ja tajusin tänään kristallin kirkkaasti miksi olen ollut viimeiset 9 vuotta niin allapäin. Nyt kun lapseni ovat kasvaneet 9- ja 7-vuotiaiksi, olen alkanut saada omaa elämääni takaisin. Olen ymmärtänyt, että yksinkertaisesti inhoan pieniä lapsia. Sitä taistelun ja väännön määrää jokaikisestä asiasta. Sotkua ja huutoa. Se että en saa tehdä haluamani asioita vaan lapset pilaavat musiikin kuuntelun, kävelylenkin yms.

Nyt lapset tykkäävät jo mennä harrastuksiin ja kavereilleen. Nukkuvat yönsä. En oikeasti keksi ainuttakaan hyvää asiaa pikkulapsiajassa. Tavallaan olen siitä myös surullinen ja olo on syyllinenkin. Pitkään olen pohtinut olenko vain todella huono äiti vai mikä minua vaivaa kun jatkuvasti olen väsynyt, ärtynyt, haluton.

Nyt en odota enää masentuneena työpäivän päättymistä että kotona jatkuisi jatkuva läsnäolo ja äidinhuutelu. Jos meille olisi kolmas lapsi jostain mielenhöiriöstä tehty niin varmaan olisi loppunut parisuhde ja mielenterveys. 

Tunnistaako kukaan vastaavia ajatuksia? Olen siis nyt onnellinen lapsistani kun olemme selvinneet pikkulapsiajan. En pidä pienistä lapsista enkä pelkää sitä kertoa!! Se on ihan ok!

Kommentit (406)

Vierailija
401/406 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset on niin narsistisen itsekeskeisiä että ihan tavallisestakin lapsiperhearjesta tulee elämää suurempaa onkelmaa.... säälittävää. Tälläisten luusereidenko kaa sitä pitäis miehen perhettä koettaa leikkiä? Parempi ampua vaikka haulikolla itseä jalkaan...siitäkin olisi potentiaalisesti vähemmän haittaa. Ja ai niin...mä oon se yhäri-isä joka hoidin lapset yksin maalla asuen aikuiseksi asti...koskaan ei ollut mitään muuta onkelmaa kuin hullu äiti. Äideistä ei oikein oo mihinkään...

Vierailija
402/406 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävän rankkaa aikaa henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/406 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jotkut sitten haikailee pikkulapsiajassa??

Vierailija
404/406 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään kuuluvat vaikeat ajat samoin kuin hyvät ajat. Omien vaikeuksien kautta oppii ymmärtämään ja tukemaan muita paremmin.

Vierailija
405/406 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämään kuuluvat vaikeat ajat samoin kuin hyvät ajat. Omien vaikeuksien kautta oppii ymmärtämään ja tukemaan muita paremmin.

Puhut paljon muttet sano mitään

Vierailija
406/406 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän